ŘSD začalo s přípravou obchvatu Horažďovic, poslalo jej ke zhodnocení vlivu na okolí
Silnice I/22 v Horažďovicích. Pramen: ŘSD
Především si mají oddechnout obyvatelé Horažďovic. Po stávající trase skrze centrum projíždějí denně tisíce aut.
Je to velkorysejší, než jsem čekal. Když se to srovná třeba s obchvatem Klatov.
V Horažďovicích není domažlická trať, ale klatovská, případně sušická.
To je asi úplně jedno ne, i kdyby tam byla kozí stezka, tady jde o tu silnici.
No tak podle mě to jedno není. Kdyby bylo, tak se o přemostění vůbec nemusí článek zmiňovat.
Promiň, ale správné zeměpisné pojmenování prostě k článku o stavbě obchvatu patří.
Já myslím , že to je úplně jedno , je tam most který něco ať umělého či přírodního původu překonává a ten kdo po ty silnici jede ví málokdy co to vůbec pod ním je.
Takže se mu může lhát? Tak to pak jo.
Lež by to byla, kdyby se po té trati nedalo dostat do Domažlic.
Trať 300 taky nevede z Brna až do Ostravy. A není lež poslat někoho ve Vyškově na nádraží, na vlak do Ostravy. A co natom, že ten vlak končí až v Bohumíně, špatnou cestou ho nepošlete.
Tak všechny cesty vedou do Říma, že? Ale označovat to jako římskou trať by asi nebylo nejvhodnější 😉
To jste domotal silnici se železnicí a několik století.
Mnohokrát se stalo, že nějakou trať dráha přečíslovala.
Domotal jsi to leda ty 🙂 To byla nadsázka. která měla ukázat jak je asi tak absurdní označit tuhle trať za domažlickou.
Jde o to, že ta trať fakt vede do Klatov. Je to dáno infrastrukturou i tím, jak zde jezdí vlaky.
To, že to je teď u ČD vedený jako trať 185 Domažlice – Horažďovice předměstí je sice pravda, ale je to umělý konstrukt. Zkus dojet z Předměstí do Domažlic… rychleji to zvládneš přes Plzeň, než přes Klatovy.
A od nového dopravce (GW) již půjde o linky Horažďovice p. Klatovy a Klatovy Domažlice.
Je to žezniční trať Domažlice-Horažďovice Předměstí skrze Klatovy
Ta trat ma sice jedno cislo, ale realne v Klatovech konci a trat na Domazlice zacina az v Janovicich odbocenim z trate na Rudu. Takze nazyvat ji trati na Domazlice je minimalne matouci.
Není, takhle si to sice označilo ČD, ale zkuste si po té „jedné trati“ projet. Rychleji to půjde přes Plzeň. I vlaky zde jezdí Domažlice Klatovy a Klatovy Horažďovice předměstí. Dokonce na sebe ani nějak extra nenavazují.
A od nového dopravce – GW – to tady bude vysloveně rozdělené – jedna linka Domažlice Klatovy, druhá Klatovy Horažďovice.
Historicky to tak bylo stavěno. Ale dnes jsou to dráhy dvě, jak dle prohlášení o dráze, tak dle číselníků SŽ, jako M12 nebo TDNU.
Co je v jízdním řádu nemá s infrastrukturou nic moc společného. To ukazuje organizaci dopravy, ne stavební nebo evidenční stav.
Trať byla postavena jako celek Horažďovice předměstí – Domažlice, jako součást českomoravské transverzální dráhy. Takže pojmenování je správné. …nicméně zavádějící, bo místní používají „na Sušici“ nebo „do Klatov“.
Už jsem se bál, že tam nebude kruhový objezd a naštěstí….
Je na nich nejmenší nehodovost.
Samozřejmě kromě mimoúrovňových křižovatek, ale ty jsou cenově úplně jinde. Nevymyslel jsem si to. Ani nevelím všem polivajtům, aby to zakamuflovali.
https://www.czrso.cz/clanek/rozdeleni-nehodovosti-na-usecich-a-krizovatkach/?id=1319
Beru to jako nadsázku 🙂😉 …ale ten kruháč, jediný na celým obchvatu, jsem jako místní nepochopil. Sice se tam bude rozšiřovat průmyslová zóna, ale na ni bude sjezd jinde, než z jedničky…
Také mě tam fascinuje, po rovném úseku mimo obec nutno zabrzdit, přitom díky obchvatu se ta ostrá zatáčka na konci Horažďovic vyrovná.
Zajímavý, že se zmiňuje provoz na silnicích druhých tříd a pak je obchvat míjí jen mostem. Tady konkrétně dejme tomu, že silnice na Hlupín zas tak frekventovaná není (i když na nádraží jezdí dost lidí z okolí), ale i obchvat Přeštic míjí docela důležitou silnici na Merklín, tak to je asi záměrně a dnešní trend…
Křižovatky jsou z principu riziková místa, takže je jedině dobře, že je snaha jejich počet snížit a že se na první třídu nenapojuje každá polňačka.