ŘSD začalo s dostavbou křižovatky D11 u Hradce Králové, vznikne čtvrtý kvadrant
Dostavba čtvrtého kvadrantu MÚK kukleny. Foto: ŘSD
Stavba přinese bezpečnější napojení na silnici 611.
Stavba přinese bezpečnější napojení na silnici 611.
To je ten pozemek paní Havránkové, kvůli kterému stála 10 let dostavba D11 před exitem 84?
V praxi vidíme – musí se šetřit a výsledek je ………..nedodělek ! Bojím se, že nás to čeká příští rok …………..
V Praze jsou větší paskvily než neúplná křižovatka u nějaké vesnice. Viz třeba „křižovatka“ D10xD0 nebo veledílo v Letňanech, kde chybí i připojovací pruh…
¯\_(ツ)_/¯
ty jsi tragéd
Pravda. Také bych prve stavěl v Praze. Ostatní poddaní ať pěkně odvádí daně a jezdí třeba po poli 😉
Je to naopak, prazsky dane dotujou zbytek statu. Pokud by krajum zustavaly veskery danovy vydelky, tak Praha je jeste mnohem bohatsi (a drazsi) nez ted
Jasně, ČEZu přinášejí zisky z pražských elektráren 🙂 , jen v mé rodné Opavě vím o 3 fabrikách (Teva, Akzo Nobel a Opavia), co tam mají výrobu, ale ředitelství mají z pochybných prestižních důvodů v Praze.
Zisk neni dan
DPH se platí v místě sídla firmy.
A neříkejte nám, že ČEZ realizuje 100 % tržeb na území Prahy.
Tady se silnicí druhé třídy (byť v budoucnu asi i s jižní tangentou Hradce) čtyřlístek a kousek vedle MÚK D35xD11 naprostý paskvil s kruháčem, přes který musí 3 ze 4 hlavních směrů. To nepochopíš.
Vcelku zajímavé ne?
V tom, že zcela logické řešení někdo s VŠŽ nechápe?
Stěžujte si u Víta Bárty, křižovatka je výsledkem jím nařízených úspor. Zadejte v googlu u obrázků „MÚK Plotiště“ a uvidíte, jak měla křižovatka původně vypadat.
Bártu nechte na pokoji. Svou medvědí službu vykonal, ale tady to původní řešení bylo opravdu zbytečně nabotnané. Mně se ta realizovaná křižovatka líbí. Lehká, jednoduchá, praktická. 👍
kdyz cast hlavnich směrů je kolizní? Po otevření D35 tam bude mnoho bouracek…
Měla vypadat takto: https://i.imgur.com/ez68A.jpg (trojlístek plus jedna polopřímá rampa pro vytížený směr D11->D35) ale z toho původního návrhu mi není jasné jak se plánovalo napojit budoucí II/635 jakožto souběžku s novou D35, která nyní bude napojená do kruháče…
Správným řešením a všude v zahraničí používaným (naštěstí i někde u nás), by bylo tu souběžku napojit MÚK na D35 zhruba 500-1000 m od té dálniční křižovatky a ty propojit přídatným pruhem. Placený úsek by tak začínal až za touto „malou“ MÚK a z II/635 by se plynule jelo na I/35 směr HK. Jak to bylo v plánu dříve, to netuším. Asi prostě skončila v polích. 😀
Vím, že za to mohlo „zlevňování“ staveb tím mago*em, ale ŘSD to prosím pěkně staví cca 13-14 let po něm. Mělo na to opravdu hromadu let tvar té křižovatky vrátit na pořádný, který by tomu svým významem odpovídal. Stejně jako další paskvil, který vznikne u Přerova na D1xD55. Ano, s tímto se už bohužel nic neudělá, ale ŘSD by po těchto zkušenostech mělo přestat plánovat podobné paskvily. Bohužel se v přípravě ještě sem tam najdou a to je ten hlavní problém.
V těchto hlavních směrech na kruháč nemusíte
D35 Hořice Sedlice
D11 Jaroměř Sedlice
D11 Sedlice -> I/11 Týniště / Hradec
Na kruháč naopak musíte ve směrch:
D35 Hořice I/11 Týniště / Hradec
D11 Jaroměř -> I/11 Týinště / Hradec
I/11 Týinště / Hradec -> D11 Sedlice
Rozhodně to ale není 3 ze 4 hlavních směrů
Není to žádný z hlavních směrů.
smer D35 D11 ku praze je kolizní taky, ta prima vetev se napojuje na vyjezd z kruhace…
No, trochu to motáte. Průjezd po hlavní trase snad nemůžete počítat do směrů. A některé z vámi uvedených vůbec nejsou ty hlavní. Hlavní relace této křižovatky jsou Hořice-Sedlice (tato jediná má odpovídající parametry), Jaroměř-Jičín – naprosto neodpovídající – měnit dálnici po kruháči, to jsem v zahraničí ještě neviděl. Blee. Dále je to hlavní vstup do HK od severu, tato relace je taktéž vedena (dokonce obousměrně) přes kruháč. A ještě větší nesmysl je vedení po kruháči Jičín-HK. Toto jsou hlavní směry, alespoň nyní. Ale budiž, uznávám, ještě by šel uznat 5.hlavní směr a to Sedlice-HK (Týniště). Ta má 1/2 směrů správně… Číst vice »
Tak problem D11/D35 je taky v tom, ze neni dokoncena.az se bude stavet d35 na Sadovou, tak tato krizovatka bude omezena. Nerozumim proč pri vystavbe D11 a teto krizovatky neudelali par desitek metru D35 mimo teleso dane krizovatky. Bylo by dalsi pokracovani stavby D35 s ohledem na omezeni snazsi. A ten apendix d35 stacilo oddelit panely aby tam nikdo nevjel.
V čem je problém? MÚK D35XD11 je realizována přímými větvemi mimo kruhák. Přes kruhák se napojuje stará I/11 z HK.
Jestli to ty nepochopíš, tak já to chápu úplně v pohodě.
ale směr D35 -> D11 Jaroměř a naopak ale musí přes kruháč, takže rozhodně se nejedná o propojení dálnic mimo kruháč
Problému je několik. Teď to tak možná ještě nepůsobí, ale až bude D35 na 130 km/h a z druhé strany čtyřpruh k ČKD na 110 km/h, tak to bude jak okružka uprostřed dálnice. Tohle řešení proti původnímu přineslo jen úsporu v absenci přeložky stávající I/35 k ČKD a to že se nerealizovala část dálnice od MUK k ČKD. To se teď ale stejně dodělá, jen o fous užší. Půdorysně jsou obě varianty taky dost podobné. Největší problém je v tom, že tenhle tvar MUK neumožňuje napojení severní tangenty severně od ČKD, což by šlo u trojlístku přes kolektory. Takhle tam… Číst vice »
Přesně tak, konečně někdo, kdo to chápe. A naprostý souhlas, kdyby to alespoň umožnilo v budoucnu přímé napojení přeložky I/11 do této MÚK, tak by tam ten kruháč dával smysl. Ale neumožňuje. Alespoň nějaké bypassy mohli udělat pro pravá odbočení podél kruháče, ale není tam vůbec nic. Je to celé komplet špatně tahle křižovatka. A pak máme věřit, že na ŘSD jsou odborní pracovníci.
kdyby na hlavnim směru ku praze nebyla kolize, tak ok, ale musite se nejdriv radit mezi uata jedoucí z kruhaku…
za me sprasena krizovatka stejne jako na najezdu na D3 od Ceskych Budějovic
„“… Dokončením čtvrtého kvadrantu vznikne křižovatka tvaru čtyřlístku. Řeší bezpečnější napojení aut ze silnice I/11 ve směru od Chlumce nad Cidlinou směrem na Prahu a z D11 ve směru od Jaroměře na Hradec Králové. Dosud musejí auta dávat na silnici I/11 dávat přednost protijedoucím autům. Stavební povolení nabylo právní moci loni v dubnu. Podle posledního sčítání dopravy křižovatkou denně projede 25 tisíc aut. Křižovatka byla otevřena v roce 2017. Původní plány počítaly s kompletní stavbou křižovatky. „V rámci majetkoprávní přípravy bylo tenkrát riziko získat pozemek paní Havránkové pod 4. kvadrantem, a tak byl z projekční přípravy na úrovni dokumentace pro… Číst vice »
UIsnadní se především odbočování doleva od Jaroměře do Kuklen, ve špičkách se někdy čeká delší dobu.
ŘSD má hafo pozemků vhodných pro farmaření…
Což ale není postačující podmínka, důležitá je také dostupnost, čili doba jízdy traktorem.