ŘSD za téměř půl miliardy opraví a rozšíří silnici ze Znojma na Brno

Obchvat Lechovic. Foto: ŘSDObchvat Lechovic. Foto: ŘSD

Velké úpravy silnic potrvají tři stavební sezóny, řidiče čekají uzavírky.

73 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ghjghj

Te silnici se rika terezianska, nebo cisarska. Je zajimave videt, jak vizionarske je to dilo. Myslim, ze jeji nejvetsi problem je 1. V pripojkach napr. u Miroslavi, nebo Branisovic 2. Nektere useky jsou uzke, zvlnene a lemovane stromoradi a neni kam uhnout vrahum, kteri tam nebezpecne predjizdi.

Martin

Moc nechápu proč se u nás nezavádí proměnlivý 3 pruh

Jaroslav

Tak původně jsem se chtěl radovat. Když však vidím celkem minimalistický rozsah projektu a maximalistickou délku výstavby, potom zřejmě v dalších letech v podobném duchu pokračování na Pohořelice, tak mi došlo, že je třeba si užívat dnešního stavu, kdy se dá za rozumný čas po rozbité, ale průjezdné cestě, dostat ze Znojma do Brna…

Petr

Naprosto nechápu, proč z toho rovnou neudělají směrově dělený čtyřpruh. To přece nemůže být o tolik dražší.

Eduard

To mi taky hlava nebere. Snad nám to tu někdo vysvětlí.

Martin V.

Tak to se obávám, že by podstatně dražší bylo a frekvence čtyřpruhu neodpovídá. Podle letáku bude šířkové uspořádání S 11,5/80 a S 13,75/80 (třípruh). Nedělený čtyřpruh, který se hrubě neosvědčil na severní Moravě a předělává se na dělený, byl tuším 15 m široký. Nejužší dělený je S 22,5/80 (třeba letos I/35 Rádelský mlýn), což je skoro dvojnásobek šířky, která na Znojmo bude.

maj_home

… a3 připojuje k Vídni moravské silnice, takže tami nejspíše potkáte kolegy z Brna. Z Prahy do Rakouska je asi lepší vyhnout se D1 a použít D3 anebo D4 přes jižní Čechy.

maj_home

S3 asfinag

Tomáš Gottschalk

Nejvyšší čas, že se s tou spojnicí dvou největších měst na jižní Moravě začne něco po obchvatu Lechovic dělat. Už teď je to zralé na třípruh, ale z Pohořelic by klidně mohl být plnotučný čtyřpruh. Rakušák bude s S3 co nevidět na čáře a tohle by mohlo být taky alternativní spojení na A1.

Vladimír Bílý

Dle webu Asfinagu zprovoznili další úsek S3 v pátek a divím se, že to nechal tento server bez povšimnutí bo tudy přece pražácí jezdí na dovolenou:-)

Tomáš Gottschalk

Nenechal, zpráva už visí, možná si přečeti konstruktivní kritiku 🙂

MKzB

Nespletli Jste se? V posledních letech je na Znojemsku móda silnice při rekonstrukcích naopak zužovat, zvlášť na silnici Suchohrdly – Přímětice – kasárenská křižovatka – Citonice – Lesná. A to nemluvím o trojkách, kde je problém si vyhnout s náklaďákem.

Jiří Kocurek

3 roky? To tam budou vozit materiál na bickylu od nejbližšího nádraží? V okolních obcích bou skákat radostí. Dle teorie dopravní indukce by měla doprava v okolních obcích naopak poklesnout, tak se tím můžou utěšovat.
Coto? Ále, teorie dopravní indukce tvrdí, že na stávajících souběžných silnicích doprava přibude v při otevření nové silnice (dálnice). Tak to musí fungovat i naopak.

BND 30

No podle titulku by jeden čekal že to bude celá silnice od Brna do Znojma…

Lendák

Bude zajímavé vědět, zda v té půl miliardě korun je zahrnuta i částka na opravy toho co objížďkami rozbijí.

Petr766

To se člověk pri titulku zaraduje. A pak si přečte že jde o 7 km a 3 roky. Ale tady už to lepší nebude v ČR. A to ještě bude opruzovat Patrik a Voda

Cestovatel

Toti zase trvalo, ale je to od Prahy daleko, chápu.

Paja

Doporučuju, než začnete psát podobné k*kotiny zajet se podívat jak vypadají silnice kolem Prahy a jak jinde. Třeba srovnání se severní Moravou, ať sem tam jel kdekoliv, Jeseníky, Opava, kolem Slezské Harty, Šance … všude nové silnice nebo perfektní povrch.
Nebo si srovnejte jak vypadjí silnice I/38 nebo I/53 proti třeba I/39 nebo I/4 mez Milínem a Čimelicemi.

Ruda

Nějaký Milín a Čimelice je srovnání Znojma a Brna?

Liboros

No konečně 😀 Ale zarazil mě zamýšlený rozsah a doba trvání úprav.

Lendák

Konečně co? 🙂 Těšíte se na tři roky objížděk a omezení, aby jste zjistil, že se silnice pouze rozšíří a bezpečné předjíždění pomalu jedoucích vozidel bude na stejné úrovni jako dnes.?

Lendák

Na znojemsku dopravní stavby prostě a jednoduše neumí a zůstali uvězněni v předrevolučních dobách a to se týká i řešení křižovatek v některých obcích. Nehledě na to, že celá ČR zaspala v takových řešeních, jako jsou silnice v uspořádání 2+1. Ve Švédsku to vyladili do použitelného stavu pro bezepčený provoz i při hustotě provozu dálnic, ale to už se musí začít výchovou řidičů s nastavením dohledu a pokutování. „Skvělou“ vizitkou znojemska je obchvat Znojma na silnici č. 38, který stále obchvatem není a vzhledem k možnostem kam rozšířit město Znojmo bude v době dostavění nejspíše intravilánem. Úsek ze Znojma do… Číst vice »

K.S.

ale to už se musí začít výchovou řidičů s nastavením dohledu a pokutování.
A nebo se stát musí přestat chovat jako psychopatický magor a psát zákony a vyhlášky tak aby člověk nebyl pořád jednou nohou v kriminále.

Ono chování lidí je totiž jenom odpovědí na chování státu. Tím se dostáváme do nebezpečné spirály a je to právě stát, který musí se začít v tom krotit. první. Snížit množství postihovaných přestupků, vyhodnotit je znovu, srovnat to se zbytkem Evropy a světa.

Jiří Kocurek

Na Znojemsku mají speciální projekční firmu i normy, odlišné od zbytku ČR? Plus existuje nějaká znojemská odnož ŘSD bez vazby na zbytek ČR?

Couler

Proč by měli mít na Znojemsku odnož nebo jiné normy ? Sem patří prostě 3-pruh a to naprosto opodstatněně. To, že to „rozšíření“ na S 11,5 bude trvat 3 roky a to ještě s vyloučeným provozem je ukázkový příklad naprostého diletantismu. Ale jsem si vědom, že brněnské ŘSD tak nějak všechny stavby, které plánuje stavět (I/53,D52,D1) plánuje podle projektů starých 20 let, protože za 20 let kromě VMO nic nepostavilo.

Jarda Š.

Proč tam patří třípruh? Proti např. I/3 kolem Benešova tam není intenzita dopravy ani poloviční a stoupání tam nejsou zvlášť prudká, takže S 11,5 tam musí stačit.

Lendák

Případ Znojma a Benešova je odlišný, u Benešova se plánuje vést dálnice D 3. Znojemsko je nyní zanedbaný region, který potřebuje lepší dopravní infrastrukturu. Silnice naprosto bez perspektivy, železnice zanedbaná. Rakousko modernizovalo železnici z Vídně až do Znojma, dokonce tak, že je elektrifikovaná, avšak ze Znojma na Břeclav nebo Jihlavu se za posledních 30 let nic neudálo.
Po dokončení rychlostní komunikace ve střídavém provozu 2+1 od Vídně bude zase na české straně špunt v dopravě, tak jako jinde v pohraničí. Rakousko právě otevřelo další část rychlostní komunikace, na odkazu naleznete i video s vizualizací jak to funguje. https://zdopravy.cz/rakousko-otevrelo-dalsich-11-km-rychlostni-silnice-k-ceskym-hranicim-zrychli-cestu-ze-znojma-69591/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=434911&dop_req_id=QjtuacxznzX-202012210925&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box

Lendák

S největší pravděpodobností jsou na Znojemsku dopravní inženýři myšlením někde jinde.

Tady na Moravě

Ke zvyseni bezpečnosti dojde pouze tehdy, pokud protismery budou fyzicky oddelene. V MSK na I/48 to uz davno pochopili a prestavuji ji na D48. Hlavni argument o nebezpečnosti I/48 byl, ze protismerne pruhy nejsou oddělené.

U teto stavby se o zadnych barierach nepise. Predpokladam, ze v JMK stale vladne absurdni predpotopni nazor o tom, ze v pripade nehody musi mit moznost vozidla IZS jet po cele sirce vozovky.

666

Tak hlavně v ČR panuje názor, že když se stane nehoda na stavebně nevyhovující komunikaci, tak je to vždy chyba řidiče.

K.S.

Což je smutné a dost nebezpečné.

MKzB

Bohužel dle zákona je řidič povinen přizpůsobit jízdu stavu a povaze vozovky.

666

Ano, přibližně takto vyčůraně a záměrně je to do zákona vepsáno. I když drobný benefit je, že jste povinene se přizpůsobit pouze PŘEDPOKLÁDANÉMU stavebnímu a dopravně technickému stavu pozemní komunikace.

Paja

Neuniklo vám že tohle není a nebude 4 pruh?

Petr

Počítám, že v rámci bezpečnosti bude na rovném úseku buzerační zákaz předjíždění.

Honza

To si vzpomněli brzy, když se tomu dekády říká nejdelší hřbitov. Je to stejný malér jako svitavská silnice smrti. Jo, to je tak, když jsme uprostřed kontinentu v době „slavné“ globalizace, největšího pohybu zboží a služeb v dejinách (navíc pro nízké mýto zde drandí tranzitní škodná, která zde počet km ani neušetří, naopak najede více, ale za menší cenu) , ale silničky máme dimenovány vesměs na koňské povozy. A pak se někdo diví, že občas někdo při špatném předjíždění či mikrospánku semele protijedoucího, že nějaký jouda projede ze stopky atd., když ty cestičky jsou přervány provozem, na který nebyly vůbec… Číst vice »

Jiří Kocurek

Ale to, že tranzit objíždí ČR je přece špatně! Vlaky Berlín Vídeň nemají jezdit přes Mnichov.

MLB

Osobní tranzit může být žádoucí, ale ten u nás právě není. Zato nákladního tady máme víc než dost…

smart

Výběrové řízení vypsáno již před týdnem a tady se o tom zpráva objevila až nyní. To je tedy redakční fofr…

Zesp

A neměl být původně ten ten střídavý třípruh v celém úseku??? To ho pěkně osekali…. To tedy v tom případě taky nechápu, co tam budou ty tři roky dělat, když výsledek bude zase jen dvoupruh…

Leon

Třípruh je potřeba pouze ve stoupání. Na rovině je naopak nebezpečný.

Desper

Pitomost. Naopak ukončování třípruhu na hraně kopce je nebezpečný

Leon

Ukončení samozřejmě až za hranou kopce a to s rezervou na bezpečné zařazení.

Jiří Šrámek

A co z druhé strany téhož kopce?

Leon

V řešeném úseku je kopec pouze z Lechovic ve směru na Znojmo.

Tomáš H

Já tedy jako řidič ty střídavé 2+1 pruhy na rovných úsecích moc nemusím, protože ta strana, co má 1 pruh nemůže předjíždět a vznikají tak dlouhé kolony za kamionem, který pak nestihne celá kolona předjet v době, kdy má strana následně 2 pruhy. Je u nás povolené řešení, které jsem zažil ve Slovinsku a Řecku : 1+1+1, kde prostředním pruhem můžou předjíždět oba směry?

Leon

Pruhy 2+1 jsou velmi nebezpečné, řidiči v těchto místech v levém pruhu běžně výrazně překračují povolenou rychlost, ve snaze rychle předjet co nejvíce vozidel, než pruh skončí. Proto by pruhy 2+1(stoupací) měly být pouze ve stoupání pro předjetí výrazně pomaleji jedoucích nákladních automobilů.

Martin V.

Ale dnes i kamiony do menších stoupání jedou na omezovači (85 km/h). Pokud jsou ty předjížděcí pruhy dost dlouhé (několik km souvisle), tak to bývá při hustějším provozu lepší než široké 1+1 s předjížděním v obou směrech naráz. Tři se vedle sebe bezpečně vejdou, ale když ten samý nápad v ne zcela přehledném úseku dostanou dvě auta proti sobě, tak je problém…

Karel_x

Zažil jsem to ve Švédsku, a je to v pohodě, několik km 1 pruh a několik km 2 pruhy. Myslím, že jedině v případě krátkých předjížděcích úseků tam někteří řidiči zmatkují. Naopak v případě 1+1 nikdy nevíte, jestli předjížděný není vůl, co s vámi chce závodit nebo schválně nepojede tak, abyste při předjíždění musel hodně do protisměru. V protisměru je zase normální, že místo uhnutí víc ke kraji na vás nějaký osel bliká a troubí. 1+1 je špatné řešení, protože spoléhá na kultivovanost řidičů. Mezi řidiči je ale malé procento idiotů, kteří schválně nepojedou u kraje.

Pavel

Časový údaj (3 roky) se asi nejspíš vztahuje k úpravě celého úseku ze Znojma k dálnici D52 (cca 28 km), ne?

Paja

Což je dost smutné, místo aby to zavřeli na rok a opravili to celé, tak se tam budou crcat 3 roky se 7 !! kilometry. Ale když oprava propustku může trvat 4 měsíce tak to vlastně tak zlý není. Důležité je hlavně tu laťku nechat co nejníž.

BND 30

Ona jihomoravská správa ŘSD odpovídá za vícero povedených úseků…D52 je jejich klenot…

Rosťa

Proč jim RSD neplatí úkolem ale hodinově? Tři roky opravovat 7 km? Pošlete je učit do Polska. Tam za 2 roky udělali udělali a rozšířili na 3 pruh 83 km A1 a to včetně všech mostu.

Eduard

To víte ti Poláci se asi více modlí. Dokonce když staví dálnice tak buď rovnou 3+3 nebo si nechávají rezervy. Navíc jim hodně přispívá EU. Ale to nikde neříkejte. Protože my místo dálnic raději cyklostezky.

K.S.

Nebo je to tím že u nás sedí nemehla a hledají proč něco udělat nejde, neumí dodržet vlastní předpisy a tak to jde na cyklostezky, protože jinak by se to nijak nevyčerpalo.

Eduard

Taky tak nějak bych to viděl. Je smutné, že se u Poláků musíme učit jak se staví dálnice. A to jsme se jim svého času smály, že nebýt Hitlera, tak by ani nevěděli co to dálnice je.

Karel_x

Nemyslím, že tam sedí nemehla, ale máme takovou legislativu, která umožňuje beztrestně různým pomatencům veřejně škodit a exhibovat. Při současné legislativě a soudní praxi je možno kterýkoliv projekt blokovat a obstruovat velmi dlouho. Je nesmysl to svádět na projektanty. Všimněte si třeba stavby Brno Žabovřeská, která se vleče už asi 25 let, aniž by se tam děla nějaká technická pochybení. Proti hlasu 50 kverulantů nezmůže vůbec nic hlas 50 tis. občanů.

Teď si určitě přivolám hodně mínusů, ale jsem přesvědčený, že stavy se mírně rozjely až za Babiše. Včetně vůbec nejvíc chybějící komunikace D35.

malej-jarda

Ale v Polsku se staví hodně i ty cyklostezky. 🙂

Eduard

To je v pořádku. Obojí jsou potřebné. Jen je smutné, že Poláci mají jak cyklostezky, tak hlavně dálnice.

Slosor

A1 Tuszyn – Częstochowa bude po dokončení luxusní dálnicí a je třeba Poláky pochválit, že ji staví rovnou jako 3+3. To co píšete ale není pravda. Přestavba jednotlivých úseků zabere 3 roky, ne 2. A dokončen není ještě žádný z nich, první Kamieńsk – Radomsko bude příští rok na podzim a kompletní bude A1 podle plánu až v prosinci 2022.

Eduard

Copak píšu a není to pravda? Že v Polsku buď rovnou staví 3+3 nebo si nechávají rezervu? Když tak mne prosím opravte.

Slosor

Reagoval jsem na Rosťu

Ales

Co tam ti jelita chcou ty 3 roky na rovném úseku dělat proboha?

Svojšín

To chápe asi málokdo. Hlavně 3pruh by měl být pokud možno v celé délce Znojmo – Pohořelice.

Grzegorz Brzęczyszczykiewicz

Vyobrazený úsek bude trvat necelé 2 roky, v letáku ŘSD je uvedeno zprovoznění v roce 2022. Dále se jedná o stavby Lechovice – Miroslav (2022-2024), Miroslav – Branišovice (2022-2024) a Branišovice – Pohořelice (2022-2025).

Svojšín

Pokud tam budou dlouhodobé komplikace, tak nedělat tuto silnic na 3 pruhy je zločin.

Grzegorz Brzęczyszczykiewicz

Já jsem po této silnici jel naposledy v létě 2018, a tehdy tam byl průměrný prázdninový provoz. Jaký tam je běžný provoz, nevím

PetrN

Ještě je možnost že to rozšíří na S11,5 jako dvoupruh a následně rozšíří (přemalují čáry) na 2+1 😀 … Jde o to že třípruh je možné stavět v kategorii S13,5 nebo S15,25… Třetí možností který umožňuje norma je úprava stávající silnice v šířce S11,5 (takhle třeba vzniká 2+1 z Úval do Kolína)

Honza D.

2 + 1 z Úval do Kolína je prozatím vlhký sen ŘSD. Jel jsem tam před týdnem a doposud nic.

PetrN

právě jsem si nebyl jistý v jakém je to stavu, nejel jsem tam několik let.. Šlo mi spíš o ten princip, že nová norma umožňuje 2+1 i na stávající kategorii S11,5 v rámci přemalování, v případě zásadní modernizace jako tady I/53 by muselo být o další 2 metry širší, tj. S13,5 (zřejmě více papírování? ale vážně škoda že to tak nebude..)

Martin V.

Ten kilometr u Lechovic 2+1 mají dle letáku mít v kategorii S 13,75/80.