ŘSD za 300 milionů přizpůsobí odpočívku u Jihlavy kamionům, míst pro osobní auta ubude

Odpočívka Pávov dostává nové osvětlení. Pramen: ŘSDOdpočívka Pávov dostává nové osvětlení. Pramen: ŘSD

Česká dálniční síť dlouhodobě vykazuje nedostatek parkovacích míst, a to především pro kamiony.

17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
medvěd

Ačkoli víme, že jsme tranzitní zemí, neumíme udělat po 50 km na dálnicích pořádný odpočívadlo. Stavíme , aby to stálo nejmíň a potom draze doděláváme, co jsme ošulili.

Petr

300 mil. to je moc přehnaná cena. Zase si někdo namasti kapsu ze státní pokladny. Je vidět, že korubce v ČR pěkně kvete. Dejte tuto zakázku menším firmám a budete mít na dálnici minimálně tři odpočivky. Pán ministr dopravy rád rozhazuje cizí peníze.

Miroslav Zikmund

Když je jich tam málo, proč v tomto oboru někdo nezačne podnikat …

Zdeněk Fila

Protože doba vyřízení stavebního povolení a všeobecná korupce jako v celé zemi.

zesp

A protože by tak tak ty odpočívky byly placené, a to při současných katastrofálně nízkých cenách za kamionovou dopravu od přepravců není možné dopravci akceptovat. Proto by je stejně nemohli nevyužívat a museli by stejně stát tam, kde je to zadarmo, bohužel…

Martin Verner

Ono to tak bývá, že se za službu platí.
Ceny za kamionovou dopravu jsou tak nízké, jak je dopravci akceptují. Zákazníci vám je sami nezvednou, a čekat nějaké nařízené zvýšení cen ze strany státu je taky hodně naivní.

Jakub P

Tam, kde řada z nich zadarmo stojí by to ale podle předpisů zadarmo být nemělo. Spíš by to tam mělo být za pokutu dražší než ta placená parkovací místa…

Že by zdražila přeprava není nic špatnýho, její lacinost vykoupená tím, že zdaleka neplatí všechny škody působené na okolí naopak trh drsně deformuje…

Jasně, pro řidiče, kterýmu docházej hodiny a nemá kde zaparkovat je to velkej průšvih, to chápu. Ale dokud bude pro jeho i jeho zaměstnavatele levnější prsknout to kamkoliv. než zaplatit placený stání, nikam se nepohnem.

Leinad

Jak řidičovi dochází hodiny? Odjížděl s daným plánem, kdy dojede na rezervované místo na placené odpočívce. Jestli se zdržel v koloně, tak snad může dojet (nejsem právník, ale předpokládám že dojetí je „menší hřích“ než parkovat na zákazu).

Jiří Kocurek

To máte tak. Byli dva pekaři. Jeden dostal dotace pokrývající 100 % stavby pekárny. Ten druhý ani korunu, musel to všecko stavět za svoje. A tak nemohl konkurovat tomu prvnímu.

Martin Verner

Míst pro osobní auta reálně neubude, protože už dnes přes většinu z nich parkují kamiony. Nelegálně, ale to nikoho moc nezajímá. Tak snad po rekonstrukci bude aspoň pár míst pro osobní auta, kam se kamion fyzicky nedostane…

Marek Šindelář

Jsem řidičem náklaďáku a jezdím po EU. Česko absolutní propadák bída, parkovací místa a o parkování na silnicích 1 a 2 třídy ani nemluvě. Tenhle článek je výsměch

zesp

Jo, jo, je to bohužel tak… Odpočívky byly dlouho přehlížené téma, a i když se konečně začíná něco dít, je to běh na dlouhou trať. A i když kamiony na silnici všem vadí, je jich nyní dost velký nedostatek. Ale ekonomika je na nich závislá. Takže buďme rádi za každé místo navíc a hlavně tu trochu zkulturnění toho parkování, protože třeba na tom Pávově směr Brno to je fakt divočina. Poznámka – nejsem řidičem kamionu…

Ketchup1970

Mně příjemně překvapilo, že ve Francii mají místa pro kamiony i na silnicích první třídy , tedy N. Takové hezké zálivy vpravo vlevo s košem .

EM*

„Rozšíření odpočívek (na obou stranách dálnice) má proběhnout v rámci stávajícího záboru.“

300 milionů za přemalování pár čar?

Stávající zábor

Stávající zábor přeci neznamená jen přemalovat čáry na asfaltu. Opravdu si myslíte, že jen tím by se ve směru na Brno dokázaly ubrat 3 místa pro autobusy a místo nich přidat 1 pro auto, 5 pro karavany a 44 pro náklaďáky? Stávající zábor znamená že se nebudou vykupovat žádné pozemky, ne že se nebudou dělat stavební práce. Podívejte se na fotomapy, zrovna ve směru na Brno je tam několik nevyužitých ploch, kde mohou vzniknout další místa

***** Petr

Přemalování čar se vejde do míče . Za 299 jsou bezpochyby podstatné „okolnosti“ a „vím jak“

Jiří Kocurek

Například nové osvětlovací sloupy, protože ty současné zavazejí. Což znamená nové elektrické kabely. Což znamená výkop a potom zpětnou opravu vozovky. To se neudělá za 20 kč/metr.
A taky v tom může být ještě další věc: Stání pro osobáky nemají zdaleka tak únosnou konstrukci, jak by bylo potřeba pro kamiony. A tak bude povrch po několika letech rozorán, protože ho spodek neunese. Často je to k vidění u zastávek MHD…
https://twitter.com/DrakulkaCZ/status/1331139934611263489/photo/1