ŘSD vypsalo tendry na poslední dvě části jihočeské D3, celkem za 7,5 miliardy
Stavba dálnice D3, obchvat Českých Budějovic (únor 2023). Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
ŘSD předpokládá, že dálnice bude na hranicích v roce 2026. Tím bude jihočeská část dálnice hotová.
Rád to slyším. Silnice I/3 je zasazena do krásné krajiny, ale klikatí se jako had. Je tam spousta nepřehledných horizontů a zákeřných zatáček. Škoda, že stát tuto dálnici dostavuje až teď. Ušetřila by se spousta životů. Za pár dní bude 20. výročí strašlivé nehody u Nažidel. Ta cesta tam vypadá pořád stejně a ten úsek je pořád stejně nebezpečný a vzal si už spoustu řidičů a dalších.
Maj pravdu. souhlas.
Obávám se, že ne úplně ideální trasování Kaplice – Nažidla bude podobný oříšek jako Hubová – Ivachnová
Řekněme si to otevřeně – dobře to vše připravily předchozí vlády a ministři, aby ten současný za to slíznul smetanu.
Mno, otevřeně si řekněme, že pásku přestřihne a smetanu slízne ministr dopravy v následujícím volebním období…
Ať žije Dan Ťok!
Tak to má být. Tenhle zase plánuje dostavbu d35 a d6 a jak tu někdo psal, tak příští ministr bude stříhat pásky. To je dobře a je vidět, že jestli za něco poslední vlády pochválit, tak že se konečně staví páteřní silnice a jsou na ně peníze.
Každopádně odpověď na otázku, zde je po roce 30 možné stavět najednou 100+ km VRT.
Je. Samozřejmě za předpokladu, že to Radek vezme po Jirkovi. Ale v penězích, kapacitách firem ani fyzikálních zákonech problém není.
Budeme rádi za ty tunely nema-še na 200km/h a dál k hranicím za budějkama . Jestli vznikne něco novýho mezi Prahou a Benešovem to je otázka
Odjezdy z Budějovic 12:50, 17:38 a 18:55. Nejkratší jízdní doba 2:45. Teď, po za 1:45 ve dvouhodinovém taktu, k tomu R po hodině.
aneb krajské město ČB dostanou napojení na českou dálniční síť. jen tedy lehce zajížďka přes Regensburg nebo Bratislavu 😉
Ústí nad Labem to mělo kdysi stejně – Drážďany byly připojeny dříve než Praha
tak v Sudetech a periferiích se staví lépe…
Souhlasil 👍 Lidi jsoubtotoizrasi, že se u nich staví a budou tak propojení s republikou.
Jinak prosím Vás a apeluji:
Sudety jsou umělý konstrukt vymyšlený velkoněmeckými utopisty a zneužitý nacisty. Jelikož už tady zadní nacisti nejsou, tak navrhuji, aby se přestala používat jejich terminologie. Jo a jestli někdo vytáhne, že to znamená keltsky „kančí les“, tak se zase uklidněte, protože původ názvu je nejednoznačný.
Praha a Vídeň přes Bratislavu. A pokud Hanácké eRko nebudem považovat za plnohodnotnou dálnici, Tak Ostrava-Praha přes Polsko a Drážďany.
tak zrovna Ostrava- Praha je (no dobrá kousek chybí, dokončení v blízkém budoucnu) po D1 celkem dobře dostupná. časem bude i D35. nevím jaké Rko myslíte?
R46
a proč se staví D1 na Ostravu. Naopak na Moravě to je až přehnané, že na Ostravu vedou dvě dálnice
Souhlas, mela se zkapacitnit D48 a misto D35 mela vest na Ostravu z Hradce D11 priblizne ve stope I/11.
Bezva nápad – jen by tu dálnici poněkud prodražil protože by vedla přes jižní část Orlických hor a pak přes Jeseníky. A naručila by se tam ještě celkem dost zachovalá příroda.
A do Prahy 8, slovy osm. Proč jich neí kolik kolem Prahactic? Protože tam není tak silný přepravní proud, aby byla potřeba dálnice.
Přes Moravu se totiž jezdí Balt-Jadran. Ne přes Krkonoše.
Vyškov-Olomouc, což je dálnice jen na papíře, chybí odstavné pruhy a donedávna chyběly i připojovací/odbočovací.
https://mapy.cz/s/kupafugesa
A kudy to z té Ostravy směr Polsko a pak Drážďany myslíte? Když jsem jel z Vratislavi směr na západ do Zhořelce část po A4, tak tam je to podobné jako na D46
Dobře, argument o A4 beru. To ale neznamená, že D46 je správně.
A kudy? Dokud to nedostavi i za čarou, tak těžko 😉
Těším se na to jak malej.
Jo! To bude výrazný upgrade při cestě do Alp!
To je sice hezké, ale jak často jezdíte do Alp? 1-2x do roka?
Ono je potřeba to brát podle přepravních proudů. Proto je například potřeba další elektrická trať do Německa stejně jako obchvat Prahy.
Teď pojedu častějc! A až se dostaví střední Čechy, tak každej tejden!!!:o)
12-15x/rok…prevazne přes mnichov
Já občas po práci na otočku…! 🙂 A je to rozhodně častěji než do Prahy…
Pěkně jim to odsejpá! Kolik bude vlastně letos rozestavěno?
D1 Brno, centrum – Brno,Jih (rozsirenie na 3+3)
D6 Hořesedly (už sa stavia)
D6 Hořovičky
D6 Petrohrad – Lubenec (na prelome rokov)
D11 Trutnov – hranice
D35 Hořice – Sadová
D35 tunel Homole
D35 Vysoké Mýto – Džbánov
D35 Janov – Opatovec
D55 Olomouc – Kokory
D55 most cez Moravu
D1 Přerov
D55 je rozestavěná ještě v úseku Babice až Moravský Písek .
tady jsou myšleny nové úseky započaté v roce 2023
Letos se bude zahajovat také D48 Dub – Palačov.
a D4
Škoda že to začalo odsejpat teprve v okamžiku, kdy už je schválen zákaz spalovacích motorů. individuální doprava bude v budoucnu sloužit pouze střední a vyšší třídě k dojíždění do práce.
A těch 20 tun zboží z kamionu se poveze na ticísi bicyklech. Exportujeme Budvar do Chorvatska.
Budvar n.p. má podnikovou vlečku.
To jste vůbec nepochopil, jak byl můj příspěvek zamýšelný. Totiž že železnice nemá šanci pobrat ani polovinu přehraničních přeprav zboží.
Podříznout kvůli tomu polovinu ekonomiky EU, jen aby to jelo vlakem nebo nijak? To si Němci vyzkoušeli před 90 léty, kdy byl volný trh zrušen a nebylo tam co žrát.
Budete se divit, ale v mezinárodní dopravě má železnice podíl téměř 50%. A pokud si odmyslíme Děčín, tak u jiných hraničních přechodů nejsou zcela zásadní problémy s kapacitou železnice. Takže prostor ke zlepšení by se našel.
Ze sčítání dopravy vidím 7000 kamionů na D8. Budu-li uvažovat 80 kamionů jako ekvivalent jednoho vlaku, tak je to téměř 90 vlaků za den navíc proti stávajícímu počtu.
Možná jsem to formuloval neobratně, tedy znova a lépe: Železnice nemá šanci přebrat ani polovinu současných silničních přeshraničních přeprav zboží.
Neboli že na té dálnici pár tisíc kamionů za den bude tak jako tak. Rozhodně nebude ležet ladem jako koleje do zrušeného uhelného dolu, po kterých jezdí šlapací vehikly.
Navíc naprostá většina piva přijede do Chorvatska v kufrech osobních automobilů.
20 tun zboží se naloží na nákladní vlak a odveze se do Chorvatska. Tady zrovna nevidím jediný problém. Můj point je v tom, že EU docela jednoznačně začala likvidovat osobní automobilovou dopravu. A dálková kamionová doprava půjde hned po ní. Si poslechněte názory poslanců Evropského parlamentu z levicových a zelených frakcí.
Že někdo oprášil Mein Kapmf, namísto židů dosadil řidiče, to ještě neznamená, že podle toho bude dát žit, ikdyby tomu věřili všichni zelení.
Chcete říct tajemství?
Vynalezli elektromotor! Už je to teda nějaký ten pátek…
Elektromotor byl vynalezen již dávno, podobně jako elektromobil. Problém jsou pořizovací náklady a jistá efektivita. Pokud denně najedete 30 km nebo nebo auto stojí doma, v patek s ním dojedete na nákup a sobotu na výlet a zpět 200 km, ale pokud jezdíte služebně nepravidelně od 30 do 50 km denně v jakémkoliv počasí, tak tam je to problém. Navíc je jednodušší za pět minut natankovat něž tvrdnout dvě hodiny u nabíječky.
Taky trolejbus. V Praze je zrušili, nicméně v neokresním městě se třemi linkami a pěticí autobusů se o nich neuvažovalo nikdy.
A na moři si k tomu elektrickému pohonu vozili elektrárnu, nebo alespoň dieselagregát. I tajné německé „supertechnologie“ v ponorkách spoléhaly na olověné baterie, protože jsou levné.
S nabíječkou doma by právě takový nájezd celkem fungoval.
30-50 km denne neni problem s zadnym aktualnim elektromobilem. Dokonce ani o 100km vic. Problemem jsou vzdalenosti cca od 300km vic. Ty se zase obvykle nejezdi denne, co ale neznamena ze to neni problem.
Prumerne stari vozoveho parku je skoro 16, takze do nejakyho roku 2040 budou ulice plne ruznych oktavek s TDI … jen uz si nekoupite novou, ta nova bude jen baterky.
Řekl bych, že doba „dožití“ ojetých spalovacích aut může překročit ten rok 2040 ještě o spoustu let. Pokud budou nová auta cenově špatně dostupná, dost pravděpodobně bude následovat scénář Kuba, kde se udržují v provozu desítky let stará auta. Zgenerálkovat jde prakticky všechno, a benzín s naftou bude potřeba ještě hodně dlouho, protože v některých aplikacích elektrifikace ještě ani nezačala.
Spalovací auta jsou už teď na hraně. Okolo roku 2030 se jich lidé začnou dobrovolně zbavovat a jejich likvidace bude perfektní business.
Nic jako Kuba tu nebude. I takový moloch jako DB bude od ledna 2024 provozovat autonomní taxi. Taky tu máme 6.5mio aut a 25% důchodců. Důchodci se rozhodne nebudou hrabat ve svý zánovní Oktavce III s 20 lety na zádech. Jednoduše si v roce 2040 objednání tiché a bezpečné autonomní auto, co je zaveze kam potřebuje a vypadne za další zakázkou. Žádný stres z parkování a hustější dopravy, žádné břímě vlastnictví a údržby toho majetku.
No však v Německu už vymýšlí zákazy provozu starších aut, 🙂 Neříkám, že s tím souhlasím. Ale pokud mohou zakázat výrobu aut se spalovacím motorem, tak mohou zakázat i jejich provoz.
Humoristo. S koncem parních lokomotiv taky nezačal úpadek kolejové dopravy.
Jenže zatímco přechod z parních lokomotiv na elektřinu a diesel bylo rozhodnutí „trhu“, konec spalovacích motorů je rozhodnutím politickým. Nebo snad v historii vydávali zákazy parních lokomotiv, zdaňovali uhlí pro lokomotivy obrovskou spotřební daní, nebo poskytovali dotace na nákup dieslových a elektrických lokomotiv?
To „konec spalovacích motorů je rozhodnutím politickým“ je taková ta česká hospodská mantra… 1) jaké jsou nejvýznamnější světové trhy aut? Ne moc překvapivě Čína a Indie. Na rozdíl od Evropy se v Asii trh s auty vrátil téměř na předcovidovou úroveň, viz https://lmc-auto.com/news-and-insights/public-data/ V r. 2022 se tam prodalo cca 35milionů aut!!! Což je výrazně víc, než Evropa (cca 10) s USA (cca 15) dohromady 2) podívejte se na statistiky prodejů e-aut na tamním trhu – e-auta už několik let stoupají, zatímco klasická stagnují nebo klesají (zde v porovnání s trendem i v USA a Evropě https://www.just-auto.com/features/china-ev-market-forecast-to-reach-10-million-units-a-year-by-2025/) 3) pokud jsem… Číst vice »
D4 Příbram – Nová Hospoda (Písek)
Výborný zdroj zde.
https://www.ceskedalnice.cz/dalnicni-sit/ve-stavbe/
Ano, aktuálně je ve výstavbě 131 km dálnic. Do konce roku desítky přibydou. Něco málo se i otevře. Každopádně do konce desetiletí by se měl výrazně přiblížit cíl. Samozřejmě kromě stř. D3, severní části D0, D52, D49 a kusů D55 u Břeclavi.
Každopádně po roce 2030 dojde k výraznému poklesu ve výstavbě dálnic, protože prostě bude už hotovo. Finance a kapacity firem bude možné přesměrovat k VRT. Samozřejmě pokud bude připraveno…
Přibydou rozšíření na 3+3 na D5, D7, D8, D10, D11 u Prahy, a pak spojnice krajských měst (i když to jsou zatím spíš vlhké sny)
Že by vznikly dálniční spojnice krajských měst, tomu už nevěřím. Ideální by bylo, kdyby se postavily obchvaty a rychlé kapacitní železniční spojení.
Super! Trvalo to desitky let, ale dozili jsme se! Bravo 🙂
PS: Jak to vypada se stredoceskou casti D3, dozijeme se v tomto desetileti? Diky
Ne 🙁
Optimisticky možná zahájení výstavby…
Tomu nevěřím
Zcela sobecky jsem rád, že slušně řečeno ekospolky, jsou momentálně zaměstnané na D1 na Moravě.
myslím že kdyby chtěli, tak se odvolávali i tady…
Nestihaji skodit vsude.
Teoreticky v roce 2029. Doufám, že se do te doby postavi ty první dva úseky od jižních Čech, aby se ulevilo Miličínu a podstatě i obyvatelům podél současné I/3, kde se zpravidla čeká na napojení i více než 10 minut.
Co vím tak jednou z podmínek je že se bude stavět a zprovozňovat celé najednou
Stavět se má celá. Takze celé nebo nic
Pokud vím vše směřuje začít stavět do 2030, dokud jsme příjemci fondů EU a můžeme je čerpat. Pak budeme už čistí plátci a půjde to hůře.
Proto se teď na poslední chvíli vše začíná…