ŘSD vypsalo tendr na stavbu úseku dálnice D35 od křižovatky s D11 k Sadové
Vizualizace dálnice D35 mezi Sadovou a Plotištěm. Foto: ŘSD
Stavba má být zahájena příští rok. Naváže na úsek ze Sadové do Hořic, který už se staví.
Tak aspoň nebude následující usek zbytečný jako socha na poli.
A vysoutěžená cena bude o 10-30% nižší díky konkurenci ve stavebních firmách nižší. Je škoda, že SZ je stále neschopně svázaná s firmami, které provádějí výstavbu. Co tak se inspirovat od D. Ťoka a přivádět na český trh nové stavební firmy a soutěžit konečně i dodavatele technologii?
Radek Mátl je bůh a zaslouží sochu🤗👍
a všichni jeho podřízení a lidi na ORPčkách a krajích
Ano, těm také patří velký dík, bez nich by to pan Mátl sám nedal.
Klid Radku.
On sochu uplne nepotrebuje … misto sochy tu bude mit stovky kilometru dalnic s plaketou s jeho jmenem.
je hezké, že se staví, ale s ohledem na dopravní situaci by tento úsek mohl být klidně tím posledním mezi Úlibicemi a HK, kdyby se v předchozím úseku postavil MUK Sadová a neskončilo se o pár se metrů před ní, tak stávající část silnice mohla sloužit i nadále, je tam jediná miniobec Lípa, jinak je silnice vedená obchvatem v dobré směrové i výškové stopě, až je škoda, že se ta stopa nevyužije pro stavbu D35, původní silnice se navíc bude překládat, by mnohem ekonomičtější bylo využít poloviční profil původní I/35 od Plotišť až za Všestary a „novou“ 635 nechat přes… Číst vice »
Ano mate pravdu a dávalo by to smyls, za předpokladu ze by byl rok 1993 . Ono dle všeho se v dobách nedávno minulých s touto variantou pracovalo.. vždyť domy v Lípě byly připravovaný k odkupu .. stejně tak je podezřele prostoru v Sadove . Máme rok 2023 a intenzity a ekologické požadavky jsou jinde a tak se tyto tranzitní trasy prekresluji dále od obydlených oblasti .. jediné co nechápu , proč při MKU pltotiste nedošlo k výstavbě par set metru mimo křižovatku , tak aby nová D35 neovlivnila tu křižovatku .. bude tam ještě veselo
přes Lípu sem ani neuvažoval to táhnout, jen využít rovinku od Plotišť a pak obchvat Všestar, protože tam to stejně povede hned vedle ve stávající stopě, jen tam bude 6 pruhů vedle sebe (což je zrovna dost protiekologický) a z Plotišť se ty silnice budou vzájemně proplétat, D35 povede z „kruháče“ v původní stopě, 635 bude mít novou extra větev, kterou následně D35 překříží, aby se dostala vlevo (ve směru na Sadovou). Mimojiné Všestary proti tomu podaly rozklad, protože to právě vede vedle domů/nad domy. https://www.rsd.cz/mapa-staveb#/stavby/D35/d35-sadovaplotiste toto mi přijde dost neekonomicky a neekologický řešení a stejně to povede zástavbou
Překvapuje mě, že příspěvek má tolik plusů.
Tohle kdybych napsal o D0 – 519, to by bylo křiku :-))
Pohledem na mapu by šlo ve Všestarech přistavět druhý paralelní most a využít stávající průtah pro půlku dálnice https://mapy.cz/s/cadatevuzo Navíc by to snížilo nutný rozsah demolic domů. Ale asi to má své důvody. Jeden z nich nejspíš bude, že po výstavbě dálnice zůstane spousta dopravy i na „staré“ silnici, což v blízkosti velkých města a MÚK (což je tenhle případ) může dělat až tisíce vozidel denně. Ti všichni by museli pak projíždět centrem Všestar, kde o ně rozhodně nikdo nestojí https://mapy.cz/s/rebokojebo
Ano a v případě mimořádné události na D35 by pak nebyla k D35 alternativa a přes obce to biť krátkodobě není hratelny .
ano ta objízdná trasa přes obec je problém, ale ono i jinde to do obcí půjde..všestary a hořice mají obchvaty, ostatní obce nikoliv a asi nikdo nebude před výstavbou dálnice, stavět ještě pro případné objíždění všude obchvaty..D10 nemá na dosti úsecích už ani tu původní I/10, protože byla dálnice vystavěna buď v původní stopě a nebo byla původní silnice pro nepotřebnost zasypána. Ale to je další věc, že zpoplatnění dálnic je trochu nelogickým krokem, protože platit by se mělo spíše za jízdu přes okresky a obce, aby to dávalo víc logiku, dálnice jsou určené k tomu, aby odvedly dopravu právě… Číst vice »
Rozhodně u těch Všestar se postaví obchvat obchatu… docela škoda.
Jen tak dál a housť. Hezky do Mohelnice. Včera bylo pozdě.
Tohle ale nevede do Mohelnice, ale někam do háje.
No a to je právě ten zádrhel. Netvrdím že D35 z této strany není potřebná, ale prioritně je nutno dostavět dálniční spojnici D11 a D1, až pak ten zbytek. Je sice super že se pohne stavba i opačným směrem, ale proč drobit stavební kapacity a finance a prodlužovat tristní stav každodenních kolon kolem Brna. Čím dřív bude severní spojnice Moravy a Čech hotová, tím líp. Včera bylo pozdě.
Ta se také staví, staví se vše, co je vypapírováno.
Přesně tak. Bylo by super, kdyby se mohlo stavět podle priorit. Kdyby ŘSD mělo vyřízené papíry na všechny potřebné stavby a zahajovali by se stavby s největší prioritou. Jenže tomu není takže se staví všude tam, kde to papíry dovolí.
Vzhledem k počtu mrtvých v tom úseku je samozřejmě potřeba, každý úsek v Hradeckém a Pardubickém kraji se počítá. Šimonovský, Bárta a podobní experti udělali tolik škod, že ani Radek to nedožene hned
Tak to máte asi špatné informace. D35 by měla spojit Liberec jak s HK tak i Moravou.
Němec to plánuje propojit pomocí B178 a A4 až do Drážďan.
Zkuste si jet ulibice HK kdykoliv .. ano 24.12 v 17 hodin je tam klid … ale jindy je to na 2+2 a když tam jedou zemědělci je to zuzo labuzo .. už aby to bylo
Minulý týden ve čtvrtek v 15. hod vyjet ze Sadové směr Hořice bylo velice výživné. A zpátky na HK po 16. hod to byl v podstatě nepřetržitý vánoční řetěz až do Plotišť… Potěšující bylo, že se tam ta stavba opravdu rozjela a bylo vidět i docela dost techniky.
né, že by to nebylo potřeba, ale tahle silnice je z našich jedniček pořád ještě to trochu lepší, co se týká provozu, to např. I/3 je mnohem tragičtější
V tomhle ohledu souhlasím – tady se bude stavět obchvat obchvatu, aby ani objízdná trasa nevedla obcí (Všestary), přitom jinde pořád ještě zbývá příliš mnoho míst kde HLAVNÍ trasa vede středem obce…