ŘSD vypsalo tendr na průzkum i k tunelu Luka na středočeské D3
Dálnice D3 přes Posázaví, vizualizace. Pramen: ŘSD
Podle šéfa ŘSD Radka Mátla začnou letos práce na dokumentaci pro stavební povolení ke středočeským úsekům.
tak já doufám,že se jim to do těch středověkejch dolů celý propadne a bude konečně klid. o 2km směrem proti proudu Sazavy by stačil tak 10m vysoký most,místo 100m,co chtějí za naše prachy stavět.
Jen tak dal, neprestavat a tlacit to vpred! Zahajeni za ctyri roky je v podstate „pozitri“ vzhledem k tomu jak cas leti…
Mátl for President!
Tak hlavně ať se na most vypíše archetonická soutěž. Aby to byla nádherná dominanta
Nevypíše. Ptal jsem se na to samé (zda bude architektonická soutěž) Mátla osobně cca dva roky nazpátek. Ten most, co je na vizualizaci, už je navržený a zpracovaný takhle.
Podle letáků se stavět začne v roce 2027.
Bohužel v letáku jsou nová data 2027 a 2030
Já je doufám, že se nebude opakovat ta strašná strategická/historická chyba z D0 – kdy se oba ty ty tunely v e směru „z kopce“ stavěli jenom jako dvoupruhové a dnes už bohužel kapacitně nestačí, jsou zavírány a díky tomu se tvoří povětšinou pondělky a úterky i desítky kilometrů dlouhé kolony kamionů a aut přes křižovatku na Zličíně (Třebonice) a dál po dálnici D5 leckdy až skoro do Berouna – pro neznalé/přespolní: schválně se koukněte na mapu ČR jak strašně daleko je to od křižovatky Praha-Slivenec před vjezdem do tunelu/ do tunelů Bojím se, že stejnou chybu udělají i tady… Číst vice »
Tady to asi ve finále nebude tolik vytížené jako D0, ta měla být od začátku projektována jako 3+3, ale hlavně ať už se konečně staví, pořád lepší než zdržení kvůli přeprojektování.
Kapacitu určují spíš uzly či průplety. Tzn. celé velká zličínská křižovatka, celé napojení od Barrandova, občas pozlobí v opačném směru i napojování od Stodůlek nebo od Ořechu. Občas všude tam navíc (někteří) kamioňáci vyvádějí nepouštěcí manévry. Když dojde na vzorový zip, kolona kamionů se rychle prodlužuje a ovlivňuje provoz široko daleko. Provoz je nejčastěji regulován, tedy před tunely úplně zastaven, hlavně ve směru D5, protože jinak by asi úplně zkolabovala barrandovská radiála a celý úsek 515. Opačně byla často červená kvůli té dilataci na Radotínském mostě, a to pak souvislá kolona kamionů opravdu končila někde v kopci za Rudnou, na… Číst vice »
Bojte se, že při vašich touhách nebude nakonec stačit ani 4+4. Mně přijde, že těch aut je i při 2+2 už docela dost a netřeba dalších.
Vždyť všude stačí jednokolejka. Jen někteří furt chtějí dvoukolejky a stejně se tam ty vlaky nevlezou…
Já skoro začínám věřit, že to pan Mátl dotáhne a fakt se to začne stavět v následující letech… skoro si říkám, že už to nerozejdou od jihu, kde nejsou takové problémy s chataři….
Protože bez toho zbytku na severu by nějaký kosek na jihu byl opravdu k ničemu. Jen dobře, že tlačí na ty části, které jsou stavebně nejsložitější. Tohle je jedno z mála míst, kde salámová metoda je špatně.
Na druhou stranu silnice v okolí Jílového jsou tak zoufale, že i kdyby nedej bože se D3 nedostavěla, tak toto spojení s D0 by mělo velký dopravní význam.
Což by byla opravdu velmi drahá silnice pro pražské chatičkáře a bez většího významu.
Hele v Brně se za drahý prachy z rozpočtu staví I/42, já bych to nerozebíral. Ono tam dost lidí bydlí na stálo a první úsek D3 před Jílové má smysl sám o sobě.
Smysl by mělo výraznější zlepšení veřejné dopravy. Praha už je auty přecpaná (se všemi důsledky do zdraví), a dojížďce tolik vyzdvihovaný objezd nepomůže.
Chatičkáři už dávno netvoří nějak významnou část provozu. Kus D3 jen po Jílové by sice pomohl místní dojížďce ale vrhl by spoustu aut na místní komunikace dál okolo Týnce, protože nejlepší spojení na Linec by mohlo vést tudy. Takže by to nebylo „bez většího významu“, ten význam by byl takový že to postavit takhle nejde.
I úsek Miličín – Benešov by řidičům ušetřil spousta času a nervů. Začal bych od jihu hned.
jižní část po václavickou spojku – logicky by to bylo první co by se dalo stavět a zprovoznit dríve než obr most a ty tunely.
To nevím, tohle vás dovede do nikam a budete se vracet do Olbramovic. https://www.rsd.cz/mapa-staveb#/stavby/D3/d3-0305i-voracice-nova-hospoda?filters%5B%5D=StavbyRealizace&filters%5B%5D=StavbyPriprava&page=0
S úsekem dál na sever do Chrášťan … bez té krajské I/112 nanic. Co by se ale tady začít dalo, tak tunel Prostřední vrch. Ražba tunelu zabere svůj čas, tak ať se na něj pak nečeká.
Myslím samozřejmě i následující úsek až po Václavickou spojkuvčetně té spojky
I tohle by znamenalo objížďku kopce Mezivrata, kde silnice vystoupá až na skoro 700 metrů nad mořem a kde je to v zimě dost často o hubu.
Nervy si dělají sami, jejich problém. Mají tam zbrusu novou železnici, mohou využít ji. Já bych začal hned s přesazováním, auta ničí zdraví všem okolo mnohem více než vlak, nehledě na kapacitu cílů.
A přesazujete tulipány nebo muškáty ?
Františku vaše zelenobolševicky názory si strčte někam
pokud by postavili václavickou spojku, tak by to snad šlo rozdělit na dvě části, a ta od jihu by se mohla postavit dříve
Ale zase by se tím rázně utly debaty o vedení trasy. Prostě by se tím symbolicky řeklo, že takhle a nazdar. I když samozřejmě jsem pro stavění celé středočeské části dálnice najednou.
Však ty debaty se utly tím, že trasa okolo Benešova zmizela ze Zásad územního rozvoje: https://gis.kr-stredocesky.cz/js/reg_up/
Zapnout tam pouze 7.2 plochy a koridory.
Mně přijde, že se to v diskuzích stále objevuje. Ale jestli je to pravda, tak tím lépe .
Dalo by se aspoň k I/18 a odpadla by pakárna s Miličínem a nebo k přivaděči Benešov.
Ale k tomu by byl potřeba na I/18 obchvat Krchleb s mimoúrovňovým křížením s tratí Olbramovice . Sedlčany.