ŘSD vypsalo tendr na přestavbu rizikové křižovatky na dálničním přivaděči v Jihlavě
Křižovatka I/38 a D1 v Pávově. Foto: Google Street View
Silničáři přestaví stávající stykovou křižovatku na kruhový objezd s takzvanými bypassy.
Za mě každé zlepšení dobré, otázka je formy, pokud vím, tak kousek dál měl být u Stříteže taky kruháč a kvůli intenzitě se tam daly na semafory.
Ale hlavně by na ten přivaděč mohli dát těch slibovaných 110 km/h. Mimoúrovňovky tam jsou, PHS tam jsou, oprava vozovky s novými svodidly je hotová. Už se to řeší od roku 2014.
Achjo, zase stavi dalsi ritni otvor. Kdyby radsi dodelali ctyrlistek.
Fakt by me zajimalo, proc nesel udelat bypass smer znojmo na tom novem kruhaci v ramci obchvatu
Protože tam časem bude mimoúrovňovka a směr po I/38 bude přímý a na kruháč se bude sjíždět pouze ve směru na obchvat a do centra.
Časem = nejdřív za 10 let a kdoví jestli. Ještě nedávno to mělo být 2027, teď už 2032
A co křižovatka MÚK Slaný – východ? Ta je také docela o hubu. Už ani ty čáry tam nejsou vidět.
Tak jsem cekal, ze alespon udelaji primy bypass Havlickuv Brod – Praha. Ale to se bohuzel nestalo. Podle meho tim bohuzel dojde ke konzervaci dosavadniho stavu, pritom by stacilo udelat kolektor se samostatnym mostem a pak rozsirit kolektor od teto MUK k benzince OMV, aby to nebylo v rozporu se standardem pro vzdalenosti mezi sjezdy, a do nej postavit chybejici 4. cast ctytlistku.
Opět mě fascinuje ta nekoncepčnost ŘSD, kdy tady pro 12 000 vozidel denně dá chvályhodně velkorysou okružní křižovatku se všemi bypasy – zatímco na I/43 u Sebranic pro 15 000 vozidel denně udělalo jen takového základního mrzáka. Přestavby jedniček prostě nedávají hlavu a patu, pokaždé je to úplně jinak.
ano souhlas, jen poznámka: tady to fakt není 12tis voz/den – to je intenzita která platí od této nové okružky směr H.Brod, k tomu musíte připočíst samozřejmě všechna auta do jedou z D1 od Brna na Jihlavu a z Jihlavy na D1 směr Praha. Když se podíváte, tak navazující úsek I/38 od D1 k Jihlavě má 24tis. voz/den..
Tady by měla proběhnout spíše dostavba 4.kvadrantu křižovaty, jak ostatně píšou i ostatní zde
Je to tak. Kdyby jednotlivé správy ŘSD viděly, co dělají jinde, to by se kolikrát hodně divili. Jenže to by pak polovina pracovníků ŘSD musela být „odejita“. 🙂
Chceš další perličku ? Mrkni na připojovací pruhy exitu 294 na D1 ve směru na Přerov. Takové luxusní připojování nenajdeš na jediné dálniční křižovatce v republice. Jedinou výjimkou je nedaleký Hulín, jinak nikde. 🙂 Místo toho stavíme skvosty jako třeba D11xD35 (obě). To by člověk brečel. Nekoncepčnost a neodbornost by mělo být motto ŘSD.
A důvod proč by se nedala přistavět nájezdová rampa od Jihlavy a udělat z toho klasický čtyřlístek?
Klasickej čtyřlístek by tam podle mě kvůli intenzitě být nemohl a musel by se udělat „bypass“ stejně jako ve směru na Brno a tím jsme cenově jinde, protože by to znamenalo překopat půlku sjezdu/nájezdu. Jako ano, mohlo se na to myslet při rekontrukci, když už na to dostali peníze z EU, že je to ta modernizace a přesto takovéto křižovatky z 70. let stejně zůstaly.
Někde jsem kdysi dávno četl argument, že by se musela pokácet část lesa. Ten už je ale kvůli kůrovci pokácený.
Pak jsem četl argument, že by se musel přistavět kolektorový most, což je přece drahé… Jak absurdní.
Takhle budeme mít na něčem, co se aspoň chvíli tváří jako kapacitní komunikace (I/38), kruháč. Já vím, o kousek dál je semafor a do Kolína (77 km) je to ještě hodinu a půl, tak co chci…
no právě se z I/38 místo původních plánů pomalu an rychlostní komunikaci spíš stává tak silnice II.třídy..viz ten povedený obchvat havlbrodu a o kousek dál kruháč..další nový je hned za jihlavou, další o cca 30km dále před želetavou..nějak to tam roste jak houbi po dešti