ŘSD vypsalo tendr na přestavbu rizikové křižovatky na dálničním přivaděči v Jihlavě

Křižovatka I/38 a D1 v Pávově. Foto: Google Street ViewKřižovatka I/38 a D1 v Pávově. Foto: Google Street View

Silničáři přestaví stávající stykovou křižovatku na kruhový objezd s takzvanými bypassy.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) začíná naplňovat plány na přestavbu rizikové křižovatky silnice I/38 s dálnicí D1 v Jihlavě-Pávově. Aktuálně vypsalo tendr na stavební firmu, která promění stykovou křižovatku severně od dálnice na kruhový objezd. Předpokládaná hodnota zakázky je 64 milionů korun.

Křižovatka D1 s I/38 má při pohledu s ptačí perspektivy podobu trojlístku. Vratnou rampu při jízdě od Brna do Jihlavy a přímý nájezd od Havlíčkova Brodu na Prahu tak nahrazuje styková křižovatka, kterou účastníci nedávné dopravní konference v Jihlavě vyhodnotili jako třetí nejrizikovější místo na silnicích v Kraji Vysočina.

Jen za poslední dva roky zde došlo k 26 nehodám, během kterých dva lidé zemřeli a 11 jich bylo zraněno. Podle posledního sčítání dopravy projede tímto místem denně více než 12 500 vozidel, z toho přibližně 30 procent tvoří nákladní auta.

I/38, křižovatka Pávov. Pramen: ŘSDI/38, křižovatka Pávov, přestavba na rondel. Pramen: ŘSD

„Naším záměrem je přestavba stávající stykové křižovatky silnice na okružní křižovatku,“ uvedl mluvčí ŘSD Jiří Veselý. Nová okružní křižovatka má mít vnější průměr 44 metrů. Všechny vjezdy a výjezdy okružní křižovatky budou jednopruhové, oddělené fyzicky dlážděným ostrůvkem.

Pro dominantní směry (Jihlava – Praha, Brno – Havlíčkův Brod, Havlíčkův Brod – Jihlava/Brno) budou zřízeny takzvané bypassy. „Toto řešení by mělo zajistit plynulý a přehledný provoz. V rámci stavby dojde rovněž na úpravu severní větvě mimoúrovňové křižovatky,“ doplnil Veselý. Maximální doba pro zprovoznění je v tendru stanovena na 196 dnů.

Záměr nabral zpoždění. Podle dřívějších vyjádření ŘSD se mělo stavět už v roce 2022.

Tagy D1 I/38 Pávov ŘSD
15 komentářů