ŘSD vypsalo tendr na obchvat Lotouše na dálnici D7
D7 u Panenského Týnce. Foto: Ministerstvo dopravy
K dokončení D7 ve středních Čechách zbývají celkem tři úseky.
K dokončení D7 ve středních Čechách zbývají celkem tři úseky.
Pro místní obyvatele bude nezanedbatelný přínos i ta obnovená “stará” silnice směrem na Neprobylice. Jen bych čekal drobné komplikace v poddolování. Pod Lotoušem, pod trasou obchvatu i pod novou trasou propojky jsou nezmapované uhelné štoly.
Dokud nezacnou stavet tunely a mosty u Postoloprt, tak dokonceni D7 neuverim:D
Tenhle úsek a zkapacitnění Slaného se měl dělat první a ne poslední. Ta 40 a horizont jsou protivné
Bohužel u většiny staveb se ty nejhorší úseky dělaj jako poslední.
Já toužebně očekávám i výběrko na Aviatickou 😀
O této stavbě se téměř nemluví, přitom je velmi důležitá pro celou republiku.
Lotouš je pidivesnička, nebylo by levnější ho zbourat a zaplatit obyvatelům nové bydlení jinde?
Kdybyste tam bydlel, napadlo by vás navrhnout to samé?
Ono se se zbouráním dokonce mnoho let počítalo. Od kraje 80. let byla v Lotouši stavební uzávěra. Místňáci na to dost nadávali, nemohli si ani opravit garáž. Jenže ona to nakonec zas tak malá vesnice není a i kdyby se východní část zbourala, stejně by kapacitnější silnice vedla zase intravilánem. Město tom dlouho jednalo (Lotouš patří pod Slaný) a nakonec všem vyšel jako výhodnější tenhle obchvat. Akorát se s ním teda počítalo dřív.
Tak zahájení v první polovině roku 2024 je docela ambiciózní.
S oblibou koukám na stavbu D6/D7 jako na souboj cest z Prahy na můj oblíbený Klínovec. Na většinu míst v republice vede víceméně jedna smysluplná cesta, ale tady se situace vyvíjí dynamicky, až bych řekl mění se každým okamžikem. Zase výhodou je že se to dá pojmout jako okružní výlet, další zpestření.
Z Prahy na jih se to taky přelévá. Před 10 lety to bylo lepší před Písek, teď má navrch D3, ale po dokončení D4 bude vše zas jinak (než rozkopout Protivín a okolí). Bude taky záležet, jestli člověk pojede do ČB nebo třeba do Rakouska, protože z I/20 se na dálniční obchvat nebude dostávat úplně příjemně.
Pro lidi z východní části Prahy bych hádal D7, protože se z ní po I16 dá přejet na D8 a vyhnout se peklu v Praze
Máte pravdu, že vyvedení I/16 ze Slaného hodně dopravních proudů přesměrovalo. Ale co naplat, sever D0 chybí, MÚK Nová Ves nápor ve špičce nestíhá a obchvat Kralup v nedohlednu. Sliby chyby.
https://www.novinky.cz/clanek/domaci-stredocesky-kraj-vykupuje-pozemky-pro-propojeni-dalnic-d7-a-d8-40122090
Pokud by byly obě plně dostavěné, je lepší D6 a pak po I/13 do Ostrova. Pak máte 4pruh až těsně pod Klínovec. U D7 musíte pár km podél řeky a pokud chytnete kamion, tak je to docela opruz. Z rozcestí D6/D7 v Praze je to do toho OStrova stejně daleko.
Máte 4pruh do Ostrova. Pak jedete po 2pruhu do Jáchymova, pokud jezdí lanovka na Jižní straně nebo přes Boří Dar až do Loučné, pokud jezdí jen lanovky na severní straně. Rozhodně bych neřekl „těsně pod Klínovec“.
Myslel jsem ze chteji vsechny 3 useky otevirat soucasne, z clanku sem ale pochopil ze ten obchvat Lotouse otevrou hned jak bude alespon 1 stopa – coz je super.
Původně to tak plánovali, ale ns úseku Knovíz-Slaný byla kvůli nedostanu financí odsunuta realizace na roky 2025-27. Navazujici usek Kutrovice-P.Tynec by se mel vypsat take v nejblizsich dnech s realizací ve stejnou dobu jak tento krátk… Mimochodem u všech třech useků je v jejich letácích zmínka o zprovoznění nového pásu dálnice rok před celkovým dokončením.
Je nějaký důvod proč se D7 staví po tak krátkých úsecích?
Musí to přece znamenat obrovské administrativní náklady na nové EIA, soutěžení dodavatelů atd.
Díky za info.
Teď jsem to chtěl napsat, proč se tam piplají s 3 km úsekama.
Nedělala se EIA pro všechny tyhle úseky společně?
Dělala
Třeba protože Lotouš?
Nejdřív byl celý úsek od Slaného po PanTýn sloučený, myslím že po DÚR, pak se to rozdělilo na jednotlivé úseky (pro případ, že by se na některé části zdrželo SP nebo MPV). Nakonec to vypadá, že se budou úseky stavět +- současně. Jen obchvat Slaného je plánován až na rok 2025.
Lepsi stavet po mensich usecich nez pak zaseknout treba 15-20 km kvuli jedny stodole nebo zabicce. Historie se nepta, z kolika stavebnich useku se ta dalnice skladala…
Pokud je ta žába třeba ohroženým druhem, tak dokud se to nevyřeší, je v pořádku stavbu zaseknout.
A to se nedá na 3 km dlouhém úseku nijak vyřešit?
Nehledě na to, že ohrožený druh se může a taky setká i se železnicí. Zaseknout celou přípravu Vyškov-Přerov kvůli žábám u Moravy, nebo udělat alepoň něco, přičemž ten úsek se dořeší – většinou stačí úprava mostu nebo tak něco.
Sranda bude až jednou nějaký úsek neprojde vůbec a přitom už bude dálnice na jeho hraně a proto nepůjde přetrasovat.
Ono všechno jde, když se chce. S oblibou říkám podívejte se do Rakouska, tam se běžně staví tunely na dálnicích, aby se nemusel kácet kus lesa.
Když máte územko v kapse, tak se vám nic takového nestane.