ŘSD vypsalo tendr na obchvat Karviné, vyjde na více než miliardu
Stavba silnice. Ilustrační foto: ministerstvo dopravy
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dotáhlo přípravu jihozápadního obchvatu Karviné k vypsání tendru na stavební firmu. Předpokládaná hodnota zakázky činí
Zdravím. No sice v podstatě každému obchvatu fandím. No i přesně vidím kudy to má vést.
Ale proto i mimo jiné sdílím obavy pana Svačiny.
Místo kudy to povede totálně zabije a znehodnotí určitá místa. 😵😵😵Uf…
Otázka spíše zní. Zda byla potřeba s obchvatem Karviné spěchat a nepočkat spíše na blížící se konec těžby a pak obchvat vést po opačné straně Olzy…
Tak opravdu jediná smysluplná místa Karviné přijdou vniveč………… 😱
Několikrát jsem relaxovat u pivka v 603jce naproti Prioru a u VZP. Troufám si tvrdit, že cca 75 procent provozu na čtyřproudové ulici jsou karviňáci dojíždějící za práci na relaci Karviná směr Ostrava. Podjezd u lodiček, který slouží pro tranzit je vesměs s minimálním provozem. Takže tranzit přes Karvinou je minimální. Stačí mrknout na mapu. V 90letech nebyla Karviná ani napojena na silnice 1. třídy. Proč asi? Takže mám obavu, že bude obchvat zbytečný. Provoz v centru se nesníží. Třeba Havířov je jiná liga. Tam je tranzit významný.
Lépe se mi jevila původní varianta obchvatu přes Nový Dvůr a Lipiny. Takhle jedno z nejlepších rekreačních míst v Karviné (lodičky) půjde do kytek. Ale pravdou je, že původní varianta má slabé místo pro směr od Bohumína/Dětmarovic.
A nový obchvat má vést pár metrů od starých lázní v Darkově? Ne, to ne, fakt ne
Jakákoliv varianta je s problémy. Na pravém břehu Olzy je těžební uzávěra, takže nalepit obchvat na řeku asi bude z hlediska pohybů povrchu nejméně špatná varianta. Ale lázně a lodičky jsou v háji. Přes Lipiny to nepovedou, asi i proto, že tam povrch stále sedá a ještě nějakou dobu bude.
Mám stejné obavy o určitá místa jako Vy. Dojde doslova k destrukci Karvinej…
Stavba je to určitě potřebná, ale cena 1,1 mld. Kč za 3 km dvoupruhové silnice (i vč. mostu) mi přijde přemrštěná…
Mosty by tam mely byt 2 tusim
JJ dva tam jsou. Přes řeku a přes rybník? Plus podchod.
Navíc v těsné blázkosti poddolovaného území, takže musejí být rektifikovatelné, tedy umožnit vyrovnání případných poklesů půdy.