Infrastruktura Silnice Stavebnictví

ŘSD vypsalo tendr na obchvat Karviné, vyjde na více než miliardu

Stavba silnice. Ilustrační foto: ministerstvo dopravy
Stavba silnice. Ilustrační foto: ministerstvo dopravy

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dotáhlo přípravu jihozápadního obchvatu Karviné k vypsání tendru na stavební firmu. Předpokládaná hodnota zakázky činí 1,1 miliardy korun bez DPH, lhůta pro podání nabídek vyprší koncem října.

Obchvat, který bude přeložkou silnice I/67, má především vyvést tranzitní dopravu z města. Trasa se díky obchvatu zkrátí z dnešních čtyř kilometrů zhruba o kilometr. Stavět se má začít příští rok, hotovo pak bude za dva roky.

„Jsou provedené přípravné práce stavby, demolice pozemních objektů, chybí kácení u jednoho z vyvlastňovaných domů. Vykoupeny jsou všechny pozemky potřebné pro stavbu. Jsou vydaná SP na všechny stavební objekty. V rámci přípravy zahajujeme práce na základní vytyčovací síti,“ píše ŘSD v letáku ke stavbě.

Trasa je projektována jako polovina plánovaného čtyřpruhového obchvatu Karviné s tím, že na konci úseku bude komunikace vybudována v plné šířce, aby se v budoucnu předešlo těžkostem při napojování na mimoúrovňovou křižovatku se silnicí I/59.

Jihozápadní obchvat Karviné. Pramen: ŘSD
Jihozápadní obchvat Karviné. Pramen: ŘSD

10
Diskuze

avatar
3 Komentáře
7 Reakce na komentáře
6 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
7 Autoři komentářů
Jiří KocurekRoman SvačinaIc540PavelPermonik Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Ic540
Host
Ic540

Zdravím. No sice v podstatě každému obchvatu fandím. No i přesně vidím kudy to má vést.
Ale proto i mimo jiné sdílím obavy pana Svačiny.
Místo kudy to povede totálně zabije a znehodnotí určitá místa. 😵😵😵Uf…

Otázka spíše zní. Zda byla potřeba s obchvatem Karviné spěchat a nepočkat spíše na blížící se konec těžby a pak obchvat vést po opačné straně Olzy…

Tak opravdu jediná smysluplná místa Karviné přijdou vniveč………… 😱

Roman Svačina
Host
Roman Svačina

Několikrát jsem relaxovat u pivka v 603jce naproti Prioru a u VZP. Troufám si tvrdit, že cca 75 procent provozu na čtyřproudové ulici jsou karviňáci dojíždějící za práci na relaci Karviná směr Ostrava. Podjezd u lodiček, který slouží pro tranzit je vesměs s minimálním provozem. Takže tranzit přes Karvinou je minimální. Stačí mrknout na mapu. V 90letech nebyla Karviná ani napojena na silnice 1. třídy. Proč asi? Takže mám obavu, že bude obchvat zbytečný. Provoz v centru se nesníží. Třeba Havířov je jiná liga. Tam je tranzit významný.

Roman Svačina
Host
Roman Svačina

Lépe se mi jevila původní varianta obchvatu přes Nový Dvůr a Lipiny. Takhle jedno z nejlepších rekreačních míst v Karviné (lodičky) půjde do kytek. Ale pravdou je, že původní varianta má slabé místo pro směr od Bohumína/Dětmarovic.

Roman Svačina
Host
Roman Svačina

A nový obchvat má vést pár metrů od starých lázní v Darkově? Ne, to ne, fakt ne

Pavel
Host
Pavel

Jakákoliv varianta je s problémy. Na pravém břehu Olzy je těžební uzávěra, takže nalepit obchvat na řeku asi bude z hlediska pohybů povrchu nejméně špatná varianta. Ale lázně a lodičky jsou v háji. Přes Lipiny to nepovedou, asi i proto, že tam povrch stále sedá a ještě nějakou dobu bude.

Ic540
Host
Ic540

Mám stejné obavy o určitá místa jako Vy. Dojde doslova k destrukci Karvinej…

Pepino
Host
Pepino

Stavba je to určitě potřebná, ale cena 1,1 mld. Kč za 3 km dvoupruhové silnice (i vč. mostu) mi přijde přemrštěná…

Ales
Host
Ales

Mosty by tam mely byt 2 tusim

Permonik
Host
Permonik

JJ dva tam jsou. Přes řeku a přes rybník? Plus podchod.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Navíc v těsné blázkosti poddolovaného území, takže musejí být rektifikovatelné, tedy umožnit vyrovnání případných poklesů půdy.

Křišťálová lupa

Zdopravy křišťálová lupa

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll