ŘSD vypsalo tendr na obchvat Dolní Lhoty na I/34, odhad činí 387 milionů

Silnice I/34, obchvat Ondřejova, ilustrační foto. Pramen: MDČRSilnice I/34, obchvat Ondřejova, ilustrační foto. Pramen: MDČR

Větší význam bude mít miliardový obchvat Lišova a Štěpánovic, který se začne stavět příští rok.

48 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan

Myslim ze primárně nejde o obyvatelé Lhoty, ale spíš o bezpečnosti provozu na křižovatce bliz Jindřichače. Ta je fakt zrádná, obzvláště v zimě. Někdy se musí na poslední chvíli nebezpečně dobrždovat když nějaký řidič chce odbočit na vedlejší silnici. Tolik nehod se tam už stalo… Osobně jsem viděl auto na střeše. Ale ta cenovka pres 300milonu? To se mi zda opravdu hodně peněz.

Vlastimil Kocurek

Mirku, nezlobte se, ale o D0 jsou tady samozřejmě speciální články. Toto nemá s D0 nic společného, zde je řeč o E551 (1/34).

mirek

Řeč je o 400 milionech korun vyhozených do vzduchu. Existuje 100 jiných obcí a měst, kde by byl obchvat mnohem potřebnější.

mirek

Konečně bude mít obchvat Dolní Lhota o 120 obyvatelích, kde rovná a bezproblémová silnice vede stejně po okraji vesnice. My v Praze počkáme, hlavně nespěchejte, milé ŘSD.

Jiří Kocurek

Jenže v Praze to blokují pražáci, kteří si pořídili bydlení půl kilometru od plánované D0

mirek

Klíčovou část (511 Běchovice-D1) blokuje roky ŘSD svou neschopností dojednat trasu a parametry nebo dovést stavbu k ÚR a stavebnímu povolení.

Jirka

511 neblokuje ŘSD. Poslední 2 roky byla stavba na stavebním úřadě v Uhřiněvsi. Úřednice není nejrychlejší a dělala chyby. Nyní má rozhodovat o odvolání k územním rozhodnutí pražský magistrát, tam je to už také mnoho měsíců. Nyní se ale zjišťuje, že je podjatý.

Saljack

Zeptejte se na MMR to totiž tuhle stavbu přiřadilo nejprve do Uhříněvsi a nyní přihlásili Prahu za podjatou, takže akorát MMR to zdržuje.

Jiří Šrámek

Trasa je známa už mnoho let.

mirek

Řešení u Běchovic mnoho let známé rozhodně není. Stejně tak třeba zářez u Říčan se řešil ještě nedávno. Kdyby si to ŘSD předjednalo s obcemi a MČ, nemuselo mít tyhle problémy. Proti stavbě jako takové totiž fakticky nikdo není, jen proti konkrétním nevhodným řešením.

mirek

Třeba u Běchovic, kde byl největší odpor, je zástavba ze 30. let. Odkdy je tam plánovaný okruh? Tak si lži o pořízení bydlení u okruhu nechte od cesty.

Jiří Šrámek

V Praze stavbu blokují samotní „Pražáci“. Udělejte si v tom pořádek a bude i D0. A jestli si myslíte, že nám „odjinud“ chybějící obchvat Prahy nechybí, šeredně se pletete. Třeba já často jezdím od Liberce (D10) směr Strakonice (D4) a nebo směr Plzeň (D5), což je dost naprd.

mirek

ŘSD je státní organizace a trvalo mu to roky, stavební úřad Prahy 22 je taky státní správa. Kde to blokují Pražáci? Pletete si pojmy s dojmy.

Tomáš Poledný

Nemůžu si pomoc, ale tohle mi příjde jako zbytečné, hlavně s porovnáním jinými obcemi, kde jim jde hlavní tah středem. A na I/34 je mnohem víc míst, kde by obchvat měl smysl. A jak už je psáno tak s D3 a vylepšení I/19 ten provoz na I/34 klesá. Bylo by fajn kdyby se úsilí směřovalo někam kde je to potřeba, konkrétně v Jižních Čechách severní obchvat a jižní spojka v Budějovicích. Dále I/20, která bude po postavení D4 masakr. Vyřešení problému s Bratránky a jejich pumpou, aby konečně u Tábora zmizelo to omezení. Ale stejně by Jižním Čechám nejvíc pomohlo… Číst vice »

mirek

Přesně, místo aby řešili nejproblémovější místa (z hlediska kapacity, bezpečnosti, životního prostředí), tak staví to nejmíň potřebné.

Řiditel

Myslím, že dostavba D4 o mnoho víc vozidel na 1/20 již nepřivede.

Michael

Ja myslím že se stavi to, co je připravené a nikdo to neblokuje…

Miky

To si nemyslíte, to tak prostě je 🙂

mirek

Což je většinou to, co je skoro k ničemu.

Vlastimil Kocurek

Jižní tangenta ČB je připravena a financovat ji bude pravděpodobně město. Severní spojka ano, ta by byla mnohem důležitější, stát sliboval bližší termín, ale odsunul to. A v projektu je také severní tangenta dálničního typu na severu města, to je vzdálená budoucnost.
Ostatní věci , co uvádíte, jsou tady celkem pravidelně diskutovány. I článku samotném se píše, že hlavní bude obchvat města Lišov, kde je to skutečně nechutné, skoro jako špatný vtip, nebo zpoždění o 50 let.

Tomáš Poledný

Já měl na mysli ale opravdu Jižní spojku a to tu co měla ústit na OK v Litvínovicích tj. severněji než Jižní tangenta. Je krásné, že vše je diskutované, ale taky vše se pravidelně posouvá a kolikrát bez zřejméno důvodu.

libor

obecný průser je, že příprava trvá tak dlouho, že když se vše konečně připraví a má se začít stavět, tak najednou se třeba může i zjistit, že jsou důležitější stavby , ale jelikož nemají přípravu v tak pokročilém stádiu, staví to, co je prostě připraveno. Dříve fakt byla I/34 hooodně vytížená silnice, ale nyní z ČB i do JH ,PE, Brno… se jezdí spíš po D3 (ne všichni, pač ne všici mají známku)

Michi

Naprosto zbytečné mrhání penězi. U Kardašky to chápu, tam to vede středem obydlené oblasti. Co už nechápu je to brutálně nákladné řešení mimoúrovňové křižovatky nad železniční tratí. Tam by měli věci nechat, jak jsou…

libor

je to tak s výstavbou D3 se toho dost mění… a některé trasy vedou jinudy…

Paja

O čem to mluvíte? Jaká Kardaška, jaká trať?

libor
Tuzemák

Pletete si 1/23 a 1/34. Kardaška leží na 1/23 (silnice Exit 100 na D3 kousek před Veselím-Brno). V Kardašce je to tak zhruba stejné jako třeba v Lišově, ty si vzájemně nemají moc co vyčítat.
Ale v tom Lišově si teda koukám ještě chvíli počkají. Prý tudy projede centrem obce 15 tisíc aut denně, hodně přejetých chodců a protesty obyvatel né proti ale za obchvat. Nebo ty serpentiny u Třeboně, to je taky alej pomníčků. Čeká se na přeložky těchto vytížených úseků jako na smilování.

Lech Malý

Tak určitě dobrá zpráva. I když bych čekal, že v souvislosti se zprovozněním D/3 a obchvatem Chýnova (až bude) bude význam I/34 pro dálkový tranzit trochu klesat.
(Soudě podle sebe, dříve jsem pro cesty VyČ-JiČ a JiM-JiČ využíval hlavně I/34, dnes už spíš I/19, nebo z Moravy cestu přes Rakousko.)

Cestující, teď ale doma

Mám z toho smíšené pocity. Každý obchvat dobrý, ale moc se mi nelibí ty 2 křižovatky ve tvaru +. A ta krátká přeložka jako výhledové pokračování směr Lásenice bude za dalších 14-15 let?

medvěd

I/34 by měla být – už pořádná 4 proudá silnice mimo vsi a obce.

Václav

Ten obchvat Lišova se plánoval ještě za komunistů jako 4 pruhy. Po letech usoudili, že stačí 2.

leviathan

Nemyslím, vzhledem k intenzitě dopravy stačí klasika se stoupacími/odlehčovacími pruhy, kde je třeba.

Cestující, teď ale doma

Co je odlehčovací pruh?

Jiří Kocurek

Asi myslel tohle: https://mapy.cz/s/bojogegeva

Andrej

Takových silnic v Česku je…

yxc

Jezdí tam 10k aut denně, což rozhodně není na 4 pruh. To už by pak mohli být ve 4 pruhu všechny silnice I. třídy. Dokonce i ten předcházející 4 pruhový ůsek k ČB by podle intenzity stačil v S11,5 a křižovatka s dálnicí je také hodně velkorysá. Což bije do očí zvlášť ve srovnání s MUK Plotiště, co se teď staví na D11 u HK. Ta bude jen dvoupatrová a přitom jde o křižovatku 2 dálnic, kde se ve spodním patře počítá s cca 2x takovými intenzity než na I/34 v MUK Úsilné. Ale je dobře, že se aspoň něco… Číst vice »

Vllk

Co jsem tak slyšel MUK plotiště měla být o dost velkorysejší tj. Třipatrova víceméně jako v opatovicích ale pak přišel Vít Bárta a muselo se to přeprojektovat na uspornejší variantu

yxc

Měla to být klasický trojlístek o dvou patrech s jednou semidirektní rampou od Prahy na Jičín, podél Svobodných Dvorů měla jít dálnice v zářezu. Bohužel město si nedokázalo dupnout a přistoupilo na změnu, která jim po dostavbě 4 pruhu od MUK k OK u ČKD zaslepí napojení Svobodných Dvorů. Proto teď přípravu toho 4 pruhu město blokuje (přitom to věděli když tu změnu UR nechali projít). Kdyby na městě seděli kompetentní lidé, tak si v rámci změny DUR mohli prosadit velkorysejší křižovatku a napojení severní tangenty severně od ČKD přímo do dálnice. Jiná města to dokázala i v rámci Bártovích… Číst vice »

Vlastimil Kocurek

Přesně, proč vůbec uvádět dnešní počet aut, vždyť se to staví na desítky let kupředu.

Tomariero

Tak ona na I/34 doprava v posledních letech klesá hlavně od otevření D3 mezi ČB a Veselím Nad Lužnicí se vyplatí jet na Brno po D3-I19-D1. Do Jindřichova Hradce je to už přes Veselí srovnatelné.

Vít

Za to na I/19 mezi Pelhřimovem a Táborem intenzita značně stoupla po dokončení D3 do ČB

bakiy

Ano. Ale na jízdu D3-II/409-I/19 potřebuju dálniční známku, kterou sice mám, ale neplatí v daném úseku… A je nás takových mnoho, co nejezdí severně od ČB…

Lech Malý

To by měla být spíš I/19 mezi D3 a D1.

libor

ano, tzv. D19 a hodila by i od Tábora na západ

Karl vB.

Jedná se o obchvat Dolní Lhoty. V nadpisu je název obce uveden správně, v následujícím textu je nesprávně uvedeno Dlouhá Lhota – viz: „…což bude primárně obchvat obce Dlouhá Lhota. Předpokládaná…“

Jan Sůra

Díky za upozornění.

Karl vB.

V Dolní Lhotě za autobusovou čekárnou měla PČR vyšlapaný ďůlek a měřila rychlost; taky jsem tam zaplatil…

medvěd

Známe.