ŘSD vypsalo tendr na obchvat Dolní Lhoty na I/34, odhad činí 387 milionů

Silnice I/34, obchvat Ondřejova, ilustrační foto. Pramen: MDČRSilnice I/34, obchvat Ondřejova, ilustrační foto. Pramen: MDČR

Větší význam bude mít miliardový obchvat Lišova a Štěpánovic, který se začne stavět příští rok.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) se po dlouhé době odhodlalo k další kultivaci jihočeské části důležité silnice I/34, která vede z Českých Budějovic severovýchodním směrem na Jindřichův Hradec a Havlíčkův Brod (končí ve Svitavách).

Silničáři aktuálně vypsali výběrové řízení na stavební firmu pro zhruba 2,5 kilometru dlouhou novostavbu Stráž nad Nežárkou – Lásenice, což bude primárně obchvat obce Dolní Lhota. Předpokládaná hodnota zakázky je 386,5 milionu korun, uvedl na twitteru šéf ŘSD Radek Mátl.

„Stavba má pravomocné stavební povolení, její zahájení se předpokládá ve druhé polovině roku 2021,“ doplnil Mátl. Hotovo pak má být v roce 2023. Stavba naváže na obchvat Stráže nad Nežárkou, který byl dokončen v roce 2007.

Silnice I/34 Stráž n. Než. - Lásenice. Pramen: ŘSD

Silnice I/34 Stráž n. Než. – Lásenice. Pramen: ŘSD

Účelem stavby je především zlepšení parametrů silnice a odstranění nebezpečných úseků, které jsou označeny výstražnými značkami. Podle ŘSD jde především o prostor stávající křižovatky se silnicí II/153. Silničáři nakonec upustili od budování protihlukových stěn mezi silnicí a Lhotou.

Z dopravního hlediska bude mít nicméně větší význam další chystaná stavba na I/34: léta připravovaný obchvat Lišova a Štěpánovic. Desetikilometrová stavba za odhadovaných 1,2 miliardy korun se má začít stavět v roce 2022, tendr chce ŘSD vypsat letos. Podobný význam měla čtyřpruhová přeložka silnice I/34 u Českých Budějovic, díky které přestal tranzit v roce 1999 zatěžovat město Rudolfov. V roce 2025 pak má přijít na řadu úprava tří kilometrů u Třeboně.

Tagy ŘSD silnice I/34 Stráž nad Nežárkou - Lásenice
48 komentářů