zničit činovský okruh touto stavbou může jenom člověk který chce historicky známí okruh který vznikl v 60sátých letech a je chloubou Klatov zničit Klatovy což je jediným tahákem pro evropský rallye sport a myslím si že za tím je někdo kdo zničil rallye VLTAVU v roce 1974 peníze lumpů mají na vrch než historie. jde to určitě vyřešit jinak
J.K.
3 let
Super stavba, těším se. 🙂 6 km čtyřpruhu kolem Horní Lukavice se už staví, teď tohle, a obchvat Přeštic by se měl začít stavět do roka / dvou. Tak pak bude cesta do Klatov a dál na Šumavu paráda… Snad se i dráha pochlapí a zrychlí nějak, tím směrem…:)
Jj, už jsem se taky někde zde zmiňoval. Pro užití kruháče svědčí jen velmi úzké specifikum podmínek, aby to mělo nějaký přínos. Samozřejmě díky průjezdným rychlostem je z pohledu bezpečnosti plusem, bezpochyby. Avšak určitě to není řešení pro obchvat města na „mezinárodní státovce“, kde vložením dvou takových srandiček, se to extrémně začne zasekávat, zvláště když jedna z nich je silnice I/22. Protože existují ještě další faktory, které by se měli zohledňovat, jistě peníze jsou jedním z důležitých, ale…., třeba i ekologičnost (neměnnost výhodného provozního režimu pohonné jednotky), či ekonomičnost (prostě ztráta času), neměli by na ŘSD někdy i zvážit i… Číst vice »
Osobne bych dvoupruhove kruhace zrusil, je to nesmysl, vetsina lidi se do vnitrniho pruhu boji vjet, tak se pred nim tvori dlouhe kolony v pravem pruhu a ti co tam vjedou maji ve spicce problem vyjet. Taky jsem videl nemalo tukancu. Sve ody na zrychleni prujezdu Klatov stahuji, je to skoda, zase tak moc penez by ty 2 mosty nestaly.
„Nejlepší“ je již hotový obchvat od Plzně na Domažlice. Tam je tolik kruháčů, že je příjemnější jet přímo přes město.
Vladimir
3 let
V Klatovech jsem byl xkrat a jednoduse muhu rict, ze to neni uplne zasekane mesto jako Prerov, nebo Frydek-Mistek. Nicmene jsem nazoru, ze auta do mest nepatri a i mene rusna obce maji mit obchvaty. Navic Klatovy jsou okresni mesto, tak naprosto chapu radni, ze za obchvat bojuji. Co si budeme rikat, obchvaty mest mely stat uz davno, protoze auta na zkapacitnele silnice pres stred mesta, v nekterych pripadech i namesti vazne nepatri. Bolsevici se na rozvoj infrastruktury vykaslali a my jsme se setrvacnosti 30ti let tvarili, ze zkapacitnele prutahy jsou v poradku.
jenže, já si nemyslím, že tímto obchvatem dojde k drastickému úbytku dopravy, možná část kamionu půjde pryč, ale takové terno to nebude… Klatovy jsou už dost velké, velká část dopravy vede právě do města a ven (nákupy, práce,…). Podobně bych to viděl u plánovaného obchvatu na I/18 Příbram-východ. Jinak jim přeji obchvat…
Já si pamatuju sitauci před tím, než byl kruháč u Lidlu a teď je to jednoznačně lepší. A od tý doby, co se postavila spojka směrem ke Kauflandu, tam jsou ze všech 4 směrů podobný intenzity.
To je blbost, pamatuji si doby, kdy v oblasti „kulturáku“ v KT žádný kruháč nebyl a doprava se tam sekala už tenkrát. Kruháče dle mě naopak přispěly k tomu, že aspoň trochu to průjezdné zůstalo
nebydlel, jen tudy někdy jezdím. a myslíte si nový obchvat vytlačí většinu dopravy pryč? já si to nemyslím, stále tam bude lokální doprava na vysoké úrovni. to je celé…
Klatovy maji 4 proudovy prutah v sirsim centru mesta. Prechazite krizivatku a jako pesi jste za cca 600-800m chuze do kopce na namesti. Tohle vazne k normalnimu ziti. Kamiony a osobaky pro ktere neni cilova destinace dane mesto, nemaji v tom meste co delat. Zijeme ve 21. stoleti preci!
IBM
3 let
Koukal jsem na mapy a překvapuje mě, že to na severu vedou po nové silnici až k tomu kruháči a ne po té stávající.
Po dlouhe dobe obchvat ktery se tavi jako celek takze za me palec nahoru jak je to s intenzitou nevim ale stavi se na co jsou papiry tak jedem
Koro
3 let
Ono hlavne trasa Plzen – Budejky bude mit 2 varianty. Obe temer totozne. Bud pres Blatnou nebo pres Klatovy a diky obchvatu se znacne zrychli. Na Zeleznou Rudu je spis osobni tranzit.
určitě, varianta do ČB přes Klatovy bude ještě levnější (zatím bez mýta). jenže pak je tu trochu jiný směr a to je Plzeň-Písek-Tábor, kde se varianta přes Klatovy moc nehodí…
Pořád mi přijde lepší trasa přes Horažďovice a Nepomuk než přes Klatovy. Teď je dokonce výhodnější jet z Přeštic do Horažďovic přes Nepomuk než přes Klatovy.
Do Budějek jet přes Klatovy bylo, je a bude blbost, na tom obchvat nic nezmění.
libor
3 let
stejně si říkám, kolik těch kamionu směrem železná ruda jede (po I/27)? řekl bych, že tranzit se přesunul jinam. tím nepomírám, že pro průjezd I/22 se tento obchvat dost hodí (aspoň pro kamiony, pokud dostanou přes město zákaz). osobní doprava se stejně bude vyplácet přes město (v případě směru I/22)
podíval jsem na sčítání dopravy (2016) a je pravda, že I/27 od Klatov na Rudu má dosti malé intenzity (což jsem mnohokrát sám zažil při cestách tím směrem, natož počet LKW), když porovnám, co jezdí po silnici I/20 mezi Plzní a Písem (včera jsem měl možnost sledovat v obci Kasejovice), tak tam by měly být obchvaty už dávno… ale prostě staví to, na co jsou zrovna hotové papíry. Stejně je zajímavé, jak se ŘSD teď zaměřuje na I/27 (před nedávnem dost na I/21). to si vždy vyberou nějaké číslo a makají jen na tom…
Na ZŘ z Klatov žádný tranzit nejezdí. Protože hraniční přechod Železná Ruda – Alžbětín -> Bavorská Ruda NENÍ pro kamiony.. a nikdy nebyl. Poslední, co to zkusil skončil mezi ŽR a Alžbětínem na boudě v příkopu cca 2 dny zpátky…. Většina tranzitu z Klatov do Německa jede na Folmavu.. Ta stavba je úplně zbytečná a její vedení ne úplně šťastné…
tak ono v úvodu článku se píše toto: „Klatovy by se v roce 2024 měly konečně zbavit těžké tranzitní dopravy, která skrze pošumavské okresní město proudí po silnici I/27 mezi Plzní a Železnou Rudou“ což je vlastně blbost…
Já teda myslím že na železnou rudu a dál do Německa zákaz pro kamiony není jen v železné rudě je most 3,8m který se nedá objet tak tamtudy klasické lkw nejezdí max nějaké sklopky a cisterny
Ohledně toho, jestli se bude vyplácet osobní doprava přes město. Udělal jsem si několik jednoduchých výpočtů a vyšel mi opak.
1.po I/27 – přes město mi mapy.cz píšou 8 minut, po obchvatu to je 5 minut (uvažovaná rychlost 90km/h).
2. začátek obchvatu u Štěpánovic I/27 – I/22, přes město 6 minut, po obchvatu 3,5 minuty
s tím městem jsem myslel směr I/22 – tj. silnice Domažlice- Strakonice! osobně doprava na Rudu budiž, ale dost se jezdí přes Hojskovku (např. cesta na špičák se vyplatí tudy)
Jenže směr Domažlice pravděpodobně už teď jezdí po „obchvatu“ tvořeném silnicí II třídy. Pokud už teda není ještě někde dříve lepší zkratka.
Pro tento směr se prostě obchvat nestaví!
Navíc je tam x kruhových objezdů, polovina úplně zbytečných. Jenže kruhové odjezdy jsou teď hrozná móda a jak už jsem řekl staví se i na místech kde k nějaké plynulosti dopravy nepřispívají spíš naopak.
zničit činovský okruh touto stavbou může jenom člověk který chce historicky známí okruh který vznikl v 60sátých letech a je chloubou Klatov zničit Klatovy což je jediným tahákem pro evropský rallye sport a myslím si že za tím je někdo kdo zničil rallye VLTAVU v roce 1974 peníze lumpů mají na vrch než historie. jde to určitě vyřešit jinak
Super stavba, těším se. 🙂 6 km čtyřpruhu kolem Horní Lukavice se už staví, teď tohle, a obchvat Přeštic by se měl začít stavět do roka / dvou. Tak pak bude cesta do Klatov a dál na Šumavu paráda… Snad se i dráha pochlapí a zrychlí nějak, tím směrem…:)
Draha smerem na Mnichov je za me dulezitejsi jak na Berlin. Mam i informace, ze Bavori vystavbu take stoji. Tak kde je problem? Vi to nekdo?
nepletete si směry? ta železnice na Mnichov, o kterou stojí Němci je trať 180 směr Domažlice,
o nějakém zlepšování tratě Plzeň-Klatovy-Mnichov se nám může leda zdát
Mate pravdu, vlakem jsem tam byl pouze jednou. Zeleznice z Plzne do Klatov je malebna a pomala, vlastne stejna jako do Domazlic a Zelezne Rudy.
Vzhledem k tomu, že tam jsou ty kruháče, bych moc nejásal…
Jj, už jsem se taky někde zde zmiňoval. Pro užití kruháče svědčí jen velmi úzké specifikum podmínek, aby to mělo nějaký přínos. Samozřejmě díky průjezdným rychlostem je z pohledu bezpečnosti plusem, bezpochyby. Avšak určitě to není řešení pro obchvat města na „mezinárodní státovce“, kde vložením dvou takových srandiček, se to extrémně začne zasekávat, zvláště když jedna z nich je silnice I/22. Protože existují ještě další faktory, které by se měli zohledňovat, jistě peníze jsou jedním z důležitých, ale…., třeba i ekologičnost (neměnnost výhodného provozního režimu pohonné jednotky), či ekonomičnost (prostě ztráta času), neměli by na ŘSD někdy i zvážit i… Číst vice »
No, pokud si dobře pamatuji, původní projekt obchvatu s MUK počítal. Nejdříve se nelíbily Bártovi, pak už se nechala varianta s kruháky
Osobne bych dvoupruhove kruhace zrusil, je to nesmysl, vetsina lidi se do vnitrniho pruhu boji vjet, tak se pred nim tvori dlouhe kolony v pravem pruhu a ti co tam vjedou maji ve spicce problem vyjet. Taky jsem videl nemalo tukancu. Sve ody na zrychleni prujezdu Klatov stahuji, je to skoda, zase tak moc penez by ty 2 mosty nestaly.
„Nejlepší“ je již hotový obchvat od Plzně na Domažlice. Tam je tolik kruháčů, že je příjemnější jet přímo přes město.
V Klatovech jsem byl xkrat a jednoduse muhu rict, ze to neni uplne zasekane mesto jako Prerov, nebo Frydek-Mistek. Nicmene jsem nazoru, ze auta do mest nepatri a i mene rusna obce maji mit obchvaty. Navic Klatovy jsou okresni mesto, tak naprosto chapu radni, ze za obchvat bojuji. Co si budeme rikat, obchvaty mest mely stat uz davno, protoze auta na zkapacitnele silnice pres stred mesta, v nekterych pripadech i namesti vazne nepatri. Bolsevici se na rozvoj infrastruktury vykaslali a my jsme se setrvacnosti 30ti let tvarili, ze zkapacitnele prutahy jsou v poradku.
jenže, já si nemyslím, že tímto obchvatem dojde k drastickému úbytku dopravy, možná část kamionu půjde pryč, ale takové terno to nebude… Klatovy jsou už dost velké, velká část dopravy vede právě do města a ven (nákupy, práce,…). Podobně bych to viděl u plánovaného obchvatu na I/18 Příbram-východ. Jinak jim přeji obchvat…
Bydlel jste někdy v Klatovech v domě nad křižovatkou “ U pošty” ???? Já ano. Tak prosím nepište nesmysly.
Tak problém tam nastal v momentě, kdy se začly u Lidlu a Tesca stavět ty nesmyslný kruháče a město se ucpalo na kaši…
Já si pamatuju sitauci před tím, než byl kruháč u Lidlu a teď je to jednoznačně lepší. A od tý doby, co se postavila spojka směrem ke Kauflandu, tam jsou ze všech 4 směrů podobný intenzity.
To je blbost, pamatuji si doby, kdy v oblasti „kulturáku“ v KT žádný kruháč nebyl a doprava se tam sekala už tenkrát. Kruháče dle mě naopak přispěly k tomu, že aspoň trochu to průjezdné zůstalo
nebydlel, jen tudy někdy jezdím. a myslíte si nový obchvat vytlačí většinu dopravy pryč? já si to nemyslím, stále tam bude lokální doprava na vysoké úrovni. to je celé…
Ano ,lokální doprava zůstane, ale dost aut pojede obchvatem. Vyplatí se i např. pro některé místní ( oblast Suvorovovy ulice, Vodojemu atd. )
Klatovy maji 4 proudovy prutah v sirsim centru mesta. Prechazite krizivatku a jako pesi jste za cca 600-800m chuze do kopce na namesti. Tohle vazne k normalnimu ziti. Kamiony a osobaky pro ktere neni cilova destinace dane mesto, nemaji v tom meste co delat. Zijeme ve 21. stoleti preci!
Koukal jsem na mapy a překvapuje mě, že to na severu vedou po nové silnici až k tomu kruháči a ne po té stávající.
Je fakt, že je to docela zbytečný souběh dvou silnic, ale snad k tomu nějaký důvod je…
Já nevidím žádný zbytečný souběh – maximálně by se dal obchvat zkrátit o pár stovek metrů, ale zbytečně by to přidalo další křižovatku.
Částečně pozůstatek plánu, kdy měl být tah do Klatov celý jako čtyřpruh. Ten dneska bude končit u Přeštic.
Protože to bude někdy v budoucnu pokračovat dál kolem Štěpánovic.
Důvodem je připravovaná navazující stavby I/27 Švihov – Klatovy: https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/234/infoletak_s27-svihov-klatovy.pdf
Po dlouhe dobe obchvat ktery se tavi jako celek takze za me palec nahoru jak je to s intenzitou nevim ale stavi se na co jsou papiry tak jedem
Ono hlavne trasa Plzen – Budejky bude mit 2 varianty. Obe temer totozne. Bud pres Blatnou nebo pres Klatovy a diky obchvatu se znacne zrychli. Na Zeleznou Rudu je spis osobni tranzit.
určitě, varianta do ČB přes Klatovy bude ještě levnější (zatím bez mýta). jenže pak je tu trochu jiný směr a to je Plzeň-Písek-Tábor, kde se varianta přes Klatovy moc nehodí…
Pořád mi přijde lepší trasa přes Horažďovice a Nepomuk než přes Klatovy. Teď je dokonce výhodnější jet z Přeštic do Horažďovic přes Nepomuk než přes Klatovy.
…. a jel si tvůj návrh trasy někdy reálně nebo jen v google maps?
Jasně, pár lidí z Přeštic znám a do Horažďovic jezdí jedině přes Nepomuk.
Do Budějek jet přes Klatovy bylo, je a bude blbost, na tom obchvat nic nezmění.
stejně si říkám, kolik těch kamionu směrem železná ruda jede (po I/27)? řekl bych, že tranzit se přesunul jinam. tím nepomírám, že pro průjezd I/22 se tento obchvat dost hodí (aspoň pro kamiony, pokud dostanou přes město zákaz). osobní doprava se stejně bude vyplácet přes město (v případě směru I/22)
podíval jsem na sčítání dopravy (2016) a je pravda, že I/27 od Klatov na Rudu má dosti malé intenzity (což jsem mnohokrát sám zažil při cestách tím směrem, natož počet LKW), když porovnám, co jezdí po silnici I/20 mezi Plzní a Písem (včera jsem měl možnost sledovat v obci Kasejovice), tak tam by měly být obchvaty už dávno… ale prostě staví to, na co jsou zrovna hotové papíry. Stejně je zajímavé, jak se ŘSD teď zaměřuje na I/27 (před nedávnem dost na I/21). to si vždy vyberou nějaké číslo a makají jen na tom…
Na ZŘ z Klatov žádný tranzit nejezdí. Protože hraniční přechod Železná Ruda – Alžbětín -> Bavorská Ruda NENÍ pro kamiony.. a nikdy nebyl. Poslední, co to zkusil skončil mezi ŽR a Alžbětínem na boudě v příkopu cca 2 dny zpátky…. Většina tranzitu z Klatov do Německa jede na Folmavu.. Ta stavba je úplně zbytečná a její vedení ne úplně šťastné…
tak ono v úvodu článku se píše toto: „Klatovy by se v roce 2024 měly konečně zbavit těžké tranzitní dopravy, která skrze pošumavské okresní město proudí po silnici I/27 mezi Plzní a Železnou Rudou“ což je vlastně blbost…
Já teda myslím že na železnou rudu a dál do Německa zákaz pro kamiony není jen v železné rudě je most 3,8m který se nedá objet tak tamtudy klasické lkw nejezdí max nějaké sklopky a cisterny
Jednou jsem tam viděl šprajclý polský kamion. Ale možná to nakonec dal.
Odkdy nesmí kamion na E53?
může, jen to má svoje limity. a hlavně od 70-tých se toho dost změnilo a už bych E53 nenazýval tranzitní tepnou 😉
Ta stavba není kvůli kamionům, mimochodem stavební uzávěra trasy obchvatu je již ze 70.let minulého století
Ohledně toho, jestli se bude vyplácet osobní doprava přes město. Udělal jsem si několik jednoduchých výpočtů a vyšel mi opak.
1.po I/27 – přes město mi mapy.cz píšou 8 minut, po obchvatu to je 5 minut (uvažovaná rychlost 90km/h).
2. začátek obchvatu u Štěpánovic I/27 – I/22, přes město 6 minut, po obchvatu 3,5 minuty
s tím městem jsem myslel směr I/22 – tj. silnice Domažlice- Strakonice! osobně doprava na Rudu budiž, ale dost se jezdí přes Hojskovku (např. cesta na špičák se vyplatí tudy)
Jenže směr Domažlice pravděpodobně už teď jezdí po „obchvatu“ tvořeném silnicí II třídy. Pokud už teda není ještě někde dříve lepší zkratka.
Pro tento směr se prostě obchvat nestaví!
???
Obchvat na Domažlice je tak moc široký, že se tam pomalu nevejdou dvě jízdní kola….
Navíc je tam x kruhových objezdů, polovina úplně zbytečných. Jenže kruhové odjezdy jsou teď hrozná móda a jak už jsem řekl staví se i na místech kde k nějaké plynulosti dopravy nepřispívají spíš naopak.