Ředitelství silnic a dálnic se chystá letos pokračovat v kultivaci takzvané „Hanácké dálnice“, tedy D46 mezi Vyškovem a Olomoucí. Aktuálně vypsalo tendr na přebudování nevyhovující mimoúrovňové křižovatky v Prostějově.
ŘSD přitom využilo model Design&Build, vítěz tedy vedle samotné stavby dodá i projekt. Takový model zadání stavby není ještě u českých dopravních staveb zcela obvyklý. Předpokládaná hodnota zakázky přesahuje 145 milionů korun bez DPH, termín pro podání nabídek je 4. května. Stavět by se mělo začít ještě letos.
ŘSD vypsalo další zakázky s multikritériálním hodnocením s důrazem na kvalitu a inovace zhotovitele. Jedná se o opravu mostu Malšovice na sil. I/62 a přestavbu MÚK Prostějov, střed na D46. Obě akce se budou realizovat metodu Design and Build a zahájeny by měly být v letos.
— Radek Mátl (@MatlRadek) March 10, 2020
Křižovatka Prostějov-střed z roku 1991 se dočká především plnohodnotných připojovacích a odbočovacích pruhů. Křižovatka je dnes vybavena u většiny směrů jen připojovacími klíny. „Při najíždění vozidel na D46 dochází ke konfliktním situacím,“ píše ŘSD v dokumentaci. Hotovo by mělo být za dva roky.

Dálnice D46 supluje nedokončenou dálnici D1. Kultivace spočívá především v přestavbě nevyhovujících křižovatek, kterým z dob výstavby před desítkami let chybějí hlavně připojovací pruhy. Na letošek se chystá také zahájení přestavby křižovatky Drysice, která nedávno získala stavební povolení. Odhadované náklady činí 140 milionů korun. Příští rok se pak chtějí silničáři pustit do křižovatky Vyškov.
ŘSD se snaží D46 modernizovat od roku 2011. Naposledy byla začátkem září zprovozněna křižovatka Olšany u Prostějova.
Tak ještě u Žešova nájezdy a sjezdy v obou směrech.
Byly by velice prospěšné, ale obavám se, že hned tak nebudou, neb nájezdy na Žešov jsou už po rozšíření…
Mno hurá! Tohle je totiž špatně už od výstavby za Husáka v 80. letech. Ušetřilo se za připojovací pruhy. A aby se neřeklo, tak se na ně dala stopka. Tj. při nájezdu na silnici pro motorová vozidla měl řidič povinnost zastavit na konci připojovacího „pruhu“.
Už se těšíme na rekonstrukci, křižovatka PV-střed volá o pomoc již delší dobu!!! Taktéž ta na severu u Tesca..
Libovka je v noci. Svítí na vás nad estakádou asi 13 obřích billboardů. To je přece šílený plýtvání a světelný smog!
jo jo skoro jsou to 3 roky co je to zakázáno. Pro jedny zákony platí, pro firmy napojené na politiky a Kremlll nikolvi
Ani po třech letech nejsou schopni odšroubovat pár billboardů a tak je to u nás se vším..
Billboardy jsou v zastavěné oblasti, na ty se zákaz nevztahuje. Pro jedny zákony platí a druzí si je neumějí přečíst, co?
ne nejsou. D-46 kolem Prostějova vede mimo obec i přesto že vede přes vesnici. Takže zde nemohou a nesmi být žádné cedule. Problém naší společnosti je převzdělanost a nevzdělanost což je defacto stejneé.
Jenže pro umístění stavby rozhoduje to, kde daná stavba stojí. Jestliže bilboard stojí v zastavěném území obce (Prostějov je město, nikoliv vesnice), tak je irelevantní, jestli kolem něj vede dálnice, ikdyby byla exteritoriální.
V tom vašem milovaném Německu to platí taky: https://goo.gl/maps/ZXU4BXraF3hUQW9GA
Stačilo na první dobrou klepnout na obchvat Norinberku.
Ad to milované Německo. Tak Max Bahr už 5 let neexistuje. To Logo stálo hned u Marketu. Sorry
Nevím co má společného reklama na nějakou povětšinou českou blbost s dálnicí kde žádná fabrika nebo filálka na tu českou blbost neexistuje. Mílý Kocourku jsi naivní nebo neumyslně trochu hloupý anebo jen šiříš nenávist vůči Němcům? Česká média jsou plná ruských trollů a to ti nevadí?
Kocourku mourku… neznalost a nevzdelanost neomlouva alespon v civilizovanem svete
Vlastně ty reklamy na mostech byly pro politiky ideální. Zakrývaly reálný stav věci naší infrastruktury a mentality. Devastace, Rozpad, Havarijní stav. Ted co reklamy nejsou jsou ty mosty jako Omen Východní Evropa a Západní Evropa
ještě se musím omluvit. Země jako Polsko a Slovensko, Madarsko a Slovinsko/to ale nebylo nikdy ostblock/ se úspěšně z východního bloku pomalu dostávají. Takže jen Česká Republika.Srbsko.Rusko I když to Rusko je vývojově extrémně rychlý.