ŘSD vypsalo tendr na dalších 12 kilometrů dálnice D6. Odhad činí téměř pět miliard

Dálnice D6 u Lubence. Pramen: ŘSDDálnice D6 u Lubence. Pramen: ŘSD

Celkem má být koncem letošního roku ve výstavbě 33 kilometrů dálnice D6.

36 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jarda

jo, ale až to postaví, tak hrozí zánik železniční dopravy, nikdo nebude vozit ani ten náklad.

david

po zavreni uhelnych elektraren toho tem vlakum zase tolik nezustane … aspon, ze nekde jsou ty prekladiste kontejneru.

Danny

V zemích, kde je dálniční síť dostavěná, velmi často železniční nákladní doprava prosperuje. V tom přímá úměra není. A pokud jde o osobní spojení Praha – KV po železnici, to už je pro i dnes jen pro sadisty a příliš to nezmění ani uvažovaná větev VRT do Mostu, pokud někdy bude.

Fandík

Já jsem rád, že D6 konečně zrychluje na stavbě…. A co by by ještě bylo mým snem je udělat i rychlostní silnici, která propojí D7, D6 a Plzeň rychlostní komunikaci.. Všichni kdo znáte silnici 27 na trase Plzeň Žatec tak víte, že je katastrofální a bylo by potřeba ji trochu narovnat, rozšířit a postavit obchvaty. Každopádně jsem zvědav, co bude dříve ☝️ zda D6 nebo D7

Libor

Když ono je toho hrozně moc. Třeba vylepšit 1/20 Toužim – Vary, Plzeň -Pisek. Nechci snižovat 1/27, ale těch km na zlepšení je prostě moc. Přijde mi, že se nyní hodně tlačí dálnice a jedničky jsou bokem…

V. F.

Záleží, jestli do toho budeme počítat i úpravy D7 u Prahy, obchvat KV nebo ten poslední kousek D6 u hranic.
Jinak co se týče těch posledních zbývajících 4 úseků na D6 i D7, by to mělo být hotové téměř nastejno + – nějaký ten měsíc.
Vypadá to velmi pozitivně s dostavbami 🙂

Koro

D6 a D7 má solidní propojku kolem Velvar. Mnohem víc chybí normalní spojení D4-D5. Ta bída II 118 nemá obdoby.

Gajda

No ono to docela hoří i nahoře směr Ústí, Liberec. Tam je úseků co by si zasloužily převést jinam a nejlépe ve čtyřpruhu

FrenkyUL

Třeba Kladrubská spojka u Teplic. Ta chybí hodně a potom taky tunel v Bílině. Dnes jsem jel kolem 15h a bylo to peklo a navíc v Ústí spadlo auto pod Větruší z tahače a od dálnice do centra kolem Chemičky 25 minut.

Jan

Komentáře o zbytečnosti této dálnice 3, 2, 1…

Libor

Šotouši brázdí 810NoWifi někde lokálky, to začne až večer 😉

David

I kdyby tam měli data, tak si tam ten mobil/notes ani nedobijou

Koro

To nešlo lépe bez tolika oblouků? 🙂

Jiří Kocurek

Ale šlo, jen mnohem dráž a ptal byste se, proč je tam kilometrový most přes potok.
Už předkové narazili na to samé: https://mapy.cz/s/kanelegaru a nebylo to kvůli zpomalení jezdců na šíleně rychlých koních.

Jiří Kocurek

Jinak na té mapě z 19. stolejí se dá nají Schlan (Slaný) a na západ od něj napsáno Carsbader Strasse a na východ od něj zase Prager Strasse. Stará císařská silnice pamatující snad i Karla IV, když sedlal oře cestou z Prahy do Varů.

Kodl

Pecka! Jen tak dále!!!

Vladimir

Jsem strašně zved jak budí vypadat Karlovarský kraj za 10 let od zprovoznění D6, stejně jako Ústecký po dokončení D7. Dle me tady máme favority na prudké zvednutí životní úrovně a velkých prilezitosti.

Lkprak

No a teď tu o Budulínkovi (jinak samozřejmě výstavbu obou dálnic plně podporuji, ale nepřikládejme jim větší význam, než budou mít).

SaulGoodman

Dobré dopravní spojení je pro rozvoj regionů klíčové od nepaměti, ale je to asi na delší dobu než 10 let.

Původní Pražák

Mohl byste zkusit popsat mechanismus, jakým k tomu prudkému zvednutí životní úrovně dojde?

FrenkyUL

Budou jezdit do Prahy nebo do Varů do práce a pak to utratí v okolí.

Vladimir

Bez infrastruktury nemůže dělat nic, je třeba mít kombinaci elektrických sítí, optických, dálničních a zeleznicnich. Podívejte se na MSK, tam se udělala infrastruktura a region, který byl těžce závislý na hornictví, těžkém průmyslu atd. Díky tomu, že zde byla před 13 lety vubudovana slušná i infrastruktura, tak region jako jediný v Evropě nedostal žádné peníze z EU na přeměnu regionu, protože se sem v mezičase nastěhovali firmy co táhnout tento region např. Hyundai, nebo napr. Škoda, zda má velice slušný závod. Bez infrastruktury prostě nejde budovat slušnou firmu, jak ji bude zásobovat? Byli jste někdy v rozvojovým státě, kde jsou… Číst vice »

David

Bude tam možný postavit menší továrny, jejichž zásobování neuvazne na nějaký místní silnici?

Cestovní ruch od Pražáků či i někoho z ciziny?

V. F.

To je velmi jednoduché – úplně stejně. Jen bude spojení s Prahou výrazně lepší.
10 let je nevýznamný časový úsek v historii lidstva na to, aby se stihl stát nějaký zázračný vývoj.
Další věc je, že dálnice tyto kraje nezbaví desetitisíců nepřizpůsobivých. Bohužel..

Vladimir

10 let je v rámci rozvoje regionu a státě hodně. Je třeba si uvědomili kde jsme před 10 lety byli průměrný plat byl 25.000. Za 10 let jej máme skoro 2nasobny. Myslíte, např.: řidiči kamionu mají nižší nebi vyšší plat? Myslíte že mají za 10let, když se postavili dálnici, že jsou více efektivní, nebo méně? Je dalnice úspora času a peněž nebo není? Každý čas strávený za volantem stojí peníze a čím bude kratší, tím bude efektivnější a tedy bude moci platit lépe, kupovat novější techniku – podívejte jaké je stáří kamionu v CR, vs jaké bylo před 10 lety.… Číst vice »

Petr Šimral

Nestane se nic zásadního. Již silnice I/6 umožňovala spojení KV – Praha pod dvě hodiny. Nicméně představa, že dělník ve fabrice začne denně dojíždět do Prahy je zcela mimo, na to prostě nebude mít. To píši z vlastní zkušenosti DENNĚ dojíždějícího autem v letech 2008 – 2013 v trase Sokolov – Praha Uhřiněves, kdy jsem se nakonec dobrovolně přestěhoval do Prahy. Ono 2 x 2 hodiny denně je prostě moc a nic na tom nezmění to, že to sice zkrátíme od Sokolova po Ořech o 20 minut, když si to tam odstojíme… Autobusy nezrychlí, protože na I/6 stovkou jezdí i… Číst vice »

Vladimir

Mě by zajímalo jaký typ lidi, tyto články potažmo komenty cte/tvoří. Víte o tom, že dělníci, presneji celý průmysl v CR tvoří jen a pouze necelých 40% výkonu ekonomiky? Co třeba že by do KV začalo jezdit na víkend více Pražanů? A co více turistů z různých koutů světa, kdyz už jsou v CR na 4 dny? Co kdyby se tam ruskou komunitu nahradila mezinárodní klientela? Když se budu bavit vasim pohledem na svet – co kdyby v okolí KV se začali stavět sklady, haly na průmysl, protože je kousek od hranic a lidé do výroby už lehceji budou moci… Číst vice »

jonáš

A to všechno závisí na existenci pár km dálnice? Doprava zlevňovat nebude, spíš naopak, a kdyby byl nějakej vetší důvod tam jezdit, tak se tam jezdí už dávno. Stejný megalomanský úvahy, jako že VRT umožní denní dojíždění z Prahy do Brna či naopak.

Vladimir

Jenže jak mate síť, přesněji infrastrukturu, teprve poté se může kolem ní něco stavět. Myslite si, že dříve byly dříve města a pak se stavěli silnice ? Vážně?

Petr Šimral

Jenže k tomu všemu to D6 v celé délce neurychlí. Ano, potkávám třeba 10 maďarských autobusů za sebou. Až bude dálnice, už je neuvidím, ale 10 minut jízdní doby zrovna v tomto nic nezmění…
Když byla I/6 totálně rozflákaná kamióny z Kyselky, jezdil jsem po I/20 a po D5. Ale o tom to není…

Vladimir

Nyní je čas trasy 1h30min stred mesta-stred města, takže, po dobudovani to bude 1.15 a to je sakra velká pomoc. Logisticky bude tato cesta méně vytizena, takže se po ní bude jezdit výrazně rychleji např. jako úsekem Vyškov – Kroměříž, takže reáln čas bude 1h05 – 1h10min a to už na částečný homeoffice jde zvládnout. Navíc principiálně to funguje tak, že lidi se v Praze naučí a pak si časem až se cestováním unaví si zalozi své. To je těch 10 let, kdy lidi začnou otvírat své menší podniky a formičky, kdy zjisti že dům v Praze neufinancuji, ale v… Číst vice »

Novák Jan

Skvele! Na teto dalnici (ale i na D7) to jede tedy.

rastr

Fajn, ale to tu trasu nešlo vést mezi Černčicema a Petrohradem? Vlní se to tam jak had a to nejen v tomto úseku, ale právě i v navazujícím obchvatu Lubence.

Jiří Kocurek

Ďábel se obvykle skrývá ve vrstevnicích: https://mapy.cz/s/dubobecemo
Estakáda 1,5 km dlouhá, 30 m vysoká.

jonáš

Nejzajímavější stejně bude finální tunel do KV.

Martin

Jaky tunel do KV?