ŘSD vypsalo tendr na dálniční obchvat Loun, vyjde na miliardu
Nový úsek D7 Postoloprty - Bitozeves. Pramen: MDČR
Ředitelství silnic a dálnic pokračuje v budování chomutovské dálnice D7. Aktuálně vypsalo soutěž na zhotovitele dálničního obchvatu Loun, předpokládaná cena
Silnice kolem Loun mne připomíná exkurzi na hřbitově.
Docela mě zaráží ta očekávaná cena. Obchvat Loun je na rozšíření na 4-pruh připraven celkem masivně od jeho budování ve dvoupruhové verzi. Netuším, co tam za ty peníze chtějí dělat. Mosty jsou postavené, svahy jsou odtěžené, napojovací silnice jsou hotové. Zbytek by mělo stačit lehce doupravit a zbudovat těleso zbylých dvou pruhů. Připomíná to spíše velkou rekonstrukci, než budování kompletně nové dálnice. Tak kam ty peníze pořád mizí..
Tak lehká úprava zbylých dvou pruhů to rozhodně nebude. Stávající stav odpovídal normě 22,5/100, ale nyní platí norma 25,5/100. Viz https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/116/infoletak_d7-louny-zkapacitneni.pdf
Sousední Rakovník je ucpaný naklaďáky a má jedno z nejhorších znečištění vzduchu z dopravy a obchvat žádný, jen sliby. Louny už ho mají 20 let, díky ministrovi dopravy který pocházel z Lounska. Asi to bude chtít hodně bolestivou protestní akci aby se na vedení kraje vzpamatovali a začali něco dělat.
Napřed si tam musíte přivést silnici I. třídy. Kraj má vyschlou pokladnu… viz. nedokončená II/237.
tak tak, v Česku každý brečí, jak D1 potřebuje v celý délce tři pruhy a jak všude musí být dálnice a stačí se podívat do Německa, jaký objemy dopravy tam ne/zvládaj dvouproudý dálnice a jak je tam „špička na D1“ prakticky sedlo během týdne.
Nevsiml jsem si ze by ten 2pruh kapacitne nestacil…. Ale jsme prebohata zeme…
Jenže dálnice není pouze o kapacitě, ale i o bezpečnosti a plynulosti. Koukněte se kolik se tam děje smrtelných nehod. Nicméně myslim si že ani kapacitně příliš nevyhovuje.
Aha takze mame platit stovky miliard kvuli lidem co neumi řídit?
Nezachranily by zeleznice vic zivotu pak teda?
No, povíme si, až se na už takhle frekventovanou I/7 (dvoupruh) u Slaného nápoji nové budovaná přeložka I/16 a stane se z toho provizorní severozápadní část SOKP.
Ono už to dávno tu chybejici část supluje – denne jsou tu ve meste brutalni zacpy kdy fronta je az na dalnici D7!!!! a y druhy strany přes dve a nekdy i tri vesnice… Moje máma bydli v palaku primo u toho.. Cekame na ten okruh uz 30 let jak na smilovani… první část u 1/16 uz má sfalt, ted se dela za provozu napojeni na 1/16.. uz aby to bylo.. predpoklad první casti je 12/2019
Však já vím, bydlím ve Slaném taky. Proto si myslím, že nájezd na I/7 to kapacitně nedá. Měla být dávno čtyřproudovka alespoň k I/16. A do toho všeho se ještě spustí Nexen.
Problém SOKP je v tom, že kdysi kdosi vymyslel, že nahradí i „taktně“ (nebo možná spíše takticky) zapomenutý vnější okruh, což je v současnosti už naprostý nesmysl – dokud se nezačne intenzivně systematicky budovat nějaký okruh přibližně ve stopě „stojedničky“, tak každé jiné řešení obchvatů (= okruhů takzvaně „kolem“) Prahy bude pouhou těžko přijatelnou „z nouze ctností“.
Tahle dánice je ostuda. Ten poloprofil je tam 20 let a pozemky v majetku státu a stejně se stále nestaví, i když stačí postavit jeden pás silnice.
A o absenci připojovacích a odbočovacích pruhů u Prahy se už uplně přestalo mluvit, přestože by to měl být naprostý základ.
jj, muzu potvrdit. je neuveritelne, ze pri dnesnich intenzitach rsd nutnost dostavby pripojovacich pruhu odpovidajicich dnesnim parametrum tady + na starych jednickach trvale ignoruje…
Presne tak, dáme tam 110 a problém vyřešen. Zřejmě naráz ve 110 do najizdejiciho auta neni tak nebezpečný jako ve 130.