ŘSD vypsalo tendr na dálniční most přes Moravu u Napajedel

Stavba obchvatu Otrokovic. Pramen: ŘSDStavba obchvatu Otrokovic. Pramen: ŘSD

Úsek s mostem by se mohl v případě hladkého průběhu tendru začít stavět ještě letos.

31 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Frantík

Momentálně asi jediná výhoda této stavby bude v tom, že se půjde snadněji odbočovat od Napajedel doleva (nebo do Fatry). Ale hlavně že se to postaví a bude se čekat na Spytihnev.

Frantík

Nejlepší bylo, jak Holiš říkal, že chtějí režim zpoplatnění sjednotit, „tedy oba úseky bez poplatku“. No asi se to sjednoti, ale oba budou placené 😀

J.M.

A jak? Křižovatka je prázdnější než kdy dřív a jediný problém jsou místní podniky a jejich dopravní obsluha

Palavan

On ale pán asi nemyslí hlavní křižovatku,ta se opravdu vyprázdnila.Zřejmě má na mysli starou cestu přes Kvítkovice,kudy projíždí hodně aut ze směrů Napajedla a Staré Město na Zlín.Vyhnou se tak průjezdu hlavní křižovatky a zároveň i zpoplatněné části obchvatu.

J.M.

„ta šílená křižovatka“ je opravdu ta křižovatka na dědině? Hmm, ne

Frantík

Což by se mohlo vyřešit tím, že tam nainstalují zpomalovací prahy, nebo značku „Průjezd zakázán“.

Michael

Dobrá zpráva.

Jan Sova

Tak jako místní si srovnejte stav, kdy dálniční obchvat Otrokovic (pochopitelně jen po tu šílenou křižovatku) nebyl vůbec a nyní. Zase tak často tudy nejezdím (po dálnici taky ne), ale můj skromný tip z asi 5 průjezdů ročně je, že i tak si Otrokovice o 50% polepšily.

Kodl

Super jen tak dal, neustavat, naopak v tempu vystavby jeste pridat! Diky!

Joker

Až bude někdy D55 hotová, tak se rapidně sníží kolony u Brna a Vyškova

Radek.m

už teď je ten provoz na 55 rostoucí, hodně značek je M nebo T, občas polák. Od 2024 po otevření 20 km Babice – Moravský písek ten provoz ještě hodně zintenzivní.

David

Pak by to chtělo obchvat Breclavi a lepší napojení na Vídeň.

Skeptik

Přesně tak. Dodnes jsem nepochopil, jak to bude u té Břeclav fungovat. Nedalnicni obchvat a co dal ..?

PetrN

Dál nic, s D55 se počítá s napojením pouze na D2 na Bratislavu, což je také významný tah… Rakušáci mají na své straně zákaz tranzitu nad 3,5tuny a nemyslím si že by to chtěli měnit.. V nějaké dlouhodobé koncepci se počítá s vybudováním obchvatů Reintalu a Grosskrutu, ale pro současné politické nepodpoře silničních staveb to je spíš hodně vzdálená budoucnost, ale třeba je k tomu donutí rostoucí doprava, kdoví…

Otto

V Rakousku maji aspon trochu rozum a neumoznuji tranzit tam, kde nema co delat… jenom u nas mame silnicni urady a policii, ktere rikaji, ze kamiony muzou v podstate skoro kamkoliv

Jiří Kocurek

Taky je v ČR ta dálniční síť značně děravá.
A pak je tady takový ten sebeklam, že vidíte kamion na Kolišti, kde zcela určitě nemá co dělat… ikdyby vezl střešní tašky na Palackého třídu? Na Kolišti bude zavazet násobně více lidem, než kolik si ho všimne u jeřábu. Takže dojde k přehlasování, protože hlasující neviděli celek.
A stavba to bude muset tahat paleťákem. Ti samí hlasující, co vyštvali kamion, přijdou s hraběcí radou: však to vozte náklaďákem! Protože už zapomněli, co chtěli včera.

Otto

Nikdo nekritizuje jeden kamion na Kolisti ktery veze materiál na stavbu a nevezou to tam pěti aviema. Jde o to, že je u nás běžný stav, kdy si to valí kamiony po dvojkách a trojkách, aby ušetřily 10 km na 300 km štrece a navíc ještě za mýto. Vemte si takovou 38 ze Znojma její pokračování v Rakousku. U nás může kamion sjet prakticky kamkoliv, Rakušáci mají každý druhý sjezd se zákazem nad 3,5 tuny. Asi vědí proč.

Otto

Nikdo nekritizuje kamion na kolisti, ktery tam veze stavebni material misto aby to tahali peti aviema. Ale jde o to, ze se u nas kamiony vali po dvojkach a trojkach, aby usetrily 10 km na 300 km strece, popr. za myto. Srovnejte I/38 u nas a navazujici usek v A. U nas muze kamion sjet prakticky kamkoliv, Rakusaci maji kazdy druhy se zakazem tranzitu. Asi vedi proc, a dokud si to neuvedomime i my, tak to tady bude porad divoky vychod

Petr C.

Před deseti lety jsem měl ty plány obchvatu Břeclavi v ruce. Protože ze severu je prameniště pitné vody, je obchvat navržen z jihu, kde je na osmi kilometrech uvažováno s třemi mosty přes tratě (Přerov, Bratislava, Vídeň+Mikulov), třemi přes silnice a dvěma přes řeku Dyji a její odlehčovací rameno.
Část trasy vede neúnosným terénem lužního lesa a zrovna tam by kvůli křížení trati na Vídeň, která je na čtyřmetrovém náspu musel být násep desetimetrový, nebo v celém úseku od Fosfy až po Gumotex estakáda na pilotách. Prostě ranec peněz.
Nejsem si proto jist, že se realizace této stavby dožiju.

Asd

Přesně tak je třeba tu dálnici dotáhnout až do Rakouska a tam ji napojit na jejich A5

Asd

Dobrá zpráva. Jen tak dál a až do Rakouska.

Aleš K.

Jak se jednou někdy dostanu ze Starého Města do Hradce Králové výhradně po dálnici tak se od radosti regulerně zpráskám jak zákon káže. Už se těším 🙂

Rosťa

tak to jsi relativně mladý člověk. Mě je 50 a já se zprázkam už jen při tom, když se dostaví úsek okolo Přerova.

Aleš K.

Jak se to vezme, čtyři křížky na krku už visí 🙂 Ale jsem optimista, věřím že to nejpozděj v tom roce ’30 stát bude. Musí! 🙂

Mirek

Ta šance zde je. po D1,D0 a D11. Na D35 nevěřím, že do roku 30 bude úsek kolem Mírova a tunel u Mladějova.

Vrtal

Přesně úseky ze Svitav do Mohelnice bude velké zázrak když budou v roce 2030….

Aleš K.

Furt bych si vsadil na dřívější dostavbu D35 než na D0 mezi D1 a D11.

Petr C.

Píše se zpráskám (nebo spráskám).
Taky se nemůžu dočkat a nějakou štamprlku též pozřu, až se to okolo Přerova konečně zprovozní.

Jiří Kocurek

Přinejhorším to půjde přes Gliwice, Drážďany a Prahu, takže o oslavu nepřijdete. 511 se táhne a Jižní Spojka je taková dálnice-nedálnice.

Aleš K.

Ne ne, D55/D1/D35 🙂

Jiří Kocurek

Tak pardon, nepůjde, přes Prosek to taky není dálnice. 🙁