ŘSD vypsalo tendr na D55 mezi Moravským Pískem a Bzencem, stavět chce od jara
Práce na D55 mezi Starým Městem a Bzencem. Foto: Skanska
Státu hrozí, že dálnice D55 skončí na mnoho let v Bzenci namísto plánovaného napojení na D2 u Břeclavi.
Já osobně jsem zásadně proti tomu, aby se D55 táhla podél železniční tratě mezi Bzencem a Rohatcem. Kromě toho, že už se zde pomalu vykupují obydlené pozemky, stavební povolení už tam nedostanete. Dálnice má vést přes jednu z nejdůležitějších chráněných oblastí v ČR co se týče ohrožených druhů zvířat a rostlin – Váté písky. Ač je to jen ‚kus‘ písčité pláně, žije a roste tam spousta ohrožených druhů, které jsou jediné v Evropě. Neničme si lesy a krásy naší krajiny kvůli kusu silnice proboha. 🙁
A kama teda?
Pořád nerozumím, jak bylo možné v devadesátých letech postavit za 3 roky 61 km dálnice D5 v komplikvaném kopcovitém terénu a dnes trvá stejnou dobu postavit 4km na rovině. Uměl byste to někdo vysvětlit?
Je to jednoduché. Nesmírný nárůst administrativy. Dnes není problém něco postavit, ale vyřídit všechny potřebné papíry, razítka, stanoviska, povolení….
Ale tady jde pouze o stavbu jako takovou. V roce 1994 nebylo nic a v roce 1997 bylo postaveno 61 km dálnice. O administravě nemluvím. Tady pan Šindelář píše, že ministerstvo požaduje postavit 4 km dálnice na rovině za 3 roky. Proč ta stavba má trvat tak dlouho?
Jiz to bylo nekolikrat napsano – vicemene je jedno kolik km se stavi najednou, ale vetsinou to zabere 3 stavebni sezony.
Protože technologický postup. Pokud by byly papíry až do Rakouska, tak se dá ta dálnice klidně postavit najednou a celá. Takto musíme být rádi za každý kousek.
Bypass
Jak už tu zaznělo, za D55 by mělo být vděčné hlavně Brno, protože D55 utvoří bypass. Výhodou této dálnice je hlavně možnost využití jak pro Blavu a Budu, tak na Vídeň přes Poštornou. Obchvat Břeclavi chybí, ale se plánuje již dlouho. V současnosti tvoří průjezd městem největší překážku tranzitu směr Poštorná a AT.
Obchvat:
https://www.brnan.cz/udalosti/nejvyssi-spravni-soud-dal-zelenou-obchvatu-breclavi
Dálnice od nikud nikam, dokončete po 80 ti letech D1 a dálnici Wídeň- Wroclaw , které jsou historicky přirozenou cestou na jih
Dálnice D55 bude mit opravdu smysl jen tehdy, pokud nebude končit u D2, ale bude i součástí obchvatu Břeclavi a v Rakousku se nápoji na A5 někde v okolí Poysdorfu. Všechny auta od Ostravy ( a Polska) kteří jedou na jih, u Lipníku odbočí na D1/D55 a cestu i výrazně zkrátí oproti trase Vyškov/Brno…nechápu proč už teď se neprojektuje obchvat Břeclavi jako část D55…druha věc bude, jestli Rakousko bude mit vůbec zájem tudy vést část dálnice, kdyz za x desitek let nejsme schopni dotáhnout D52 z Brna do Mikulova !
A5 už mají skoro na hranice. Stačilo by někde od Großkrut vést nějakou (hypotetickou?) S47 směrem na Břeclav, stačil by klidně střídavý třípruh
Už jsem psal výše. Z AT je naplánovaná do našich končin S8 na slovač a doplnění A5 na plný profil, až se tedy uráčíme a na protistraně bude něco o co se dá „opřít“. Jinak přesto, že Rakušané jsou tak napůl Němci, z 1/3 češi a zbytek směska všeho možnýho z R-U a Bůh ví odkud ještě 🙂 , stát jim jede podle Deutschemodelu, a tam co není naplánovaný, tak není. Takže nosné silniční spojení v oblasti Nieder vs. JmK byla/je/bude A5, kde bylo možné do ještě relativně nedávné doby (kdy byla ukončena na úrovni Mistelbachu), zvažovat v jistém rozsahu… Číst vice »
Dobrá zpráva. Jen tak dál a až do Rakouska.
Další naprosto zbytečná dálnice – jak ta D55 do Zlína – jenom proto aby to hezky vypadalo na mapě… My musíme bejt hrozně bohatá země…
zajímavý je, že tam kde je to dlouhé roky OPRAVDU potřeba se nic něděje a a sou tam ve všech pruzích denně mnohakilometrové kolony… D5, DO, Dá, D11, 1/6, 1/7….
Jardo vy jste asi úplně mimo realitu.
D55 bude (peážně) spolu s D1 k Přerovu plnit stejnou úlohu (v menším měřítku) jako D35 po dokončení – odvedení velké části dopravy z trasy D2-.>Brno+D1->Lipník. Velká část tranztu po stávající trase I/55 už teď i jezdí.
To že je stávající koncepce řešená paprskovitě do Prahy a do velké míry i do Brna (D1, D2, D52 a v budoucnu D43 či rozšířená I/43) je problém se ví už dlouho, a projekty typu D55 mohou některé problémy vycházející z tého kocepce alespoň částečně odlehčit.
D55 rozhodně na rozdíl od D49 zbytečná není. D49 by stačila v polovičním profilu jen od Fryštáku do Hulína pro pár uprděnců z gottwaldova.
Ukončit dálnici ve Fryštáku (4 tis. obyvatel) a nedotáhnout jit do Zlína (76 tis. obyvatel), to už musí být hluboká osobní nenávist.
Jarda je asi z opačné strany republiky. Kdyby denně jezdil mezi Zlínem a Uherský Hradištěm tak by takové bláboly nepsal.
A nebude to i tak rychlejší přes Březolupy? 😀
To, že dálnice bude několik let končit v Bzenci už je jasné. Spíš je škoda, že navazující úsek do Rohatce se momentálně projektuje jako poloviční profil.
Poloviční profil, galerie a částečně zahloubený. ŘSD muselo navrhnout takové řešení, aby ekologové nebyli proti a prošla tak celá D55 v EIA. Až budou postavené ostatní části, tak se uvidí, pravděpodobně už budou ve vládě i na ŘSD úplně jiní lidé.
A snad i mezi ekology, i když tam o tom lze velmi silně pochybovat.
Škoda toho polovičního profilu. Chtělo by to D55 dotáhnout až do Rakouska.
Škoda je, že se stále projektuje kolem Rohatce, ikdyž se ví že je to tam neprůchodné.
Určitě jsou prioritnější stavby nežli tento úsek D55, hlavně D3, D35, Pražský okruh atp. Z Ostravy do Břeclavi se dá po dálnici slušně dojet už teď.
Osobně vidím tuto stavbu jako dost důležitou. Polské kamiony jedoucí na jih nebudou zajíždět přes Olomouc a Brno těm se dost uleví, konkrétně Brno to potřebuje jako sůl. Samozřejmě že je teda potřeba nejprve dostavět dálnic u Přerova…
Přesně tak. A taky by to chtělo rakušáci napojili obchvat Břeclavi na svou A5. Aby konečně skončilo to nesmyslné objíždění kamionů přes Mikulov.
Další možností je postavit rakouskou S8.
Nedivil bych se, že by si to Rakušáci rozmysleli, než se u nás dostaví D55 a aspoň začne stavět břeclavský obchvat.
No… To je asi taky na dlouhý časy. Jsem zvědav, jak se dá přesvědčit Vídeň s přetrasováním hypotetické S8 směrované skrze Moravské Pole na hranice AT/SK (nebo jak se dohodnout s SK „group“ na mostu u Devínské Nové Vsi, když ti taky zvládají výstavbu jak koza chcan…). Ono ostatně bude asi zajímavá domluva, ať již budou jednat Rakušáci nebo my. Ideální by zřejmě bylo, kdyby to Rakušani postavili až k D2 i s tím mostem. Jinak co vím, tak S8 není na pořadu dne. V argumentaci nám asi toky moc nepomůže, že se několik let čekalo u Mistelbachu, jestli tedy… Číst vice »
Je to o prioritách, jinde totiž dálniční spojení není zatím vůbec, zde ano, byť třeba ne ideální. Kilometrická úspora po přímé D55 bude kolem 20km nežli dosud po D35 a D46.
Všechny úseky D 35 mezi Mohelnici a Hradcem Králové se buď už budují nebo jsou natolik rozpracováne že do několika let budou mít stavební povolení.
Ano to jsou, ale buďme rádi za každý nový km dálnice. Už jen proto že se místním citelně uleví a nám ostatním se zrychlí cesta. Je smutné že se nestaví podle priorit ale podle toho jak se připraví papíry. Navíc když se bude stavět D55 tak to přeci neznamená že se zastaví ostatní stavby.
Kdyby se mělo čekat na pražský okruh, tak není ani jedna dálnice do Německa, natož D35 přes Labe, a už vůbec ne obchvat Olomouce, stoji se tam v kolonách na Velkomoravské dodneška. A blokátoři Pražského okruhu by si za rukojmí brali zbytek republiky.
Je vidět, že danou oblast neznáte.
Takže se stavbou D55 má počkat, až bude mít pražský okruh územní rozhodnutí. Když se stavební práce zastaví, tak to urychlí práci úřadů na opačném konci republiky?
D3 v StČ kraji nemá ani papírek jakkoliv se přibližující ke stavbě, snad tedy mimo krajských zásad územního rozvoje. odložit D55 kvůli tomu, že se mezi Prahou a cca Olbramovicema nic neděje…no…
jestli se chcete do něčeho strefovat…tak D4 ukončená kdesi nikde. nebo D6 budovaná tak, že koncový úsek je absolutně v nedohlednu. nebo D7 která by neměla být problém postavit, ale furt jsou to nesouvislé kousky. jo a pražskýokruh…nejsou taky papíry. pozdravuje v HoPo, Suchdole, Dolních Chabrech a jiných nimbystánech
Průchod ptačí oblastí prostě za současného stavu legislativy nebude. Ani ŘSD se do tohoto úseku nijak zvlášť nehrne, mají kde stavět jinde a rozpočet i kapacity stavebních firem jsou omezené. Podobně je to se středočeskou D3. Začala nová EU sedmiletka 2021-2027, v které půjde použít na dálnice méně peněz, EU dává přednost železnicím.
No ale nedá smysl to nedostavět, spíš by se mělo vymyslet co s tím … Třeba to vést v předmětné oblasti jako tunel? (Ne hloubený, ale něčím překryté)
Minimálně to vymyslet, i když na to zatím nebudou peníze…
Za mostem přes silnici II/426 začíná v km 67,656 galerie, která končí v km 77,106. Délka galerie je 9450 m. Galerie je navržena v průchodu ptačí oblastí Bzenecká Doubrava – Strážnické Pomoraví, patřící rovněž do soustavy NATURA 2000. Konstrukce je tvořena příčnými dvoukloubovými ocelovými rámy uloženými na železobetonovou patku. Rámy jsou v podélném směru spojeny podélníky. Nosný systém bude zakryt pomocí dutinkových desek z polykarbonátu tl. 16 mm, po stranách budou větrací světlíky. Z boku bude konstrukce zakryta min. do výšky 2,5 m, zbylý prostor bude vyplněn pletivem. Rozpětí rámu je 14,9 m, výška je 7,91 m a vzdálenost mezi… Číst vice »
No, to vypadá dobře…
To sice ano, ale je to jen poloviční profil a ptáci se chrání více než někde jinde lidi před hlukem.
To ano, ale je tam ptačí rezervace, tak proto, a i půl profilu lepší než nemít nic
Kdo dal mínus, tak se obraťte na ŘSD.
Bzenec a Strážnice si po dostavbě tohoto úseku každopádně užijí polských kamionů.
jo Strážnice a Petrov by mohly uvažovat o nějakém SZ obchvatu podél Baťova kanálu a situace by pak mohla být relativně uspokojivá, od Petrova kolem Hodonína a dále na Břeclav je silnice ok
Silnice OK, ale dostat se na ni z přilehlé komunikace s odbočením doleva zabere běžně 10 minut.
Baťův kanál vede lidem za zahradou. To radši takhle:
https://mapy.cz/s/ratofevece
O tom pochybuji
Mně osobně přijde nejméně obtěžující varianta ve které by se hned za M. Pískem dálnice přimkla těsně k trati a vedle souběžně až do Rohatce.
Oni si jich užívají již roky. Dle sčítání z roku 2016 projede Strážnicí 2300 vozidel nad 6,5 tuny, z toho 700 kamionů. O moc víc jich tudy neprojede, nevejdou se.