ŘSD vypsalo tendr na budějovickou severní spojku, cena se zvýšila o 600 milionů

Nemanická ulice se promění v severní spojku. Přejezd bude nahrazen podjezdem. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářNemanická ulice se promění v severní spojku. Přejezd bude nahrazen podjezdem. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Zahájení prací je naplánováno na druhou polovinu příštího roku, hotovo má být v roce 2027.

22 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin

To navýšení je logické = inflace. Ta se kupodivu promítá i do cen stavebních prací.

Jarda

Cena se zvýšila? Co udělal ministr špatně? Vždyť silniční zakázky vždy byli levnější.

Václav

Na jednu stranu jsem rád za tu cestu, bohužel řešení se mi nezdá dobré. To si valíte od Písku po státovce (bude kus ctyrpruh) a když chcete na dálnici tak skončíte ve městě kde jsou kruhace a dokonce klasická křižovatka.

Na druhou stranu chápu že je tam už dost zástavby v případně severnější varianty.

Vasek

Severnější varianta je v ZÚR. Zástavbou neprochází. Severní spojka bude tranzitu sloužit pouze dočasně.

Václav

Aha, to jsem netušil. Díky za info, to zní dobře.
Jsou někde nákresy?

Karl vB.

Je to zakreslené na str, 7/57 zde:
https://geoportal.kraj-jihocesky.gov.cz/portal/Media/Stary_portal/up_studie/us_severni_tangenta/b_00_navrh_reseni.pdf
Mám na to ale rozpačitý názor, protože „severní tangenta“ je trasována pouze několik málo km severněji od „severní spojky“, dalo by se říct, téměř paralelně s ní. Neví se ani, kdy by se měla začít stavět.
Snad bude alespoň kapacitnější, než spojka, o které je článek.

SYN

No zatím tam v tom návrhu spekulují jestli může být „aspoň“ 2+1 a ani to není jisté…

Vlastimil Kocurek

Ano ten projekt, o kterém píšete, znám pod názvem Severní tangenta, bude rovněž protínat jak žel. koridor, tak Vltavu, některé další silnice, vodoteče, a hlavně bude napojen mimoúrovňově.
Ale kdy to bude, je ve hvězdách. Vezměte si, kdy byla ukončena dálnice okolo Plzně, a teprve nyní se řeší napojení na E 49, severní obchvat, etc.

pavel.mertlik

Já si naopak myslím že tohle řešení tu situaci s tranzitem od/na Písek ještě zhorší. Jednak Strakonická by se měla dost uvolnit za rok, s otevřením D3 a druhý a zásadní problém bude, co zase ŘSD spáchá s kruháčem u Globusu.

Vlastimil Kocurek

Kruháč u globusu a jiné věci najdete na dlouhé a podrobné vizualizaci ŘSD. Jeho řešením budete překvapen, půjde o první takový kruháč v ČR. Strakonická vede jen po jedné straně pře obchodní centrum, ale po druhé straně, což není moc vidět, je pražské sídliště a dále okruh vede okolo sídliště Vltava. Takže nejde jen o průjezd městem, ale pro nás místní to ještě má i tento význam.

Václav

Teď jsem koukal na ten kruhovy objezd a musím říct že to vypadá hodně zajímavě/dobře.

Luboš Beneš

Odbočení na Písek bude OK, ale z Písku na dálnici by to chtělo extra větev třeba nadjezdem.

Jindrosan

Bude třeba při této stavbě kompletního zastavení drážního provozu, tj. směrů na Prahu i Plzeň? Neví někdo? Případně na jak dlouhou dobu?

noerf

Mám obavu o dostatku kapacity kruhové křižovatky na Okružní, po které je dnes ve špičkách problematické projet. Zde by bylo dobré uvažovat o mimourovňovém křížení.

Václav

V té době už bude kolem města dálnice, která z této křižovatky odvede tranzit severojižním směrem. A to jí dost uleví.

Pavel Toufar

Přesně naopak. S dobudováním D4 až do Písku a obchvatu Češňovic se většina tranzitu z Prahy přesune na D4 a I/20 (proč by někdo dobrovolně trávil čas v kolonách u Benešova) a přes severní spojku a křižovatku na Okružní. V lepším případě, v horším auta pojedou po Dlouhé louce na některý z nájezdů na D3 jižně od Budějc.

bakiy

Přesně tak. Proč bych měl jet od Lince na Plzeň po dálnici až za Budějce a pak se „složitě“ procpávat severní spojkou, když půjde elegantně sjet na Bukovci a pak po stávající I/3 a přes Dlouhou louku. Toto mi připadá ještě lepší, než po dálnici až do Roudného a po jižní tangentě.
Už za současného stavu je tato cesta v pohodě průjezdná, když na ní nejsou kamiony a ty z ní po dostavbě dálnice většinově opravdu zmizí.
P.S.: A to je tu ještě docela významný směr od Českého Krumlova…

Atom

Snad se Dlouhá louka zpomalí a zklidní, šance je. Měla by to být mešská třída, ne průtah městem

Prokop Böhm

Nezbývá nic jiného, než doufat, že se termín dokončení nebude „natahovat“ tak, jak je to u podobnejch staveb běžné.
Před lety jsem si (krátce po odchodu do důchodu) dělal legraci z toho, že bych se rád dožil doby, kdy najedu na dálnici někde u Č. Krumlova a pojedu po ní „až“ do Tábora. Kdosi mi napsal, že bych musel být nesmrtelný. 🙂

test

tak ještě rok vydržet 🙂

Jan

Drobné zkrácení oficiální objížďky vyšehradského mostu dle SŽ…

Vasek

Kde je zakázka uveřejněna?