ŘSD vypsalo tendr na budějovickou severní spojku, cena se zvýšila o 600 milionů
Nemanická ulice se promění v severní spojku. Přejezd bude nahrazen podjezdem. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Zahájení prací je naplánováno na druhou polovinu příštího roku, hotovo má být v roce 2027.
To navýšení je logické = inflace. Ta se kupodivu promítá i do cen stavebních prací.
Cena se zvýšila? Co udělal ministr špatně? Vždyť silniční zakázky vždy byli levnější.
Na jednu stranu jsem rád za tu cestu, bohužel řešení se mi nezdá dobré. To si valíte od Písku po státovce (bude kus ctyrpruh) a když chcete na dálnici tak skončíte ve městě kde jsou kruhace a dokonce klasická křižovatka.
Na druhou stranu chápu že je tam už dost zástavby v případně severnější varianty.
Severnější varianta je v ZÚR. Zástavbou neprochází. Severní spojka bude tranzitu sloužit pouze dočasně.
Aha, to jsem netušil. Díky za info, to zní dobře.
Jsou někde nákresy?
Je to zakreslené na str, 7/57 zde:
https://geoportal.kraj-jihocesky.gov.cz/portal/Media/Stary_portal/up_studie/us_severni_tangenta/b_00_navrh_reseni.pdf
Mám na to ale rozpačitý názor, protože „severní tangenta“ je trasována pouze několik málo km severněji od „severní spojky“, dalo by se říct, téměř paralelně s ní. Neví se ani, kdy by se měla začít stavět.
Snad bude alespoň kapacitnější, než spojka, o které je článek.
No zatím tam v tom návrhu spekulují jestli může být „aspoň“ 2+1 a ani to není jisté…
Ano ten projekt, o kterém píšete, znám pod názvem Severní tangenta, bude rovněž protínat jak žel. koridor, tak Vltavu, některé další silnice, vodoteče, a hlavně bude napojen mimoúrovňově.
Ale kdy to bude, je ve hvězdách. Vezměte si, kdy byla ukončena dálnice okolo Plzně, a teprve nyní se řeší napojení na E 49, severní obchvat, etc.
Já si naopak myslím že tohle řešení tu situaci s tranzitem od/na Písek ještě zhorší. Jednak Strakonická by se měla dost uvolnit za rok, s otevřením D3 a druhý a zásadní problém bude, co zase ŘSD spáchá s kruháčem u Globusu.
Kruháč u globusu a jiné věci najdete na dlouhé a podrobné vizualizaci ŘSD. Jeho řešením budete překvapen, půjde o první takový kruháč v ČR. Strakonická vede jen po jedné straně pře obchodní centrum, ale po druhé straně, což není moc vidět, je pražské sídliště a dále okruh vede okolo sídliště Vltava. Takže nejde jen o průjezd městem, ale pro nás místní to ještě má i tento význam.
Teď jsem koukal na ten kruhovy objezd a musím říct že to vypadá hodně zajímavě/dobře.
Odbočení na Písek bude OK, ale z Písku na dálnici by to chtělo extra větev třeba nadjezdem.
Bude třeba při této stavbě kompletního zastavení drážního provozu, tj. směrů na Prahu i Plzeň? Neví někdo? Případně na jak dlouhou dobu?
Mám obavu o dostatku kapacity kruhové křižovatky na Okružní, po které je dnes ve špičkách problematické projet. Zde by bylo dobré uvažovat o mimourovňovém křížení.
V té době už bude kolem města dálnice, která z této křižovatky odvede tranzit severojižním směrem. A to jí dost uleví.
Přesně naopak. S dobudováním D4 až do Písku a obchvatu Češňovic se většina tranzitu z Prahy přesune na D4 a I/20 (proč by někdo dobrovolně trávil čas v kolonách u Benešova) a přes severní spojku a křižovatku na Okružní. V lepším případě, v horším auta pojedou po Dlouhé louce na některý z nájezdů na D3 jižně od Budějc.
Přesně tak. Proč bych měl jet od Lince na Plzeň po dálnici až za Budějce a pak se „složitě“ procpávat severní spojkou, když půjde elegantně sjet na Bukovci a pak po stávající I/3 a přes Dlouhou louku. Toto mi připadá ještě lepší, než po dálnici až do Roudného a po jižní tangentě.
Už za současného stavu je tato cesta v pohodě průjezdná, když na ní nejsou kamiony a ty z ní po dostavbě dálnice většinově opravdu zmizí.
P.S.: A to je tu ještě docela významný směr od Českého Krumlova…
Snad se Dlouhá louka zpomalí a zklidní, šance je. Měla by to být mešská třída, ne průtah městem
Nezbývá nic jiného, než doufat, že se termín dokončení nebude „natahovat“ tak, jak je to u podobnejch staveb běžné.
Před lety jsem si (krátce po odchodu do důchodu) dělal legraci z toho, že bych se rád dožil doby, kdy najedu na dálnici někde u Č. Krumlova a pojedu po ní „až“ do Tábora. Kdosi mi napsal, že bych musel být nesmrtelný. 🙂
tak ještě rok vydržet 🙂
Drobné zkrácení oficiální objížďky vyšehradského mostu dle SŽ…
Kde je zakázka uveřejněna?