ŘSD vypsalo tendr na archeologický průzkum na posledních úsecích D6 u Karlových Varů

Vizualizace dálnice D6 v úseku Knínice - Bošov. Foto: ŘSDVizualizace dálnice D6 v úseku Knínice - Bošov. Foto: ŘSD

Od srpna běží územní řízení k úseku Olšová Vrata - Žalmanov, který jako jediný územní rozhodnutí zatím nemá.

34 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vojta_7

Tyhle úseky by se měly stavět až jako úplně poslední z celé dálniční sítě, tj. až po dokončení D0, D35 i dálnice kolem středočeského kraje.
Kdy se začne něco stavět v Praze???????? Kdejaká pr**l má lepší silnice, výpadovky, MÚK, mosty atd. než Praha… Dotáhnout do Prahy devět dálnic a nepostavit okruhy ani radiály je fakt super nápad.

Libor

A kudy budou lufťáci jezdit na svoje chalupy a víkendová sídla? A víme jak to třeba s D0 a D3 je. Kdo to blokuje, víme?

Koridor

Na jednu stranu máte pravdu, ale tady to neblokují ekomagoři se kterými se stát nedokáže vypořádat.

Klondajk

Kdysi dávno jsem viděl návrh, podle kterého se Andělská Hora-KV mělo brát bočním údolím a na konci kratším tunelem, nevzpomínáte někdo, na čem to krachlo? Byly by dodrženy poloměry ale klesání až 10 promile…
Asi takhle, ale už si nevzpomínám přesně:
https://mapy.cz/zemepisna?mereni-vzdalenosti&rm=9dmTCxY7oXgh0Hege0f1Agd0fG.gY0fC9gN0fEWM0emUP0etCgP0fB3gj0egzgo0er7&x=12.9309551&y=50.2220761&z=14

PetrN

Chválím i přehled ostatních úseků, ale bylo by fajn uvádět nejnovější údaje, které jsou v informačních letácích na webu ŘSD aktualizované již minimálně týden a vycházejí z nově představeného rozpočtu SFDI na rok 24 s výhledem na 25+26:
KV-Olšova vrata 2025-2028
Olšova Vrata – Žalmanov 2026-2028
Žalmanov – Knínice 2025-2028
Knínice – Bošov 2024-2027 ale na SFDI je zahájení až 2025
Lubenec – Petrohrad již má na ŘSD také samozřejmě zahájení 2024!!

Tomariero

Ta u Lubenec Petrohrad je to z důvodu dlouhotrvajícího vyberka kdy už je jasné že se to letos nestihne zprocesovat.

looking4bucho

Skoro bych se vsadil ze to foto neni I/6, ale stoupani na I/13 nad Bočí

Ivan_pha

Není třeba se sázet, máte pravdu, také mne to trklo do očí.

Mimochodem, dost blbá zatáčka, klopená je na druhou stranu, do vnějšku…

Fsp

ta fotka i s popiskem je tu už poněkolikáté …

rastr

Vzhledem ke zmíněnému obchvatu Varů na kterej se ale moc nepospíchá, protože cena, protože malá vytíženost (Němci z toho zatím nechtějí udělat tranzitní dálnici a napojit to ideálně na A73 ale alespoň na A90) a protože stále poměrně novej a dá se říct dostačující průtah a také vzhledem k úseku u německých hranic v roce 2028 D6 hotová určitě nebude. Ale jasně, většina snad ano a to je hlavní.

Tom Matto

Spis A70 nez A73?

PetrN

ano, A70 a A93

Ivan_pha

S obchvatem Varů se v delším horizontu už nepočítá. Bude se jezdit i nadále po prutahove čtyř proudovce.

Dalnice

Ty jsi zbytecny.

Jarda

Tohle je spojení prahy, karlovarska a Německa. Na cz/de straně neni problém to hodit na „dálniční parametry“ u nas se na to dělá studie u Němců nevim. Je to tedy důležitá významná stavba která už měla dávno stát. Ne jako některé „dalnice“ co vedou z prahy nikam (končí ve vnitrozemí) jako d4, d7, d10 atd. D6 má mezinárodní napojení. Pokud ba se takové delalo u d7 tak by museli podtunelovat hory asi 20km nebo kolik, obdobně by byl megadlouhy tunel u d10 pokud by bylo na druhé straně kam ho napojit. U d4 pokud by se protahla ještě dál, tak… Číst vice »

Frantisek

Spíše kapacitnější a s návaznostmi. Pro ještě více vlaků je naplánováno odklonění dálkové vrstvy na novou, přímější trať. Tu by případně měli upřednostnit před dalšími lány asfaltu (nota bene směrem, který dosud ani dostatečnou železnici nemá…).

Pavel

Rád se budu mýlit, ale Petrohrad – Lubenec se letos stavět nezačne.

Tomáš

Aktuální termín pro podání nabídek je 1.11.2023 a určitě se ještě dalšími dotazy protáhne. Dále zbývá vykoupit cca 37% pozemků. Stejně tak ještě bude probíhat ZAV, na který také běží VŘ. Zahájení tohoto úseku tedy nejdříve na jaře 2024.

PetrN

tak na webu ŘSD v infoletáku je zahájení samozřejmě až 2024, jen to neaktualizovali ještě v těch přehledových mapách na které se autor odkazuje, stejně tak tam nejsou posunuté i osotatní úseky v KV kraji a na webu jo

král j

Když využijí stávající silnici, bude zde alternativa souběžné komunikaceeee bez poplatku?

Panoramix

Stačí se podívat do materiálů v odkaze z článku. Tam je vidět, že budou dostavěny pomocné obslužné komunikace paralelně s dálnicí, jak se to ostatně děje standardně, když se někde stávající silnice I. třídy předělává na dálnici. Místní obyvatele nelze ponechat bez napojení na běžnou silniční síť.

Fsp

No, to ovšem neznamená že si nově nezajedou. Například Loket – Sokolov – Březová, tam je paralelní komunikace místo původní jedničky kde? A dálnice nebude bez poplatku navždy.

Ivan_pha

Na co alternativu bez poplatku? Dálniční známka není v celkových nákladech auta na provoz zas tak velká částka.

Jiří Kocurek

Protože traktor na pole. nevím kolik chceš zaplatit, aby na dálnici mohl. Stejně tak různé skůtry s maximálkou pod 80 km/h a veškerá stavební technika. Cyklisty nevyjímaje.

Facepalm

Třeba na to, aby se dalo dostat do vsí podle dálnice? Nebo byste postavil u každý exit?

Koridor

Ale o to dotyčnému nešlo, do každé vsi silnice povede, on chce jet bez poplatku z Prahy do Varů bez zajížďky a to už vlastně nejde dnes, protože původní I/6 byla zrušena bez náhrady mezi Pavlovem a Pleteným Újezdem.

Jarda

ta dálnice už měla dávno stát.

Michal M

To jsou moudra, panečku.

Lysimachia

A auta měla lítat!

Jan Tichavský

Hlavně už jsme měli dávno lítat na Mars. Ale stejně si myslím, že v tom Musk bude rychlejší než se dostaví okruh kolem Prahy, on se toho totiž chce osobně dožít.

Facepalm

Tak hodně štěstí všem, co tam s nim poletěj tu jeho diktaturku budovat.

PetrN

tak zrovna chybějící D6 v Karlovarském kraji je jedním z nejméně potřebných úseků aktuálně plánovaných či budovaných dálnic…

Michal M

Ano, ale pokud nic jiného stavět nejde, tak proč ji nepostavit (je-li ve schváleném plánu)?

PetrN

Ano, to souhlasím. Ale právě kvůli velmi velké rozestavěnosti dálniční sítě dochází kvůli financím k drobnému posunu právě na úkor prioritnějších staveb, což je zde naprosto v pořádku. Toto byl můj první adept, kde v případě nutnosti dojde k odkladu