ŘSD vypsalo tendr na archeologický průzkum na posledních úsecích D6 u Karlových Varů

Vizualizace dálnice D6 v úseku Knínice - Bošov. Foto: ŘSDVizualizace dálnice D6 v úseku Knínice - Bošov. Foto: ŘSD

Od srpna běží územní řízení k úseku Olšová Vrata - Žalmanov, který jako jediný územní rozhodnutí zatím nemá.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) učinilo další krok k dovedení dálnice D6 do Karlových Varů od východu. Aktuálně vypsalo tendr na provedení archeologického průzkumu na posledních dvou úsecích: Olšová Vrata – Žalmanov a Karlovy Vary – Olšová Vrata.

Celkem jde o 15 kilometrů budoucí dálnice, která vznikne vesměs rozšířením stávající silnice I/6. Zábory pozemků a archeologický průzkum proto nebudou tak rozsáhlé jako při stavbě celé dálnice na zelené louce. Předpokládaná cena průzkumu je osm milionů. Archeologové si budou muset mimo jiné zajistit souhlas vlastníků.

Novinkou je rovněž zahájení územního řízení k sedmikilometrovému úseku Olšová Vrata – Žalmanov. Jde o jediný úsek plánované D6, který dosud územní rozhodnutí postrádá.

Osmikilometrový úsek Karlovy Vary – Olšová Vrata se má stavět v letech 2025 až 2028 (některé materiály ŘSD kladou zahájení stavby do roku 2024). Více než dva kilometry na tomto úseku mají být zbudovány ve zcela nové stopě. Současně se má stavět i úsek Olšová Vrata – Žalmanov.

Dálnice D6 mezi Prahou a Karlovými Vary má být dlouhá 115 kilometrů, z toho je řidičům aktuálně k dispozici 52 kilometrů. Dalších 21 kilometrů se staví. Zbylých 42 kilometrů se má začít stavět v příštích dvou letech, z toho 12 kilometrů Petrohrad – Lubenec ještě letos. Dálnice mezi Prahou a Karlovými Vary má být hotova nejpozději v roce 2028.

Podrobná prezentace k D6 s přehledem jednotlivých staveb a mapou je k dispozici zde (v PDF).

Zároveň se hledá řešení pro Karlovy Vary. Do finále se dostaly tři varianty, z nichž nejpravděpodobnější se aktuálně jeví tříkilometrový tunel mezi městskými částmi Bohatice a Rybáře.

Tagy D6 D6 Karlovy Vary - Olšová Vrata D6 Žalmanov - Olšová Vrata ŘSD
34 komentářů