ŘSD vypsalo soutěž na půlmiliardovou proměnu křižovatky v Hradci Králové
Podoba křižovatky Mileta. Foto: Valbek
Jde o jedno z nejvytíženějších míst v Hradci Králové.
Jde o jedno z nejvytíženějších míst v Hradci Králové.
Kruháááááák….(jiný než ten dnešní paskvil).
Ta křižovatka je zejména pro nemístní postrach, ale bojím se , jak jí ještě více zprasí…
Jako místní, který zde jezdí denně, musím souhlasit s ostatními – za ty prachy (pokud se to tedy nevysoutěží výrazně pod odhadovanou cenou) je to neskutečně málo. Hlavě, že kdysi byla drahá MÚK za cca 300 mil. Kč…a teď toto. Nehledě na tu ostudu, že to trvalo připravit tolik let… Nicméně, po otevření 2 úseků D35 v minulých letech se zde jezdí nyní mnohem lépe, odpadla velká část vozidel a dlouho se mi nestalo, že bych tam čekal ve směru od nemocnice na Brno déle, než cca 2 intervaly. Byly časy, kdy se klidně čekalo 5-7 intervalů a stálo to… Číst vice »
…zapomněl jsem doplnit, že plynulosti dopravy v poslední době snad již přispívají i ty nechvalně známé inteligentní semafory, které byly dost dlouho opravdu tragické, ale s nasbíranými daty a odlaďováním to nyní funguje slušně, dle mého názoru. Nezbývá doufat, že to ještě více vyladí.
Tak od MUK se ustoupilo, protože v tom místě je prakticky k ničemu. Ta cena je, alespoň doufám, za celý komplet, tj. dvě křižovatky, připojení Benešovky, nový vjezd do FN a nové zastávky MHD.
Právě že vůbec není k ničemu. Pro všechny na okruhu tím celá křižovatka úplně vypadne, čili méně emisí, a navíc by jeli pod zemí, takže i méně hluku na povrchu. Tam by se zase ze všech čtyř stran ušetřily velké plochy asfaltu před semafory, čili další win. Podchody pro chodce a cyklisty jsou v obou případech podobné. Ale protože by mimoúrovňová varianta byla mnohem kapacitnější, nebyl by důvod ji objíždět přes sídliště. MÚK by tedy byl 5x win, tohle bude jen jednou, zato mnohem později a za víc peněz.
Ano, pro průjezd po okruhu by křižovatka vypadla, to by bylo plus. A za 500 m v obou směrech by se problém sečetl na křižovatkách, které v dohledné době žádné lepší řešení nemají. Část pod úrovní terénu je krátká, prakticky bez vlivu na cokoliv. Hlavně tím ale přidusíte velmi vytížený směr ze Zborovské na okruh směrem k soutoku, protože ten kruhák by rozhodně kapacitnější než světelná křižovatka nebyl. MUK by měla smysl, pokud by byla v podobném duchu řešena celá tranzitní část okruhu, což je ovšem naprosto neprůchodné. Reálnějším řešením je mýtická severní tangenta a s tím spojený další pokles… Číst vice »
Máte představu, kolik projede na jeden interval, byť ve dvou pruzích, doleva ze Zborovské k soutoku? Opravdu jen pár, nemají totiž zelenou šipku, ale dávají přednost protijedoucím. Kruhák, navíc bez provozu přímo po okruhu, by byl mnohonásobně kapacitnější. A i kdyby vyšší propustnost MÚK měla znamenat vyšší provoz na obou sousedních křižovatkách, tak bude pořád rozdělený napůl. Takhle zabetonuje sice jen Miletu, ale zato definitivně, což je za půl miliardy a dva roky zásadních problémů tragický výsledek.
Zase tak málo to není. Přednost sice dávají, ale těch aut proti projede jen pár, protože mají velmi krátký interval.
V názoru na kapacitnost kruháku se asi nepotkáme. Na sousedních křižovatkách by se žádné rozdělení napůl nekonalo. Prostě by místo kolony rozprostřené na dvou křižovatkách vznikla vždy jedna dvojnásobná. Při troše smůly byste z toho kruháku neměl ani kam sjet, respektive se zařadit a to by potom tu Miletu opravdu zabetonovalo.
Na tragický výsledky dopravních staveb je Hradec zvyklej. Viz Koruna, semafory, „kluzská“ lávka… V tomto kontextu jsou dvě křižovatky a pár zbytečných podchodů za půl miliardy ještě dobré, bohužel.
Jsem zvědav, jak budou vypadat podchody. Skvělá ukázka je na Gočárově okruhu na křižovatce s ul. Buzulucká. Plno špíny a smradu a někdy, když zaprší, tak si člověk musí vzít gumáky. Na zastávku MHD jdu raději k DP.
Ano, v ceně je i ta malá Mileta atd., však je to tam napsané…
Nevidím podchod směr křižovatka Brněnská. To budou celou křižovatku ti co vystoupí z MHD a jdou směr centrum obcházet . 🤔
Ta vizualizace je hodně stará, budou všechny čtyři podchody. To je bohužel tak nějak všechno a za ty peníze zatraceně málo.
Vidím dobře, že pro cestu od autobusu k sídlišti bude potřeba překonat všechny tři podchody? Tak hlavně aby se auta nemusela zdržovat na semaforech, on to chodech klidně celé obejde.
Kašlou na vizualizace, bude i čtvrtý podchod.
A ještě bude legrace, až se bude zároveň stavět křižovatka Mileta a do toho 3,5miliardová investice do kampusu (Mephared 2).
To se má stavět kdy?
Proč to udělat jednoduše, když to jde udělat složitě, že? Místa je tam naštěstí relativně dostatek. Tak snad až se dotyční někdy chytí za nos a zjistí, že tohle je za ty peníze úplně k ničemu, tak se tam snad ten průjezdný most na 1+1 podaří dodatečně vlepit.
Nešel by tam velkej 2 pruhovej kruhač? Nebo MÚK s kruhaky?
Až někoho napadne, že by místo přetížené křižovatky byl lepší kruháč, tak kolony budou začínat kilometry odtamtud.
Njn, prostě Mechov. Překvapuje to někoho? 😀
Tak u vás v prdelkovicích me to neprekvapuje dávno.😀
Půl miliardy zmizí do kanálu, investice naprosto na nic. Měla to být mimoúrovňovka, což tady taky jedině dává smysl.
Nejsem hradečák..ale občas projíždím, takže mě víc zajímá jestli se bude něco dělat s křižovatkou Brněnská/Gočárův okruh/Sokolská? Z mého pohledu něco hrozného…
Tam by hodně pomohlo prodloužit pravý odbočovák od Milety na Brněnskou.
Naprostý souhlas, tam je největší problém už roky krátký odbočovák + interval od nemocnice směr Brněnská. Kdyby se podařilo jej udělat o kus delší, hned by byla mnohem větší propustnost. Z opačného směru se čeká v průměru mnohem kratší dobu.
Ano, ta křižovatka je jinak paskvil, ale toto by výrazně pomohlo + bude postupně ubývat doprava (už se tak děje) díky prodlužování D35 na jih.
Jinak za ty prachy je to teda ukrutne malo muziky.
Za půl miliardy přibudou podchody, k tomu navíc nikoho nezajímá doba výstavby na hlavním vjezdu do nemocnice a na hlavní trase sanitek. A to je prosím pěkně “úsporná” varianta, existoval i lepší návrh, který byl však zamítnut, protože se “přece nevyhodí 300 miliard za křižovatku”. Ne, no. Bude to dvakrát tolik a navíc prakticky za nic, když nepočítáme 2 roky nedostupnou nemocnici a neprůjezdný okruh.
Ale zajímají
Opravdu? 90 % cena, 10 % záruka. Doba realizace je kde?
Docela se divím že se zde neuvažuje o MÚK. Ty intenzity dopravy by si to zasloužili. Docela by mne zajímalo proč se zde neuvažovalo o kruhovém objezdu. S trochou dobré vůle by se tam místo našlo.
Uvažovalo se o MÚK s kruhovým objezdem a s podjezdem, zároveň pochopitelně i s podchody. Pak ale přišli místní škrtálci se svými “úspornými” variantami a samozřejmě s plnou hubou Gočára. Výsledek bude výrazně dražší než původní návrh a funkční bude zhruba jako ty jejich semafory, které si dodavatel musí pochválit sám, protože nikdo jiný to za něj opravdu neudělá.
Děkuji moc za upřesnění. Tak toto mi fakt hlava nebere. Jak může někdo něco takového schválit. Nejen mě to přijde jako nesmysl dělat něco takového. Opravdu nechápu proč se místní nedrží varianty MÚK + kruhace s podvazky.
Dle mě je to taky nesmysl a navíc přes tu křižovatku pendlujou sanitky z a do špitálu.
https://g.denik.cz/17/82/mimourovnova-krizovatka-mileta-heyrovskeho-rekonstrukce-prestavba-vizualizace111117-hk-02_denik-galerie-450@2x.jpg
Toto mi dává mnohem větší smysl. Ještě jednou děkuji za vysvětlení situace.
Ale fuj, MUK ve meste by to potencialne zajimave transformacni uzemi uz naprosto zabila. Nejsme v roce 1980.
V tom místě je stejně rozhodnuto. Okruh tam bude pořád, na jedné straně přibude budova UHK a na druhé nějaký Kaufland a několik budov UK. Mezi tím bude za půl miliardy modifikovaná a nadále neustále ucpaná křižovatka. Transformační území😃
Pardon, ted vidim ty navrhy s tou podzemni OK, to je samozrejme lepsi pro vsechny zucastnene. Ja si tak nejak predstavil nejakou nadzemni silenost.
No jestli zaháníte chodce pod zem, volíte vícepruhovou křižovatku řízenou semafory, kde je půl dopravy střetné, pak jste právě v osmdesátkách. Potencionálně zajímavé území to může být maximálně na kanceláře od našich projektantů z n. p. Skloplech. Nebo byste tam navrhl park? dětské hřiště?
Právě že tento návrh jakoby z osmdesátek přímo vypadl ( pro příklad nemusíme chodit daleko, stačí na druhý konec Benešovky , to je typově stejné řešení z 80.) . Okruh měl jít podzem a chodci a místní doprava na povrchu.
A co třeba kruháč se semafory? 😀
Díky Bohu že se taková zhůvěřilost u nás nevyskytuje. Zážitky zejm. z jihozápadní Evropy, ale i z Polska mi tedy upřímně stačily.
Jeden takový je právě v Hradci jen o několikset metrů dál – křížení GO s Brněnskou.
Tak to je pecka…tohle se řeší už 35 let…od doby, kdy se zbourala Mileta, furt někdo básní o dostavbě křižovatky, napojení na Benešovsku…třicet let to plánuješ a pak výplod takovéhle, zcela zbytečnej debilinec, kterej ničemu nepomůže…hlavně, že si Dvořák honí triko, ale to, že pro hradec nedokázal udělat nic, je vedlejší….
Až na ty podchody,žádná zásadní změna. A takhle se mrhá korunama všude.
ono i kdyby z toho udělali most nebo mimoúrovňovou tak se to stejně zasekne o 500 metrů dál u kruháče…..
To je ale monstrum, skoro jako v USA. Jak to vůbec může někomu připadat jako dobrý nápad, stavět tohle ve městě?
Jestli si někdo myslí, že lidi tu teď budou rádi chodit, když mají podchody, nebo nevím?
Je to městský okruh. To aby se nejezdilo zkrz hisotrické centrum. Navrhnul to Josef Gočár za První republiky, když ještě okolní panelová sídliště nestála.
Holt se zapomněl zeptat cyklokordinátora, aby mu vysvětlil, že v budoucnu se bude vozit absolutně všecko na bicyklu, pokud vůbec.
Gočár navrhl dálniční formu okruhu v době, kdy ještě netušil, že naopak i pro rohlík do krámu budou někteří jezdit celým vlastním autem? Dejte pokoj… Jo, třídy či boulevardy se navrhovaly, ale řekl bych, že nanejvýše civilní, ne tohleto.
A proto je v historickém centru na náměstí parkoviště 🤦 Víte co obvykle dělá centrum centrem? To, že bylo stavěno pro lidi, ne pro auta, zkuste si toho všímat když se pohybujete různými městy. Kdyby se tak přemýšlelo stále, mohlo dnes být centrum třeba v celém Hradci, na nákup, do školy, práce, hospody nebo divadla to člověk mohl mít 5 minut pěšky a nemusel tím autem ani jezdit. Takovouhle křižovatkou akorát vymezíte prostor, kam nikdo dobrovolně pěšky nepůjde, čímž jenom přibude aut a bude třeba stavět další křižovatky a okruhy.
Do místa té křižovatky nikdo nepůjde ani tak, co by tam dělal?
Je to městský okruh, přes Jižní spojku v Praze snad taky nevedou úrovňové přechody.
Drobny detail, Praha má o 3/4 obyvatel více.
Praha ma 175 tis. obyvatel?
Přes původní (uliční) městský okruh přechody vedly, každý si nevozil svůj zadek extra autem. Jižní spojka je produkt doby, kdy se začalo podřizovat vše jen dopravě, zejména pak autům, nakonec i na úkor MHD (od tramvaje i vlaku dálnicí odříznutý Braník). Je-li toto i vize do budoucna, je to po 50 letech zkušeností poměrně smutný výsledek.
Ach jo. Znám toto místo velmi dobře a jsem rád, že se řeší, nicméně mě stále mrzí, že i po redukci z kruháče je to křižovatka spíše hodná periferii a ne širšímu centru.
Úplně by stačilo, kdyby byl pod zemí pouze průtah okruhu a na povrchu by byla jednodušší úrovňová křižovatka i s přechody a cyklo přejezdy. Okolo stromořadí, široké chodníky a zástavba s živým parterem.
Tehdy.. to periferie byla. Je to městský okruh, ne promenáda. A počítal bych s tím, že doprava na I/35 (Brněnské ul.) částečně ubyde s otevřením D35 u Vysokého Mýta.
Ovšem pokud si farmaceutická fakulta nebo nedaleká nemocnice objednají digestoře od výrobce z Brna, tak na bicyklu to nikdo nepoveze a vagon je zas moc velký. A mám za to, že lidé tam jedí, takže se jim i to jídlo musí přivézt.
Přečtěte si znovu můj příspěvek. Věřím, že Vám napodruhé dojde, že jsem nehodlal navrhovat zašpuntovat křižovatku. Zastávám však názor, že by tu byla nejlepší varianta tunelů pro projíždějící po okruhu.
Jasně, hlavně to nevozit jinak než autem, ať máte argument. Že ubude zátěž s dálnicí, no těžko říci kolik a na jak dlouho. A správně uvádíte „městský“, tudíž by měl mít městskou formu, ne divoké dálnice.
Znám to tam jako Hradečák velmi dobře a úplně původně to bylo plánované jako MÚK, ale někdy před 3 lety se to zredukovalo do této podoby. Jedním z důvodů je i pokles tranzitní nákladní dopravy po otevření D35 z Opatovic směrem na V. Mýto. Plánovat v těchto místech obytnou zástavbu je podle mě nesmysl – provoz tam bude vždycky. Okolí se samozřejmě dá kultivovat ale vzhledem k velkému parkovišti u univerzity na jedné a areálu FN na druhé straně tam moc prostoru pro park apod. není. Spíš mi vadí záměr vybudovat na místě bývalé textilky Mileta další nák. (min. Kaufland)… Číst vice »
Takové pěkné město, s dálnicemi v okolí a nechají si postavit takový vřed dovnitř města.
Jinde by to přestavěli na městskou třídu obklopenou domy s partery, místo toho je to spíše krizovatka v lese někde za Uralem.
Myslím, že by se tam vešla i mimoúrovňová křižovatka.
Že by se něco někam „vešlo“, jese neznamená, že je to správně. Město plní i jiné funkce než dálnice.
Dalnice, minimálně D35, je relativně daleko od města, hodně odlehčí, ale nevyřeší vsechno. Zůstane spousta dopravních proudů, kterým není nic platná.
A které se dají řešit i jinak než vyhřezáváním dalších a dalších aut do prostoru. Od příčin přes prostředky až po důsledky, když už nelze jinak, ale…
Za ty peníze by byl lepší jednoduchý most a mimoúrovňová prostorové méně náročná křižovatka bez semaforů a brzd provozu..
Ono se to nenavrhuje podle poscitů, ale podle přepravních proudů. Plus nějaká predikce…
Jenže do predikce nelze napsat: Jídlo je v restauraci, zásovobání je tedy zbytečné.
Většinu zátěže totiž tvoří právě dodávky do místních hospod a krámů, že ano. 🙂