ŘSD vypsalo miliardový tendr na prodloužení čtyřpruhu z Plzně na Přeštice
Modernizace silnice I/27 severně od Plzně, ilustrační foto. Pramen: ŘSD
Ředitelství silnic a dálnic po dlouhých letech příprav vypsalo výběrové řízení na firmu, která prodlouží čtyřpruhový úsek silnice I/27 od
Další zbytečný generátor dopravy. Dopravní indukce.
Za chvíli budeme potřebovat čtyřpruh do každého satelitu.
Docela pravidelně tam jezdím a ten úsek znám velice dobře, proto by mě zajímalo kde se berou tyto bludy o tom jak Franta vytáhne ze stodoly zaprášenou Š120 a začne jezdit jenom proto, že mu postavili pár kilometrů skoro dálnice… Navíc bych vám doporučil si zajet do H. Lukavice, myslím, že tam budete velice populární. Odpoledne a ráno souvislá kolona aut. Nehody na úrovňových křižovatkách každou chvíli. To je pro spoustu lidí co jezdí do Plzně do práce každodenní realita.
JJ, ještě jsem nepotkal nikoho, kdo by uvažoval výše popsaným způsobem: „Mámo, postavili nám novou dálnici, pojedem si zajezdit auťákem: :-)).
Matoo: H. Lukavici se možná částečně uleví, ale svět nekončí ani v Lukavici, ani v Přešticích.
liberal shark: má ty svatá prostoto. Pro začátek si to můžete vygůglit. Na wiki je popsáno docela jednoduše. https://cs.wikipedia.org/wiki/Dopravn%C3%AD_indukce
Proč se v Lukavici uleví „částečně“? Já chápu co namená dopravní indukce, jenom si myslím, že v tomto případě je zcela zanedbatelná, protože tato čtyřproudá komunikace „nepřebije“ jiný dosud většinový způsob veřejné dopravy. Dokonce si ani nedokážu představit, že by se díky tomuto úseky převedla doprava od jinud. Dopravni situace zde je naprosto tragická a jiné řešení než zkapacitnění této kumunikace není reálné.
Část lidí nebude mít silnici před okny, ale celá vesnice a možná i další vesnice budou postiženy hlukem z obchvatu, kde se bude jezdit rychleji.
Neúměrně to zvyšuje kapacitu, více než 2x. MMCH, kde se podobně zvýšila kapacita třeba pro železnici?
Když si vezmu na misky vah 1 miliardu, tak co za ní dostanu? Víc aut, víc hluku, další dopravní zátěž vylitou do širokého okolí…
Něco jiného je všeobecná teorie, která většinou platí a něco jiného je konkrétní praxe v daném místě, která se může od teorie značně lišit. Navíc daná praxe řeší řadu jiných aspektů (obchvat, likvidace nebezpečných míst atd.), které teorie nijak nebere v potaz, jelikož je zaměřená jen na jeden jediný aspekt (teoretický nárůst dopravy).
V konečném součtu může mít praxe mnohem větší přínos, než negativa plynoucí z pouhé teorie.
V podstatě je každá doprava naindukovaná. Kdybyste bydlel na ostrůvku 100 * 100 metrů uprostřed neprostupného močálu, tak byste nikam nejezdil a obdělával políčko hned za chýší. Nicméně v jistém okamžiku se i ta „naindukovaná“ poptávka po dopravě nasytí, neroste to (a z podstaty věci ani růst nemůže) do nekonečna. Nikdo nechce jezdit 24/7 po dálnici bezdůvodně ta a zpátky (a ostatně i kdyby chtěl a dělal to, tak by existoval bod nasycení poptávky). Pojem nárůst dopravy po vybudování nějaké komunikace jen znamená, že tu doposud byla nenaplněná poptávka po dopravě, kterou se tou komunikací podařilo naplnit. Pojem „dopravní indukce“… Číst vice »
V tom případě by se něměly stavět chodníky, aby nevygenerovaly příliš mnoho chodců. Aneb nenávist k autům zatemňuje mozek natolik, že si osoba už neuvědomuje, že auto nejezdí samo od sebe.
No, když tam nejsme schopni zajistit rychlé a kvalitní spojení železnicí, tak (bohužel) asi skutečně budeme …
(A to přitom úsek Plzeň – Přeštice je na tom co do úrovně železniční infrastruktury ještě docela dobře.)
Nutit lidi za každou cenu do vlaku tím že jim nepostavíte silnici je dost nechutné… Jediná férová metoda je nabídnout obě možnosti a nechat vybrat. Ovšem na to aby ten vlak byl konkurenceschopný tak potřebuje citelně víc než jen občas někde jednu miliardu, takže se holt napřed začíná s tím kde už to hoří teď… na silnici.
V ničem z toho přece nejsme ve sporu!
Omlouvám se, původně jsem váš příspěvek četl jako výrazně protisilnicový…až napodruhé se opravuji, je to tak jenom trochu. Asi jsem si v průběhu rychločtení doplňoval slova „očekávaná“ či co…
Ano, cesta za rodiči do vísky u Přeštic trvá 2,5 až 3 hodiny, záleží na okolnostech a pak ještě 1/2h autobusem, v sobotu a neděli máte smůlu, protože autobusy nejezdí…
Největším generátorem zbytečné dopravy a exhalací je společná zemědělská politika EU. Radím Vám, abyste se zaměřil na ni.
Díky dotacím do zemědělství jezdí po poli jeden John Deere, namísto osmi Zetorů či pěti Crystalů.
Jeden moderní kombajn udělá tolik práce, co dříve deset E 512.
Za agro dotace si rozumní zemědělci postavili moderní skladovací sila a už nemusí úrodu převážet z jedné skladovací haly do druhé, když se zrno začne zapařovat. Často ty haly byly každá v jiné vesnici. Dnes to mají ve věžovém sile s provzdušněním. A když už něco, tak to přepustí dopravních do vedlejšího.
Fáze produkce asi moc problematická není, s tím co píšete o technice plně souhlasím (a mimochodem s tím souvisí i pokles počtu potřebných osob, což zase přispívá k vylidňování venkova), spíš bych měl podezření na následnou fázi distribuce… převážení všeho všude, přes půl kontinentu a někdy i dál.. asi.
Ale to už je o sektoru potravinářském. Kdy si farmář vybere zda pro mléko přijedou z Madety nebo až Zott z Německa.
Vše je totiž založeno na levné dopravě.
Tohle může napsat jedině tele, který tam nikdy nejelo.
Tak za každý nový čtyřpruh velké díky, akorát jdeme trochu stranou. Němci ten čtyřpruh natáhli k Furth im Wald, u nás přejde potichu v krásnou polookresku, vyjma obchvatu Stoda tedy.
Spíš obchvatu Staňkova, ne?
Stankova, ano, omluva. Tyhle silnice u nas a v Deutsch propojit je to supr alternativa k cestě do Mnichova
otázkou je, zda je to třeba? když máme D5/A6/A93. To bych spíš investoval do I/4 a B12 jako alternativa na Mnichov pro jinou část země..
Můžu vědět. kde je ten čtyřpruh u Furthu? Moc rád se na něj podívám.
Nápověda: pokud jste někde nikdy nejel, nebo si nejste jistý, tak stačí na mapě kliknout na tlačítko letecká.
A ještě bych přidal dotaz na chytrého komentátora, zda vůbec ví, na které že silnici leží Přeštice (I/27) a která že vede k Furthu (I/26) – ergo: jak souvisí Furth im Wald se čtyřpruhem na kusu silnice do Klatov a Železné Rudy …
on asi myslel, že Němci budují tah směrem na Domažlice (silnice B20) a Češi řeší tah na Klatovy, což jsoujiné silnice… ale ono nejde o propojení
No, a právě proto, že nejde o propojení, nechápu, proč sem německou silnici vůbec zatahuje …
Čtyřpruh okolo Lipůvky, okres Blansko, by byl výrazně účinnější.
Jenže zde se dosáhlo úplného zmatení kreslením milionu variant (v tomto konkrétním úseku ani tak ne, tam jsem jenom asi dva) takže se nestaví nic… fakt je že pokud se neví kudy R46 tak stavět nezávisle na to „jen“ obchvat Lipůvky je přecejen luxus na který asi nemáme…
Nemám slov… tady chybí tolik potřebnějších staveb jak na silnici, tak zejména na železnici: SOKP, D35, VRTky a tady se staví takovýhle čtyřpruh…
Jezdíš tudy? Jesli ne, tak měl tvůj příspěvek končit u „nemám slov“.
Jel jsi tam ? Zanedbaných silnic a železnic je tu dost. Je to úsek pro auta tak pro rok 1990. A železnice se taky klikatí. Od D5 do Klatov by měla být pořádná rovná 4 proudá silnice včetně obchvatů měst.
Já tam jel. A taky jsem jel přes Uhříněves nebo přes Horní Počernice. Tam je to mnohem horší.
Tak asi nikdo nezpochybnuje, ze existuji komunikace, kde by projelo vic aut, proto se zde nejedna o dalnici, ale „jen“ rychlostni komunikaci. To ze v techto mistech neni stavba pripravena, by nemel byt duvod k nezahajeni vystavby sice mene vyuzivanych, ale presto potrebnych useku.
Jako taky je tady potřeba. Ale např. I/20 z Plzně na Písek by si snad zasloužila víc.
Myslím, že si to zaslouží obě silnice.
Ona Šumava asi také generuje potřebu dost velké silniční dopravy – doprava železnicí tam zatím asi pro leckoho úplně atraktivní stále ještě není …
tak železnice na šumavu proč ne, ale kam vede? na Špičák a na Ž.Rudu. Šumava je rozsáhlá a železnice tam prostě není… tak asi proto… PS. ne každý bydlí v Plzni (Praze), aby jezdil na Šumavu vlakem… Zkuste jet do oblasti Modravy, Kvildy, Prášil aj. hromadnou dopravou (vlak Sušice+bus) o víkendu. To je fakt slabota…
Samozřejmě – ani v ničem z toho samozřejmě nejsme ve sporu …
A je docela klidně možné že tady se podařilo dohodnou majetkové vztahy dřív než jinde, tak se staví… zbytečné to rozhodně není, dík za každý obchvat dědiny. A když už se to staví tak moc velký rozdíl v této třídě 2p/4p nebude…
A v Králově Poli na peroně není Pragotron. Kvůli tomu by se měla zastavit rekonstrukce Pravobřežky. podobná pitomost.