Infrastruktura Silnice Stavebnictví

ŘSD vypsalo miliardový tendr na prodloužení čtyřpruhu z Plzně na Přeštice

Modernizace silnice I/27 severně od Plzně. Pramen: ŘSD
Modernizace silnice I/27 severně od Plzně. Pramen: ŘSD

Ředitelství silnic a dálnic po dlouhých letech příprav vypsalo výběrové řízení na firmu, která prodlouží čtyřpruhový úsek silnice I/27 od Plzně na jih. Konkrétně jde o šestikilometrovou stavbu Šlovice – Přeštice, jejíž součástí je i obchvat Horní Lukavice.

Silnice I/27 je hlavním tahem z Plzně na Klatovy a Železnou Rudu. „Tento úsek je jedním z nejzatíženějších úseků této komunikace,“ píše se v dokumentaci ŘSD. Podle silničářů stavba mimo jiné odstraní místo častých nehod v prostoru Vysoké.

Stavba I/27 v úseku Šlovice - Přeštice. Pramen: ŘSD
Stavba I/27 v úseku Šlovice – Přeštice. Pramen: ŘSD

Stavba s odhadovanými náklady 987 milionů korun bez DPH zahrnuje mimo jiné osm mostů, dvě mimoúrovňové křižovatky a jeden protihlukový val. Silničáři počítají s tím, že do konce roku získají všechna potřebná stavební povolení a příští rok začnou stavět. Hotovo má být o tři roky později.

ŘSD chce zkultivovat velkou část I/27. V pokročilé fázi přípravy je například obchvat Klatov, který by se měl rovněž začít stavět příští rok, či obchvat Přeštic. Silnice I/27 se přestavuje na čtyřpruh i na severním okraji Plzni.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Zbyněk
Host
Zbyněk

Další zbytečný generátor dopravy. Dopravní indukce.
Za chvíli budeme potřebovat čtyřpruh do každého satelitu.

Matoo
Host
Matoo

Docela pravidelně tam jezdím a ten úsek znám velice dobře, proto by mě zajímalo kde se berou tyto bludy o tom jak Franta vytáhne ze stodoly zaprášenou Š120 a začne jezdit jenom proto, že mu postavili pár kilometrů skoro dálnice… Navíc bych vám doporučil si zajet do H. Lukavice, myslím, že tam budete velice populární. Odpoledne a ráno souvislá kolona aut. Nehody na úrovňových křižovatkách každou chvíli. To je pro spoustu lidí co jezdí do Plzně do práce každodenní realita.

liberal shark
Host
liberal shark

JJ, ještě jsem nepotkal nikoho, kdo by uvažoval výše popsaným způsobem: „Mámo, postavili nám novou dálnici, pojedem si zajezdit auťákem: :-)).

Zbyněk
Host
Zbyněk

Matoo: H. Lukavici se možná částečně uleví, ale svět nekončí ani v Lukavici, ani v Přešticích.
liberal shark: má ty svatá prostoto. Pro začátek si to můžete vygůglit. Na wiki je popsáno docela jednoduše. https://cs.wikipedia.org/wiki/Dopravn%C3%AD_indukce

Matoo
Host
Matoo

Proč se v Lukavici uleví „částečně“? Já chápu co namená dopravní indukce, jenom si myslím, že v tomto případě je zcela zanedbatelná, protože tato čtyřproudá komunikace „nepřebije“ jiný dosud většinový způsob veřejné dopravy. Dokonce si ani nedokážu představit, že by se díky tomuto úseky převedla doprava od jinud. Dopravni situace zde je naprosto tragická a jiné řešení než zkapacitnění této kumunikace není reálné.

Zbyněk
Host
Zbyněk

Část lidí nebude mít silnici před okny, ale celá vesnice a možná i další vesnice budou postiženy hlukem z obchvatu, kde se bude jezdit rychleji.
Neúměrně to zvyšuje kapacitu, více než 2x. MMCH, kde se podobně zvýšila kapacita třeba pro železnici?

Když si vezmu na misky vah 1 miliardu, tak co za ní dostanu? Víc aut, víc hluku, další dopravní zátěž vylitou do širokého okolí…

Xaver
Host
Xaver

Něco jiného je všeobecná teorie, která většinou platí a něco jiného je konkrétní praxe v daném místě, která se může od teorie značně lišit. Navíc daná praxe řeší řadu jiných aspektů (obchvat, likvidace nebezpečných míst atd.), které teorie nijak nebere v potaz, jelikož je zaměřená jen na jeden jediný aspekt (teoretický nárůst dopravy).
V konečném součtu může mít praxe mnohem větší přínos, než negativa plynoucí z pouhé teorie.

...
Host
...

V podstatě je každá doprava naindukovaná. Kdybyste bydlel na ostrůvku 100 * 100 metrů uprostřed neprostupného močálu, tak byste nikam nejezdil a obdělával políčko hned za chýší. Nicméně v jistém okamžiku se i ta „naindukovaná“ poptávka po dopravě nasytí, neroste to (a z podstaty věci ani růst nemůže) do nekonečna. Nikdo nechce jezdit 24/7 po dálnici bezdůvodně ta a zpátky (a ostatně i kdyby chtěl a dělal to, tak by existoval bod nasycení poptávky). Pojem nárůst dopravy po vybudování nějaké komunikace jen znamená, že tu doposud byla nenaplněná poptávka po dopravě, kterou se tou komunikací podařilo naplnit. Pojem „dopravní indukce“… Číst vice »

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

V tom případě by se něměly stavět chodníky, aby nevygenerovaly příliš mnoho chodců. Aneb nenávist k autům zatemňuje mozek natolik, že si osoba už neuvědomuje, že auto nejezdí samo od sebe.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

No, když tam nejsme schopni zajistit rychlé a kvalitní spojení železnicí, tak (bohužel) asi skutečně budeme …
(A to přitom úsek Plzeň – Přeštice je na tom co do úrovně železniční infrastruktury ještě docela dobře.)

SYN
Host
SYN

Nutit lidi za každou cenu do vlaku tím že jim nepostavíte silnici je dost nechutné… Jediná férová metoda je nabídnout obě možnosti a nechat vybrat. Ovšem na to aby ten vlak byl konkurenceschopný tak potřebuje citelně víc než jen občas někde jednu miliardu, takže se holt napřed začíná s tím kde už to hoří teď… na silnici.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

V ničem z toho přece nejsme ve sporu!

SYN
Host
SYN

Omlouvám se, původně jsem váš příspěvek četl jako výrazně protisilnicový…až napodruhé se opravuji, je to tak jenom trochu. Asi jsem si v průběhu rychločtení doplňoval slova „očekávaná“ či co…

Vlasto
Host
Vlasto

Ano, cesta za rodiči do vísky u Přeštic trvá 2,5 až 3 hodiny, záleží na okolnostech a pak ještě 1/2h autobusem, v sobotu a neděli máte smůlu, protože autobusy nejezdí…

liberal shark
Host
liberal shark

Největším generátorem zbytečné dopravy a exhalací je společná zemědělská politika EU. Radím Vám, abyste se zaměřil na ni.

X 1
Host
X 1

Díky dotacím do zemědělství jezdí po poli jeden John Deere, namísto osmi Zetorů či pěti Crystalů.
Jeden moderní kombajn udělá tolik práce, co dříve deset E 512.
Za agro dotace si rozumní zemědělci postavili moderní skladovací sila a už nemusí úrodu převážet z jedné skladovací haly do druhé, když se zrno začne zapařovat. Často ty haly byly každá v jiné vesnici. Dnes to mají ve věžovém sile s provzdušněním. A když už něco, tak to přepustí dopravních do vedlejšího.

SYN
Host
SYN

Fáze produkce asi moc problematická není, s tím co píšete o technice plně souhlasím (a mimochodem s tím souvisí i pokles počtu potřebných osob, což zase přispívá k vylidňování venkova), spíš bych měl podezření na následnou fázi distribuce… převážení všeho všude, přes půl kontinentu a někdy i dál.. asi.

X 1
Host
X 1

Ale to už je o sektoru potravinářském. Kdy si farmář vybere zda pro mléko přijedou z Madety nebo až Zott z Německa.
Vše je totiž založeno na levné dopravě.

Honza
Host
Honza

Tohle může napsat jedině tele, který tam nikdy nejelo.

Hanzi
Host
Hanzi

Tak za každý nový čtyřpruh velké díky, akorát jdeme trochu stranou. Němci ten čtyřpruh natáhli k Furth im Wald, u nás přejde potichu v krásnou polookresku, vyjma obchvatu Stoda tedy.

libor
Host
libor

Spíš obchvatu Staňkova, ne?

Hanzi
Host
Hanzi

Stankova, ano, omluva. Tyhle silnice u nas a v Deutsch propojit je to supr alternativa k cestě do Mnichova

libor
Host
libor

otázkou je, zda je to třeba? když máme D5/A6/A93. To bych spíš investoval do I/4 a B12 jako alternativa na Mnichov pro jinou část země..

Zbyněk
Host
Zbyněk

Můžu vědět. kde je ten čtyřpruh u Furthu? Moc rád se na něj podívám.

Nápověda: pokud jste někde nikdy nejel, nebo si nejste jistý, tak stačí na mapě kliknout na tlačítko letecká.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

A ještě bych přidal dotaz na chytrého komentátora, zda vůbec ví, na které že silnici leží Přeštice (I/27) a která že vede k Furthu (I/26) – ergo: jak souvisí Furth im Wald se čtyřpruhem na kusu silnice do Klatov a Železné Rudy …

libor
Host
libor

on asi myslel, že Němci budují tah směrem na Domažlice (silnice B20) a Češi řeší tah na Klatovy, což jsoujiné silnice… ale ono nejde o propojení

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

No, a právě proto, že nejde o propojení, nechápu, proč sem německou silnici vůbec zatahuje …

LKB
Host
LKB

Čtyřpruh okolo Lipůvky, okres Blansko, by byl výrazně účinnější.

SYN
Host
SYN

Jenže zde se dosáhlo úplného zmatení kreslením milionu variant (v tomto konkrétním úseku ani tak ne, tam jsem jenom asi dva) takže se nestaví nic… fakt je že pokud se neví kudy R46 tak stavět nezávisle na to „jen“ obchvat Lipůvky je přecejen luxus na který asi nemáme…

Cest21
Host
Cest21

Nemám slov… tady chybí tolik potřebnějších staveb jak na silnici, tak zejména na železnici: SOKP, D35, VRTky a tady se staví takovýhle čtyřpruh…

Brectan
Host
Brectan

Jezdíš tudy? Jesli ne, tak měl tvůj příspěvek končit u „nemám slov“.

Medvěd
Host
Medvěd

Jel jsi tam ? Zanedbaných silnic a železnic je tu dost. Je to úsek pro auta tak pro rok 1990. A železnice se taky klikatí. Od D5 do Klatov by měla být pořádná rovná 4 proudá silnice včetně obchvatů měst.

...
Host
...

Já tam jel. A taky jsem jel přes Uhříněves nebo přes Horní Počernice. Tam je to mnohem horší.

Matoo
Host
Matoo

Tak asi nikdo nezpochybnuje, ze existuji komunikace, kde by projelo vic aut, proto se zde nejedna o dalnici, ale „jen“ rychlostni komunikaci. To ze v techto mistech neni stavba pripravena, by nemel byt duvod k nezahajeni vystavby sice mene vyuzivanych, ale presto potrebnych useku.

libor
Host
libor

Jako taky je tady potřeba. Ale např. I/20 z Plzně na Písek by si snad zasloužila víc.

Matoo
Host
Matoo

Myslím, že si to zaslouží obě silnice.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Ona Šumava asi také generuje potřebu dost velké silniční dopravy – doprava železnicí tam zatím asi pro leckoho úplně atraktivní stále ještě není …

libor
Host
libor

tak železnice na šumavu proč ne, ale kam vede? na Špičák a na Ž.Rudu. Šumava je rozsáhlá a železnice tam prostě není… tak asi proto… PS. ne každý bydlí v Plzni (Praze), aby jezdil na Šumavu vlakem… Zkuste jet do oblasti Modravy, Kvildy, Prášil aj. hromadnou dopravou (vlak Sušice+bus) o víkendu. To je fakt slabota…

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Samozřejmě – ani v ničem z toho samozřejmě nejsme ve sporu …

SYN
Host
SYN

A je docela klidně možné že tady se podařilo dohodnou majetkové vztahy dřív než jinde, tak se staví… zbytečné to rozhodně není, dík za každý obchvat dědiny. A když už se to staví tak moc velký rozdíl v této třídě 2p/4p nebude…

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

A v Králově Poli na peroně není Pragotron. Kvůli tomu by se měla zastavit rekonstrukce Pravobřežky. podobná pitomost.

Křišťálová lupa

Zdopravy křišťálová lupa

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll