Infrastruktura Silnice Stavebnictví Zprávy

Nebezpečná výpadovka z Plzně na sever se do příštího roku dočká rozšíření na čtyřpruh

Zahájení stavby I/27 z Plzně k Třemošné. Pramen: MDČR
Zahájení stavby I/27 z Plzně k Třemošné. Pramen: MDČR

Ředitelství silnic a dálnic ve čtvrtek zahájilo přestavbu silnice I/27 na severním okraji Plzně od Třemošenského rybníka k Třemošné. Úsek dlouhý 1,6 kilometru bude nově čtyřpruhový a naváže na stávající čtyřpruhovou Plaskou ulici a nově vybudovaný obchvat města Třemošná.

Silnice se bude stavět za plného obousměrného provozu, hotovo by mělo být v říjnu příštího roku. Přestavovaný úsek je známý neblahými statistikami dopravní nehodovosti. Ke zvýšení bezpečnosti by mělo mimo jiné přispět i oddělení obou směrů. Stavba vyjde na 217 milionů bez DPH, provedou ji společnosti Silnice Group a Váhostav-SK.

Stavba se částečně nachází na území původní středověké vesnice Borek, která byla zničena při obléhání Plzně v období husitských válek. Před zahájením stavby proto archeologové lokalitu podrobně prozkoumali a nalezli řadu předmětů, například velké střepy z nádob, kamenné základy budov, původní říční systém se zachovalou břehovou částí, původní cestu či lom s cihlářským jílem.

Na silnici I/27 ŘSD připravuje řadu dalších staveb, například obchvaty Přeštic, Kaznějova nebo Plasů. Vylepšení se má silnice dočkat i na průtahu Plzní. Silničáři v Plzni navíc v polovině června zahájili i stavbu nového úseku silnice I/20. Konkrétně jde o 1,3 kilometru silnice mezi ulicemi Plaská a Na Roudné kolem Velkého Boleveckého rybníka, kde rovněž nově vznikne čtyřpruh.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Hanzí
Host
Hanzí

Ono by hlavně nebylo ani od věci udělat něco se směrem na Domažlice. Na německé straně až po Furth supr čtyřpruh, který na naší straně přechází v pohlednou polookresku.

jkjk
Host
jkjk

Připravuje se přeložka D5-Stod (včetně obchvatu) a obchvat Babylonu. Za Stodem už jsou hustoty dopravy nižší (pod 10 tis.).

Zbyněk
Host
Zbyněk

Nebezpečné předjíždění? Co je společensky přínosnější, změnit výchovu řidičů, zdravotní nároky na řidiče, a zpřísnit represi, nebo (promile z celkové silniční sítě) směrově oddělit? Nemluvě o tom, že čtyřpruh indukuje další provoz i na návazných silnicích široko daleko.

FlyingJ
Host
FlyingJ

Samozřejmě směrově oddělit, chování řidičů jen tak nezměníte. Společensky přínosné opravdu není nechat do sebe čelně narážet auta. Ten nový čtyřpruh možná minimum aut naindukuje, ale přijde vám lepší současný stav s přeplněnou stávající komunikací, popojíždějícími kolonami aut a zvýšenými emisemi? Nebo snad myslíte že kdyby se silnice zrušila uplně tak ty auta vymizí s ní?

Zbyněk
Host
Zbyněk

Výborně, tak na promili z celkové silniční sítě uděláme středová svodidla. A pro zbývající desítky tisíc kilometrů silnic máte jaké řešení?

Zbyněk
Host
Zbyněk

Výsledkem čtyřpruhu budou popojíždějící kolony a zvýšené emise. Jen se přemístí jinam, na návazné silnice. Každopádně celková suma aut, a tím i emisí, hluku, tepelného ostrova, atd. se zvýší.

FlyingJ
Host
FlyingJ

A jaké je vaše řešení? Zrušit všechny víceproudé silnice a do té Plzně chodit pěšky?

Matoo
Host
Matoo

Proboha, koukal jste do mapy? Nebo to jsou obecne plky o tom jak kvůli nove ctyrproudovce si franta a pepa co do ted auto nemeli, jsou rovnou koupit nove? Navic je dobre se podivat jak vypada treba trat Plzen – Zatec. Kouknete jaky je provoz na vypadovce na Most u Plzne. Ta ctyrproudovka tam mela byt nejpozdeji pred 10 lety.

Kubrt
Host
Kubrt

Jasně, motoristi z širokého okolí si řeknou: jéé, tam je teď čtyřpruh, tak to vytáhnu stodvácu ze stodoly, značky z depositu a půjdu si tam indukovaně zajezdit.. Ach jo, zkuste trochu vnímat svět i jinýma, než svýma očima – proč ty lidi těma autama jezděj, co jim to přináší, co je to naopak stojí, jaké jsou alternativy – možná vám to rozšíří obzory a pochopíte, že zrovna po téhle silnici nikdo jen tak pro zábavu a potěšení nejezdí.

Frantisek
Host
Frantisek

Co třeba lepší železnice tím směrem, když je tam takový přepravní proud?

Kubrt
Host
Kubrt

Výborný nápad – stávající trať 160 je na prd jak pro osobní, tak pro nákladní dopravu; použitelná trať ve směru Plzeň-Most by se hodila. Bohužel k tomu, aby byla použitelná, by musela proběhnout prakticky novostavba, pro začátek z Plzně do Plas (se slušnou obsluhou Kaznějova, Třemošné a Horní Břízy). Bylo by tam pár tunelů a mostů, stálo by to pěkných pár miliard. Bohužel na síti SŽDC vidím potřebnější úseky, ale kdyby někdo začal mluvit použitelných příměstských vlacích do Plas , nejsem proti 🙂

Hanzí
Host
Hanzí

On každý nemá tolik času jako třeba Vy aby se kodrcal na nádraží, z nádraží jel ,,spolehlivou,, železniční dopravou. Lidi v tomto století si cení hlavně svůj volný čas, proto vyžadují mobilitu.

libor
Host
libor

prej nebezpečná, hlavně že navazující obchvat Třemošné nemá na sjezdu „střed“ a „sever“ ani odbočovací pruhy vpravo natož uvažovat o mimoúrovni…

J.K.
Host
J.K.

Na tom středu se udělal podjezd pro pěší a cyklisty – což je dobře, ale snad se tedy brzo ve stejném duchu udělá i mimoúrovňové křížení. Těžko říct kolik mrtvol je třeba aby ŘSD přestalo tvrdit že je to v pohodě, ale už tam umřelo lidí dost…

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll