ŘSD vypsalo další velký dálniční tendr, hledá stavitele D35 do Litomyšle

Vizualizace úseku D35 Džbánov - Litomyšl. Foto: ŘSDVizualizace úseku D35 Džbánov - Litomyšl. Foto: ŘSD

Odhadovaná cena zakázky přesahuje 4,5 miliardy korun.

47 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Os5600

V Bohnicích vás pouští na internet?

Martin

Jak by jste prosím definoval zbytečnou jízdu ?

Standa

Snad nevyschnou penězovody jako za Bárty …. Dost tomu nasvědčuje

Mysel

Za Barty nebyl problem v penezovodech, ale v Bartovi. Je proste znat, kdyz je ministrem nekompetentni idiot.

DavidS

Já myslím, že Bárta udělal nutný řez, aby se to začlo dělat jinak. Do té doby to bylo neudržitelné. I když jsme bohužel o pár let přišli.

Jan z Rokycan

O pár… Asi tak o deset. Zařízla se hlavně i projektová příprava a než jsme se z toho vyhrabali, tak to skoro těch deset let trvalo.

DavidS

Ale jestli si pamatujete, tak předtím se dálnice stavěly výrazně dráž v přepočtu na km a i nad odhady ceny. Dneska stavíme většinou výrazně pod odhadovanou cenou. Já myslím, že bylo nutné to změnit. Ale samozřejmě chápu váš pohled a taky mě to štve.

Otto

No já si myslím, že ty ceny za km byly dílem hlavně nejmenovaného Bártova předchůdce, který je teď snad rezidentem emirátu Dubaj, nebo kde…. takže kdyby Bárta chtěl, tak by se s tím dalo něco dělat, stejně jako se s tím začalo dělat něco za Ťoka. Před ním se tam ředitelé ŘSD střídali jak na orloji, od té doby je tam za posledních skoro 10 let teprve druhý (pominu-li letního krále Kováčika, který skončil po 3 měsících). A výsledky jsou vidět, ne že ne, ta organizace má prostě nejakou stabilitu, byť je to stále příspěvková organizace…

Gawain

Jaký další úsek dálnice se bude pravděpodobně zahajovat jako další?

PetrN

zahajovat stavebně nebo výběrové řízení?

Stavební zahájení čeká 5.5. D35 Janov-Opatovec, na začátku června D48 Dub-Palačov + I/35 Palačovská spojka…

V dubnu by mělo být ještě vypsané výběrko na D6 Petrohrad-Lubenec, dále pak v květenu/červenu D35 Křelov-Slavonín 2.etapa (Olomouc) a také D35 Ostrov-Vysoké Mýto (bez Homole)…

Další zahájení staveb až po ukončení aktuálně rozběhnutých VŘ, tj. D35 VM-Džbánov, tunel Homole, D3 Kaplice-Nažidla-hranice, D11 Trutnov-Polsko

Gawain

Super, díky.

Honza D.

Zní to hezky, jen co je pravda. Bude ale u nás na to dostatečná stavební kapacita? Aby přebytek práce nešrouboval ceny do nesmyslných výšek.

Tomáš

Na této dálnici by do konce června měl být zahájen tendr na úsek Ostrov – Vysoké Mýto (mimo tunel).

David

Konečně zmizí tranzit z Hušové a také takové prasárny jako je tato: https://mapy.cz/s/becasotamu Frekventovaná silnice na které není ani přechod po kterém se dostat na zastávku autobusu či do domu na druhé straně silnice. Totéž v Řídkém či Vošticích.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

To je rachot! A 600 mega za km. To je cca 10x míň než počítá Dobrá Správa za km VRT.
#řsdjede #dobřeoni
#dobráspráva #monopoly #modrézábraslí #svobodaven

David

Ty VRT třeba budou stavět nějakou starou ověřenou technologií … Vajíčka do betonu, vše ručně (i tesat kámen, drcení štěrku). Doufám, že budou mít i nějaké dobové kostýmy.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Nepodceňoval bych ani cenu modrého zábradlí!

Ondra

Tak ono indigo je či bývalo jedno z nejdražších barviv na světě 🙂

DavidS

Začínáte mi tím cpaním hejtů na SŽ do každé diskuze a každého vašeho komentu trochu připomínat Olcita. Gratuluji

Jan z Rokycan

4,5 miliardy za zakázku, to je asi 600 milionů za kilometr. Připadá mi to celkem hodně a to i když uvážíme výskyt dvou velkých mostních objektů na trase.

Jarda Š.

Ano, jsou tam dva velké mosty, několik menších, je tam MÚK a není tam úplné placka, takže i nezanedbatelný objem zemních prací.

Kebab

Zase když uvážíme, že na železnici se za to opraví v lepším případě 2, slovy DVĚ nádraží, tak je tohle skoro zadarmo. O přínosech nemluvě.

Jiřik

Oprava nádraží v Semilech přišla na 35 milionů korun. Jsme tedy o dva řády níže.
Oprava velkého nádraží v Teplicích má vyjít na 300 milionů. Jsme o řád níže.
Které nádraží se opravovalo za 4 miliardy?

Mysel

O rad nize bychom byli, kdyby oprava Teplic stala treba 60M. Je dobre vedet, co vlastne ten „rad“ je.

DavidS

Smíchov bude za čtyři miliardy.

Jiří Kocurek

Nádraží nebo nádražní budovy?

Kompletní vytrhání a kompletně nové kolejiště v Pardubicích vč. podchodů asi 4 mld. Kč
https://www.stavby.szdc.cz/letaky/S621500576.pdf

A ve srovnání s dálnici: Ano, je to velká železniční křižovatka.

ABCD

Hledá se stavitel, už jsme opravdu daleko, ale co se týká zrušeného sjezdu na Českou Třebovou (a částečně Ústí nad Orlicí) ani náznak nějakého optimálnějšího řešení.
Představa, že někdo pojede od Prahy do západní části České Třebové (Parník, Lhotka atd.) přes Opatovec mi přijde hodně absurdní.
Takže okolo Litomyšlského zámku…

Gwann

A nevyvzdorovali si absenci sjezdu nějakými obstrukcemi nimbyste?

JiriP

Vyvzdorovali. Ale matně si vzpomínám, že to původně nepodporovali ani samotní komunální politici z ČT.

ABCD

Že se stala podivnost s panem Zedníkem je pravda, ale myslím, si, že nemá, to brát, že to je na věčné časy ta nejpodstatnější věc. On nepožadoval, zrušení, spíš se neohradil. Vůbec to bylo zamotané, byl to i na něj asi malinko tak trochu podraz. Kromě toho i on sám je záhadná postava.
Podstatné je jak je to věcně, tzn. spojení D35(Litomyšl) směr sever.

ABCD

Ano, samozřejmě. ale jako vždycky byli to nimbysté, kteří jako vždyck potrestali, někoho kdo bydlí o kus dál. Chápu, to že zrušení sjezdu bylo řekněme dočasné řešení. Ale to, že někdo úplně uzamkne svůj region pro dopravu řešení není (ač se to děje často a na mnoha místech, ale vyhlásit, že tudy ne! a je to uzemí o několika desítkách kilometru čverečných), to opravdu není řešení. Stale platí něco co se jmenuje memoradnum o R35, jehož pointou bylo, že dalnice nepovede severem, ale obce na severu získají lepší silniční napojení. To, že nakonec do toho házejí vidle obce na jihu,… Číst vice »

Jirka

To jste o úsek vedle 😉 Sjezd na Třebovou a Ústí měl být v úseku Litomyšl-Janov. Bude ale zajímavé sledovat ten nárůst dopravy kolem zámku a případný tlak na dobudování toho sjezdu.

PetrN

ale tady pletete do sebe dva rozdílné úseky, nebo to byla jen taková poznámka mimochodem? 🙂

ABCD

Mate oba pravdu, ale opět, podstatná je pro mne dálnice okolo Litomyšle a sjezd z ní na Sever. Dálnice se k Litomyšl blíží a tím se blíží realita, kterou popisuji. Dívám se na to jako na celek, že je to sousední úsek je skoro relativně nepodstatné.

Jan z Rokycan

Vaše připomínka se ale nicméně týká navazujícícho úseku Litomyšl-Janov. Tam se tak dlouho různí starostové hádali, až se na ně ŘSD vykašlalo a prosadilo variantu bez MÚK. Ve výsledku pro všechny škoda, všichni budou trpět kvůli hloupému NIMBYsmu.

ABCD

Máte pravdu v obou věcech. Hloupý Nimbysmus by vyhrát neměl. Smyslem by měla být optimalizace s ohledem na potrefené, ale ne totální nimbysmus.

David

Už teď se jezdí kolem zámku, ale jen osobka a autobusy. Nákladní doprava bude jezdit z jihu od Svitav – taky mají po cestě překladiště či Korado. Ti teď kolem zámku nejezdí.

To Ústí a Třebová nemá úplně snadné řešení, hlavně s ohledem na kopce. Dle mého se čeká na ukotvení obchvatu Třebové, kde by pak dávalo smysl uvažovat i na nějaké nové cestě i s tunely. Do roku 2030 se asi neposune nic.

ABCD

Vidím to dost podobně už před léty se řešilo kudy se vlastně do České Třebové, Dlouhé Třebové i Ústí dostat, aby to to nikomu nevadilo (a každá varianta někomu vadila). Takže jako píšete snad nějaké tunely, zářezy nebo jiné zázračné technické opatření (zázračné ale drahé). Já pořád tvrdím, že po dostavění dálnice resp. už v nynějším stavu věci se mění směr dopravy, takže by na to nějaká reakce být měla.
Ještě jedna věc je zajímavá, jestli se mluví o osobní nebo nákladní automobilové dopravě (protože s ohledem na to překladiště to tu diskuzi dost znepřehledňuje).

Kodl

Radek Mátl na Hrad!

yxc

Netřeba ty úspěchy připisovat jemu osobně. Rychlost přípravy staveb totiž může ovlivnit jen okrajově. Kdyby tam zůstal sedět Kroupa, výsledky by měl dost podobné.
Prostě nastoupil do doby, kdy dobíhala a dobíhá příprava spousty dúležitých staveb a zároveň působí v době, kdy ŘSD nikdo neomezuje financování. Což je dané i tím, že prachy z EU na spolufinancování silniční infrastruktury budou tak do r. 2030 a pak už to bude problém.

JiriP

Na této stránce v prakticky každé diskusi existuje fenomén nekritického obdivu k Radkovi a bezbřehého hejtu Jirky. Sám tuto hru hraju taky.
Nicméně, když budu psát vážně, Mátl určitě své zásluhy má. Například se významně podílel na odblokování vedlejšího úseku (Litomyšl – Janov), který nakonec svým termínem dožene nebo téměř dožene okolní úseky. Jeho nearogantní přístup, kdy nahlíží na účastníky procesu jako na rovné, je cesta.

Marian Kechlibar

Ale to víte, že může ovlivnit rychlost přípravy staveb, a to přístupem k dotčeným obcím.

Největší NIMBY reakce vznikají, když se někdo pokusí z Prahy narvat nějakou stavbu „na sílu“ a nebaví se dostatečně s místními.

ŘSD se v poslední době celkem snaží o lidský přístup, a to je právě ten zásadní rozdíl. Nikoliv peníze.

J.M.

Nic proti, ale bude mět RM vůbec čas na ředitelování, když pořád někde po republice klepe do kamene? 😀
Gratulace k dalšímu posunu

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Kdyby chtěl vzít někoho na plný úvazek, kdo by to rád dělal, tak bych o jednom adeptovi věděl…
#manekýn

Jura

At se o to sam zaslouzi svoji praci.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Dneska asi nejlepší vtip!

Jiří Kocurek

Takže půjde věšet kabáty v divadle.