ŘSD vypíše tendr na českobudějovickou severní spojku na podzim, propojí I/20 a D3
Součástí severní spojky bude i most přes Vltavu. Pramen: ŘSD
Pro město je spojka strategických projektem. Má především odlehčit zátěži ve Strakonické ulici vedoucí městem.
Nejméně 7 velkých staveb u vesnice. To je jako kdyby se v Praze stavělo 70 dopravních staveb najednou, ale přitom je to nula. Výpadovek a tangent stavěných u Č.B. by Praha potřebovala desítky. V Praze stavby spíše ubývají…
V Č.B. nejsou cyklisti? Nikde jsem tam neviděl zrušené pruhy pro auta. Některé ty stavby by se mohly zastavit. Měli by se tam přesunout na kola tak, jak se to vnucuje v Praze…
Nezmysl. Totální paskvil, výplod šílence. Úplně k ničemu a ještě navíc zmrveny kruhacema. Diky takovejhle kravovinam jsou ČB městem s nejblbější dopravní situací v republice. Kdo by po tom kam asi tak jezdil?
Jaké řešení, by tedy bylo nejlepší ?
Třeba kamion, co jede od Písku a chce na JéHáčko nebo Brno. Teď jsou všechny na Strakonické. Je to tak lákávé vyzvracet se na Netu, jak ostatní dělají všechno špatně…
Kamion co jede do Písku na Brno fakt nepojede přes ČB. To opravdu jen těch několik co pojedu do JH. A těch určitě budou takový kvanta že ma cenu dělat tuhle blbost. Stačí se podívat do mapy. Není zač.
Podle mě je to celkem bullshit. Měl by být na i/20 čtyřpruh od Nové Hospody a až na D3 ho ukončit. Byly úvahy o zkapacitnění i/29+19, ale to je podle mě blbost, navím by to tu cestu prodloužilo a taky by ten čtyřpruh nebyl všude.
Každopádně si lidi ze západních Čech jedoucí do Rakouska a k Jadranu tohle nezaslouží. Průjezd ČB znám dobře. A vůbec kvůli tomu nevylučuju znovu prověření tunelu k Jadranu.
To chce pořádnou studenou sprchu 😉
Jenom 2 miliardy? Jak jen to dělají.
Kdyby to byla sž tak by to bylo klidně 3x tak dražší ….
Jestli to nebude tím, že SŽ spravuje železnici a ne silnice
Ne, tomu se říká totální monopol od ministerstva až po poslední lopatu.
Jenom? Vy optimisto!
No turbokruhák u Globusu slibuje spoustu zábavy (jako by jí tam nebylo i teď dost)
Opravdu škoda že se ŘSD odmítá poučit a riziková místa přidává místo aby je eliminovalo.
Kruháče velká chyba. Podobně jako v Plzni Makra…
Tuhle spojku už jsme viděli v tolika záměrech a studiích. Dávno měla být realitou. To je, jako by Praha dnes přemýšlela o stavbě Nuselského mostu.
Škoda že se s tím rovnou nesoutěží i obchvat Dasného a Češnovic. A bylo to zrušeno.
To taky nechápu, intenzity provozu v parametrech dálnice a nejsou peníze ani na ty obchvaty.
To není chyba, to je OSTUDA!
To se ale lidem žijícím na Dlouhé louce a Strakonické dost uleví!
Cítím v tom jistou ironii vzhledem k faktu, že současné trase (Generála Píky, Nádražní, Strakonická, I/20) není žádný obytný dům, zatímco v nové trase jsou obydlí docela blízko. Nicméně vymístění tranzitu dál od centra je vždy chválihodné.
A co ty baráky, jak tam kdysi dávno stávala Sodovkárna ? Vypadá to, jakoby tam bydlela místní honorace….a přitom to je tak žalostně blízko silnice. Jako byste byl v Praze na Černém mostě u výpadovky na D8.
Krčínovou to sice nejezdí, ale podél ní je domů hodně.
Na nové trase: Hospůdka u Korbelů, té bude škoda, vedle je ale firma DIM, tepelná technika, nikoliv bydlení a z druhé strany zdravotní středisko. Po odbou stranách Nemanické je průmyslový areál.
Dva pruhy? : A není to málo, Antone Pavloviči?
Je , ale alespoň to !
Jednoznačně mělo být křížení s Pražskou ul. mimoúrovňové, alespoň pro směr severní spojky (podjezd). Toto je polovičaté řešení pro obchvat v 21. století. Pražská ul. by mohla být konečně „humanizovaná“, nyní je to čtyřpruh městem podle módy 60. let, bez ohledu na cyklisty apod. Po zprovoznění dálnice D3 sever-jih okolo města už po Pražské nebude jezdit tolik dopravy (nejezdí už ani dnes – po zprovoznění části D3 a ul. Gen. Píky), je třeba ji upravit. Toto je promarněná šance a nedostatek koordinace investorů (město vs. ŘSD). Stejně jako zmařené podchody na nádraží v ČB – nedostatek koordinace investorů (město vs.… Číst vice »
Na Pražské není potřeba škrtat jízdní pruhy (od křižovatky s Opatovickou směrem na jih) – ta ulice je široká dost, stačilo by jen zkultivovat její okolí (kvalitní chodníky, cyklostezky), případně někde zúžit jízdní pruhy. Na dvoupruh jsou tam intenzity poměrně vysoké (kolem 20 tis. voz./den), navíc funguje jako záložní komunikace pro případ uzavírky Generála Píky.
Právě proto mělo být křížení mimoúrovňové, stejně na Severní spojce už bude jeden podjezd pod železnicí v Nemanické. Mohl být o kus dál ještě jeden podobný podjezd Pražské ul., která by se díky tomu výrazně mohla zklidnit. Severní spojka by díky tomu byla také výrazně plynulejší. Nyní se na světelné křižovatce Pražská x Severní spojka (nyní Nemanická) doprava zpomalí, protože interval semaforů bude muset pouštět vyšší intenzitu dálkové dopravy po Severní spojce (Nemanické), ale i zároveň relativně intenzivní dopravu na Pražské. Pro cyklisty, MHD, rezidenty špatná zpráva, z Nemanic do centra už teď je křižovatka u Porsche docela tristní a… Číst vice »
Jenom spojka se špuntama, žádný obchvat, prostě nouze a bída.
Řešením je severní tangenta. Proč se nestaví hned ta, nikdo vlastně neví.
O severní tangente se mluví, asi v další desetiletce …
Protože jí odmítly dotčené obce (Hodejovice).
Hrdějovice
Špunt je tam víceméně jen Pražská třída a tam by MÚK nešla udělat, protože je tam spousta baráků a rybník. V Budějcích budeme rádi i za tohle, protože na Strakonické je situace opravdu neúnosná
Záměr dobrý, je se obávám, že kapacita kruhových křižovatek u Globusu a na Okružní bude nedostatečná bude lepší mimoúrovňové křížení.
To město dostává od aut denně zabrat. Další MÚK vážně nepotřebuje.
Mesto se na destrukci dopravy soustredilo desitky let. Neni divu, ze to doslo az do soucasneho stavu.
ta je nedostatečná už dnes
tak zrovna z okružky na Okružní by s otevřením D3 mělo zmizet dost aut, které se přemístí na dálnici
Navíc se chystá její uprava, některé směry budou řešeny rampou, mostem