ŘSD vymýšlí novou silnici u Brna. Jižní tangenta by propojila D52 a D2
Kamiony, dálnice, ilustrační foto. Pramen: MDČR
Ředitelství silnic a dálnic chystá na jih od Brna novou silnici, kterou dosud ani neumístilo do seznamu připravovaných projektů na
a co na to Voda z Tetcic? A co pan Patrik? nezije tam sysel? nebo broucci?
Ti do toho hodí vidle zcela jistě.
Jinak u Brna mělo být dávno o pruh více, to se taky slibuje na D1 už jak dlouho. Nicméně i toto by mohlo částečně pomoci.
Jestli jsem správně slyšel, tak oni v Praze na Ministerstvu dopravy mají dokumenty o tom, že kolem Brna už tři pruhy jsou. (někdo někomu v devadesátkách, nebo tak někdy prostě přelil prachy za imaginární práci) …A ono je dost administrativně komplikované zadat soutěž na práci, která je podle nějakejch papírů už udělaná.
Voda z Tetčic paradoxně doteď zlehčovala život cestujícím z Vysokých Popovic a vzdálenějších zastávek/stanic možností přímých vlaků z/do Brna. Takže to zas až tak kontraproduktivní nebylo pro jistou část dojíždějících.
Nebojte se, toho se pan Dvořák z Tetčic již nedožije…
Mě fascinuje, jak vymýšlí jižní tangentu v místě, kde je hned vedle silnice s dostačující kapacitou, ale aby někdo hrábl do 20 let starého projektu „Plotní“ a před tím, než se to postaví, tak to poupravil navýšením kapacity, to nikoho nenapadne.
To je která? Zcela nevyhovující spojka od Olympie?
Jezdím kolem Olympie denně a mě to vyhovuje. Kromě toho, že ve špičce se od Modřic blbě odbočuje na tuhle hlavní. Ale to bych řekl, že je naprosto triviální problém vedle všech těch silnic, které v Brně postrádají kapacitu mnohem brutálněji.
Než vymýšlet takový blbinky, raději udělejte propojení Znojma a Brna po železnici přes Pohořelice, Miroslav a Práče.
K čemu za ty peníze? Na Znojmo by stačilo udělat normální silnici 1. třídy v současné stopě (ne, že by se tam rychlá železnice nehodila, ale stavět novou nikdo nebude za ty peníze)
Kdyby někdo dodělal pořádně i trať z Mikulova na M. do Znojma, tak by to slušným rychlým vlakem z centra Brna do Znojma netrvalo přes Břeclav o mnoho déle než běžným autobusem současnou nejkratší cestou po silnici …
To vskutku byla, jenže i tak by se tarifně nevyrovnala autobusům IDS (čas by nebyl o moc lepší) nebo Sp vlakům z Brna do Hrušovan n. J. a přesednout na Os do Znojma. Přes Krumlov jsem jezdíval docela často do Znojma a neměl jsem výhrady, až na delší dobu jízdy. Podle mě by se měla trať 244 rekonstruovat na vyšší rychlosti a byla by to vhodná alternativa k autobusům. Přes Břeclav je to zajížďka přes půlku kraje, nevěřím, že by ten spoj do Znojma někdo využíval.
Souhlasím s tím, že bez nějakých „relačních slev“ by cena jízdy tou oklikou asi autobusu konkurovat nemohla, a proti zrychlení trasy přes Moravský Krumlov pochopitelně také námitek nemám – jen si nejsem jist tím, že by to KORDIS požadoval, a SŽDC sama se do toho určitě nepustí: navíc je tam (nevýhodná) úvrať v Hrušovanech, kterou by asi bylo vhodné v souvislosti s tím nějak odstranit …
Predpokladam, ze pri standardni tratove rychlosti 160 km/h by tato inovace trati casove davala smysl…
Svést část dopravy z vídeňské „dálnice“na D2? Těsně před nákupní centra Olympia a Avion? Kde už dnes je strašně hustá doprava?
A to jako proč?
Jestli nějakou tangentu, pak jedině s napojením na D1 na západě (plus minus u Ostopovic, třeba u uvažované křižovatky s Hitlerovou dálnicí), přes napojení na D2 až po napojení zase na D1 buď u Černovické terasy anebo spíše až za Šlapanicemi.
Snaha postavit z jižní tangenty jen ten prostřední kosuek, ta nic neřeší, jen přivede dopravu do již exponovaného úseku dálnice.
Nebo az u Trencina.
Pavel: Myslim, ze tangenta mezi D2 a D52 je zcela nezbytna v nektere variante – II/152 zjevne nedostacuje a, kdyz se ucpe D1 mezi Brno-jih a Brno-stred a zaroven II/152, objizdna cesta pres Rajhrad – Rajradice nema najezd od D2. Samozrejme, ze nejlepsi by byly vsechny dostavene tri tangenty na jihu. A nezapominejme, ze Brnu take zcela chybi severni obchvat – bystrcka dalnice napojena na D1, Bystrc – Kninicky, Kninicky – Medlanky, Lesna – Obrany, Obrany – Velka Klajdovka, kapacitne okolo Lisne – Podoli, kapacitne Podoli pripojeno na D1. Z jakeho duvodu ma tranzitni IAD jezdit napr. Svrateckou a Vinohrady… Číst vice »