LOT_PRAGA_X-2021---WWW---III_728x90_new

ŘSD vymýšlí novou silnici u Brna. Jižní tangenta by propojila D52 a D2

Kamiony, dálnice, ilustrační foto. Pramen: MDČRKamiony, dálnice, ilustrační foto. Pramen: MDČR

Ředitelství silnic a dálnic chystá na jih od Brna novou silnici, kterou dosud ani neumístilo do seznamu připravovaných projektů na

Zpět na článek
17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Nekdo

a co na to Voda z Tetcic? A co pan Patrik? nezije tam sysel? nebo broucci?

Petr 766

Ti do toho hodí vidle zcela jistě.
Jinak u Brna mělo být dávno o pruh více, to se taky slibuje na D1 už jak dlouho. Nicméně i toto by mohlo částečně pomoci.

liposh

Jestli jsem správně slyšel, tak oni v Praze na Ministerstvu dopravy mají dokumenty o tom, že kolem Brna už tři pruhy jsou. (někdo někomu v devadesátkách, nebo tak někdy prostě přelil prachy za imaginární práci) …A ono je dost administrativně komplikované zadat soutěž na práci, která je podle nějakejch papírů už udělaná.

Martin z Moravy

Voda z Tetčic paradoxně doteď zlehčovala život cestujícím z Vysokých Popovic a vzdálenějších zastávek/stanic možností přímých vlaků z/do Brna. Takže to zas až tak kontraproduktivní nebylo pro jistou část dojíždějících.

mfr

Nebojte se, toho se pan Dvořák z Tetčic již nedožije…

liposh

Mě fascinuje, jak vymýšlí jižní tangentu v místě, kde je hned vedle silnice s dostačující kapacitou, ale aby někdo hrábl do 20 let starého projektu „Plotní“ a před tím, než se to postaví, tak to poupravil navýšením kapacity, to nikoho nenapadne.

Petr 766

To je která? Zcela nevyhovující spojka od Olympie?

liposh

Jezdím kolem Olympie denně a mě to vyhovuje. Kromě toho, že ve špičce se od Modřic blbě odbočuje na tuhle hlavní. Ale to bych řekl, že je naprosto triviální problém vedle všech těch silnic, které v Brně postrádají kapacitu mnohem brutálněji.

Martin z Moravy

Než vymýšlet takový blbinky, raději udělejte propojení Znojma a Brna po železnici přes Pohořelice, Miroslav a Práče.

Petr 766

K čemu za ty peníze? Na Znojmo by stačilo udělat normální silnici 1. třídy v současné stopě (ne, že by se tam rychlá železnice nehodila, ale stavět novou nikdo nebude za ty peníze)

železničář v důchodu

Kdyby někdo dodělal pořádně i trať z Mikulova na M. do Znojma, tak by to slušným rychlým vlakem z centra Brna do Znojma netrvalo přes Břeclav o mnoho déle než běžným autobusem současnou nejkratší cestou po silnici …

Martin z Moravy

To vskutku byla, jenže i tak by se tarifně nevyrovnala autobusům IDS (čas by nebyl o moc lepší) nebo Sp vlakům z Brna do Hrušovan n. J. a přesednout na Os do Znojma. Přes Krumlov jsem jezdíval docela často do Znojma a neměl jsem výhrady, až na delší dobu jízdy. Podle mě by se měla trať 244 rekonstruovat na vyšší rychlosti a byla by to vhodná alternativa k autobusům. Přes Břeclav je to zajížďka přes půlku kraje, nevěřím, že by ten spoj do Znojma někdo využíval.

železničář v důchodu

Souhlasím s tím, že bez nějakých „relačních slev“ by cena jízdy tou oklikou asi autobusu konkurovat nemohla, a proti zrychlení trasy přes Moravský Krumlov pochopitelně také námitek nemám – jen si nejsem jist tím, že by to KORDIS požadoval, a SŽDC sama se do toho určitě nepustí: navíc je tam (nevýhodná) úvrať v Hrušovanech, kterou by asi bylo vhodné v souvislosti s tím nějak odstranit …

LK

Predpokladam, ze pri standardni tratove rychlosti 160 km/h by tato inovace trati casove davala smysl…

mgr.pavel

Svést část dopravy z vídeňské „dálnice“na D2? Těsně před nákupní centra Olympia a Avion? Kde už dnes je strašně hustá doprava?

A to jako proč?

Jestli nějakou tangentu, pak jedině s napojením na D1 na západě (plus minus u Ostopovic, třeba u uvažované křižovatky s Hitlerovou dálnicí), přes napojení na D2 až po napojení zase na D1 buď u Černovické terasy anebo spíše až za Šlapanicemi.

Snaha postavit z jižní tangenty jen ten prostřední kosuek, ta nic neřeší, jen přivede dopravu do již exponovaného úseku dálnice.

Wartas

Nebo az u Trencina.

LK

Pavel: Myslim, ze tangenta mezi D2 a D52 je zcela nezbytna v nektere variante – II/152 zjevne nedostacuje a, kdyz se ucpe D1 mezi Brno-jih a Brno-stred a zaroven II/152, objizdna cesta pres Rajhrad – Rajradice nema najezd od D2. Samozrejme, ze nejlepsi by byly vsechny dostavene tri tangenty na jihu. A nezapominejme, ze Brnu take zcela chybi severni obchvat – bystrcka dalnice napojena na D1, Bystrc – Kninicky, Kninicky – Medlanky, Lesna – Obrany, Obrany – Velka Klajdovka, kapacitne okolo Lisne – Podoli, kapacitne Podoli pripojeno na D1. Z jakeho duvodu ma tranzitni IAD jezdit napr. Svrateckou a Vinohrady… Číst vice »