ŘSD vykoupilo 95 procent pozemků pro západní obchvat Olomouce
Dálnice D35 na Olomoucku. Autor: Zdopravy.cz/Jan Meichsner
Stavba tříkilometrového úseku obchvatu má stát zhruba miliardu korun.
Stavba tříkilometrového úseku obchvatu má stát zhruba miliardu korun.
Bylo by pěkné, kdyby se v rámci akce taky napřímila polní cesta od současného mostu přes silnici 35 k novému podjezdu, aby cyklotrasa z Olomouce do Náměště na Hané nemuselo oklikou kolem dálniční křižovatky: https://mapy.cz/s/rapepacavo
Ježíši marja, to není možný!!! Tak že by? 2026? A není to brzo? Teď vážně,10let zpět už to mělo být postaveno,ale zaplať pánbůh ( jak nejsem věřící) za to, že se s tím konečně pohne, sice za dlouho,ale hne. Za mne by pomohlo,asi ne hodně,ale pomohlo zprovoznit alespoň ve směru z Brna,Ostravy na HK sjezd, na nadjezd ve směru Neředín,Topolany ( určitě by to část řidičů použila jak ke sjezdu do Olomouce ,tak k cestě na Topolany,Drahanovice,Senice, Náměšť) a nezahlcovala by tolik kruhový objezd – obzvlášť fronty ve výše zmíněném směru jsou pravidelně výživné a před pár týdny tam polský… Číst vice »
Při pohledu na nákres budouci MÚK řešené s využitím rondelu přemýšlím, proč jsou všechna ramena do rondelu zaústěna kolmo. Přinejmenším výjezdy z rondelu směrem na D35 by mohly být řešeny plynulým obloukem.
Od doby, kdy se tam postavil ten zjevně nesmyslný úsek ke kruháči a pak zase téměř obráceným směrem si říkám, že na ŘSD asi někomu přeskočilo. Při pohledu na mapu každého napadne, proč se to nepostavilo takto hned. Ten úsek od kruháče k budoucímu napojení u Neředína je skoro stejně dlouhý jak ten nový. A nemusel se stavět ten úsek od Mohelnice do Olomouce od plánovaného odbočení u Křelova a mohla se dále používat silnice 35. Takhle se vlastně postaví nesmyslně skoro 4x tolik. A to ani nemluvě o tunách zbytečně spálené nafty na kruháči a nesmyslné se skoro vracení.… Číst vice »
Preskocilo par Kr(el)ovakum, takze se zapadni obchvat rozetapizoval na dve stavby. To napojení od OK Prazska k D35 by bylo i v plne stavbe, bude to přivaděc do Olomouce a napojeni na smer Tesetice/Konice.
Budme za to radi, protoze rozetapizovat stavbu, kdyz je cast neprůchozí, je lepsi nez nestavet nic. Viz aktualni kauza obchvatu vychodniho (I/46)
Tolik plusů. Vždyť se to muselo postavit. Je to přivaděč z obchvatu.
Ten úsek od budoucí MÚK Neředín ke kruháči není jen přivaděč, ale vlastně i zárodek a 1. etapa tzv. severního spoje, který snad někdy v daleké budoucnosti bude plnit úlohu severního obchvatu. V nejbližší budoucnosti se snad realizuje alespoň řepčínská spojka (kruháč – řepčín), ale podmínka je z kruháče vyloučit tranzit, což nebude dříve než 2. etapa západního obchvatu. On ten kruháč měl od počátku plnit úplně jinou funkci než má teď.
To mě vždycky dokáže rozsápnout, jak to někdo dokáže jedním příspěvkem rozsvítit. A ještě za to dostat mraky plusů. Chápu, zjišťovat, proč se tak před dvaceti lety dálo, asi moc bolí.
Po bitvě je každý generál. Nevíte, kam se ztratil Orzeł? Polská ponorka z druhé světové, furt ji nemůžou najít.
Jen by mě zajímalo, proč se to neustále uvádí jako chybějící kus mezi Slavonínem a Křelovem, když je to zcela evidentně mezi Neředínem a Křelovem.
Původní stavba Slavonín – Křelov měla být stavěna zároveň, jen že kvůli problémům v Křelově se rozdělila na dvě etapy.. 1.etapa byla dokončena před 20 lety, 2. etapa se bude teprve stavět…
Protože je to mezi oněmi sjezdy, nějaká městská čtvrť poblíž komunikace, kam se nedá sjet, projíždějícího nezajímá.
Moc nechápu nač stále nové dálnice, když po nich za chvíli nebude, po nekoncepčních zásazích EU, čím jezdit.
A kdy podle vás to „za chvíli“ bude? Intenzity zatím stále narůstají.
EU zakazuje provoz všech vozidel? To je mi novinka.
Ve Francii měli zákon, který zakazoval, aby kamení padalo z oblohy. Padalo dál…
Zakázat vožení zboží dost dobře nejde a ani policajti nejsou takoví tupci, aby pokutovali šoféra, který veze mouku do pekárny, protože má jet vlakem…. a z nádraží?
Ponechal bych první 2 slova. Pak by byl Váš příspěvek cajk.
Žádný zákaz. Jen se přechází z fosilních paliv na elektřinu a vodík.
No sláva. Včera bylo pozdě. Snad se to povede o něco urychlit a svezeme se se po nové komunikaci dříve než v roce 26. Snad do toho nikdo nehodí vidle.
Urychlit? V zemi, kde výběr daní nestačí ani na mandatorní výdaje státu můžete těžko očekávat, že se budou nějaké investice urychlovat, spíše naopak.
ony by příjmy na mandatorní výdaje stačily s přehledem. Každopádně to předpokládá řádné hospodaření s rozpočtem. Podle nějaké studie se u nás cca 15% rozpočtu rozkrade – pardon – vytuneluje 🙂
Korupce není největší problém hospodaření státu.
Super správa, že se něco děje. Toto úzké hrdlo v podobě kruhového objezdu u Globusu, je dlouhodobě problém. Navíc si dovolím říci, že po dokončení D1 u Přerova a následném propojení Olomouce s Přerovem pomocí D55, by se tento problém ještě znásobil. Mám pocit, že za poslední roky, se opravdu začalo s dálniční sítí něco dít. 👍
tak problém by se znásobil hlavně po dokončení dalších úseků D35 jako třeba obchvatu Vysokého Mýta, naštěstí by snad tento úsek měl být hotový nejpozději ve stejný čas jak další úseky D35
No hurá, tohle je opravdu ostuda! Dálnice zakončená kruháčem, to musí být evropský unikát.
A jak byste si představoval „zakončení dálnice“ (teď pominu fakt, že D35 v Olomouci nekončí)?
Ideální by bylo MÚK. Ale v současné situaci by dost pomohlo kdyby směrem na Mohelnici se mohlo pokračovat ve 2 pruzích a z Olomouce by tam byl bypas.
To myslíte vážen ten Váš dotaz? 😀 Pro sjezdy a nájezdy na dálnici jsou samozřejmě přípustné jen mimoúrovňové křižovatky. Tady je to pouze legislativně ošetřeno tak, že dálnice „oficiálně“ končí na exitu 261 v Křelově, dál už je to tedy pouze silnice I. třídy a tak tam může byt ponechán tento hrůzný stav.
Vy také zřejmě budete „evropský unikát“, pletete páté přes deváté.
Jen pár příkladů: D1 v Přerově „končí“ světelnou křižovatkou. D11 v Jaroměři také „ústí“ do kruháče.
Pokud vím, tak D11 v Jaroměři končí právě MÚK Jaroměř-sever.
A z MUK sjedete jedinym smerem a vyjedete do… kruhace, aha.
Stejny pripad jak D35 u Olomouce, ta take konci MUK Krelov a nasledne po I/35 (SMV) dojedete do kruhace.
Jaroměř je ale přeci úplně jiná situace. Jedná se o standardní MÚK, kde sice bohužel zatím nejde pokračovat směrem k Polsku, ale jedná se o běžný stav, kde po sjetí z dálnice následuje některý z typů úrovňové křižovatky. U Olomouce se do okružní křižovatky řidič dostane napřímo.
D2 v Brně končí světelnou křižovatkou, dokonce už na posledním úseku dálnice před ní jezdí i autobusy MHD.
D2 končí napojením na D1 skrze MUK.
Navíc ještě před rokem končila v kruháči i D35 u Opatovic.
nejlepší zakončení dálnice je mimoúrovňové napojení na další dálnici 🙂
Unikat? V Londyne je to celkem bezne. A-ckove privadece 3+3 pruhy konci na 4pruhovem kruhaci, kde jsou pruhy navic jeste excentricke. Pri prvnim prujezdu to bylo celkem prekvapeni, ale da se na to zvyknout 😉 Navic jejich kruhace tocite po smeru hodinovych rucicek, coz muze byt pro nasince jeste vetsi zazitek 😁
Ano je to zážitek. Mně braly v autobuse křeče jak jel doleva a nedával přednost. Pak jsem si zvykl.
Není.
D1 končí na světlech v Praze
D2 končí na světlech v Brně
D8 končí na světlech v Praze
Ale souhlasím, že to ukazuje na špatné provedení:
ale furt máte na koncích těchto dálnic mimoúrovňové propojení na jiné kapacitní silnice či dálnice. Takže bych to nepovažoval za problém, ikdyž pravda že u D2 je to poměrně netradiční, ale jednou snad toto vyřeší I/41 a napojení na VMO…
Které světla na konci D1 v Praze máte na mysli? V přímém směru jsou první až za Nuselákem !!!
Tady v případě D35 jinou možnost než kruháč nemáte a to z obou stran, je to vlastně provizorní vedení D35 (fakticky chvilku I/35) s kruháčem uprostřed.
Ve Vidni vam ta dalnice v hlavnim smeru pokracuje dale a dale a jen bocni smery vedou do mesta. V Bratislave ve smeru Brno – Gyor to take v hlavnim smeru pokracuje bez urovnove krizovatky, to same Lublan, Budapest, Berlin, Pariz… Cili povazuji Prahu (D8, D5 i D1 a dalsi) i Brno (D2, ctyrpruh I/43) jsou v tomto za anachronismy s historizujicim stylem zakonceni dalnice. Co nejdrive by se to melo pretrasovat, aby hlavni trasa vedla obchvatem a nikoli do mesta.
Doporučuju se pořádně podívat na mapu a nepsat nesmysly… V řadě evropských velkoměst jsou dálnice propojené s dálničním obchvatem a dále jejich hlavní trasa přímo pokračuje do centra města logicky protože do města jede nejvíce aut… Ve vámi zmíněné Budapešti je to většina dálnic (M1,M7,M5,M3,M4), ve Vídni např. hlavní trasa A1 vede také přímo do centra. No a v Mnichově vede hlavní trasa do centra u 6 ze 7 dálnic (ta sedmá je napojená jen na okruh) a mohl bych pokračovat (Paříž, Londýn, Brusel a další…) Je přece jedno jestli je dálnice napojená na okruh pomocí dostatečně kapacitní MUK a… Číst vice »
D7 končí značkou a dále je to silnice I. třídy s přechodema dále pokračuje jako D0. A naopak. Taky unikát.
Tak tad7 se ma v tom napojení ještě měnit. Jen pokračovani d0 jaksi vázne.
Ne, není. Například Bundesautobahn Berlin – Hamburg je v Hamburgu ukončená velkým kruháčem. Ale samozřejmě se jedná o historickou stavbu…
Berme v potaz, že takto to bylo od počátku plánováno jako provizorium. Jen ta dočasnost se trochu zvrhla, no…. Zpočátku se tam také ten špunt dělal mnohem méně, ale s obecným růstem intenzit a asi také s prodloužením D11/35 (kdy více lidí začalo používat severní spojení) se z toho stalo opravdu průserové místo.
Tak on ten hlavní problém tam jsou auta, co jedou z města do Globusu a jedou tedy a blokují celý kruháč. No a v tom hustém provozu se prostě do té kolony osobáku ten kamion nerozjede, a tím pádem se to tam štosuje. Ono by celkově stačilo udělat nějaký jiny nájezd do toho globusu a bylo by to OK.
Podle mých pozorování se to mění během dne. Ráno, kdy tam jezdím nejčastěji, převažují dojíždějící ze směru z z MO, později (řekněme po osmé až deváté) začnou opravdu převažovat Globusisti.