ŘSD vybralo stavební dozor pro D11 na hranice s Polskem, čeká na reakci Dětí Země

Vizualizace budoucí dálnice D11 Trutnov - státní hranice, most v Lamperticích. Foto: ŘSDVizualizace budoucí dálnice D11 Trutnov - státní hranice, most v Lamperticích. Foto: ŘSD

K zakázce na stavbu míří polský Budimex.

41 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan

Soudruha Patrika rozhodně nezajímá řešení čehokoliv, takže bude pouze maximálně natahovat čas, jako vždy…

Panakis

Ahoj vsem. Chtel bych se zeptat na Deti Zeme. Kolik clenu deti tento spolek ma? Kolik lidi tento spolek zastupuje? Nevite to nekdo? Chtel bych byt v obraze. Koho tento clovek reprezentuje? Za tu dobu jsem jenom zaznamenal, ze to je nejaky vysinuty dedek, ktery nasyra celkem velkou cast republiky. A jak tak dlouhodobe sleduju tak se mu to uspesne dari. Ale mozna se mylim a jde mu jen a jen o blaho naseho lidu a nasich deti. Mohl by mi to tu nekdo objasnit prosim? Co ten clovek udelal dobreho?

WHN

Podle zápisu z výročního shromáždění v listopadu 2019, který je v OR (https://or.justice.cz/ias/ui/vypis-sl-detail?dokument=75561833&subjektId=772350&spis=766802), měl spolek Děti Země v tu dobu 13 členů.

mlokXCM

Nezastupuje žádné lidi. Je to spolek, jehož předmětem činnosti je ochrana přírody. Dle zákona může taková organizace být účastníkem vybraných správních řízení. Je také legitimována k podání správní žaloby.

Mengo

Na jednu stranu je to dobre k necemu. Aspon se zkrati cas mezi dostavbou useku Jar – Tu a Tu – hranice. Ten kousek na hranice Trutnovu vubec v nicem nepomuze a naopak drasticky zhorsi dopravu do nekonecnych kolon mezi Jar a Tu. Uz ted to je sila a to jezdi pepici jen do Krkonos. A je vubec hloupost to stavet na useky. Kdo zde jezdi tak kazdy den vidi jaky je provoz.

Tomáš

Podívejte se na mapu, kde úsek Turutnov – st. hrancie začíná a zjistíte, že jeho součástí je dálniční obchvat Trutnova. Takže to vaše „vůbec v ničem nepomůže“ je úplně mimo. Ano, bude stále chybět úsek Jaroměř – Trutnov, ale tam to stávající silnice bude po nějaký čas schopna zvládnout, byť to nebude ideální.

Vítek

Jenže ta část na poříčím se v první fázi nebude stavět, napřed se má dělat jen ta část kolem Královce a Bernartic.

Petr

V první fázi se má stavět jen obchvat
Královce. Obchvat Bernartic je společně s obchvatem Turnova a zbytkem tohoto úseku dálnice v druhé fázi. Obě fáze se budou stavět najednou, rozdíl je jen v tom, že první fáze se má zprovoznit dříve.

Je pravda, že doprava mezi Jaroměří a Trutnovem se minimálně mírně zhorší, silnice by to ale měla po tu přechodnou dobu pobrat. Ale zase dojde ke zlepšení dopravy okolo České Skalice, skrz Náchod a dále…

Samozřejmě by bylo lepší stavět najednou, ale rozhodně neplatí, že by samotný úsek od Trutnova do Královce významně nepomohl.

Mengo

A jezdite po te silnici mezi Jar a Tu? Nebo to mate vyctene z mapy jen?

VJY

Při pomyšlení, že stát kapituloval před partičkou prudilů se začínám bát o budoucnost. Pokud nějaký úporný aktivista (eko, islám, neomarxisti, wokeisti……) si dokáže vydobít takové pastavení, aby mohl diktovat státu své podmínky, čeká nás strašlivá budoucnost. Pokud bude stát řízen účelově sestavenými nátlakovými úderkami bude to katastrofální….. Holt jedna civilizace končí a z nastávajícího bordelu vznikne nová….

Tomas

demokracie a pravni stat jsou super veci, maji ale sve “nevyhody”.

nicmene, i pres tyto nevyhody, budme radi, ze tu demokracii a fungujici pravni stat mame. ne kazdy ma to stesti.

V.N.

I proto někdy před 12 lety varoval pan profesor Václav Klaus před tzv. „nepolitickou politikou“, kdy dáváme různým spolkům, které nikdy nikdo nevolil obrovskou moc. Dále kdo financuje tzv. partičky prudilů ? Je to EU , vlády konkrétních zemí , obchodní korporace a různé neziskovky ze zahraničí. Odstřihnout tyto penězovody, partičky prudilů se smrsknou o 90%…

Jaaaa

Klaus absolutně nepochopil, co je to demokracie; on chtěl jen kapitalismus – na ruský způsob.

Tomáš Kyzour

Neuvěřitelné. Všichni, včetně státu, se bojí nějakých darebáků, kteří si říkají Děti Země. Nebo i všelijakých aktivistů. To jsme to dopracovali. Zlatí komouši. Ti by s nima zatočili.

Frantisek

Jasně. Všechno nahnat do uhelné pánve a pěkně zhluboka dýchat. Jo, místo uhlí tedy zplodiny z neefektivního řešení dopravy, jediná změna…

Trumway

Co je tvoje to je moje a co je moje do toho ti nic není ?

Dalnice

Jak by ses tvaril, Kyzoure, kdyby ti komous sdelil, ze zitra nastupujes do koncentraku tezit uran? To bys byl hodne zatocenej, vid?

Tomas

a ted si bobiku predstav, ze nejaky papalas by se rozhodl postavit dalnici pres tvuj pozemek a mezr od tvyho rodinnyho domu … taky bys tu krice “zlati komunisti”?

Jiří Kocurek

Proč? Stačí aby mu napočítali nadměrné metry a přišel by o to, netřeba dálnici. Nebo by musel odevzdávat předem stanované množství sena, pak by mu zahradu nechali.

V.N.

I dnešní zákony znají vyvlastnění ve veřejném zájmu

V.N.

Nejenom komouši. Troufnu si říci, že i prvorepublikoví politici by s nimi zatočili….
USA jsou také demokratickou zemí a s různými ekofanatiky se nemažou…

kodl

Kdy uz diky spatne legislative skonci tato buzerace eko-spolky a napadani vydanych rozhodnuti prazdnymi formulari?
Republika se propada na chvost statu Evropy a poradny legislativni rez do tohoto problemu se stale nepodaril. V cem je problem?

V. F.

Že by od ledna? Stačí se občas podívat, co se kolem tebe děje.

kodl

To je jen lehka, nazveme to kosmeticka uprava aktualniho problemu, zadne dlouhodobe reseni, jak zrychlit vystavbu nutne narodni infrastruktury a legislativne se vyhnout NIMBISMu a temto dobro-tvoricim eko spolkum.

Jaaaa

Zato dobro tvořící autospolky jsou v pohodě. 😀

Frantisek

Možná ve Vašem vnímání reality. Na jaký chvost? V podílu vyasfaltované plochy a množství automobilů na osobu? Tam se chcete hnát? Myslíte si, že Vám to přinese lepší život?

EM*

Přesun dopravy mimo obce zlepší život hodně lidem

cikcak

Nejsem žádný zarytý technokrat, ale mám pocit, že se řeší základní dopravní koncepce země, schválená před mnoha a mnoha lety. Nevím o tom, že by se v plánech objevil nějaký kilometr dálnice, o kterém by se nevědělo před x (xx) lety. Argumentace o asfaltování země komunikacemi mě tedy v tomto smyslu připadá poněkud unfér. Za daleko větší problém považuji neustálý tlak na narůstání zastavitelných ploch pro jiné účely včetně rezidenčního bydlení. A netvrďte, že je to způsobeno jen novými komunikacemi. Zrovna třeba Posázaví je toho zářným příkladem. Tam se bojuje max. na úrovni komunit a obcí. Není to zkrátka tak… Číst vice »

Petr David

Co se týče D11 tak jsem byl vždy pro její urychlené dostavění, především kvůli tranzitu Náchodem a jeho okolím. Obecně vidím betonování krajiny kvůli dopravě jako řezání větve pod sebou. Tady přece nejde jen o samotné komunikace, ale i o další navazující stavby: parkoviště prakticky u všeho, logistická centra, podniky, které se podílí na výrobě aut, lomy… „Za daleko větší problém považuji neustálý tlak na narůstání zastavitelných ploch pro jiné účely včetně rezidenčního bydlení. “ Co to má společného s tímto problémem? Jedno budeme mlouvat druhým? Nepatřím k zastáncům jakékoli protestující organizace!!! Pouze dávám svůj názor, že je třeba řešit… Číst vice »

cikcak

Vždyť jste si sám odpověděl – jsou to spojité nádoby a zastavěnost v území není generována jen stavbou komunikací.
Funguje to i opačně.
Vybetonované plochy není možné svádět jen na to, že se někde postaví komunikace.

Petr David

„Vybetonované plochy není možné svádět jen na to, že se někde postaví komunikace.“

Pravda, jen nevidím, že to tady někdo takto napsal. Zkuste číst pozorněji.

Jiří Kocurek

Otázkou je: Komu to bydlení odepřít a na základě čeho má být koncentrován, aby nebyly potřeba silnice a zda je něco takového vůbec morálně oddůvodnitelné.

PS: Dodám že zásobování koncentračních táborů jídlem vázlo a lékařská péče tam prakticky neexistovala. Ale ano, někdo měl větší lébensraum.

Tomas

ale prosim vas 🙂

Dalnice

Miroslav Patrik zkoumá, kam vlastně D11 vede… Je to erudovaný odborník …

BND 30

To je pro něho složitá otázka a ještě složitější odpověď. Jen to neuspěchat….

V. F.

Celý jeho život je založen na blokování staveb dálnic. Ani nedoufám, že by se s tímhle magorem dalo na něčem domluvit.

kodl

Domluvit se s nim na nic neda, bylo jiz par, vcetne ministru, kteri to zkouseli.

jan v

Osobně jsem rád, že se miniserstvo snaží využít všechny možné cesty aby věc posunulo dál, ne jen tu jasně definovanou zákonem. A to i přesto, že nepředpokládám, že by dosáhlo kýženého výsledku.

Luboš Beneš

Chtěl jste napsat odporník….

Jiří Kocurek

Netřeba, tuhle ironi pochopil snad každý.