ŘSD vybralo stavební dozor pro D11 na hranice s Polskem, čeká na reakci Dětí Země
Vizualizace budoucí dálnice D11 Trutnov - státní hranice, most v Lamperticích. Foto: ŘSD
K zakázce na stavbu míří polský Budimex.
K zakázce na stavbu míří polský Budimex.
Soudruha Patrika rozhodně nezajímá řešení čehokoliv, takže bude pouze maximálně natahovat čas, jako vždy…
Ahoj vsem. Chtel bych se zeptat na Deti Zeme. Kolik clenu deti tento spolek ma? Kolik lidi tento spolek zastupuje? Nevite to nekdo? Chtel bych byt v obraze. Koho tento clovek reprezentuje? Za tu dobu jsem jenom zaznamenal, ze to je nejaky vysinuty dedek, ktery nasyra celkem velkou cast republiky. A jak tak dlouhodobe sleduju tak se mu to uspesne dari. Ale mozna se mylim a jde mu jen a jen o blaho naseho lidu a nasich deti. Mohl by mi to tu nekdo objasnit prosim? Co ten clovek udelal dobreho?
Podle zápisu z výročního shromáždění v listopadu 2019, který je v OR (https://or.justice.cz/ias/ui/vypis-sl-detail?dokument=75561833&subjektId=772350&spis=766802), měl spolek Děti Země v tu dobu 13 členů.
Pardon, špatný odkaz… Správný je https://or.justice.cz/ias/ui/vypis-sl-detail?dokument=60237047&subjektId=772350&spis=766802
Nezastupuje žádné lidi. Je to spolek, jehož předmětem činnosti je ochrana přírody. Dle zákona může taková organizace být účastníkem vybraných správních řízení. Je také legitimována k podání správní žaloby.
Na jednu stranu je to dobre k necemu. Aspon se zkrati cas mezi dostavbou useku Jar – Tu a Tu – hranice. Ten kousek na hranice Trutnovu vubec v nicem nepomuze a naopak drasticky zhorsi dopravu do nekonecnych kolon mezi Jar a Tu. Uz ted to je sila a to jezdi pepici jen do Krkonos. A je vubec hloupost to stavet na useky. Kdo zde jezdi tak kazdy den vidi jaky je provoz.
Podívejte se na mapu, kde úsek Turutnov – st. hrancie začíná a zjistíte, že jeho součástí je dálniční obchvat Trutnova. Takže to vaše „vůbec v ničem nepomůže“ je úplně mimo. Ano, bude stále chybět úsek Jaroměř – Trutnov, ale tam to stávající silnice bude po nějaký čas schopna zvládnout, byť to nebude ideální.
Jenže ta část na poříčím se v první fázi nebude stavět, napřed se má dělat jen ta část kolem Královce a Bernartic.
V první fázi se má stavět jen obchvat
Královce. Obchvat Bernartic je společně s obchvatem Turnova a zbytkem tohoto úseku dálnice v druhé fázi. Obě fáze se budou stavět najednou, rozdíl je jen v tom, že první fáze se má zprovoznit dříve.
Je pravda, že doprava mezi Jaroměří a Trutnovem se minimálně mírně zhorší, silnice by to ale měla po tu přechodnou dobu pobrat. Ale zase dojde ke zlepšení dopravy okolo České Skalice, skrz Náchod a dále…
Samozřejmě by bylo lepší stavět najednou, ale rozhodně neplatí, že by samotný úsek od Trutnova do Královce významně nepomohl.
A jezdite po te silnici mezi Jar a Tu? Nebo to mate vyctene z mapy jen?
Při pomyšlení, že stát kapituloval před partičkou prudilů se začínám bát o budoucnost. Pokud nějaký úporný aktivista (eko, islám, neomarxisti, wokeisti……) si dokáže vydobít takové pastavení, aby mohl diktovat státu své podmínky, čeká nás strašlivá budoucnost. Pokud bude stát řízen účelově sestavenými nátlakovými úderkami bude to katastrofální….. Holt jedna civilizace končí a z nastávajícího bordelu vznikne nová….
demokracie a pravni stat jsou super veci, maji ale sve “nevyhody”.
nicmene, i pres tyto nevyhody, budme radi, ze tu demokracii a fungujici pravni stat mame. ne kazdy ma to stesti.
I proto někdy před 12 lety varoval pan profesor Václav Klaus před tzv. „nepolitickou politikou“, kdy dáváme různým spolkům, které nikdy nikdo nevolil obrovskou moc. Dále kdo financuje tzv. partičky prudilů ? Je to EU , vlády konkrétních zemí , obchodní korporace a různé neziskovky ze zahraničí. Odstřihnout tyto penězovody, partičky prudilů se smrsknou o 90%…
Klaus absolutně nepochopil, co je to demokracie; on chtěl jen kapitalismus – na ruský způsob.
Neuvěřitelné. Všichni, včetně státu, se bojí nějakých darebáků, kteří si říkají Děti Země. Nebo i všelijakých aktivistů. To jsme to dopracovali. Zlatí komouši. Ti by s nima zatočili.
Jasně. Všechno nahnat do uhelné pánve a pěkně zhluboka dýchat. Jo, místo uhlí tedy zplodiny z neefektivního řešení dopravy, jediná změna…
Co je tvoje to je moje a co je moje do toho ti nic není ?
Jak by ses tvaril, Kyzoure, kdyby ti komous sdelil, ze zitra nastupujes do koncentraku tezit uran? To bys byl hodne zatocenej, vid?
a ted si bobiku predstav, ze nejaky papalas by se rozhodl postavit dalnici pres tvuj pozemek a mezr od tvyho rodinnyho domu … taky bys tu krice “zlati komunisti”?
Proč? Stačí aby mu napočítali nadměrné metry a přišel by o to, netřeba dálnici. Nebo by musel odevzdávat předem stanované množství sena, pak by mu zahradu nechali.
I dnešní zákony znají vyvlastnění ve veřejném zájmu
Nejenom komouši. Troufnu si říci, že i prvorepublikoví politici by s nimi zatočili….
USA jsou také demokratickou zemí a s různými ekofanatiky se nemažou…
Kdy uz diky spatne legislative skonci tato buzerace eko-spolky a napadani vydanych rozhodnuti prazdnymi formulari?
Republika se propada na chvost statu Evropy a poradny legislativni rez do tohoto problemu se stale nepodaril. V cem je problem?
Že by od ledna? Stačí se občas podívat, co se kolem tebe děje.
To je jen lehka, nazveme to kosmeticka uprava aktualniho problemu, zadne dlouhodobe reseni, jak zrychlit vystavbu nutne narodni infrastruktury a legislativne se vyhnout NIMBISMu a temto dobro-tvoricim eko spolkum.
Zato dobro tvořící autospolky jsou v pohodě. 😀
Možná ve Vašem vnímání reality. Na jaký chvost? V podílu vyasfaltované plochy a množství automobilů na osobu? Tam se chcete hnát? Myslíte si, že Vám to přinese lepší život?
Přesun dopravy mimo obce zlepší život hodně lidem
Nejsem žádný zarytý technokrat, ale mám pocit, že se řeší základní dopravní koncepce země, schválená před mnoha a mnoha lety. Nevím o tom, že by se v plánech objevil nějaký kilometr dálnice, o kterém by se nevědělo před x (xx) lety. Argumentace o asfaltování země komunikacemi mě tedy v tomto smyslu připadá poněkud unfér. Za daleko větší problém považuji neustálý tlak na narůstání zastavitelných ploch pro jiné účely včetně rezidenčního bydlení. A netvrďte, že je to způsobeno jen novými komunikacemi. Zrovna třeba Posázaví je toho zářným příkladem. Tam se bojuje max. na úrovni komunit a obcí. Není to zkrátka tak… Číst vice »
Co se týče D11 tak jsem byl vždy pro její urychlené dostavění, především kvůli tranzitu Náchodem a jeho okolím. Obecně vidím betonování krajiny kvůli dopravě jako řezání větve pod sebou. Tady přece nejde jen o samotné komunikace, ale i o další navazující stavby: parkoviště prakticky u všeho, logistická centra, podniky, které se podílí na výrobě aut, lomy… „Za daleko větší problém považuji neustálý tlak na narůstání zastavitelných ploch pro jiné účely včetně rezidenčního bydlení. “ Co to má společného s tímto problémem? Jedno budeme mlouvat druhým? Nepatřím k zastáncům jakékoli protestující organizace!!! Pouze dávám svůj názor, že je třeba řešit… Číst vice »
Vždyť jste si sám odpověděl – jsou to spojité nádoby a zastavěnost v území není generována jen stavbou komunikací.
Funguje to i opačně.
Vybetonované plochy není možné svádět jen na to, že se někde postaví komunikace.
„Vybetonované plochy není možné svádět jen na to, že se někde postaví komunikace.“
Pravda, jen nevidím, že to tady někdo takto napsal. Zkuste číst pozorněji.
Otázkou je: Komu to bydlení odepřít a na základě čeho má být koncentrován, aby nebyly potřeba silnice a zda je něco takového vůbec morálně oddůvodnitelné.
PS: Dodám že zásobování koncentračních táborů jídlem vázlo a lékařská péče tam prakticky neexistovala. Ale ano, někdo měl větší lébensraum.
ale prosim vas 🙂
Miroslav Patrik zkoumá, kam vlastně D11 vede… Je to erudovaný odborník …
To je pro něho složitá otázka a ještě složitější odpověď. Jen to neuspěchat….
Celý jeho život je založen na blokování staveb dálnic. Ani nedoufám, že by se s tímhle magorem dalo na něčem domluvit.
Domluvit se s nim na nic neda, bylo jiz par, vcetne ministru, kteri to zkouseli.
Osobně jsem rád, že se miniserstvo snaží využít všechny možné cesty aby věc posunulo dál, ne jen tu jasně definovanou zákonem. A to i přesto, že nepředpokládám, že by dosáhlo kýženého výsledku.
Chtěl jste napsat odporník….
Netřeba, tuhle ironi pochopil snad každý.