ŘSD vybralo stavební dozor na Palačovskou spojku, soutěž na zhotovitele se táhne už 10 měsíců
Vizualizace silnice I/35 Lešná - Palačov. Pramen: ŘSD
Stavební dozor na stavbě zajistí sdružení sedmi firem vedené firmou, kterou vlastní Brno.
Další z důkazů že úřednický čas a lidský čas jsou dvě zcela nesouměřitelné veličiny…
Soutěž na zhotovitele nabrala zpoždění…a kdo tam už hrabal v té trase palačovské spojky snad už na jaře se tam cosi pohrabalo v polích kolem Lešné, Poruby, a Vysoké. Když není jestě vybrán zhotovitel přeci, tak kdo to začal?
Patrik v noci odvážel hraboše polního.
Spis privazel
Archeologie, pyrotechnický průzkum případně kácení dřevin – to všechno se soutěží a následně provádí v předstihu, ještě před samotnou realizací stavby.
No výborně, díky za objasnění.
Prosím vás, může mi někdo vysvětlit, jak je možné, že se neustále dokola posouvá termín pro odevzdání nabídek na základě dotazů uchazečů? Vždyť už se to takhle trapně děje snad pošesté… Pochopil bych, kdyby po vyhlášení zakázky firmy vznesly dotazy, ale aby je vznášely opakovaně víc než půl roku, to mi hlava nebere… Díky předem za objasnění (jednak jak to, že to je procesně možné a za druhé, co tím ty firmy sledují).
Procesně je to možné na základě zákona o zadávání veřejných zakázek (134/2016 Sb.). Pokud Vás zajímají podrobnosti, tak konkrétně jde o „§ 98Vysvětlení zadávací dokumentace“ a „§ 99 Změna nebo doplnění zadávací dokumentace“. Výběrové řízení si musíte představit jako jakýsi dialog mezi investorem a zájemci o zakázku, naše právní úprava se v tomto ohledu nijak výrazně neliší od ostatních evropských států V letošním roce je to posouvání termínů rekordní i proto, že za prvé na jaře došlo k prodloužení termínu u všech stavebních zakázek o 30 dní v důsledku skokového zdražování materiálů (snaha o uklidnění situace) a za druhé se… Číst vice »
Krásně a přesně jste to popsal. Doplním jen, že ÚOHS není bezchybný a pro zadavatele je mnohdy nereálné se bránit proti rozhodnutí soudně (píšu to jako někdo, kdo pracoval jak pro zadavatele, tak pro ÚOHS). Proto je lepší prevence. Když něco potřebujete postavit (hlavně pokud na to máte dotaci), tak to potřebujete vysoutěžit rychle a při rychlosti správního soudnictví se i výhra u soudu může docela prodražit.
A kdyby se takovýchto „pětikilometrů“ udělalo po republice víc, vypadalo by to tady už dávno jako u lidí, dalo by se všude dostat snáz a nemuselo by se jezdit a smradit přes vesnice. Namísto toho tady léta jezdíme po místních silnicích přes Palačov a Lesnou, kde jediným „přínosem“ kraje bylo neosazení šipek „Valašské Mezičíří“, aby tamtudy snad nedejbože nikdo nechtěl jezdit.
Docela pěkná MÚK, zvlášť ve srovnání s MÚK Sedlice.
B-kom?? Předpokládám, že jejich lidi tam dozorovat nebudou. To by byl blbej vtip.
Nikdy jsem nepochopil, proč se i v oficiálním letáku ŘSD vyskytuje něco jako „rekonstrukce D48 Dub-Palačov“. Může mi někdo vysvětlit, jak se dá rekonstruovat něco, co vlastně ještě ani neexistuje a teprve to má vzniknout? 😁
Rekonstrukce je termín ze stavebního zákona. Prakticky v tom nic nehledejte.
No já tady nějak marně hledám tu D48, která v těchto místech v tuto chvíli prostě není.
Tak z větší části to rekonstrukce je. Já bych to teda nazval spíš „upgrade z I/48 na D48“ ale holt to nazvali takto. Novostavba je ta I/35 k Lešné (plus kousíček D48 s nájezdem). Jenom škoda že se vleče úsek „MÚK Bělotín – Rybí, II. etapa“
Upgrade není české slovo a hlavně: Legislativa ho nezná.
No protože ještě před budoucím napojení od Valmezu,je kus E462 (48 ) jak ve směru k Dubu, tak na Starojíckou Lhotu součástí této nově budoucí budované části a ten kus na obě strany se teď nedělá ,resp bude se rekonstruovat a zbytek od křížení,nájezdu a sjezdu k Valmezu se bude stavět.