ŘSD vybralo stavbaře obchvatu Bludova. Za 2,3 miliardy jej postaví Strabag a M-Silnice

Oprava silnice I/44 v Bludově. Foto: ŘSDOprava silnice I/44 v Bludově. Foto: ŘSD

Souběh dvou silnic mezi Bludovem a Šumperkem představuje podle ŘSD „nehodovou lokalitu“

38 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
standa

páááni . tak tady je čtyřpruh v pohodě ale úlibice – turnov ne . já žasnu. to je potřeba takový fičák na ty jeseníky?

RARA

Samozřejmě že je. Apelujte na místní vládce, aby dotáhli SP do zdárného konce. Buďme rádi za každý kousek dopravní infrastruktury.

Vladimír Bílý

Intenzity dopravy jsou zde téměř dvojnásobné a přesto to není ani plnotučná dálnice! Zatímco na Turnov se z Jičína původně měla stavět dálnice při polovičních intenzitách. A protože protesty, tak se potom hovořilo již jen o R, teď o 2+1 no a nakonec tam NIMBYsti dosáhnou svého, čehož výsledkem nebudou ani ty obchvaty. U Šumperka naštěstí nikdo neprotestoval, tak se staví.

RARA

To bude tím, že si nejen místní hezky postojí v Bludově. To je pak rychle přejdou roupy buntovat se proti výstavbě. A taky dost možná ŘSD nepodcenilo komunikaci s místními. To nevím. Když tak někdo zasvěcený by mohl říci nějaké podrobnosti.

mirek

Tak u Šumperka to neprochází středem chráněné oblasti, ale víceméně jedinou možnou trasou.

Zesp

Turnov – Úliblice zasekli ekoteroristi. V Bludově a okolí pochopili, že to bez pořádného obchvatu nepůjde. A taky ta trasa vede dost daleko od dědiny… Tam by spíše mohl protestovat spíše Sudkov či Dolní Studénky. A pro ekoteroristy to není tak zajímavé na zviditelnění jako třeba ten úsek do Turnova…

mirek

Chránit poslední zbytky cenné přírody před úplně zbytečným zabetonováním je ekoterorismus? Spadl jsi na hlavu?

Jiří Kocurek

Jasně, potřebné je jenom to, co arogantní aktivista za potřebné považuje. Iděláně aktivista z Prahy rozhodující stylem o nás bez nás. Však v té vesnici aktivista nežije, tak ji můžou odstranit z povrchu zemského.

Jarda

to nejde vysvětlit těmhle silničním betonářům, že jejich „betonové“ božstvo není všude božstvem….ONI TO ZKRÁTKA NEDOKÁŽOU POBRAT

Michael

Výborná zpráva, snad obchvat SU nebude pokračovat za dalších 17 let, jako tento po Postrelmovskem…

RARA

Tak v to doufáme všichni. Jak už jsem psal, doufám, že se intenzivně připravují jak plány na obchvat Šumperku, tak i na dokončení celé trasy, aby bylo možno rychle, bezpečně dojet na sever naší země

Vašek

No, dle mapové aplikace ŘSD není obchvat Šumperka ani v přípravě… Tzn. výstavba nejdříve po roce 2030.

RARA

To je škoda moc velká škoda. Bylo by super, kdyby lidi a technika se posunula o kousek dál. Jistě by nejen Šumperští proti něčemu takovému neprotestovali.

Otakar

Obchvat Šumperka nebude v následujících 20 letech. Není ani v podkladech ŘSD, takže s přípravou se začne tak za 10 let a pak 10 let kolečko schvalování a rozumování. Buďme rádi za ten Bludov, tam to bylo potřeba, Šumperk není takové peklo.

RARA

A to je škoda. Moc velká škoda. Nechápu proč se nemyslí na budoucnost, proč se nevyřídí razítka pro co největší počet staveb a podle toho jak by byli peníze a priority, tak by se stavělo. Takto budou muset lidi zase trávit spoustu času na cestách a zbůhdarma pálit PHM.

Původní Pražák

Zajímavý trend, opravovat stávající silnice těsně před výstavbou obchvatu. To samé Doudleby nad Orlicí. Těžko věřit, že to nemohlo ještě zhruba 3 roky počkat, až dopad opravy na provoz bude minimální.

Gejza

Tak ony si tyto opravy nejspíše vykřičejí kraje. Zkrátka chtějí bývalé silnice I. třídy převzít v co nejlepším stavu, aby je nemusely vzápětí opravovat ve vlastní režii. Přeci jen jsou na tom z hlediska disponibilních prostředků na silnice hůře, než stát.

Původní Pražák

Ano, to mě taky napadlo. Takže čistě byrokratický důvod, protože opravit původní silnici až těsně pred předáním kraji „nejde“. To radši alespoň jednu sezónu objížděk a komplikací na vytížené silnici.

mirek

Ale jde, často se to i dělá. Třeba po výstavbě D6 se teď opravovala stará I/6, než se předá kraji.
Proč to nešlo tady je otázka, buď se nedohodli, nebo už třeba byla silnice v tak špatném stavu, že by ty další čtyři roky nevydržela.

Jiří Kocurek

A po výstavbě obchvatu nebude údržba potřeba?

RARA

Jen tak dál a houšť. Skvělá správa pro Šumperk i pro Severní Moravu a Slezsko. Doufám, že se intenzivně pracuje na přípravě jak obchvatu Šumperka, tak i na obchvatu Zábřeha i Mohelnice.
Škoda jen, že stát nemá více takových projektů připravených aby využil toho, že stavební firmy jsou ochotny světě mnohem levněji než dříve.

Vladimir

Firmy citi, ze se muze stat to co v roce 2012, tedy nebudou zakazky, takze si do zasobniku snazi vyhrat co to jen jde.

RARA

Tak o tom žádná. Jak už jsem psal tohoto velice příznivého stavu by měl co nejvíce využít stát a zahájit co nejvíce staveb za zvýhodněné ceny. Tento jev nebude trvat věčně. Dříve či později korona odezní a ekonomika se opět rozjede na plné obrátky.

mirek

Korona odezní a stát zjistí, že už je tak zadlužený, že už mu nikdo nepůjčí. To teprve bude jízda.

Michael

Mohelnice obchvat má..

RARA

Pardon. Myslel jsem pokračování obchvatu Mohelnice. Neb ten stávající končí takříkajíc v polích a po krátkém úseku přijedete do Libivé. Děkuji za upozornění.

Vašek

Obchvat Zábřeha hned tak nebude, neb stávající obchvat, který tak byl koncipován se akorát začlenil do rozrůstávající zástavby a rozhodně není špuntem na trase. Dle ŘSD ukončení výstavby tohoto obchvatu v roce 2029, ale moc tomu nevěřím.

Vojta

Souhlasím, je to přesně tak jak píšete

RARA

Tak to je smutné. Měl jsem za to, že když se někde naplánuje nějaká dopravní infrastruktura, že je tam automaticky stavební uzávěra. Nebo se pletu? Když tak mne prosím opravte.

Jirka

Obchvat Šumperka nemá ŘSD vůbec v plánech, takže se příštích minimálně 20 let příprava nepohne.

Beekee

bylo by hezké to scelit, ale úsek okolo Líbivé by měl být teď číslo jedna, kdyby se stavělo na základě naléhavosti

RARA

Tak o tom žádná. Naštěstí tam je světlo na konci tunelu, neb to má navazovat na výstavbu D35 která naštěstí jede plnou parou vpřed. Myslím, že nejen v Libivé mají lidé kvůli tranzitní dopravě ze života peklo a závidí občanům Postřelmova či Zvole, kteří už obchvat mají.

PetrN

tak hlavně úsek I/44 kolem Libivé je nedílnou součástí úseku D35 Mohelnice-Staré Město, takže bez D35 jej ani není možné postavit…
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/54/infoletak_d35-stare-mesto-mohelnice.pdf

RARA

Dle mého je to jen výmluva. Stavět se může. Proč zbytečně čekat? Doufám, že když už je D35 v plné proudu, tak brzy dojde i na tento úsek.

Error

Clanku o zahajovanych stavbach je posledni dobou jako hub po desti. Samozrejme, stale jsou bolava mista, ale i tak se ctou prijemne.

RARA

Tak o tom žádná. Doufám, že takových příjemných zpráv bude více a více.

Otakar

S tím se nedá jinak, než souhlasit!

RARA

Děkuji pane Otakare za podporu. Přeji Vám i Vašim blízkým hezký, slunečný den a hlavně pevné zdraví.