ŘSD vybralo projektanty pro další část D6, stavět se má v roce 2025
Vizualizace D6 v úseku Žalmanov - Olšová Vrata. Foto: ŘSD
Jde o poslední úsek, který ještě nemá územní rozhodnutí.
Jde o poslední úsek, který ještě nemá územní rozhodnutí.
Dalnice je třeba, urychluje to provoz. ALE proč zase od Novéhostšecího bez jdinné odpocívky? to je tak těžké, udělat po 20-30 km parkovistě ála Nemecko/Rakousko?
Nevyhovující směrové a spádové parametry?! Vždyť tam je vlastně hotová 1/2 dálnice, stačí postavit tu druhou půlku. I nadjezdy s tím počítají.
Samozřejmě chápu politické zadání na dálnici do „Mrtvého kraje“, ale pokud bude tady dálnice, pak se při pohledu na intenzity provozu nemohu zbavit dojmu, že by měla být dálnice nejen celá I/38, ale v tomto případě i II/272. Ale to jen tak na okraj.
Víte někdo info o dálničním obchvatu Karvlových Varů? Vím, že se tam řešilo zanesení do ÚP, ale to je už snad vyřešeno. To, že cena stavby bude vysoká vím, ale zajímalo by mě, v jaké je to nyní fázi.
Viz níže.
https://zdopravy.cz/rsd-vybralo-projektanty-pro-dalsi-cast-d6-stavet-se-ma-v-roce-2025-123379/#comment-839993
Nevíte někdo, jak ta dálnice povede přes/kolem KV. Myslím od letiště na pokračování na Cheb…
Zatím nijak. Jihem je to složité stoupáním, a kopci, severem je to složité délkou a zástavbou. V místě se bojí o prameny. Takže ještě dlouho po stávající čtyřproudovce podél řeky Ohře.
Toho se nikdo z nás nedožije.
Někde po internetech kolovala studie. Jihem je to utopie, severem (Dalovice-Otovice-Stará Role-Jenišov) to má spoustu problémů, ale asi by to bylo proveditelné. Problém je, že při uvážení průměrné rychlosti 80 km/h, která by tam vzhledem k terénu a charakteru oblasti (příměsto) byla, tam vyjde časová úspora kolem 30 s. Tedy u varianty, která by šla dále od města. Takže tam bude dost pochybný výsledek TES.
No a jak píší ostatní, kdovíkdy to vlastně bude.
V tomto kontextu vlastně bude případné dokončení D6 pro Karlovarské kontraproduktivní. Až jim vzrostou intenzity kamionové dopravy průtahem, budou se ještě divit, pro co tolik let lobbovali…
Intenzity nákladní dopravy nemají důvod se zvedat. V současné chvíli zůstaly na I / 6 pouze obce Krupá (rozestavěno) s nepříjemnou křižovatkou a přejezdem, Hořesedly, Hořovičky a Krupá. Jinak jedou souvisle 90, což pojedou i po dálnici. Kolony zde nebývají. Kvůli časové úspoře 3 minuty nikdo nákladku nepřesměruje z D5. Lubenec je již s obchvatem hotov.
Drobné upozornění pro redakci: V tučném textu pod vizualizací chybí (nebo přebývá) kus textu.
Díky za upozornění, opraveno
Téměř dokonalá ukázka zbytečně vyhozených peněz. Platí v zásadě pro cokoli západně od Bošova (až sem to aspoň vytváří nové obchvaty).
Holt ŘSD neumí projektovat jenokolejné vložky jako nové tahy na západ, takže co naplat, bude to nové dálniční spojení v kuse až prakticky do Německa..
Stoupací pruhy v uspořádání 2+1 umí. Silnice o jediném jízdním pruhu až na výjimky ŘSD ve správě nemá.
Stoupací pruhy tam už jsou.
A je to tak i dobře. Dopravní stavby, krom spojení bodů A a B, mají třeba také sociální rozměr …
Vznik vnitřních periferií a volání po levném benzínu do aut, v případě dálnic.
No, nějak mě nenapadá, jak dálnice do Prahy o délce 140 km do Sokolova umožní někomu najít práci v Praze takovou, aby mohl dojíždět autem a přitom si to nemohl dovolit bez toho kousku dálnice…
U autobusu to je zrychlení tak cca o 5´a to jenom v případě, že by dnes dodržoval 50 / 90, což jaksi ani RJ, ani Flixbus nedodržují…
Já bych si přisadil – už cca od Krušovic tam nejsou intenzity pro dálnici. Kapacitně by postačovala nějaká přestavba / novostavba nižší kategorie. Také mi přijde naprosto ujeté mít všude doprovodnou komunikaci v parametrech 2. třídy. Ale jak to udělat, aby nová komunikace mohla sloužit zároveň pro místní dopravu?
Promiňte, ale nemohu s Vámi souhlasit. Naposled jsem jel po R6 v pátek a hustota provozu směrem na Prahu se dala srovnat s hustotou na D6. Když se před roky otevřela D5 až na Rozvadov, tak po dálnici skoro nikdo nejezdil…
D5 oprava.
Silniční síť není možné stavět na intenzity pátečního odpoledne. To bychom se nedoplatili…
Jestli myslíte I/6 a D/6, tak jednou zastavte u nájezdu od Nového Strašecí a uvidíte, kolik aut tam najíždí na dálnici.
Posunul bych to za Krupou nikoliv kvůli intenzitám, ale kvůli náročnosti (Šustna, Krupá, přejezd). Jinak souhlas, ale s obchvaty Hořesedel, narovnáním úseku Hořesedly – Hořovičky (dá se to jet při rozumné opatrnosti 90 km/h, tempomat tam nevypínám, ale při prvním deštíčku je tam vždy bouračka), obchvat Hořovičky, mimoúrovňové křížení I / 6 + I / 27 a otázkou je Petrohrad. Je krátký, ale je tam docela blbá křižovatka. Asi bych ho raději řešil taky obchvatem. A pak už jen odbočka na Stebno a Malměřice – Blatno, zatáčka před Lubencem, za Bošovem odbočka na Věrušičky a máme z toho prakticky stejně… Číst vice »
Vy k této části republiky zjevně nemáte naprosto žádný vztah… Vary jsou objektivně (vedle Zlína) jediné krajské město, které nemá žádné přímé kapacitní spojení s Prahou (ani vlak, ani dálnice). Navíc KVK je jedním z nejchudších krajů ČR a jeden z důvodů proč tomu tak je, je dopravní obslužnost a dosažitelnost.
zde bych položil otázku. Jak je možné, že KV Kraj je nejchudší a nejméně vzdělaný a přitom má Hranice do Bavoska a Saska?
Zde bych Vám odpověděl. Kdybyste chodil do školy a ne za ni, tak byste tu netrolil. Už v 7. třídě ZŠ se v rámci výuky zeměpisu učí o jednotlivých krajích ČR.
Jako ten, který se v bývalém Západočeském kraji, okres Sokolov narodil a 45 let tam žil Vám myslím kvalifikovaně odpovím. Základem průšvihu bylo vysídlení přirozených obyvatel od roku 1938, tedy Němců a i Židů. Čechů bylo v oblasti cca 10 – 20 %. V kraji po 2. SV nastal obrovský rozvoj těžby uhlí + trochu strojírenství. Na tento rozvoj v kraji rozhodně lidi nebyli a už vůbec ne ti nejvíce kvalifikovaní. Do kraje se stahovali lidé z celého státu, nebyl zde například problém získat byt. Můj táta byl z Černošic, mamka z Jirkova, sešli se v Chodově. Dále byl v… Číst vice »
Pak je spíš na místě se ptát, jestli Karlovy Vary a Zlín skutečně mají být krajskými městy.
Administrativní status sám o sobě negeneruje přepravní poptávku.
To také nikdo netvrdí. Karlovy Vary a KVK jsou historicky biti … Z kdysi prosperujícího mondénního kraje, kde si korunované hlavy celého světa podávaly dveře, se stal díky odsunu německého obyvatelstva a následné hospodářské bolševické devastace kraj, kde nezůstal kámen na kameni. Zanikly desítky porcelánek, utlumila se těžba uhlí v sokolovské pánvi … Soudruzi jen dojili valuty z lázeňství, aniž do kraje kdy vrátili korunu. To vše pak po divoké privatizaci umožnilo, z naivity a ziskuchtivosti pár desítek jedinců, masivní příval ruského kapitálu. K čemu to vedlo, toho jsme denními svědky. Ten kraj potenciál má, dokonce nemalý, jen prostě potřebuje… Číst vice »
Která ovšem nespočívá ve výstavbě kapacitní, ještě k tomu silniční komunikace do Prahy. Kraje je potřeba oživovat především zevnitř. A pokud už dálkové spojení, co třeba pořádná železnice?
Právě proto bych navrhoval upustit od myšlenky stavby dálnice duchů a o to více prostředků dát do modernizace trati 140. Když po nové trati přes Most dojedou expresy z (centra) Prahy do Chomutova za 60 minut, aby to daly do Varů za dalších 30 minut. A těžit by z toho mohla i nákladka, která by nahrazením horské trati přes Hájek tunelem přišla o jednu z hlavních překážek efektivního provozu.
To právě RS4 do Mostu by docela dobře řešila. 30 minut do Mostu z Prahy a za dalších 60 minut do KV. Tedy srovnatelné s dálnicí.
„Ostrovské metro“ by se asi opravdu nepodařilo obhájit, mám ho léta namalované myší na mapě 🙂 : https://mapy.cz/s/heboloveje
To je zase takové to nekoncepční české flikování… Odbočka z odbočky …Most už další kapacitní spojení nepotřebuje, to stávající je nadstandardně dostačující.
Zlín už má napojení na dálnici v Otrokovicích roky a jejich dopravní uzel ve městě je k smíchu
Ano, to je taky smutný příběh. Někteří prostě nepochopili, že žijeme ve 21. století … Neustále se potýkáme – z evropského pohledu vzato – s provincionalismem. Chybí vize, koncepce a hlavně realizace odpovídající současnosti.
Mají dálnici a auta, tak na to nádraží, a zejména na vlaky, už nepospíchají.
Mají dálnici, auta, ale nemají rozumně placenou práci v místě…
A v čem konkrétně KVK pomůže, když bude mít plnohodnotné dálniční spojení s Prahou? Já jen, že se např. dlouhodobě věnuji Ústí a nezaznamenal sem, že by tamní problémy zprovozněná dálnice vyřešila.
Třeba ve zvýšení atraktivity pro investory, vyšší a širší nabídka pracovních sil a oživení ekonomických aktivit v regionu. Jinak nesrovnávejte, prosím, Vary a Ústí. Z Prahy jste v Ústí vlakem i autem do hodiny, ve Varech ani smykem. Z Ústí jsou lidé schopni dojíždět za prací i do Prahy (např. můj kolega), z Varů bude sotva někdo dojíždět (ten dojezdový čas je totiž skoro shodný s tím do Brna). A tak bychom mohli pokračovat…
Investoři investují i tam kde nejsou dálnice. Pracovní síly vám dálnice vedoucí vnitřní periferií nepřivede. Nebo jste myslel, že budou jezdit lidi z Kladna a Prahy pracovat do KV? Z Prahy jste v Ústí do hodiny mj. proto, že je Ústí o nějakých 30 km blíže. Z KV to do centra Prahy nedáte pod hodinu ani po komplet dálnici (natož ve špičce) a i kdyby lidi jezdili denně autem, stejně vám budou utíkat tak, jako utíkají z Ústí.
Dálnice sama o sobě není řešením, ale nástrojem, který by měl ta řešení umožnit. Vlastní realizace je na lidech … K čemu by vám byla řešení, kdybyste pro ně neměl nástroje a podmínky?
Jihočeský kraj zatím dálniční spojení s Prahou, ani Evropou nemá, jsou to také dosídlené Sudety, a přesto je tam socioekonomická situace mnohem lepší. Škoda Auto v Kvasinách ukazuje, že i obrovská fabrika může fungovat bez napojení dálnicí (sice je tam spousta problémů, ale žádná dálnice se tam stavět nebude). V momentě, kdy máte silniční spojení s odpovídající kapacitou a bez dopravních závad, může to investorům stačit i když se nejedná o dálnici. Třeba jako napojení Chebu na A93. B 303, I/6 nejsou dálnice a přece je chebská PZ plná a mají tam problém sehnat lidi. Dálnice nemusí být zásadním nástrojem.… Číst vice »
Sorry, ale to co povídáte jsou nesmysly. Srovnáváte nesrovnatelné (JČK je 3x větší, 3x lidnatější, nikdy nebyl tak zdevastován odsunem německého obyvatelstva, průmyslová infrastruktura patřící spíše do potravinářsko-zemědělského komplexu kupodivu přežila i bolševické hospodaření), JČK má prostě historicky, ekonomicky i sociálně zcela jinou strukturu a základ než vámi tolik opovrhovaný KVK. Info pro Vás, Kvasiny nejsou v JČK, ale v KHK a na jejich podporu se stavěla nová trať Častolovice – Solnice (produkce je odvážena po dráze, u aut to není problém). A co jsem nepochopil, o jakém vnitřním potenciálu KVK jste hovořil. Tam pokud nepřijde výrazný investor, tak se… Číst vice »
Souhlasím s Tebou Tomáši. Jako osoba, která v KV kraji bydlela, léta dojížděla denně autem do Prahy a i dnes tam docela často jezdí (cca 20x ročně) mohu potvrdit, že I / 6 Bošov – KV nemá kapacitní problém, pokud na ní nebude „rychlostní Klondajk“, tedy bude se dodržovat 90 km/h. Stoupací pruhy tam jsou, odbočovací pruhy tam jsou (asi s jednou nepodstatnou výjimkou), zimní údržbové problémy okolo Bochova budou stejné i na dálnici. Na druhou stranu jedná se o přeshraniční projekt, dotuje to EU asi z 85%, tak proč si to nepostavit… Upozorňuji, že já nejsem zastánce dotací pro… Číst vice »
Meritum věci však tkví ve faktu, že kapacitní spojení (jedno zda mu říkáme dálnice či trať) má také rozměr sociální, ekonomický a třeba i strategický. Nejde tedy o nějaké šotoušsky pojímané veličiny, jako je intenzita provozu, počet jízdních či stoupacích pruhů … 😉
Jedná se o úsek s intenzitami dopravy okolo 10 000 vozidel denně a jeho parametry nejsou nijak zásadně špatné. Co se naší dálniční sítě týká, bota nás tlačí opravdu někde jinde. D6 a D7 byla prostě před 35 lety nakreslena že bude. Od té doby koncepce rozvoje dálniční sítě nebyla aktualizována, jenže změnilo se mnohé…
Naprostý souhlas. Bohužel zrovna u těchto dálnic na vesnice lze jednoduše vykupovat a stavět.
Omlouvám se, ale Vy jste nepochopil jeden za základních faktů. Tady (v ČR) se nestaví v pořadí podle míry potřebnosti té které dálnice (či trati), ale podle toho, kde je nejmenší problém a odpor to či ono postavit a kde je to nejvíc vidět (za to jsou přece ve volbách politické body).Druhým, smutnějším, faktem je, že základní dálniční a železniční infrastruktura měla již dávno existovat a dnes jsme ji měli jen „dopilovávat“ a ne tvořit. Za tuhle retardaci můžeme poděkovat „plánovitému“ hospodářství reálného socialismu, kdy jeden rezort vydělával na druhý až všichni měli všechno a nikdo neměl nic, kdy se… Číst vice »
Za tuhle retardaci vděčíme také nesmyslně předimenzované koncepci dálniční sítě. Praha je jedinou evropskou metropolí, ze které vede 9 dálničních radiál. To nemá ani Londýn! Kdyby se nestavěly dvě dálnice na jih Čech, dvě dálnice z Brna na jih, kosočtverec na Střední Moravě (a v jeho důsledku další dálnice mezi střední Moravou a Břeclaví) a právě D6 a D7, kde jsou 50 km od Prahy intenzity jako na silnicích II. třídy, už mohla být dálniční síť dávno hotová. A dělaly by se tolik potřebné obchvaty a novostavby na silnicích I. třídy.
2025 je vlhký sen ŘSD. Vždyť z toho, co se mělo letos zahájit, se nezahájí tak 2/3. Ty jejich termíny jsou opravdu k smíchu.
Mě by třeba zajímalo, jestli se ještě letos začne přestavovat Bauerova v Brně
Nové úseky se zahájili, ale problém je v tom že jim chybí lidí na práci ..
zahajily
Nikdy jsem nepochopil, proč si ŘSD ve svých oficiálních letácích pojmenovalo úseky v Karlovarském kraji obráceně, když je D6 číslována od Prahy. I do těch jejich vizualizacích na youtube to vneslo velký chaos a nepřehlednost, když na sebe „navazují“ úseky Knínice-Bošov, Žalmanov-Knínice a Olšová Vrata-Žalmanov.
…omlouvám se za ten překlep, pochopitelně „vizualizací“.
Nechapu jednu vec – proc jsou na tom sjezdu zase tyhle kruhakove brejle? Jaka zde asi tak bude intenzita, ze to ospravedlnuje takovehle reseni?
Šířka 25,5 m je na dálnici tímto směrem zbytečně moc.
Ony existují normy, které ukládaní, jakou šířku musí mít dopravní stavba pro danou rychlost.
… a pro novostavby jsou závazné. Výcuc z normy je např. tady: http://www.ceskedalnice.cz/odborne-info/kategorie-komunikaci/
Zajímavé, jak pro D49 z Vizovic na sh se Slovenskem plánek počítá s R25, tedy 4 pruh, ale dle stejnojmenného fóra, tam má být pouze střídavý 3 pruh.
Kolem Vizovic? Proč, tam snad nikdy nic nepovede 🤣
Ale povede. Ve vizializaci.
Řekl bych, že je to důsledek silniční loby…
1. Stávající dálnice se v parametru D22,5 stavěli běžně.
2. Návrhová rychlost je pak teda zbytečně vysoká, velký rozdíl rychlostí mezi nákladní a osobní dopravou snižuje bezpečnost provozu.
3. V tom případě na stávajících dálnicích nelze rychlost zvyšovat.
ad 3.) a pak tady máme rychlostní silnici Vyškov-Prostějov-Olomouc kde bylo nejedno omezení na 90 km/h a muselo se to předělávat, protože se kdysi ušetřilo např. na připojovacích pruzích.
Apropós, vejde se na D22,5 ulička pro záchranáře, aby projeli s hasičským vozidlem, když bude stát vpravo kamion a vlevo autobus?
Rychlost neomezovala šířka, ale právě ty chybějící pruhy, protože kdyby se jezdilo rychleji, tak by bylo nebezpečné na tu „dálnici“ (vlastně Rko) najíždět.
Nevím, zda by tam ta ulička byla, myslím si (myslet znamená h…o vědět 🙂 ), že ano.
Super. Jsem zvědavý na technické řešení finálního úseku od Olšových vrat do Karlových Varů. Budou tunely nebo se udělá prostá augmengace stávají í trasy.
https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavby/96/infoletak_d6-karlovy-vary-olsova-vrata.pdf?t=2022-06-07%2018:08:15.954
Také si myslím, že někde za Andělskou horou by D6 měla jít do tunelu aby se snížilo klesání a tunel by měl ústit někde v úrovni poslední velké levotočivé zatáčce směrem do Varů.
Od té doby, co je konečně z Olšových Vrat do KV radar (a že to trvalo, i Hlinka mohl žít), tak tam žádné problémy nejsou…
Obávám se, že pro tunelové řešení nebude ve Varech pochopení. To především z obavy o stav podzemních vod a následně možných problémů s některými prameny. Podzemní stavby jsou ve Varech obecným problémem.