ŘSD vybralo projektanty pro další část D6, stavět se má v roce 2025

Vizualizace D6 v úseku Žalmanov - Olšová Vrata. Foto: ŘSDVizualizace D6 v úseku Žalmanov - Olšová Vrata. Foto: ŘSD

Jde o poslední úsek, který ještě nemá územní rozhodnutí.

Další krok k přípravě dokončení dálnice D6 z Prahy do Karlových Varů udělalo tento týden Ředitelství silnic a dálnic. Vybralo projektanty, kteří připraví dokumentaci pro stavební povolení (DSP) pro předposlední úsek dálnice ve směru od Prahy: Žalmanov – Olšová Vrata.

Zakázku za 20 milionů korun získal Pragoprojekt, jak ukazují data z registru smluv. Koncept dokumentace má mít hotový do šesti měsíců.  Stejná firma se podílela už i na předchozích stupních přípravy.

Jde o jeden z úseků, kde dojde k přestavbě stávající silnice I/6 na dálnici. V úseku mezi Bochovem a Olšovými Vraty propojuje stavby D6 Žalmanov–Knínice a D6 Karlovy Vary–Olšová Vrata. Stávající silnice je zde dvoupruhová s nevyhovujícími směrovými a spádovými parametry.

Sedm kilometrů dlouhý úsek je jedinou částí budoucí D6, která dosud nemá územní rozhodnutí, přepracovaná žádost byla odeslána letos v dubnu. Šířkové uspořádání se vrací k původní variantě D 25,5 s nejvyšší povolenou rychlostí 130 km/hod. ŘSD aktuálně počítá se zahájením stavby v roce 2025, ostatní úseky mají začít v roce 2023 nebo 2024.

D6 Žalmanov - Olšová Vrata. Foto: ŘSD

D6 Žalmanov – Olšová Vrata. Foto: ŘSD

Odhadované náklady jsou 2,4 miliardy korun. Kromě jedné mimoúrovňové křižovatky zde vznikne i ekodukt, trasa překonává nadregionální biokoridor. U Andělské hory vznikne lávka pro pěší. Detailně je stavba popsána v informačním letáku ŘSD.

Na D6 aktuálně zbývá dokončit osm úseků. Jeden (obchvat Krupé) se staví, dva mají začít ještě letos.

Tagy D6 D6 Žalmanov - Olšová Vrata Pragoprojekt Ředitelství silnic a dálnic ŘSD
74 komentářů