ŘSD vybralo projektanty obchvatu Třebíče, s povolením počítá v roce 2026
Silnice I/23 v Třebíči. Pramen: ŘSD
Díky přeložce má z hlavní trasy mimo jiné zmizet úrovňový přejezd na trati Brno – Jihlava; nová silnice bude trať podcházet.
Jelikož tuto oblast docela znám, tak je mi záhadou, jaké bude zvoleno řešení stavby směrem od Brna. Terén je tam obzvláště náročný z důvodu velkého převýšení na malém úseku. Dle mého tento úsek bude docela oříšek. Uvidíme …..
Trasa mezi Třebíčí a železničním přejezdem před Vladislaví zůstane cca ve stávající stopě.
Obchvat ne Průchvat? Nesmyslná trasa přes obytnou zástavbu..
Tam teda vidím (od východu) ČOV, průmyslový areál, nákupní centrum, zahrádkářskou kolonii (budiž) a v Koželužské napočítám 4 vrstevnice á 5 metrů převýšení od silnice až téměř k Řípovské. Pak tam tedy je kus obytné zástavby, kterou to projde v tunelu. … projde v tunelu i s železniční tratí a jsme mimo město.
To je strašný…
Je záhada, proč tenhle „neobchvat“ nezačíná na západě už před Červenou Hospodou.
Hádám, že Červená Hospoda tolik nehoří, když silnice vede jen na kraji zástavby. Neříkám, že by tam obchvat být neměl, ale není určitě prioritní.
A kdy bude narovnání a zrychlení tratě Zastávka – Okříšky – Jihlava, aby lidi aspoň v tomto směru nemuseli autem? V některých místech by se po narovnání dalo jet i 160, všude jinde od 100 výš (až na pár míst).
Ta trať je vhodná akorát na kompletní změnu. A jelikož ji v úseku Brno- Jihlava má nahrazovat VRT….
Zastávka – Třebíč proběhlo zrychlení už před cca 6 lety.
Narovnání údajně před Jihlavou – viz VRTkařské plány se 2 tunely mezi Jihlavou a Malým Beranovem.
Nicméně relaci Brno – Jihlava stejně pokryje VRT.
Jo, bylo to “zrychlení” ve staré stopě, takže maximálka nadále tragická. Je potřeba trať elektrifikovat a narovnat = udělat to pořádně.
A Třebíči a ani předmětnému směru, kterým jezdí auta přes Třebíč, žádná VRT jaksi nepomůže. Auta Brno – Jihlava jezdí po D1 a do Třebíče se vůbec nepodívají.
Maximálka na cca 4 km 100 km/h. P. S. Jedna věc je traťová rychlost, druhá věc je např. četnost dostatečně rychlých spojů. 2h takt vs. 1h takt rychlých spojů je hodně velký rozdíl. Obdobně jako je rozdíl jet trasu Brno – Třebíč nějakých 65 min. rychlíkem vs. 90 min. Os vlakem (což je rozdíl daleko větší než cokoliv co by zkrátila jakákoliv přeložka – kterých by tam stejně muselo být fůra na to, aby se rychlost zvýšila souvisle a zároveň výrazně). Ani (další) modernizace t-240 neodvede z Třebíče nákladní dopravu (to jedině obchvat), totéž pak platí pro tranzit např. směr… Číst vice »
Studii proveditelnosti na elektrizaci včetně případných úprav/modernizace zpracovává SUDOP Praha od roku 2022. Musíme doufat, že na Správě železnic mezitím nezapoměli, že takovou zakázku zadali, a dočkáme se i nějakých výsledků 😉
Už v roce 2015/16 bylo v regionálních médiích uváděno, že přesně tato studie je zpracovávána.
To tehdy nebyla pravda, nebo ta studie tehdy dopadla nějak nevýhodně co do ekonomického hodnocení?
Tak na to si fakt počkám. Ale tipuju, že 160 mezi Náměští a Okříškama tam na beton nebude.
Bude, ale s výraznými propady přes Vladislav a Třebíč…
Nebojte, výsledku se dočkáte letos na přelomu srpna a září. Kromě tratě Zastávka u B. – Jihlava řešíme i trať Znojmo – Okříšky/Třebíč.
To není obchvat ale nový dvouproudový průtah vedený naprosto nesmyslnou trasou, kde je předem vyloučeno rozšíření. Neřeší průjezd Červenou Hospodou ani neskutečně úzkou silnici na Vladislav. Světelných křižovatek tam bude taky dost. Díky mísení místní a tranzitní dopravy nelze získat jakékoliv nadnárodní dotace. Je to předražený nesmysl, který pomůže pouze stavebním firmám, nikoliv mé rodné Třebíči.
Je někde návrh řešení plnohodnotného obchvatu? Případně je vhodnější severní nebo jižní? Mapka by byla super. Nebo se o tom vůbec neuvažovalo?
Zadavatel odmítl posoudit varianty z pohledu financování a budoucí možnosti rozšíření. Neřešila se ani rychlost průjezdu, která pro nový průtah vychází hrozně – skutečný obchvat extravilánem by byl 2x rychlejší a s možností rozšíření. Hned za tunelem napojují silnici ze Starče a Boroviny. Auta v tunelu tak budou stát a kouřit. Navíc stavět jen dvouproudový průtah s předpokládanou zátěží 20 tisíc aut denně, to taky neodpovídá normám. Je to naprostý a předražený nesmysl. Ale ti, kteří se na tom napakují už si realizaci pohlídají. Hledejte na webu třeba obchvattrebice.cz.
20 tisíc ano, ale na současném průtahu. Tranzit je minimální a zátěž se navíc rozloží mezi obě komunikace. Takže důvod pro rozšíření nikdy žádný nebude. Dvoupruh navíc se stoupacími pruhy a MÚK nebo stykovkami je naprosto adekvátní. Světla tam nemají být žádná. Nevím taky, proč by auta stála v tunelu, když pojedou po hlavní. Úprava silnice dále na východ je řešena samostatnými stavbami. Takže spousta bludů a nepravd ve Vašem příspěvku. Jediné s čím souhlasím je, proč není obchvat vytažen až za Červenou Hospodu za další železniční přejezd k vyústění budoucího krajského obchvatu Okříšek a Krahulova.
„Skutečný obchvat“ by převzal o to méně vnitroměstského tranzitu.
Takže by ani nebylo potřeba ho rozšiřovat. 🙂
Jedna věc je rychlost průjezdu, druhá věc je čas průjezdu – ten „skutečný obchvat“ by byl delší, takže při byť vyšší rychlosti by byl asi projet za obdobný čas.
P. S. Auta už brzy kouřit tak jako tak kouřit nebudou.
„Ale ti, kteří se na tom napakují“
To je mi opravdu věcný argument pro změnu trasy.
Směr na východ je samostatná stavba: https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavby/500/infoletak_s23-trebic-vladislav.pdf
Na hlavní trase není ani jedna křižovatka řízená SSZ. Úprava úseku Třebíč – Vladislav je samostatná stavba stejně jako obchvat Vladislavi. Obojí už má minimálně územko.