ŘSD vybralo projektanta pro dálniční obchvat Litomyšle, stavět se má od roku 2023
Vizualizace D35 u Litomyšle
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) klopýtá k cíli, kterým je výstavba dálničního obchvatu Litomyšle, jinak též desetikilometrového úseku D35 Litomyšl
Ideálna doba na plno pokračovať v príprave a projektovaní infraštruktúrnych stavieb. Dúfam, že do toho nejaký „Bárta“ nehodí vidle ako pred 10 rokmi.
Svatou pravdu bratře díš. Nebylo by od věci třeba takový Pražský okruh shora protlačit. Nyní je na to vhodná doba.
Spíš bych zkusil toto využít k maximalizaci staveb na železnici, popohnat tunely a rozhýbat posílení kapacity mezi Ústím a Třebovou, která bude potřebovat minimálně 3 koleje. Ale možná by se z rozhýbávání dala zaplatit celá pravobřežka. O VRT ani Přesunu teď asi nemá cenu uvažovat.
Dále je třeba aby se řešilo Labe a průplav Ratiboř-Ostrava, což je důležité z hlediska importu/exportu na světové trhy, zejména by to zajistilo levný přístup k Australskému uhlí, které bude v metalurgickém průmyslu třeba a které je levnější než místně těžené. I po započtení dopravy.
Vlakem to nejde? Vozí se tak ruda do Třince. Narážím na to, že v přístavu se uhlí musí tak jako tak přeložit z námořní lodě na říční loď. Pásovému dopravníku je jedno, kam to sype.
Nějak takhle vypadá nakládka na loď na velkých jezerech. Tahle loď po Odře nikam nedojede, na to je Odra příliš malá nebo tahle loď příliš velká, dle úhlu pohledu. https://www.youtube.com/watch?v=_0UPPqI5yPM
PS: Vlny na přídi nezpůsobuje vypuštění odpadu do vody. Ty vlny způsobuje lodní šroub na přídi při manévrování.
Jde, ale jde o cenu a kapacitu dráhy atd., lodní doprava by měla být v porovnání na jednotku nákladu levnější než silnice, nebo železnice. Ano, odra je poněkud malá, na druhou stranu Poláci staví přehradu u Ratiboře a pod ní mají Odru kanalizovanou, z našeho pohledu pak s nimi zbývá promptně vyjednat koupi pozemků a stavbu nějakých 3 kilometrů kanálu kolem meandrů na soutoku a zbytek je zase po kanalizované/kanalizované řece, navíc stačí u nás mít splavných pár kilometrů. Přístav může být někde u Vrbice, třeba.
Odra/Bohumin – 25m3/s na 50 metru siroky tok na jare. To po lodni doprave primo vola.
Jak mohou zadat DSP, když ještě neplatí DUR? Co když se to celé změní …
Možná už jsem moc starý, ale pamatuju si ještě docela jasně jak se celé roky přešlapovalo mezi severní a jižní variantou tehdejší R35. Nakonec po x desítkách let hadrkování zvítězila jižní varianta – tj. vést tuto dopravní tepnu okolo Litomyšle a Vysokého Mýta, s tím, že stát postaví do “severních” obcí Typu Česká Třebová a Ústí nad Orlicí od čtyřproudové komunikace kvalitní přivaděč. Čekal bych jeho napojení právě někde v prostoru na sever od Litomyšle. Ví někdo jak to tedy je ? Nebo došlo na typicky české “sliby-chyby” ?
V soucasne dobe sjezd na CT neni, ale intenzivne se o nem jedna. Paradoxni ale je, z puvodnim planu byl a predchozi vedeni mesta CT reklo, ze ho nepotrebuji, tak se z planu odstranil a nasledne bez jiz bez nej byl projekt posouzen EIA. Ted se nove vedeni mesta CT probralo, ze chybejici sjezd je megakravina a slozite se vyjednava jeho znovunavraceni do projektu, proti cemuz neni Litomysl, (auta z CT na dalnici by totiz musela stale jezdit pres mesto) ale na zadni se stavi obec Nemcice.
Pozor EIA je i s tímto sjezdem. Vypustil se kvůli brblání Litomyšle, která tak dlouho horovala za jižní variantu až ji tam má. A nyní vymýšlí jak s tím co nejdál od města….
Severní obce mají vlak a v brzké budoucnosti se nic neplánuje. Možná dojde k obchvatu nějakých obcí.
On by se dálniční přivaděč hodil už z toho titulu, že ve Třebové je překladiště kontejnerů kamion/vlak. Ale pokud chcete, aby se na toto překladiště kamion nedostal, tak prosím. Ale nechte si to pro sebe a neškoďte.
A kam ten kamion z té Třebové po té dálnici pojede? Do Hradce? Pak by bylo lepší překladiště u Hradce. Do Olomouce? Pak by zase bylo lepší překladiště u Olomouce. Na Svitavsku se toho zboží příliš neotočí…
Ale ve Třebové už překladiště stojí nevím jak by se na to tvářila firma Metrans kdyby jste jí řekl ať překládá kontejnery v Hradci nebo olomouci
No pozor, tam ještě vede silnice I/43 na Polsko, Pokud bude cílem Vratislav, respektive tato strana Polska, tak bude pro každého autodopravce lepší jet tudy, než přes Ostravu nebo Olomouc, takže čtyřpruh by smysl dával.
Nicméně přivaděč do ČT by stejně vedl mimo I/43, ne?
Tamtéž, odkud/kam jezdí dneska. Ale v ideálním případě se nebude muset škrábat okreskou a středem dědiny. Nebo to chcete?
A jinak to překladiště v Olomouci a v Hradci máte postavené? Hádám, že nikoliv, když tam žádné není. Přemýšlel jste alespoň, kde by se tam dalo udělat? A to tak, aby se na něj po silnici nejezdilo zkrz náves a „okolo kostela“ jak je tomu v Horních Heršpicích (a překladiště je z toho důvodu zavřené).
Každopádně nejvíc budou plakat občané Litomyšle a návštěvníci zámku. Rozhodně nebudu jezdit z ČT na dálníci někde k Chocni jak je jich zbožné přání. Zkratkou okolo zámku je to na daný nájezd u Litomyšle směr HK tak o 5 minut delší cesta, ale to dopravní zatížení odnesou místní komunikace Litomyšle…. Karma je zdarma. Předchozí vedení radnice Litomyšle si na ŘSD vybrečelo vypuštění dané křižovatky sever. Tak teď si to občané užijí i s úroky.
Taky ne nebudu jezdit na Choceň. Zdá se že si budem tou smutnou realitou ( že to byla chyba) projít a až pak se zbuduje múk Od ČT