ŘSD vybralo firmu na stavbu obchvatu Doudleb nad Orlicí, hotovo bude do dvou let
Silnice I/11 v Doudlebech nad Orlicí. Foto: mojebillboardy.cz
Ředitelství silnic a dálnic chce letos začít se stavbami nejméně devíti obchvatů.
Chtěla bych se zeptat, proč se neřeší obchvat měst Žamberk a Jablonné nad Orlicí. Nechápu, proč Doudleby. Jednou na to musí dojít, tam je situace neúnosná. Děkuji.
Odpověď vyplývá víceméně z příspěvku od yxc, tedy že je to kvůli Kvasinám.
To bude tím, že provoz přes Doudleby je několikanásobně vyšší, než přes Žamberk a Jablonné.
Je vyšší, ale nikoli několikanásobně. Hlavně ovšem jde o to, že obchvat Doudleb je za zhruba 150 mil. Kč, kdežto obchvaty Žamberka a Jablonného by vzhledem k terénu vyšly každý tak na desetinásobek.
Chtěl bych se zeptat, přečísluje se I/11, až se D11 dostaví?
nepřečísluje, zůstane stále I/11, nebude to mít parametry dálnice, bude stále dvoupruhová
I/11 z Hradce Králové na Moravu zůstane pod tímto číslem a ve stávajícím uspořádání, kdežto dálnice D11 povede kolem Trutnova do Polska.
Nevíte, jak to vypadá s obchvatem Církvic?
Slavnostní zahájení stavby se uskutečnilo 15. 9. 2020. Zprovoznění stavby se předpokládá v 08/2022
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/292/infoletak_s38-cirkvice-obchvat.pdf
Už to tady dříve zaznělo několikrát, ale je škoda, že se obchvat Doudleb a Kostelce neřeší jako jedna stavba v úplně jiné stopě… 🙁
Staví se to, co je v územních plánech. Je to tak správně. Lidi se podle toho mohou rozhodnout, jestli chtějí bydlet u silnice nebo ne. Kostelec má severní obchvat v územním plánu a na obchvat Doudleb nemá vliv.
Jj sice je v územních plánech, ale to je tak všechno. Nikdy se v té stopě nepostaví, a když, tak to se bude už možná létat, než jezdit…
Postavit se to dá. Musí se jen dobře spočítat hluk. Do budoucna kdo ví. Třeba se změní vyhláška a hluk nikdo řešit nebude. Nebo se tam dají protihlukové stěny.
Samozřejmě se dá postavit takřka všechno. Jen jde o to mít na tu stavbu „papíry“. A to při tom, kdo v dotčené lokalitě bydlí, nebude tak jednoduché.
Přesně tak, mohlo to vypadat nějak takto https://mapy.cz/s/nozemusede
Je to promarněná příležitost a zbytečný zábor kvalitní půdy, protože pro takový obchvat by se dalo zčásti využít málo využívané asfaltové cesty https://mapy.cz/s/nufanupopo
Nadruhou stranu si myslím, že obchvat Kostelce nakonec nebude nikdy, protože se už nedá rozumně napojit, aby ještě dával smysl a jeho vedení bylo akceptovatelné pro obec. Takže nakonec se půda vlastně ušetří, zaplatí za to ale obyvatelé Kostelce a řidiči.. :-/
To by se muselo hodně dobře naplánovat kudy by byla silnice vedena, neboť na Tabulkách je zdroj vody pro KNO, a z druhé strany je dobývací prostor cihelny.
Ale je pravda že takto to dává největší smysl a bylo to tak i kdysi zamýšlené ve spojitosti se severním obchvatem Častolovic. Jenže bylo zapotřebí „vytěžit“ jinak pozemky v Častolovicích, a proto obchvat Častolovic půjde (někdy) jihem přes záplavové území a Naturu.
dovolil bych si ten náčrt lehce upgradovat 🙂
https://mapy.cz/s/jevukumado
Na severu Častolovic by to ani nemuselo vybíhat tak daleko a mohlo by to k nim být více přimknuto. Ta kličkovaná z jihu (Častolovice) na sever (Kostelec) je strašná zvlášť, když u Orlice je stejně problém s NATUROU …
Menší úprava https://mapy.cz/s/macehusozu
Naprostý souhlas! Já to sice zakončil v místě, kde se má napojit jižní obchvat Častolovic, ale ten kdyby šel severně, tak by lépe pobral silný provoz směr Kvasiny a Rychnov n. K. Dávalo by to takto největší smysl. Jenže to by ŘSD muselo řešit I/11 v nějaké komplexní tahové studii a ne si pytlíkovat každý obchvat zvlášt..
Moc velké převýšení od řeky Kněžné na kopec Na Nebesích.
Most + zářez, případně tunel – pořád lepší než ta šílená estakáda co požadují ekologové v nivě Orlice…
Hlavně v tý nivě hrozí povodně, nebude tam stabilní podloží….to bude drahé….. to se postaví…..jen mě mrzí, že už to asi nezažiju….
Přesně tak. Je to promarněná příležitost a zbytečný zábor kvalitní půdy, protože pro takový obchvat by se dalo zčásti využít málo využívané asfaltové cesty v polích severně od Doudleb.
Na druhou stranu si myslím, že obchvat Kostelce nakonec nebude nikdy, protože se už nedá rozumně napojit, aby ještě dával smysl a jeho vedení bylo akceptovatelné pro obec. Takže nakonec se půda vlastně ušetří, zaplatí za to ale obyvatelé Kostelce a řidiči.. :-/
PS.: Omlouvám se za možná dvojitý příspěvek, ale kvůli původně vloženým odkazům na mapy.cz prochází nějakým schvalováním, což strašně dlouho trvá 🙁
To platí o dost velké části obchvatú. Místo aby se koncepčně přetrasovala celá komunikace, tak se pouze lokálně řesí obchvaty jednotlivých obcí, ale mezi němi vede stále stejně tj ze středu obce do středu obce.
doufam ze v budoucnu kruhovy objezd ve vamberku prestavi na muk,v budoucnu se tam bude jeste napojovat obchvat z rychnova a mit 6 vyjezdu je docela masakr
Obchvat RK nebude nikdy koncit ve Vamberku. Pokud se nekdy dostavi druha etapa obchvatu RK, tak bude koncit nahore na Budine…
takze lupenice nebude vyresena?!na co je tam tedy ten vyjezd smer rk?to je k obsluze pole?
Předpokládám, že je to jenom na vjezd do pole, možná nějaká příprava na výstavbu… Lupenice půjde těžko vyřešit díky své poloze a směrování. Jediné řešení je asi trasování za koncem Lupenice, směr Tutleky. Ale to by znamenalo celkem velké zářezy/estakády přes údolí Štědré.
Tak spíš než o důležitou spojnici východních Čech a severní Moravy jde z hlediska intenzit o spojnici Mladé Boleslavi a Kvasin a Hradce Králové a Rychnova. Ty obchvaty Rychnova, Častolovic, Doudleb (a pár dalších na sil. nižších tříd) jsou součástí dohody (investičních pobídek) s VW, z dob kdy rozšiřovali výrobu v Kvasinách.
Jako spojnice Čech a Moravy je nejenže nedůležitá, ale spíše nepoužitelná:-) Nicméně, kdo chce pěkný výlet, lze maximálně doporučit!
… podle sčítání 2016, projede přes Červenovodské sedlo celých 1338 vozidel za den.
Červenohorské sedlo je na spojnici Šumperka a Jeseníku, ne na I/11
ale on psal o ČervenoVODSKÉM sedle