Infrastruktura Silnice

ŘSD vybralo firmu na stavbu obchvatu Doudleb nad Orlicí, hotovo bude do dvou let

Silnice I/11 v Doudlebech nad Orlicí. Foto: mojebillboardy.cz
Silnice I/11 v Doudlebech nad Orlicí. Foto: mojebillboardy.cz
Ředitelství silnic a dálnic chce letos začít se stavbami nejméně devíti obchvatů.

Ředitelství silnic a dálnic uzavřelo soutěž na stavbu jednoho z mnoha obchvatů, které začne letos budovat na vybraných silnicích I. třídy.

Zakázku na obchvat Doudleb nad Orlicí na silnici I/11 získalo za 147,8 milionu korun sdružení firem Strabag a Mados MT. ŘSD na stavbě ušetří více než čtvrtinu odhadované ceny: původní cena podle rozpočtu byla přes 200 milionů korun. Vítězství sdružení vyplývá z údajů v registru smluv.

Stavba obchvatu má začít na jaře, běží ještě výběrové řízení na zpracovatele záchranného archeologického výzkumu. V průběhu zimních měsíců dojde ke kácení zeleně. Hotovo má být podle informačního letáku ŘSD v roce 2023. Do soutěže dorazilo pět nabídek, předpokládaná cena při vypsání soutěže činila 205 milionů.

„Stávající trasa silnice I/11 prochází intravilánem obce Doudleby nad Orlicí s prudkým stoupáním a klesáním, nepřehlednými křižovatkami a mnoha vjezdy do objektů. Stavba přeložky silnice I/11 Doudleby nad Orlicí – obchvat řeší především tuto nevyhovující dopravní situaci uvnitř obce a převádí tranzitní dopravu mimo její území,“ uvádí ŘSD důvody pro stavbu obchvatu.

Doudleby nad Orlicí - obchvat. Pramen: ŘSD
Doudleby nad Orlicí – obchvat. Pramen: ŘSD

Na důležité spojnici východních Čech a severní Moravy je „dopravních závad“ v podobě nevyhovujícího průchodu silnice obcí více. Řešením jsou podle ŘSD obchvaty. Z těch se už mohou těšit například Třebechovice, Týniště nad Orlicí a Vamberk. Naopak obchvaty Žamberka nebo Častolovic jsou už dlouhá léta v nedohlednu. V případě Častolovic ŘSD nedávno mírně přepracovalo své plány.

Letošní rok bude na české silniční síti ve znamení zahájení staveb řady obchvatů. Měly by se začít stavět obchvaty Pardubic, Jaroměře, Olbramovic, Klatov, Žiželic, Svitav, Bludova nebo Nové Paky.

Odebírat
Upozornit na
guest
35 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jana

Chtěla bych se zeptat, proč se neřeší obchvat měst Žamberk a Jablonné nad Orlicí. Nechápu, proč Doudleby. Jednou na to musí dojít, tam je situace neúnosná. Děkuji.

jfk

Odpověď vyplývá víceméně z příspěvku od yxc, tedy že je to kvůli Kvasinám.

Petr 78

To bude tím, že provoz přes Doudleby je několikanásobně vyšší, než přes Žamberk a Jablonné.

Jarda Š.

Je vyšší, ale nikoli několikanásobně. Hlavně ovšem jde o to, že obchvat Doudleb je za zhruba 150 mil. Kč, kdežto obchvaty Žamberka a Jablonného by vzhledem k terénu vyšly každý tak na desetinásobek.

IBM

Chtěl bych se zeptat, přečísluje se I/11, až se D11 dostaví?

Tomáš

nepřečísluje, zůstane stále I/11, nebude to mít parametry dálnice, bude stále dvoupruhová

Jarda Š.

I/11 z Hradce Králové na Moravu zůstane pod tímto číslem a ve stávajícím uspořádání, kdežto dálnice D11 povede kolem Trutnova do Polska.

Big Fat Fabulous Woman

Nevíte, jak to vypadá s obchvatem Církvic?

Tomáš

Slavnostní zahájení stavby se uskutečnilo 15. 9. 2020. Zprovoznění stavby se předpokládá v 08/2022
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/292/infoletak_s38-cirkvice-obchvat.pdf

Vašek

Už to tady dříve zaznělo několikrát, ale je škoda, že se obchvat Doudleb a Kostelce neřeší jako jedna stavba v úplně jiné stopě… 🙁

Jirka

Staví se to, co je v územních plánech. Je to tak správně. Lidi se podle toho mohou rozhodnout, jestli chtějí bydlet u silnice nebo ne. Kostelec má severní obchvat v územním plánu a na obchvat Doudleb nemá vliv.

jfk

Jj sice je v územních plánech, ale to je tak všechno. Nikdy se v té stopě nepostaví, a když, tak to se bude už možná létat, než jezdit…

Jirka

Postavit se to dá. Musí se jen dobře spočítat hluk. Do budoucna kdo ví. Třeba se změní vyhláška a hluk nikdo řešit nebude. Nebo se tam dají protihlukové stěny.

jfk

Samozřejmě se dá postavit takřka všechno. Jen jde o to mít na tu stavbu „papíry“. A to při tom, kdo v dotčené lokalitě bydlí, nebude tak jednoduché.

Tomáš

Přesně tak, mohlo to vypadat nějak takto https://mapy.cz/s/nozemusede
Je to promarněná příležitost a zbytečný zábor kvalitní půdy, protože pro takový obchvat by se dalo zčásti využít málo využívané asfaltové cesty https://mapy.cz/s/nufanupopo
Nadruhou stranu si myslím, že obchvat Kostelce nakonec nebude nikdy, protože se už nedá rozumně napojit, aby ještě dával smysl a jeho vedení bylo akceptovatelné pro obec. Takže nakonec se půda vlastně ušetří, zaplatí za to ale obyvatelé Kostelce a řidiči.. :-/

jfk

To by se muselo hodně dobře naplánovat kudy by byla silnice vedena, neboť na Tabulkách je zdroj vody pro KNO, a z druhé strany je dobývací prostor cihelny.
Ale je pravda že takto to dává největší smysl a bylo to tak i kdysi zamýšlené ve spojitosti se severním obchvatem Častolovic. Jenže bylo zapotřebí „vytěžit“ jinak pozemky v Častolovicích, a proto obchvat Častolovic půjde (někdy) jihem přes záplavové území a Naturu.

looki

dovolil bych si ten náčrt lehce upgradovat 🙂

looki
Vašek

Na severu Častolovic by to ani nemuselo vybíhat tak daleko a mohlo by to k nim být více přimknuto. Ta kličkovaná z jihu (Častolovice) na sever (Kostelec) je strašná zvlášť, když u Orlice je stejně problém s NATUROU …

Vašek
Tomáš

Naprostý souhlas! Já to sice zakončil v místě, kde se má napojit jižní obchvat Častolovic, ale ten kdyby šel severně, tak by lépe pobral silný provoz směr Kvasiny a Rychnov n. K. Dávalo by to takto největší smysl. Jenže to by ŘSD muselo řešit I/11 v nějaké komplexní tahové studii a ne si pytlíkovat každý obchvat zvlášt..

Jirka

Moc velké převýšení od řeky Kněžné na kopec Na Nebesích.

Vašek

Most + zářez, případně tunel – pořád lepší než ta šílená estakáda co požadují ekologové v nivě Orlice…

Luboš Beneš

Hlavně v tý nivě hrozí povodně, nebude tam stabilní podloží….to bude drahé….. to se postaví…..jen mě mrzí, že už to asi nezažiju….

Tomáš

Přesně tak. Je to promarněná příležitost a zbytečný zábor kvalitní půdy, protože pro takový obchvat by se dalo zčásti využít málo využívané asfaltové cesty v polích severně od Doudleb.
Na druhou stranu si myslím, že obchvat Kostelce nakonec nebude nikdy, protože se už nedá rozumně napojit, aby ještě dával smysl a jeho vedení bylo akceptovatelné pro obec. Takže nakonec se půda vlastně ušetří, zaplatí za to ale obyvatelé Kostelce a řidiči.. :-/

PS.: Omlouvám se za možná dvojitý příspěvek, ale kvůli původně vloženým odkazům na mapy.cz prochází nějakým schvalováním, což strašně dlouho trvá 🙁

MildaIV

To platí o dost velké části obchvatú. Místo aby se koncepčně přetrasovala celá komunikace, tak se pouze lokálně řesí obchvaty jednotlivých obcí, ale mezi němi vede stále stejně tj ze středu obce do středu obce.

tom

doufam ze v budoucnu kruhovy objezd ve vamberku prestavi na muk,v budoucnu se tam bude jeste napojovat obchvat z rychnova a mit 6 vyjezdu je docela masakr

JFK

Obchvat RK nebude nikdy koncit ve Vamberku. Pokud se nekdy dostavi druha etapa obchvatu RK, tak bude koncit nahore na Budine…

tom

takze lupenice nebude vyresena?!na co je tam tedy ten vyjezd smer rk?to je k obsluze pole?

jfk

Předpokládám, že je to jenom na vjezd do pole, možná nějaká příprava na výstavbu… Lupenice půjde těžko vyřešit díky své poloze a směrování. Jediné řešení je asi trasování za koncem Lupenice, směr Tutleky. Ale to by znamenalo celkem velké zářezy/estakády přes údolí Štědré.

yxc

Tak spíš než o důležitou spojnici východních Čech a severní Moravy jde z hlediska intenzit o spojnici Mladé Boleslavi a Kvasin a Hradce Králové a Rychnova. Ty obchvaty Rychnova, Častolovic, Doudleb (a pár dalších na sil. nižších tříd) jsou součástí dohody (investičních pobídek) s VW, z dob kdy rozšiřovali výrobu v Kvasinách.

Vladimír Bílý

Jako spojnice Čech a Moravy je nejenže nedůležitá, ale spíše nepoužitelná:-) Nicméně, kdo chce pěkný výlet, lze maximálně doporučit!

Vladimír Bílý

… podle sčítání 2016, projede přes Červenovodské sedlo celých 1338 vozidel za den.

Zbyněk

Červenohorské sedlo je na spojnici Šumperka a Jeseníku, ne na I/11

Tomáš

ale on psal o ČervenoVODSKÉM sedle