ŘSD uzavřelo smlouvu s Metrostavem, stavba dálnice D3 jižně od Budějovic může začít

Vizualizace dálnice D3 v úseku Třebonín - Kaplice. Pramen: ŘSDVizualizace dálnice D3 v úseku Třebonín - Kaplice. Pramen: ŘSD

Staveniště D3 u Českých Budějovic se tak letos protáhne na téměř 30 kilometrů.

32 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
axon

skvělé, ted máknout na středočeské části D3

Jaroslav Gabriel

a co d7 u Chlumčan, už stavba začala?

Anonymus

Se divim, ze cena nevystoupila vys, ale super. ŘSD snad penize uvolni na dalsi akce. Je třeba pokročit jeste vic.

Haxor

Metrostav Infrastructure potřeboval sehnat rychle reference, takže do spousty výběrek nabídl velmi nízké ceny. Více zde https://zdopravy.cz/prehledne-kauza-metrostav-brzdi-pres-deset-velkych-statnich-silnicnich-tendru-90785/ a například https://zdopravy.cz/situace-kolem-metrostavu-zdrzuje-dalnicni-stavby-vede-se-skryty-boj-o-reference-79141/

LKB

Ten kruhovy objezd na obrazku mi prijde fascinujici. I kdyz jinak jsem privrzenec MUK a odpurce okruznich krizovatek, tato varianta me presvedcila, takovych vice. Je usporna z hlediska prostoru v krajine.

Kebab

Podobná je i MÚK Časy, bohužel i MÚK Plotiště, kam se naopak tohle řešení vůbec nehodí.

Vašek

Takovýhle typ křížení používají třeba v Italii na každém druhem rohu a funguje to s jejich řidiči perfektne

RedBaron

To můžu potvrdit, na kruhák jedou všichni a furt, auta se skládají nárazník na nárazník s odstupem pár cm, nikdo prudce nebrzdí, jen povolí plyn, netroubí a všichni jedou. U nás lidi přijedou ke kruhovému objezdu, zahamstnou to před ním a čekají až jim na něj vjede auto 😀

s1mple

Nevíte jak je to s D7 u Chlumčan jestli se někdo odloval? Včera byl poslední den

s1mple

Odvolal*

Aleš N.

Viz twitter GŘ: neodvolal, připravují smlouvu k podpisu.

Démon

Hurááá, tak snad v roce 2025 po dálnici na lyže 🙂

Jakub

Rakušané bohužel v roce 2025 na hranicích nebudou.

Jarda Š.

Ale 15 km se dá v klidu přežít i za pomalejším vozidlem, které kvůli hustému provozu v protisměru nelze předjet.

Kebab

Navíc když je to v Rakousku, kde se dá dokončení v dohledné době věřit.

Vojta

Jak na tom jsou vůbec Rakušané? Někde jsem četl (snad stránky ASFiNAG), že začnou stavět od Freistadtu dal na sever, ale ještě tam bude pak jeden úsek na hranice.

Jakub

https://zdopravy.cz/rakusane-dali-zelenou-dalnici-s10-k-hranicim-chteji-i-lepsi-trat-z-lince-do-cech-88731/

ale vůbec netuším jak dlouho v Rakousku trvá povolovací procesy. Výstavba s ohledem na tunely tak 3-4 roky.

Šašek

🇨🇿Je velmi smutné, že ani v roce 2022 nemá ČR žádné kompletní dálniční spojení s Rakouskem. Alespoň malý pokrok u této potřebné stavby.🇦🇹

Venca

A dlouho mít ještě nebude. K dálnici by bylo super ještě železniční spojení České Budějovice – Linz na 200-230km/h. Využití by bylo moc zajímavé.

Jan Novák

To by sice bylo fajn, ale neodstranilo by to dva nejvetší problémy tohoto spojení. Nedostatečná kapacita před Prahou a tu klikatici co vede Rakouskem od Lince k hranicím. Jsou tam propady i na 60 km/h a vede tam taky jen jedna kolej. Navíc tato trasa ani není zahrnutá v TEN-T. Ale jako alternativa by to byl zajímavý nápad.

Vladimir

Ani od doby co jsou zelení v rakouské vládě, není tato trať zařazena mezi prioritní? Na jih cech se ma dost zásadně upravena železnice a preci jaká jiná je důležitější než Salzburg – Linz – Praha – Hamburk

Jiří Kocurek

Mnichov – Salzburg – Villach – Terst/Koper
a případně:
Gdaňsk – Bohumín – Vídeň – Graz – Terst/Koper

Jiří Kocurek

Obávám se, že využití by bylo velice nízké. A ne kvůli tomu, že z Omlenic do Kaplice je rychlejší jít pěšky. Ale kvůli tomu, že přeshraniční poptávka je nízká a pro nákladní vlaky by to bylo na hraně s 8 promile 38 km v kuse.

Karl vB.

Jaké je současné kapacitní železniční spojení z Česka do Bavorska? Asi nic moc…
Myslím, že CB – Linz – Passau – by mohlo napomoci situaci vylepšit. Pokud by se Rakušáci i my do toho pustili, tak by se nám výrazným způsobem zúročily dosavadní náklady na docela významnou obnovu trati do CB, včetně NemaŠe.
Bohužel ten špunt na trati před Prahou je podobný problém, jako u D3.

Roman Čadek

Využití leda pro FIPkaře a režisty, rozumně uvažující nemá důvod platit 360Kč za cestu CB-Linec dotovaným vláčkem, řešit přestupy, vázat se na odjezdy, řešit ujetí přípojů atp.

Tomariero

ČB Linec je cena od 7 euro, většinou je to za 9 euro.

Anonymus

Tam by se to dalo protahnout az do Salzburgu, ale z Lince jsou spoje i do Pasova ci Vidne. Souhlas, ze do Linze by zeleznice mela byt mnohem vykonnejsi a rychlejsi nez ted

Jiří Kocurek

Pojedu-li z Budějovic do Vídně, tak se nebudu dívat na spoj přes Linec, ale přes Velenice, úplně jinou tratí. A jestli se dobře pamatuju, tak tam rakušan něco chystá přinejmenším ohledně nákladní dopravy.
Do Pasova vedla trať přes Haidmühle, vytížení bylo tak velké, že ji Bavoři odpískali.

Karl vB.

K zastavení osobní dopravy z německé strany došlo v v 60. letech 20. století, úseku Waldkirchen – Haidmühle (k 25. květnu 1963), nákladní doprava v úseku Haidmühle – Jandelsbrunn skončila k 31. prosinci 1975.
https://www.osz.org/index.php/cestujeme-s-obzorem/5156-toulky-zeleznicni-sumavou-ze-stozce-do-noveho-udoli

axon

ano a v Linci je už vlastně taková nejbližší VRT trať s ICE jednotkami

michal82

Dneska samé pozitivní zprávy o D3.