ŘSD uzavřelo smlouvu s Metrostavem, stavba dálnice D3 jižně od Budějovic může začít
Vizualizace dálnice D3 v úseku Třebonín - Kaplice. Pramen: ŘSD
Staveniště D3 u Českých Budějovic se tak letos protáhne na téměř 30 kilometrů.
skvělé, ted máknout na středočeské části D3
a co d7 u Chlumčan, už stavba začala?
Se divim, ze cena nevystoupila vys, ale super. ŘSD snad penize uvolni na dalsi akce. Je třeba pokročit jeste vic.
Metrostav Infrastructure potřeboval sehnat rychle reference, takže do spousty výběrek nabídl velmi nízké ceny. Více zde https://zdopravy.cz/prehledne-kauza-metrostav-brzdi-pres-deset-velkych-statnich-silnicnich-tendru-90785/ a například https://zdopravy.cz/situace-kolem-metrostavu-zdrzuje-dalnicni-stavby-vede-se-skryty-boj-o-reference-79141/
Ten kruhovy objezd na obrazku mi prijde fascinujici. I kdyz jinak jsem privrzenec MUK a odpurce okruznich krizovatek, tato varianta me presvedcila, takovych vice. Je usporna z hlediska prostoru v krajine.
Podobná je i MÚK Časy, bohužel i MÚK Plotiště, kam se naopak tohle řešení vůbec nehodí.
Takovýhle typ křížení používají třeba v Italii na každém druhem rohu a funguje to s jejich řidiči perfektne
To můžu potvrdit, na kruhák jedou všichni a furt, auta se skládají nárazník na nárazník s odstupem pár cm, nikdo prudce nebrzdí, jen povolí plyn, netroubí a všichni jedou. U nás lidi přijedou ke kruhovému objezdu, zahamstnou to před ním a čekají až jim na něj vjede auto 😀
Nevíte jak je to s D7 u Chlumčan jestli se někdo odloval? Včera byl poslední den
Odvolal*
Viz twitter GŘ: neodvolal, připravují smlouvu k podpisu.
Hurááá, tak snad v roce 2025 po dálnici na lyže 🙂
Rakušané bohužel v roce 2025 na hranicích nebudou.
Ale 15 km se dá v klidu přežít i za pomalejším vozidlem, které kvůli hustému provozu v protisměru nelze předjet.
Navíc když je to v Rakousku, kde se dá dokončení v dohledné době věřit.
Jak na tom jsou vůbec Rakušané? Někde jsem četl (snad stránky ASFiNAG), že začnou stavět od Freistadtu dal na sever, ale ještě tam bude pak jeden úsek na hranice.
https://zdopravy.cz/rakusane-dali-zelenou-dalnici-s10-k-hranicim-chteji-i-lepsi-trat-z-lince-do-cech-88731/
ale vůbec netuším jak dlouho v Rakousku trvá povolovací procesy. Výstavba s ohledem na tunely tak 3-4 roky.
https://www.asfinag.at/bauen-erhalten/bauprojekte/s-10-muhlviertler-schnellstrasse-freistadt-nord-rainbach-nord/
🇨🇿Je velmi smutné, že ani v roce 2022 nemá ČR žádné kompletní dálniční spojení s Rakouskem. Alespoň malý pokrok u této potřebné stavby.🇦🇹
A dlouho mít ještě nebude. K dálnici by bylo super ještě železniční spojení České Budějovice – Linz na 200-230km/h. Využití by bylo moc zajímavé.
To by sice bylo fajn, ale neodstranilo by to dva nejvetší problémy tohoto spojení. Nedostatečná kapacita před Prahou a tu klikatici co vede Rakouskem od Lince k hranicím. Jsou tam propady i na 60 km/h a vede tam taky jen jedna kolej. Navíc tato trasa ani není zahrnutá v TEN-T. Ale jako alternativa by to byl zajímavý nápad.
Ani od doby co jsou zelení v rakouské vládě, není tato trať zařazena mezi prioritní? Na jih cech se ma dost zásadně upravena železnice a preci jaká jiná je důležitější než Salzburg – Linz – Praha – Hamburk
Mnichov – Salzburg – Villach – Terst/Koper
a případně:
Gdaňsk – Bohumín – Vídeň – Graz – Terst/Koper
Obávám se, že využití by bylo velice nízké. A ne kvůli tomu, že z Omlenic do Kaplice je rychlejší jít pěšky. Ale kvůli tomu, že přeshraniční poptávka je nízká a pro nákladní vlaky by to bylo na hraně s 8 promile 38 km v kuse.
Jaké je současné kapacitní železniční spojení z Česka do Bavorska? Asi nic moc…
Myslím, že CB – Linz – Passau – by mohlo napomoci situaci vylepšit. Pokud by se Rakušáci i my do toho pustili, tak by se nám výrazným způsobem zúročily dosavadní náklady na docela významnou obnovu trati do CB, včetně NemaŠe.
Bohužel ten špunt na trati před Prahou je podobný problém, jako u D3.
Využití leda pro FIPkaře a režisty, rozumně uvažující nemá důvod platit 360Kč za cestu CB-Linec dotovaným vláčkem, řešit přestupy, vázat se na odjezdy, řešit ujetí přípojů atp.
ČB Linec je cena od 7 euro, většinou je to za 9 euro.
Tam by se to dalo protahnout az do Salzburgu, ale z Lince jsou spoje i do Pasova ci Vidne. Souhlas, ze do Linze by zeleznice mela byt mnohem vykonnejsi a rychlejsi nez ted
Pojedu-li z Budějovic do Vídně, tak se nebudu dívat na spoj přes Linec, ale přes Velenice, úplně jinou tratí. A jestli se dobře pamatuju, tak tam rakušan něco chystá přinejmenším ohledně nákladní dopravy.
Do Pasova vedla trať přes Haidmühle, vytížení bylo tak velké, že ji Bavoři odpískali.
K zastavení osobní dopravy z německé strany došlo v v 60. letech 20. století, úseku Waldkirchen – Haidmühle (k 25. květnu 1963), nákladní doprava v úseku Haidmühle – Jandelsbrunn skončila k 31. prosinci 1975.
https://www.osz.org/index.php/cestujeme-s-obzorem/5156-toulky-zeleznicni-sumavou-ze-stozce-do-noveho-udoli
ano a v Linci je už vlastně taková nejbližší VRT trať s ICE jednotkami
Dneska samé pozitivní zprávy o D3.