ŘSD uzavřelo smlouvu na obchvat Nové Paky, stavba začne v září

Silnice I/16 v Nové Pace. Foto: Google Street ViewSilnice I/16 v Nové Pace. Foto: Google Street View

O obchvatu se ve městě mluví třicet let, územní rozhodnutí získalo ŘSD už před třinácti lety.

19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan z Rokycan

A čtenářstvo se stále musí obejít bez čísla na růžovovlasou řidičku…
https://zdopravy.cz/obchvat-nove-paky-ma-postavit-porr-zacatek-planuje-rsd-na-duben-103976/?comments=1#comment-724085

Tomáš679.2

Jste si jistý, že to je růžová? Já bych spíše řekl, že je to je něco mezi světlým mahagonem a bordó. Mě však spíše než řidička zaujala ta litá kola a plastové doplňky na Felici kterou řídí. Mimochodem ten snímek tak zkresluje, že Felicia na něm tvarem čumáku připomíná Octavii

SYN

Sorry, většina chlapů má nainstalovaný jen 16barevný ovladač… co je mahagonová bych si možná dokázal představit (druh dřeva) ale na Bordó už potřebuju Google (podle obvious Bordeaux si nic neodvodím, „městská“ nikam nevede)… 🙂

Jiřik

Třicet let? To hodně přidejte, obchvat plánovala už minimálně protektorátní správa a pak se to často vracelo… Nejblíž k realizaci byl Vč KNV na konci 80. let, podle jeho projektu se stihla ještě velkorysá přestavba úseku Úlibice – Kumburský újezd včetně řešení Babáku v první půlce 90. let. Nový demokraturní režim měl ale jiné priority, zrušením KNV byl zlikvidován i investor velkých staveb a zájmem ministerstva dopravy byly hlavně D5 a D8. Takže se ještě na přelomu století zfušovala stavba čtyřpruhu mezi Úlibicemi a Robousy, pak už se na tom všem jen dobře živili projektanti, plánovači a poraděnkové, aniž by… Číst vice »

Čtyři pruhy

Doufám že tam budou normálně čtyři pruhy jako skvělá silnice podél Jičína a ne jen dva..

Poudy

Budou tam dva které bohatě na intenzity okolo 10 tisíc vozidel denně postačí..

Jakub

I v článku je napsáno že podle sčítání je intenzita dopravy 16 tis aut,a ano 4pruh by byl nesmysl ale 2+1 by byla ideální ale to by se nesmělo v této zemi stavět pořád podle bolševických norem

Jarda Š.

16 tis. je na peáži I/16 a II/284 v centru města, která díky obchvatu odpadně.

Jakub

Těch 16tis je průměr po celé I/16 na území města a tam o čem mluvíte Vy,tedy II/284 (cca mezi kruhovými objezdy) tam je průměr 25tis voz/den

Tomáš679.2

Dobře, ale to musíte rovněž vzít v potaz vozidla která tam budou jezdit stejně, protože na Starou Paku se jinak než po původní silnici městem nedostenou.

Jiřik

Víte o těch „bolševických normách“ něco víc, než co říkala Máňa z OPBH?

Jiřik

Jo a mimochodem, právě podle bolševických norem byla někdy v letech 1981-86 přestavěna celá I/16 mezi Boleslaví a Úlibicemi, jejíž součástí jsou i stoupací úseky u Bousova a u Staňkovy Lhoty… které jsou – kupodivu! – ve formátu 2+1.
Blbý, co? Nadávat na normy, o kterých víte prdlajs, a domáhat se něčeho, co ty normy řešily už před čtyřiceti lety… 😀

Jakub

Ano ty normy jsou poplatný době o které píšete,kolik aut tenkrát jezdilo?a kolik jich je dnes?a stoupací pruh není uspořádání 2+1 je pořád jen stoupací pruh pro vozidla která v danou chvíli nedosáhnou 80km/h, jeďte se někdy podívat za hranice naší země a tam uvidíte jak vypadá vystřídány třipruh

SYN

Rozhodně. Hlavní důvod je aby se aspoň občas dalo BEZPEČNĚ předjet auto/náklaďák který jede řekněme 80kmh…

David

Pod každým článkem o nové silniční stavbě se objeví někdo, kdo by rád přidal jeden či dva pruhy. A je jedno jestli je to silnice II. třídy, I. třídy, a nebo čtyřpruhová dálnice. Uvědomte si prosím, že širší silnice => větší odpor vůči stavbě, větší zábor půdy, problematičtější plnění hlukových limitů (což indukuje stavbu vyšších protihlukových stěn, galerií či zemních valů a tedy další zábor půdy) a v neposlední řadě vyšší cena. Vzhledem k tomu, že si na stavbu půjčujeme (jelikož strukturální deficit ČR je 200-300mld korun) tak jsem rád, že vůbec nějaký obchvat bude existovat.

Jakub

Samozřejmě že to bude dražší ale do budování infrastruktury se prostě musí investovat a nejde jen o silnice

SYN

Na druhou stranu, pokud se to udělá nepřiměřeně (slabé) tak velmi reálně hrozí že se to bude v dohledné době opět předělávat, a tím pádem to bude v součtu citelně dražší…

Odstrašujícím případem budiž D1 okolo Brna, kde se vloni dokončila několikaletá oprava/rekonstrukce a příští rok začne rozšiřování o jeden pruh…

Tomáš679.2

No to by se Vám možná obyvatelé Štikova či východní části Nové Paky poděkovali. Takhle stačí, že budou mít pou okny místo pole silnici. Mimochodem která silnice kolem Jičína má čtyři pruhy? O žádné takové nevím.

Jiřik

Projeďte se mezi Robousy a Úlibicemi, tam ten zfušovaný čtyřpruh stojí už plusminus dvacet let. Teď se připravuje jeho prodloužení až k poděbradskému sjezdu I/32 na zemním tělese, které připravil bolševik už před čtyřiceti lety… a jsem zvědav, zda se přitom náhle objeví „havarijní stav“ dosud bezvadného nadjezdu u Continentalu (a současný rozpočet 1,6 mld tím nafouknou o další desítky milionů korun).