ŘSD uzavřelo smlouvu na obchvat Nové Paky, stavba začne v září

Silnice I/16 v Nové Pace. Foto: Google Street ViewSilnice I/16 v Nové Pace. Foto: Google Street View

O obchvatu se ve městě mluví třicet let, územní rozhodnutí získalo ŘSD už před třinácti lety.

V září by se mělo začít naplňovat přání mnoha řidičů na zkrácení cesty do Krkonoš. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) začne s několikaměsíčním zpožděním budovat obchvat Nové Paky na silnici I/16. Zároveň tím uleví devítitisícovému městu od husté tranzitní dopravy.

Cestu ke stavbě otevírá smlouva ŘSD s firmou Porr, která byla jako vítěz tendru vyhlášena už v únoru. Stavět se mělo od dubna. Uzavření smlouvy oznámil v sobotu šéf ŘSD Radek Mátl. Smluvní cena činí 1,3 miliardy, předpokládaná cena byla 1,64 miliardy. „Zahájení realizace stavby plánujeme v první polovině září po dokončení archeologického průzkumu a přípravy území,“ uvedl Mátl. Pravomocné stavební povolení získalo ŘSD letos v březnu.

Trasa obchvatu Nové Paky na silnici I/16. Foto: ŘSD

Trasa obchvatu Nové Paky na silnici I/16. Foto: ŘSD

Obchvat městu výrazně ulehčí od tranzitní dopravy a řidičům o několik minut zkrátí cestu do Krkonoš. Podle posledních dat ze sčítání dopravy městem projede 16 tisíc aut denně. O obchvatu se ve městě mluví třicet let, územní rozhodnutí získalo ŘSD už před třinácti lety.

Trasa obchvatu je dlouhá 8,4 km. Začíná u Kumburského Újezdu a končí u Vidochova, součástí je i téměř půl kilometru dlouhá estakáda. Na obchvat by pak měl navázat ještě další obchvat kolem obce Horka u Staré Paky.

Silnice I/16 je hojně využívána kamiony, které způsobují v Nové Pace problémy nejen emisemi a hlukem. Na silnici je podjezd železniční tratě, kam nesmí vozidla vyšší než 4,2 metru. Pravidelně se zde ale objevují řidiči, kteří zákaz nerespektují. Několikrát tak došlo k poškození mostu.

Obchvat by měl být hotov v roce 2024.

Tagy I/16 obchvat Nové Paky Porr ŘSD
19 komentářů