ŘSD uzavřelo smlouvu na obchvat Bludova, stavba může začít
Oprava silnice I/44 v Bludově. Foto: ŘSD
Stavba obchvatu Bludova na I/44 je pouze částí plánu na vytěsnění tranzitu z obce.
Stavba obchvatu Bludova na I/44 je pouze částí plánu na vytěsnění tranzitu z obce.
Vida, další silnice v „koridorových“ parametrech. Dokonce 4pruhová.
Nic proti snaze převést tranzitní dopravu mimo obec, ale kolik silničních staveb tohoto druhu vzniká a kolik obdobných staveb jiného druhu?
To jsou furt samé „rekonstrukce železnice ve stávajicí stopě“ za miliardy, efekt -1,5 minuty; zatímco tady dojde ke zkrácení jízdní doby klidně o 10 – 15 minut. Jaktože se třeba železnice nerekonstuují ve velkém podobným způsobem? Zatím o tom jenom slyšíme a to jen na pár úsecích.
Mi nikdo neříkejte, že automobilová doprava nemá protekci.
srovnáváte nesrovnatelné, na silnici se nejvíce uspoří času výstavbou nových obchvatů, kde pak místo plazení 50 obcí + třeba stání v kolonách na semaforech (v některých případech) pojedete po dálnici 130. Často je i původní trasa vcelku přímá, jen vede přes obce. To u železnice úplně neplatí, v obci jaksi nemá železnice omezenou rychlost jak silniční doprava. Výrazně větších časových úspor dosáhnete až s výstavbou vysokorychlostních tratí, nebo třeba i tím jak se staví na 4. koridoru… Pokud se jedná o klikatou trať, často s menším významem, tak se finančně nevyplatí místo toho stavět přímou dvoukolejku s X mosty a… Číst vice »
Ale kdepak, narovnávat tímto stylem by šlo i každou lokálku, co vede do okresního města = ekvivalent silnice I. třídy.
A pak můžete i s lokálkovým vlakem jezdit 140 mezi obcemi, což je konečně konkurenceschopné osobním autům.
Kolik silničních staveb tohoto druhu vzniká? Řádově méně, než by mělo. Na železnici je to bohužel dost podobné. Jsme holt stále 100 let za opicemi.
Já jsem myslel že už se začalo stavět. U Sudkova už je totiž dva týdny udělaná skrývka ornice. To provádí nějaká jiná firma, nebo jak to, že se to dělalo před podpisem smlouvy?
Je to tak, archeologie a příprava území jsou jiné zakázky.
Ten minus asi něco nepochopil. A přitom tak krátká věta.
Archeologové?
Ano.
Já zase moc nechápu ten přivaděč ke kruháku. Mnohem raději bych viděl prodloužení novostavby k Žerotínově ulici. Stejně se to tam bude jednou stavět.
Takto to bude lepší. Do nemalé části Šumperka by se museli dojíždějící vraceli, například i do nemocnice. Následně by při dobudování obchvatu byla křižovatka s ll/446 příliš blízko. A také v Žerotínově ulici je přejezd…
A do toho „jednou“ co? Jako že byste místo stávajícího kapacitního pohodlného kruhového objezdu (který okamžitě odebere část místní dopravy) a následných světelných křižovatek v přímém směru pro tranzit stáhl tranzitní dopravu na Žerotínovu ulici s železničním přejezdem na světelnou křižovatku s nekapacitními příjezdy, které jsou ještě k tomu „v náklonu“? Takže kolony až k Tilaku (PVT), nula výjezd z benzinky, myčky, skladů, PARSu, stadionu, ČSAD atd..Já bych tedy zase raději viděl ve městě plynulou dopravu (ideálně samozřejmě obchvat v plném rozsahu).
Na 5,6km bude 21 mostů? To je překlep? Nebo proč to nepostaví rovnou celé na mostě?
Možná by se stačilo podívat na tu mapu v článku…
Protože nejsou praštění.
Navím, jak moc se chodí/jezdí ze Sudkova do Bludova (a k nádraží), ale to prodoloužení místní silnice vypadá podle mapy děsivě.
Asi tam budou nejaka rozlivova specifika, je to postavene cele v ricni nive v zaplavovem uzemi.
To fakt nechápu, když tam bude násep tak proč nemůže ta cesta vést rovně jako teď?