ŘSD už má projektanty dálnice D3 na všechny úseky k hranicím, soutěže začnou letos
Vpravo na Prahu, vlevo na Budějovice. Úsek D3 kolem Úsilného. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Dostavba dálnice D3 k rakouským hranicím se výrazně přiblížila, stavět se má od příštího roku.
zatímco u nás se mluvilo a mluvilo a slibovalo, Rakušená mají už roky hotovo
Muze mi nekdo znaly objasnit, proc nemuze D3 skrz StC kraj vest ve stavajici stope (cca) I/3? Tzn. na 21.km po D1 (vyhledove ctyrpruh) a dale k Benesovu? Kritika D3 pres Posazavi okolo Jiloveho je hlavne kvuli narocnemu terenu a prirodne cenne a popularni rekreacni oblasti. Je to kvuli moc hustemu zastaveni okolo I/3 (vsechny ty Cercany a Pysely aj.)?
Muze. Ten ctyrpruh by nemohl byt vyhledove, ale s dostavbou D3. D3 ve stavajici stope nechteji obce po trase (=>neprojednatelne).
Je to kvůli D1 a napojení prostě v Mirošovicích není dostatek místa a D1 na Prahu je už nyní na hraně kapacity.
Už by měl někdo poukázat , že se obchvat Českých Budějovic vůbec nestaví!! Je to jen komedie pro investora a pro lidi ! Na prvním úseku se za rok neudělalo skoro nic.
Když oni si před zahájením stavby vymysleli změnu projektu. A při podrobném geologickém průzkumu se ukázalo, že provedení té změny bude poněkud složitější, než se myslelo při schválení změny. Tunel místo mostu a pak znova předělat technologii výstavby tunelu, jelikož tlaková spodní voda je potvora.
No, jestli se bude, jak to teď vypadá, úsek Třebonín – Kaplice-nádraží otevírat samostatně, tak to bude pro řidiče docela šok, když za provizorním koncem dálnice bude následovat křižovatka s nájezdem na hlavní a hned za ní úrovňový železniční přejezd.
Hádám že křižovatka u přejezdu bude pak upravena tak, že hlavní směr bude od přejezdu k dálnici a ta stará silnice od Budějovic bude jakožto vedlejší.
Ale zas, jestli tam udělají změnu přednosti, tak to si to asi vyžádá řadu karambolů, jelikož jsou tam řidiči zvyklí jet za přejezdem rovně po hlavní, a najednou budou muset dávat přednost zleva.
Od sjezdu bude následovat ještě 800 metrů po nic moc cestě 157. Křižovatka 157/I3 se pravděpodobně změní přednost.
Trochu utopsticka myslenka, nebylo by je jednodušší dotáhnout dálnici do budejek od Písku (teď z hlavy nevím číslo) bylo by to sice dál ale o to horší cesta. 🙂 řekl bych že to bude tak nejak stejně daleko jak to táhnout od obchvatu u Prahy .
Teď už ne, protože to by musel být obchvat Budějovic ze západní strany, ne z východní, jak se nyní staví.
Navíc ani obchvat/průtah Pískem s tímhle nepočítá i když má 4 pruhy.
Takova revize projektu tu byla v 90. letech, pozdeji byla zavrzena a nyni se pocita, ze do jiznich cech povedou dalnice dve. Od pisku i od tabora. V 90. letech byl navrh, ze by se soucasna silnice 3 opravila, rozsirila o stoupaci pruhy a obchvaty a jako dalnice by se dobudovala ze silnice D4, takze by se nemusela budovat nova vypadovka z prahy pres nesmirne konfliktni a slozite uzemi v posazavi. To ale bylo pozdeji zavrzeno a ve prospech te nove vypadovky.
No, nepocita. D4 skonci nad Piskem, dale povedou uz jen I/20 na Budejice a I/4 na Strakonice
Pisu tam, ze se „pocita se dvema dalnicemi do jiznich cech“, pisek je v jiznich cechach… Navrh z 90. let predpokladal, ze tohle ma byt ta dalnice na jih… Ale to je pochopitelne jen tak na okraj
Pise se tam
„nyni se pocita, ze do jiznich cech povedou dalnice dve. Od pisku i od tabora. „.
Od Pisku dal do jiznich Cech nic dalnicniho vest nema.
D4 u Písku končí. Do Budějovic dálnice od Písku nepovede.
Ano, ale ja reaguji na pisatele vyse, ktery se pta, zda by nebylo jednodussi vest do budejovic dalnici pres pisek, tak na to jsem psal, ze tu kdysi takova koncepce byla, ale nakonec se stat vratil k verzi s dalnici D3.
A nebo taky jo. 😉
NIkdy neříkej nikdy. Nyní jsou plány na 3 pruhy a část u Budějovic i 4 pruhy – vše jako silnice I třídy, ale to neznamená, že se do budoucna nemůže rozšířit.
I/20 Písek – Česnovice bude rozšířena uspořádání 2+1
Jestli bude D3 na čáru hotová dřív, než D52, tak je to další důkaz cajzlovské arogance.
D3 bude hotová k hranicím. D52 se možná stihne začít aspoň obchvat Mikuloval. Nicméně středočeská D3 bude kdo ví kdy.
Já teda úplně nejsem znalec různých západoasijských dialektů, ale od kdy se říká Budějičákům cajzli?
Západoasijských? V tom případě jsou Čechy Balkán, či Ukrajina.
Budějice jsou odjakživa Bulharsko.
Investorem D3 je kraj, nebo jeho hlavní štatl?
D52 brzdí blbost Moraváků, kteří nejsou schopní si projednat trasování. (Jako obvykle opět Moravák vlastní blbost svádí na cajzly.)
Spíš je to kombinace blbosti úředníků a blbosti místních. Nasekat na průtah kruháče a postavit si tam novou obchodní čtvrť… to opravdu jen tak někoho nenapadne.
Jenze ten prutah jak pisete je stale castecne ve meste. Jedna se pouze o zkapacitmeni stavajici silnice a ne tak potrebna dalnice.
To je pouze důkaz o neschopnosti brněnské ŘSD.
Myslím že ti vaši „cajzli“ rozhodně radši jezdí na Moravu nebo přes Moravu než přes Budějce. Ale pro malé moravské ego je to určitě nepodstatný argument.
Z centra cajzlohradu se kolikrát rychleji dostanete do Pohořelic než do Kaplice (teď to aktuálně ukazuje jen 10 minut rozdíl způsobený asi kolonou u Jihlavy). Není tedy spíš ta chybějící D52 více cajzlovská než koncová část D3? 🙂
ne, je víc chacharská
Větší sranda bude, jestli pak Rakousko dostaví ten kousek u hranic od Freistadtu, budou Jižní Čechy napojeny dřív na rakouskou dálniční síť, než na tu českou. A tomu bych dokonce i dal větší šanci, něz že někdy v tomhle čtvrtsoletí povede D3 přes Posázaví. Myslím, že jak rakušáci uvidí bagry u hranic, vrhnou se do toho taky hodně rychle. To bude aspoň ostuda pro ŘSD.
To není „jestli“ a „větší šance“ – to je matematická jistota 🙂
Spíš ostuda středočeských politiků neschopných projednat trasu.
A nebo také jihomoravské neschopnosti. Veškeré tamní infrastrukturní stavby byly dlouho u ledu díky chybějícím zásadám územního rozvoje Jihomoravského kraje. Za to „cajzlové“ opravdu nemůžou. Tak nebrečte a nevymlouvejte se!
pozdě ale přece – lepší pozdě nežli poději… Větší sranda bude stavba od tábora do Prahy – prochází to horským terénem (ostré vysoké hřebeny a hluboká údolí) – celý úsek bude ve většině délky most – tunel – most – tunel – most – tunel… atd Jen je špatně, že ´e to naprojektováno POUZE jako 2×2 pruhy…. Už teď je jasné, že to nebude stačit… Prioritou by měly být dálnice D6 do Varů – kde se jede celou cestu Praha – Vary v průměru 60 km/h.. to je vážně tragedie a D7 alespoň úsek Slaný – Louny to je taky… Číst vice »
Nesouhlasím.
Více, než 2+2 od ČB na jih je naprostý nesmysl a zbytečnost. Vzhledem k hustotě provozu, je uspořádání 2+2 zcela a s rezervou dostačující.
A absolutně hlavní prioritou by mělo být sakra rychlé (vím, utopie) dokončení Pražského okruhu a D35.
On ale mluvil o úseku Praha – Tábor a minimálně po Benešov to 3×3 chce (bude chtít, já se toho nedožiju, je mi 40)
No vidiš mně je 37 a doufám že do mojí 50 to už bude hotový…
S dokoncemim D35 bych urcite do konce desetileti nepocital. Stat na akci tak gigantickych rozmeru proste nebude mit penize, proto neustale zvani neco o PPP i pro D35. Vsichni tusime na zaklade minulych udalosti, jak toto dopadne.
Zahajeni D4 jako prvniho PPP projektu se zahajuje uz take nekolik let a stale nic.
peníze by byli, problém jsou NIMBY , momentálně se třeba hádají v okolí Litomyšle všichni chtějí dálnici ale nikdo ji nechce ve své obci.
Praha-Jílové 3+3 (D), Jílové-ČB 2+2 (D), ČB-Freistadt 1+1 (R), víc pruhů není vzhledem k intenzitám provozu potřeba.
Musíte do toho připočítat tranzity z Německa i z Polska – jak kamiony – tak dovolenkáře jedoucí k moři!
Jenze d35 se nestavi protoze k ni nejsou patricna povoleni a ne kvuli cene.
TVL nejdřív si to pořádně přečti a pak reaguj – píšu tam Tábor – Praha…
Porozumění textu – to ti opravdu nejde!!!
Psal jsem Tábor – Praha
Než něco komentuješ – tak si to pořádně přečti Jiřiku, jo!
Dalnice do K. Varu je dulezita jako do kazdeho jineho „slabsiho“ regionu. D6 se celkem stavi, ale D3 je potreba dostavet na hranice co nejrychleji. 1. Kazdy kilometr se pocita 2. Okoli Cesky Budejovic bude vysoce atraktivni lokalita pro inveatory, protoze najednou bude mit dobry spoj s Rakouskem. Vyrostou zde nove podniky a fabriky. Do 5-7 let po dokonceni vystavby se z kraje stane minimalne ekonimicky prumer republiky a to je spravne.
Bude mít dálnici i mezinárodní letiště – to bude mít Cargo rádo…
A taky slusne vlakove spojeni jak na sever, tak na jih. Navic tato trat neni oproti jinym pretizena, takze ano cargo tuhle cast bude mit rado
Škoda, že výsledky sčítání dopravy mluví jasně. A to tak, že D6 je ze všech plánovaných dálnic mezi nejméně potřebnými. V MSK a v Ústeckém kraji jsou 4 nekrajská města větší, než krajské Karlovy Vary. Čímž neříkám, že by se D6 neměla postavit, Karlovarákům ji přeji, zvlášť nyní, kdy nejsou připraveny jiné důležitější stavby.
Ta dalnice neni o K. Varech, ale o tom co lezi za nimi, takze Nemecko. Az se cesta postavi, tak se castecne odlehci D5 a zacne pohranicni rozvoj, kvuli dostupnosti pracovni sily z Ceska. Nicmene co ma, potazmo melo by mit totalni prioritu na zapade je slusne zeleznicni spojeni do Bavorska. Nemam rad reci, ze Bavoraci ji nemaji tak my nemane duvod stavet. Kdyz ji dovedeme na hranice nejbohatsi stat Nemecka si jiste pospisi take s vystavbou a to i pres politickou nevuli Berlina.
To je ale blábol…. Pohraniční oblasti potřebují kvalitní dopravní spojení s centrem země. V Karlovarském kraji se všude na loukách volně pasou stáda dobytka – teď jen zajistit – aby se mlíko i maso zpracocávalo a prodávalo u nás doma – a nevozilo se to pod cenou do německa… stejně jako ty tisíce kulatých obřích balíků sena… Chybí odbytová družstva, chybí domácí zpracovatelé. Jediné co se na Karlovarsku opravdu masivně rozbíhá je oprava památek – snad všech hradů zámků a klášterů v kraji (a že toho všeho je tady opravdu obrovské množství !!! ) – jak soukromých tak státních –… Číst vice »
Kdy ( pokud vůbec někdy ) jste jel naposledy po D6 ???
Doporučuju Vám se projet po 1/6 Praha – Vary – průměrná rychlost mimo obce je cca 60km/h – tam už včera bylo pozdě – to dálnici potřebuje jako sůl!!!
I tak neverim, ze bude v roce 2025 na hranici. V ceskych podminkach se vzdy neco najde, co stavby o X let zdrzi. Rad se necham prekvapit.
Bohuzel pravda je takove, ze i pristi rok je prakticky pozde. Vsechny stavby jsou na rade s obrovskym zpozdenim.
Jihočeši to dlouhodobě až tak neblokují. Pokud vím, byl tam jen zásek s nějakým týpkem kvůli pozemkům pod MÚK Kaplice. Jinak to bylo celkem poklidné. To centrální část nemakala.
Jihocesi to neblokuji. Jen se nejaky cas savlovali o odsunuti obchvatu dale od mesta (a vic do kopce) a pak si misto estakady pres udoli vymysleli tunel pod udolim. No a co cert nechtel… cpala by se do nej voda… takze bych to zas tak s tim poklidem neprehanel.
Ale proti tomu, co se (ne)děje na středočeském úseku je to celkem nuda.
Děti země s tím zatočí.
Bylo na čase a palec nahoru, stará císařská silnice lemovaná smrtkami z každé strany asi není tou nejlepší vizitkou pro silnici mezinárodního významu.
A co usek Praha – Tabor? Je krasny ze se bude dalnice az do rakouska ale nejvic chybi dalnice Praha – Budejovice….
Tam jsou NIMBY, takže ti bude trvat ještě hodně dlouho
S ohledem na to, ze se zde ve velkem stavi obchvaty tak je jasne, ze se dalnice hned jen tak brzy nepostavi. Obchvaty jsou potreba, bolsevici pouze zkapacitnovali cesty za France Josefa, takze vsechny jednicky a dvojky vedly a vedou bud pres, nebo blizko namesti. Tesim se na dobu, kdy se nebude psat o vystavbe obchvatu, ale o vystavbe dalnic.
No kdyby France Józefa, ale ony jsou to cesty z doby Marie Terezie.
Bohužel ani u těch obchvatů se moc nepřemýšlí teď jak se bude stavět u Olbramovic by byla skvělá příležitost udělat předjížděcí 2+1 směrem od Tábora aby se dali předjet kamiony. Bohužel nic takové nebude. Takže když člověk chytí kamion u Miličína tak má šanci ho předehnat až před Benešovem.
Ono se premysli, jen se pocita s tim, ze s dostavbou D3 dalkova doprava zmizi a z I/3 se stane II/603 s mensi intenzitou.
Takze ted uz jen tu D3…
Je celkem reálné udělat oboustranný salám – okruh Jílové a Voračice – Nová hospoda / hranice kraje. Největší odpor je ve Václavicích.
Ale ten jižní segment salámu znamená, že se stejně bude jezdit po olbramovickém obchvatu.
Je krásný jak se staví ta část D3 kde to jde relativně snadno. Ale ta část co by reálné pomohla nejvíce lidem tak o té se většinu času mlčí.
Dálnici Pha-ČB nikdo nechce…..za humny.
Občané Benešova, Olbramovic, Miličína ji určitě ocení. A dále řidiči jedoucí z Brna, neboť D3 se nebude napojovat do D1 jako současná I/3.
A cim si tedy vysvetlujete ten tlak proti teto casti D3?
Posázaví (přes které sice už dávno vede D1 ale to nikomu nevadí….) a chataři
Prochází to přes rezidenční oblasti jižně od administrativní hranice Prahy – pokud tam povede dálnice – pozemky ztratí hodnotu – nikdo tam nebude ctít stavět, domy výrazně ztratí hodnotu – díky hluku z dálnice je nikdo nebude chtít od současných majitelů kupovat – tady se bavíme o milonových částkách..
Coz je pekna chujovina… staci se podivat, jak jdou na dracku pozemky a stavby vedle stavajicich dalnic.
A porad visi ve vzduchu otazka… kudy jinudy? Kde okolo Prahy neni rezidencni oblast?
To sice mizí – ale nikoli pro rezidenční výstavbu
Jo to se protestanti proti Valíku domnívali taky.A tak 10 let umírali lidi smradem v Plzni a ceny kolem dálnice jsou na násobku původních….
Však umírají zase, po otevření obchvatu sice provoz klesl, ale dnes je zase na stejné úrovni jako předtím. Holt funguje dopravní indukce, čím více silnic, tím více provozu.
Opravdu jsou tam hodinové kolony ve kterých stojí několik stovek kamionů?
Bud jste pres Plzen nejel kdyz nebyl obchvat a nebo ted, jinak byste nemohl napsat takovou blbost.
Kdyz nebudou chtit tyto pozenky lidi, tak se urcite najde developer, co by v okoli postavil nejaky projekt. Takze tohle neni argument. Mavic podle pruzkumu se zkazuje, ze lidi chteji bydlet blizko najezdu na dalnici.
Hodnotu by nemovitosti už ztratily, protože někdo blokuje stavbu dálnice. Dům z zapadákově je totéž, jako žádný dům. Nemusím chodit daleko, můj dobrý kamarád takhle nakoupil, teď má bezcenný dům a bydlí v původně rezervním 2+kk v paneláku.
Vysvětluj ve Václavicích a Žabovřeskách.
Je lepší pro lidi když auta jezdí přes obce.
Kdyz jako ridic jedu pres obec, kde nepotrebuji nic vyridit a zaroven to neni ani obec startu ani obec cile, rikam si: Ach jo, 50/30/tak neco! A ze jich v CR je…