ŘSD: Stavba obchvatu Klatov začne v říjnu, zakázka míří k Silnice Group
Klatovy by se v roce 2024 měly zbavit tranzitní dopravy, která skrze město proudí po silnici I/27 mezi Plzní a Železnou Rudou.
Klatovy by se v roce 2024 měly zbavit tranzitní dopravy, která skrze město proudí po silnici I/27 mezi Plzní a Železnou Rudou.
Centru Klatov se uleví, už přes něj bude jezdit jen tranzit na Domažlice.
Bohužel, ačkoli směr na Domažlice je obchvat hotový již pár let.
To se nedá snad ani nazývat jako obchvat…je to jen spojka. Neskutečně pomalý, plný kruháčů…
Já vím
Kvůli tomu, že ten obchvat je na h… mě nemusíte mínusovat😀
Plus asi pořád ještě dost aut (osobních) na Železnou Rudu, která jedou přes Nýrsko. Časově to vychází tak nějak stejně jako přes Javornou, v zimě jsou obě trasy o hubu taky tak nějak stejně. Záleží spíš kam přesně do Rudy nebo okolí se jede.
Pres Nyrsko je to v zime marny, zvlast tuhle zimu se zavrenyma penzosema. Vsechno se to cpe na Spicak a pres Nyrsko je to tam o fous rychlejsi.
Legendy pravi, ze jakmile napadne trocha snehu, skonci luftaci jeste pred vyjezdem do kopce a luftaci s 4×4 se pro zmenu tahaji z prikopy v prvni zatacce.
Takze v zime je trochu lepsi jet po I/27, byva tam posoleno a lepe protazeno.
Na obchvat silnice první třídy kruhové objezdy nepatří. Zde je místo na mimoúrovňové řešení. Argument vyšší bezpečností než u stykové křižovatky beru, ale na provoz brzdí zejména pomalu se rozjíždějící kamiony.
Chápu kruháky na I/11 mezi Hradcem a Žamberkem, kde to byla nouzovka. Ale u novostaveb… To kvalitu silnice úplně zabije.
A podobná zběsilost se vesele plánuje na sjezdu z D35 u Jičína. Tam je navíc čtyřpruh.
Železní Ruda je spíš turistická destinace….podél silnice na Železnou Rudu z Klatov v podstatě nic zajímavého mimo lesů a kopců není….je to důležitá spojnice o tom žádná ale pro kamiony v nějakém měřítku ne příliš pohodlná to je lepší Folmava
Nicméně, kamionů je tam stále dost. Na obou stranách hranice.
Bacha, obchvat neřeší jen směr na Železnou Rudu, ale i směr na Horažďovice a Sušici. Kamionů a aut, co na tyto směry skrze Klatovy jen projíždějí, je dost.
Jo, kamionům se nechce jezdit skrz serpentiny u Běšin a Javorné.
Hlavním cílem obchvatu je zvýšit bezpečnost a zlepšit životní prostředí ve městech. Tomu kruhový objezd na obchvatu nebrání. Mimoúrovňová křižovatka by zrychlila tranzit, ale v době kdy máme v Česku obrovský skluz s budováním obchvatů a zároveň obrovský finanční deficit nemusí být investice do rychlého tranzitu na prvním místě.
Beru, ale do toho životního prostředí já započítávám i hluk z brzdících a rozjíždějících se aut, zvýšené exhalace, prach ze zbytečně ničených pneumatik a brzd.