ŘSD startuje s další velkou zakázkou, D55 Olomouc – Kokory vyjde na 2,41 miliardy korun
Silnice I/55 mezi Olomoucí a Přerovem. Foto: ŘSD
Soud řeší kasační stížnost už přes půl roku.
Soud řeší kasační stížnost už přes půl roku.
Když jsem jel kamarádovi se zapíječky narození syna (před 14 lety) z Olomouce, v obci Majetín mi kamarádi s autem na okraji museli přibrzdit abych si ulevil…. Nyní někde v těch místech bude odpočívka…
Vy jste jim to tam tehdy vyznačil..:) Sranda.
Zcela nesmyslná paralelní dálnice (dá se jet po D35 přez Lipník)-peněz je dost. Kdyby raději dodělali napojení D35 na obchvat Olmika-ten kruhák je tragedie.
Lidi kteří jedó z Olmika do Zlína atp. nechcó jet přes Lepnik..
Tak je videt, ze to tam absolutne neznate, a nikdy jste z Olomouce na Prerov nejel. Zjistete si napred situaci, a pak teprve piste…
V trojúhelníku jsou dvě strany paralelní, tedy rovnoběžné?
Ve směru od Olomouce z D35 na D1směr na Přerov nenajedete, není tam větev.
O Patrikovi zatím ani vidu ani slechu. Asi ještě není ten správný čas, kdy začít prudit.
Tady byl taky bojkot nebojte. JZD z Velkého Týnce tam „údajně“ chtělo pást krávy u Krčmaně…. No nikdy jsem tam pasáčka neviděl a krávy byly v dobytčáku zavřené.
Krávy budou málo dojit – to je přece tradiční argument proti železnici! Co to dělá tady? 😀
Když čtu ty přízpěvky tak jsem usoudil, že většina je dementní. Jinák hlavně vyzdvihne že Poláky, páč tam se s vlastníka pozemků nemazli. Ber neb je většina pozemku vyvlastněna
„Trasa dálnice křižuje i navrženou trasu průplavu Dunaj – Odra – Labe“ je doufám stejně relevantní informace, jako že v polích u Grygova bude stát hvězdná brána.
To křižování ať zaplatí Zeman že svého.
To zrovna ne, je to spíš taková dopravně-turistická zajímavost, jako že most Šmejkalka byl stavěný za Hitlera, nebo že někudy měla vést Baťova „dálnice“.
Jo a je tam překlep. Nemělo být „navrženou“ ale „zavrženou“.
Obsah sdělení generálního uprostřed článku přesně vystihuje rychlost práce v jakékoliv oblasti v ČR…
Stejně, je to užasný, když něco blokují DZ tak už jsou tu tisíc komentů, některé dokonce i vyhrožují smrtí…
Když něco blokuje AGRO(fert) tak je to pro místní diskutující v pohodě… divné měřítka máte—
Včera bylo pozdě. Ale i tak dobrá zpráva. I když by neškodilo 3+3. Aspoň připravit. Tak jak to dělají Poláci.
Proč ne 9+9? … Protože je nesmysl aby celá republika jezdila všude autem. Cílové destinace (obvykle města) na to nejsou stavěny a nechceme aby byly.
Proč tolik nesouhlasných reakcí? Mně se nelíbí představa města plného aut (a to jsem autičkář). Třeba takový Amsterdam to má skvěle vyřešeno. Okruh, kolem něj P+R u kterých je často i zastávka tramvaje. V centru tak neobtěžují zbytečně auta.
S moderní urbanistikou v ČR rychle narazíte. Tady chce každý vepř z auta rovnou do bankomatu a nazpět. A pro chodce to taky většinou moc není, zapichují jim do chodníku dopravní značky, bo na úzké místní pozemní komunikace by to zabralo moc flek.
A jak se má celá republika pohybovat ve 21 století? Že by zkusili koně jako v 15 století?
Co třeba vlakem? Auto pak sdílené jako „last mile“ pro řídce osídlené oblasti. (+ samozřejmě služební auta pro ty kdo jej potřebují k práci)
Jooo, sdilena auta.
A taky stret idealismu s realitou.
Jen podotknu, ze AutoLib v Parizi prestal fungovat, protoze mu dosly (cizi) prachy na provoz, protoze poptavka po uvodnim boomu poklesla v dusledku narazu na faktor „prumerny uzivatel“ ( = bordel, smrad, …).
Jen cekam, kdy podobny osud dozene obdobne autopujcovny na cizich pozemcich v Praze a jinych mestech.
Tak zřejmě máte hodně času v životě, ale ne každý chce strávit při cestě z Dolní Lhoty do města a zpět půl dne za natřásání se při rychlosti 50 km/h v železničním vehyklu. Mezi velkými městy nemluvě o mobilitě.
Právě že nechce, a proto bych byl radši kdyby se investovalo do toho aby to tak nebylo a ne do rozšiřování dálnic.
A jezdit jenom do míst, kam vedou koleje. Nedej bože, aby někdo jel z místa 5 km od nádraží do místa 5 km od nádraží a nejel přitom vlakem!
Jen mínusujte autíčkáři. Prosadíte si rozšíření D10 na tři pruhy namísto kvalitní železnice a pak budete nadávat jak jsou ve vašich cílových destinacích (Praha, Boleslav, Liberec) kolony a málo parkovacích míst.
Ty mínusy budou za podsouvání totálních nesmylů a následné hanění těch, kterým bylo podsunuto.
Prostě za křivé obvinění. A ani seřezání psa nepomůže k tomu, aby se prokázalo, že shodil ptačí budku ze stromu.
Nikdo tu nevolá po 9+9 ale po tom aby dálnice měli rovnou rezervu. Tak jak je to v Polsku. Všechny mosty a i jiné věci takto dimenzuji. Jinak většina lidí se chce rychle a pohodlně dostat z místa a do místa b. Což mnohdy bez auta prostě nejde.
Tak počítat se rezervou by se mělo u všeho… Bohužel to stát udělá jenom občas u silnic ale aby se železnice stavěly s rezervou na provoz, natož pak ,extrém řeknu, cyklostezky s rezervou to ne…
Stavět města tak aby měla rezervu pro to aby se každý mohl dopravovat autem je špatně. Polovinu města vám pak zabere infrastruktura pro auta. Vede to k městům dlouhých vzdáleností, kde nikdo nechce trávit čas. Koneckonců podívejte se na komerční nájem ve městech která jsou stavěná takto a ve městech, kde v centru auto na ulici nezaparkujete, a uvidíte, kde chtějí lidé žít.
Víte že ne každý bydlí a pracuje ve velkém městě, kde bývá propracovaný systém MHD? Třeba rodiče mé ženy bydlí na vesnici v kde už ani obchod nemají a s dopravním spojením to je hodně špatné (autobus jezdí as 2x denně). Pokud byste lidem z venkova sebral auta, tak se to rovná likvidaci venkova, protože jediné co by mohli by bylo odstěhovat se…
Nejen že nebude 3+3 Hulín – Přerov, ale provedení křižovatky ve směru Hulín – Olomouc mi přijde chybné, měly by ty rampy být přímější.
Stejně jako rampy D11 – D35 ve směru Praha – Olomouc a hlavně opačně. Nechci slyšet, že buďme rádi…
Zkrátka ŘSD zbytečně často na moderních dálnicích a jedničkách narušuje plynulost zbytečně omezujícími parametry křižovatek. Místo MÚK dělá okružní, navíc o malých poloměrech, a místo trianglů na napojení dálnic dělá různé trubky a paskvily.
D11 u Hradce tři pruhy nepotřebuje, protože podstatná část dopravy ve směru od Jičína jede jede jen do Hradce a ve směru od Prahy odbočuje na D35.
Tripruh nemyslím, ale uspořádání, kolizní body a konstrukční rychlost v těch křižovatkách.
Fakt buďme rádi. Navíc to má svoje důvody, proč to tak je – možnosti projednání, zábory / výkupy, finance atd.
Tohle chápu, i třeba z hlediska čistě minimálního záboru krajiny. Ovšem z hlediska kongescí to mnohde dělá zle.
Souhlas. Ale kompromisy jsou vždy a rozhodně ne jen u nás součástí projektů. Takže za mě – buďme rádi.
V Německu, Francií, Španělsku atd naprosto běžná věc , že pokud se sjíždí dvě dálnice a pokračují ve stejné ose nějakou část, bývají vždy v těchto peaznich stopách zachovány pruhy 3+3 nebo 4+4. U nás kasičky případ u Hradce D35xD11, zde D1xD55, ovšem u nás pouze dvoupruhá.
Tak ve Španělsku zejména v pustině nebyl problém rychle projednat a postavit několik paralelních vicepruhovych silnic v těsné blízkosti.
Tu mapu v článku doporučuji opravit 🙂
Máte tam blbou mapku.
Z Hulína do Přerova to bude D1 nebo D55 🙂 Tam by to chtělo klidně tři pruhy.
Buďme rádi že budou od Přerova vůbec dva.
Taky jsem nepochopil, proč to není 3+3.Je to defakto stejný případ jako Bělotín – Lipník n/B…
Jako že stejně aut ?? nepochopil jsem to co píšete….
Stejný případ ve smyslu peáže 2 dálnic ( Bělotín – Lipník D1 a D48, tady D1 a D55).
Za deset let na to přijdou a to bude zas s křížkem po funusu.
Stejně po 3+3 lidi neumějí jezdit a upřímně doufejme, že ten provoz je už blízko peaku.
Mne třeba zaráží, že na moravě není problém stavět paralelně dálnice ( D1 x D47, D1 x D48), a jinde nám chybí jakékoli spojení. Neříkám že to je špatně, ale hustota by měla být tak nějak v rovnováze.
Hustota čeho? Dálnic nebo osídlení? Že by z Vídně do Varšavy jezdilo stejně lidí jako z Lince do Štětína?
Ať to berete hustotou osídlení, hustotou vedení dálnic, tak proste při pohledu na mapu ČR je na moravě síť hustší než jinde v ČR. To je prostě fakt. Nikde jinde nemáme pár desítek km vedle sebe 2 kapacitní rychlostní komunikace.
V článku je mapka na sousední úsek 5502 Kokory – Přerov
Ale foto sedí. Je to z Krčmaně.