ŘSD startuje s další velkou zakázkou, D55 Olomouc – Kokory vyjde na 2,41 miliardy korun

Silnice I/55 mezi Olomoucí a Přerovem. Foto: ŘSDSilnice I/55 mezi Olomoucí a Přerovem. Foto: ŘSD

Soud řeší kasační stížnost už přes půl roku.

55 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan Sova

Když jsem jel kamarádovi se zapíječky narození syna (před 14 lety) z Olomouce, v obci Majetín mi kamarádi s autem na okraji museli přibrzdit abych si ulevil…. Nyní někde v těch místech bude odpočívka…

Michael

Vy jste jim to tam tehdy vyznačil..:) Sranda.

Luboš Beneš

Zcela nesmyslná paralelní dálnice (dá se jet po D35 přez Lipník)-peněz je dost. Kdyby raději dodělali napojení D35 na obchvat Olmika-ten kruhák je tragedie.

Michael

Lidi kteří jedó z Olmika do Zlína atp. nechcó jet přes Lepnik..

Zesp

Tak je videt, ze to tam absolutne neznate, a nikdy jste z Olomouce na Prerov nejel. Zjistete si napred situaci, a pak teprve piste…

Jiří Kocurek

V trojúhelníku jsou dvě strany paralelní, tedy rovnoběžné?

Hrnek

Ve směru od Olomouce z D35 na D1směr na Přerov nenajedete, není tam větev.

Pete

O Patrikovi zatím ani vidu ani slechu. Asi ještě není ten správný čas, kdy začít prudit.

Jan Sova

Tady byl taky bojkot nebojte. JZD z Velkého Týnce tam „údajně“ chtělo pást krávy u Krčmaně…. No nikdy jsem tam pasáčka neviděl a krávy byly v dobytčáku zavřené.

tarten

Krávy budou málo dojit – to je přece tradiční argument proti železnici! Co to dělá tady? 😀

Georgis9

Když čtu ty přízpěvky tak jsem usoudil, že většina je dementní. Jinák hlavně vyzdvihne že Poláky, páč tam se s vlastníka pozemků nemazli. Ber neb je většina pozemku vyvlastněna

Jan z Rokycan

„Trasa dálnice křižuje i navrženou trasu průplavu Dunaj – Odra – Labe“ je doufám stejně relevantní informace, jako že v polích u Grygova bude stát hvězdná brána.

Luděk Andrýsek

To křižování ať zaplatí Zeman že svého.

tarten

To zrovna ne, je to spíš taková dopravně-turistická zajímavost, jako že most Šmejkalka byl stavěný za Hitlera, nebo že někudy měla vést Baťova „dálnice“.

tarten

Jo a je tam překlep. Nemělo být „navrženou“ ale „zavrženou“.

Michael

Obsah sdělení generálního uprostřed článku přesně vystihuje rychlost práce v jakékoliv oblasti v ČR…

digi

Stejně, je to užasný, když něco blokují DZ tak už jsou tu tisíc komentů, některé dokonce i vyhrožují smrtí…
Když něco blokuje AGRO(fert) tak je to pro místní diskutující v pohodě… divné měřítka máte—

Asd

Včera bylo pozdě. Ale i tak dobrá zpráva. I když by neškodilo 3+3. Aspoň připravit. Tak jak to dělají Poláci.

David

Proč ne 9+9? … Protože je nesmysl aby celá republika jezdila všude autem. Cílové destinace (obvykle města) na to nejsou stavěny a nechceme aby byly.

Otakar

Proč tolik nesouhlasných reakcí? Mně se nelíbí představa města plného aut (a to jsem autičkář). Třeba takový Amsterdam to má skvěle vyřešeno. Okruh, kolem něj P+R u kterých je často i zastávka tramvaje. V centru tak neobtěžují zbytečně auta.

Jan Sova

S moderní urbanistikou v ČR rychle narazíte. Tady chce každý vepř z auta rovnou do bankomatu a nazpět. A pro chodce to taky většinou moc není, zapichují jim do chodníku dopravní značky, bo na úzké místní pozemní komunikace by to zabralo moc flek.

Diesel

A jak se má celá republika pohybovat ve 21 století? Že by zkusili koně jako v 15 století?

David

Co třeba vlakem? Auto pak sdílené jako „last mile“ pro řídce osídlené oblasti. (+ samozřejmě služební auta pro ty kdo jej potřebují k práci)

mimochodem

Jooo, sdilena auta.

A taky stret idealismu s realitou.

Jen podotknu, ze AutoLib v Parizi prestal fungovat, protoze mu dosly (cizi) prachy na provoz, protoze poptavka po uvodnim boomu poklesla v dusledku narazu na faktor „prumerny uzivatel“ ( = bordel, smrad, …).

Jen cekam, kdy podobny osud dozene obdobne autopujcovny na cizich pozemcich v Praze a jinych mestech.

Diesel

Tak zřejmě máte hodně času v životě, ale ne každý chce strávit při cestě z Dolní Lhoty do města a zpět půl dne za natřásání se při rychlosti 50 km/h v železničním vehyklu. Mezi velkými městy nemluvě o mobilitě.

David

Právě že nechce, a proto bych byl radši kdyby se investovalo do toho aby to tak nebylo a ne do rozšiřování dálnic.

Jiří Kocurek

A jezdit jenom do míst, kam vedou koleje. Nedej bože, aby někdo jel z místa 5 km od nádraží do místa 5 km od nádraží a nejel přitom vlakem!

David

Jen mínusujte autíčkáři. Prosadíte si rozšíření D10 na tři pruhy namísto kvalitní železnice a pak budete nadávat jak jsou ve vašich cílových destinacích (Praha, Boleslav, Liberec) kolony a málo parkovacích míst.

Jiří Kocurek

Ty mínusy budou za podsouvání totálních nesmylů a následné hanění těch, kterým bylo podsunuto.

Prostě za křivé obvinění. A ani seřezání psa nepomůže k tomu, aby se prokázalo, že shodil ptačí budku ze stromu.

Asd

Nikdo tu nevolá po 9+9 ale po tom aby dálnice měli rovnou rezervu. Tak jak je to v Polsku. Všechny mosty a i jiné věci takto dimenzuji. Jinak většina lidí se chce rychle a pohodlně dostat z místa a do místa b. Což mnohdy bez auta prostě nejde.

digi

Tak počítat se rezervou by se mělo u všeho… Bohužel to stát udělá jenom občas u silnic ale aby se železnice stavěly s rezervou na provoz, natož pak ,extrém řeknu, cyklostezky s rezervou to ne…

David

Stavět města tak aby měla rezervu pro to aby se každý mohl dopravovat autem je špatně. Polovinu města vám pak zabere infrastruktura pro auta. Vede to k městům dlouhých vzdáleností, kde nikdo nechce trávit čas. Koneckonců podívejte se na komerční nájem ve městech která jsou stavěná takto a ve městech, kde v centru auto na ulici nezaparkujete, a uvidíte, kde chtějí lidé žít.

JirkaJJ

Víte že ne každý bydlí a pracuje ve velkém městě, kde bývá propracovaný systém MHD? Třeba rodiče mé ženy bydlí na vesnici v kde už ani obchod nemají a s dopravním spojením to je hodně špatné (autobus jezdí as 2x denně). Pokud byste lidem z venkova sebral auta, tak se to rovná likvidaci venkova, protože jediné co by mohli by bylo odstěhovat se…

Qěcy

Nejen že nebude 3+3 Hulín – Přerov, ale provedení křižovatky ve směru Hulín – Olomouc mi přijde chybné, měly by ty rampy být přímější.

Stejně jako rampy D11 – D35 ve směru Praha – Olomouc a hlavně opačně. Nechci slyšet, že buďme rádi…

Zkrátka ŘSD zbytečně často na moderních dálnicích a jedničkách narušuje plynulost zbytečně omezujícími parametry křižovatek. Místo MÚK dělá okružní, navíc o malých poloměrech, a místo trianglů na napojení dálnic dělá různé trubky a paskvily.

Jarda Š.

D11 u Hradce tři pruhy nepotřebuje, protože podstatná část dopravy ve směru od Jičína jede jede jen do Hradce a ve směru od Prahy odbočuje na D35.

Qěcy

Tripruh nemyslím, ale uspořádání, kolizní body a konstrukční rychlost v těch křižovatkách.

laska

Fakt buďme rádi. Navíc to má svoje důvody, proč to tak je – možnosti projednání, zábory / výkupy, finance atd.

Qěcy

Tohle chápu, i třeba z hlediska čistě minimálního záboru krajiny. Ovšem z hlediska kongescí to mnohde dělá zle.

laska

Souhlas. Ale kompromisy jsou vždy a rozhodně ne jen u nás součástí projektů. Takže za mě – buďme rádi.

Diesel

V Německu, Francií, Španělsku atd naprosto běžná věc , že pokud se sjíždí dvě dálnice a pokračují ve stejné ose nějakou část, bývají vždy v těchto peaznich stopách zachovány pruhy 3+3 nebo 4+4. U nás kasičky případ u Hradce D35xD11, zde D1xD55, ovšem u nás pouze dvoupruhá.

Qěcy

Tak ve Španělsku zejména v pustině nebyl problém rychle projednat a postavit několik paralelních vicepruhovych silnic v těsné blízkosti.

Démon

Tu mapu v článku doporučuji opravit 🙂

Varlos Kémola

Máte tam blbou mapku.

Koro

Z Hulína do Přerova to bude D1 nebo D55 🙂 Tam by to chtělo klidně tři pruhy.

Otakar

Buďme rádi že budou od Přerova vůbec dva.

Symerský Marek

Taky jsem nepochopil, proč to není 3+3.Je to defakto stejný případ jako Bělotín – Lipník n/B…

Jan Sova

Jako že stejně aut ?? nepochopil jsem to co píšete….

Symerský Marek

Stejný případ ve smyslu peáže 2 dálnic ( Bělotín – Lipník D1 a D48, tady D1 a D55).

Otansiho

Za deset let na to přijdou a to bude zas s křížkem po funusu.

Jirka

Stejně po 3+3 lidi neumějí jezdit a upřímně doufejme, že ten provoz je už blízko peaku.

IvoK

Mne třeba zaráží, že na moravě není problém stavět paralelně dálnice ( D1 x D47, D1 x D48), a jinde nám chybí jakékoli spojení. Neříkám že to je špatně, ale hustota by měla být tak nějak v rovnováze.

Jiří Kocurek

Hustota čeho? Dálnic nebo osídlení? Že by z Vídně do Varšavy jezdilo stejně lidí jako z Lince do Štětína?

IvoK

Ať to berete hustotou osídlení, hustotou vedení dálnic, tak proste při pohledu na mapu ČR je na moravě síť hustší než jinde v ČR. To je prostě fakt. Nikde jinde nemáme pár desítek km vedle sebe 2 kapacitní rychlostní komunikace.

_jan91

V článku je mapka na sousední úsek 5502 Kokory – Přerov

Jan Sova

Ale foto sedí. Je to z Krčmaně.