ŘSD spustilo tendr na dalších devět kilometrů dálnice D55
D55 poblíž Pravčic. Autor: Lakky – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=48769607
ŘSD chystá další úsek dálniční spojnice Ostravy a Olomouce s Břeclaví a Bratislavou.
kolik
mesicu ma ten tender zpozdeni?
Docela by bylo dobré, kdyby D55 vedla až k D52 a nekončila na D2.
Spíš by se měla napojit na rakouskou A5 někde u Groskrutu.
S tím se nikdy neuvažovalo. V plánu je (dosti komplikovaný – 8km, 9 mostů) jižní obchvat Břeclavi s vyústěním na I/55 před rakouskou hranicí a na I/40 na Valtice.
Propojení na rakouskou A5 se provede až na rakouském území.
Jen tak dál a housť. Ještě by to chtělo D55 dotáhnout až do Rakouska. Taky by nebylo špatné si vzít příklad z Polska a všude si nechávat rezervu na další pruh.
Kéž by. Okolo Brna by D1potřebovala třetí pruh jako sůl. Loni komplet překopali D1 mezi sjezdy Bohunice a Vídeňská – a nic. Furt jenom dva pruhy. A to tam kromě jedné trati a jedné benzinky žádná komplikace není.
Nic nebude, zastaví to zas dementi z fracků země. To, že kvůli nim umírají lidé, jim vůbec nevadí.
No to je zase nenávisti…
Víte proč to zvládají zastavit? Protože úřady neumí postupovat podle zákonů vlastní země a připravit to neprůstřelně.
Tak nějak. Ti „ekologové“ dělají jen to, co jim umožňuje zákon. A pokud stát sám není s to dodržovat pravidla která si sám vymyslel, tak se nedivme, že to pak dopadá, jak to dopadá.
Umí postupovat. Ale velká práva zákon dává i právě různým spolkům. S tím žádný úřad nic neudělá.
Tak proč tak nepostupuje? Nejeden případ skončí na snaze postupovat ne podle zákona, ale jinak. Ta poměrně široká práva jsou v pořádku. Za těch mnoho let snad už musí vědět co bývá napadáno a na to se připravit tak aby to nešlo jednoduše shodit ze stolu, napadnou atd.
to je kriticky mysl3ni nikoliv nenavist
S touhle stavbou už by šli s křížkem po funuse. Stavební povolení je pravomocné.
Více takových dobrých zpráv 👍
Chci vidět, jak postaví průtah Napajedel, který má stavby spojit.. Na mapě vypadá jako hodně konfliktní stavba
Napajedla jsou vymyšlený. Jako v Hrádku u Jablunkova. Větší veselí je s Vátými písky dole mezi Bzencem a Hodonínem.
V Hrádku vede dálnice středem obce jak se plánuje v Napajedlech?
Ano. https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/137/s11-hradek-prutah_1436714163170.pdf
To bude sranda až bude D55 hotová dříve jak D52 a následně pak Slovensko propojí svojí D4 s rakouskou A6. Z Vídně do Ostravy pak přes Bratislavu tak jako dnes z Berlína do Rakouska přes Německo.
D4 s A6 přeci už spojené jsou, nebo ne? Spíš by bylo lepší, kdyby Slovensko dokončilo D3 v úseku Žilina – Svrčinovec a Polsko dokončilo S1 hlavně v úseku Bielsko-Biala – Tychy. Tak by vzniklo dálniční propojení mezi Polskem a Rakouskem mimo ČR a zbavili bychom se tranzitní dopravy.
Akorát, že slovenská D3 je stavěna jen v polovičním profilu.
Jen tak dále. Moravský Písek-Bzenec bude snad taky brzo, chtějí to otevřít společně s tímto. Teď je otázka kdy bude i úsek Napajedla-Babice.
Taková silnice do země nikoho
Cechacek se ozval xd
Už dneska je mezi Brnem a Olomoucí vidět převážně Polské SPZky gasarbeitrú z Rakouska. V neděli k večeru je to určitě přes 80%. Pro ně bude D55 významná zkratka.
Rakouské SPZky gastarbeitrů z Polska. 🙂 Většina začíná na W…
Ty také, ale více je těch Polských SPZ.
Nezačíná. Registrace auta v Rakousku je poměrně nákladná záležitost jak jednorázově, tak i měsíčně a rozhodně se víc vyplatí mít auto na polských RZ někde v garáži. Polští gastarbeiteři jsou totiž dost spořiví 🙂
Po dostavbě těchto úseků budou obyvatelé mezi Bzencem a Břeclaví trpět, protože kamioňákům na severojižní trase se už bude vyplácet nezajíždět po dálnici přes Brno, ale vezmou to přímo na jih.
Pokud by pak tranzit jezdil po II/426, tak si nedovedu průjezd Strážnicí ani představit (úzké ulice a zatáčky do pravého úhlu). Od Petrova směr do Břeclavi už by to bylo lepší. Tam I/55 vede mimo zástavbu. Úzké hrdlo bude průjezd Břeclaví, to té doby, než se udělá obchvat.
Dál by se pak měla nějak vyřešit silnice I/40 Břeclav – Mikulov, kde určitě naroste tranzit, protože přímo z Břeclavi do Rakouska mohou jen do 3,5 tuny.
Po té formanské cestě je to o život už teď.
O obchvatu BV se už teď mluví že asi nebude tak úplně kapacitně vyhovovat a že by potřeboval spíš čtyřpruh.
Škoda jen, že tento úsek bude končit už před Moravským Pískem a tak tranzit přes něj bude nadále pokračovat.. 🙁
Další úsek až po Bzenec je ve bude stavět také brzo. Asi o rok zpoždění. Nicméně úsek Rohatec – Bzenec (průchod ptačí oblastí) není a příštích 10 let nebude. Lidé v Bzenci, Strážnici a Petrově půjde hustá doprava před okny.
Úsek Moravský Písek – Bzenec by se měl začít stavět také v podobném termínu jako Staré Město – Moravský Písek. Dokončení by mělo proběhnout ve stejném termínu. Ale i tak je to problém, protože ti co pojedou do Veselí nad Moravou i tak pojedou mimo jiné přes Moravský Písek a ti co do Strážnice pojedou přes Bzenec. Takže přerušení stavby na tomto místě není ideální a s pokračováním dle aktuálních předpokladů se počítá až v roce 2029.
Nejdříve by měli postavit Bzenec-Přívoz – Rohatec, tranzit dopravy přes Strážnici, kde jsou od Bzence dvě ostré zatáčky a následně v úzké uličce dvě pravoúhlé zatáčky a za náměstím další dvě, to bude za trest.
Objížďka okolo KD to řeší jenom částečně – její vyústění před Veselskou bránou taky není nic moc.
Ještě že alespoň tu kapličku přestěhovali.