lot
Infrastruktura Silnice Stavebnictví Zprávy

ŘSD spustilo tendr na dalších devět kilometrů dálnice D55

D55 poblíž Pravčic. Autor: Lakky – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=48769607
D55 poblíž Pravčic. Autor: Lakky – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=48769607
ŘSD chystá další úsek dálniční spojnice Ostravy a Olomouce s Břeclaví a Bratislavou.

Ředitelství silnic a dálnic dovedlo další úsek moravské dálnice D55 k vypsání tendru na stavební firmu. Jde o téměř devět nových kilometrů mezi Starým Městem a Moravským Pískem. Předpokládaná hodnota zakázky je 2,61 miliardy, základní termín pro podání nabídek je stanoven na 4. prosinec.

„Stavba má pravomocné stavební povolení a dokončuje se majetkoprávní příprava,“ uvedl generální ředitel ŘSD Radek Mátl. Silničáři už získali přes 99 procent potřebných pozemků, zbylé řeší vyvlastněním. Stavba má začít na jaře 2021 a skončit v roce 2024.

„Stávající dvoupruhové uspořádání přestává být kvůli narůstajícím intenzitám provozu kapacitně dostačující. Současná I/55 a taktéž II/427 navíc procházejí zastavěným územím obcí, takže vybudování D55 v nové trase přispěje ke zvýšení bezpečnosti obyvatel,“ píše ŘSD v letáku ke stavbě.

Vedení trasy je navrženo podél železniční trati v nenáročném terénu Dolnomoravského úvalu. Úsek začíná za mimoúrovňovou křižovatkou Staré Město-jih a končí severně od Moravského Písku. Měří 8,8 kilometru.

Úsek D55 Staré Město - Moravský Písek. Pramen: ŘSD
Úsek D55 Staré Město – Moravský Písek. Pramen: ŘSD

Celá D55 od Olomouce přes Přerov a Otrokovice k Břeclavi má měřit 101 kilometrů, hotovo je nyní 18 kilometrů. Staví se tři kilometry jako jihovýchodní obchvat Otrokovic a v září začala i stavba devíti kilometrů v úseku Babice – Staré Město. Úsek Přerov – Hulín bude mít D55 společný s dálnicí D1.

D55 má být nejkratším spojením Ostravy a Olomouce s Břeclaví a Bratislavou. Dálnice po dokončení odvede dopravu z center 18 měst a obcí. Osm úseků je v přípravě.

 

Odebírat
Upozornit na
guest
35 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
franzJosej

kolik
mesicu ma ten tender zpozdeni?

jakub (easydrink)

Docela by bylo dobré, kdyby D55 vedla až k D52 a nekončila na D2.

MildaIV

Spíš by se měla napojit na rakouskou A5 někde u Groskrutu.

Petr C.

S tím se nikdy neuvažovalo. V plánu je (dosti komplikovaný – 8km, 9 mostů) jižní obchvat Břeclavi s vyústěním na I/55 před rakouskou hranicí a na I/40 na Valtice.
Propojení na rakouskou A5 se provede až na rakouském území.

Asd

Jen tak dál a housť. Ještě by to chtělo D55 dotáhnout až do Rakouska. Taky by nebylo špatné si vzít příklad z Polska a všude si nechávat rezervu na další pruh.

Petr C.

Kéž by. Okolo Brna by D1potřebovala třetí pruh jako sůl. Loni komplet překopali D1 mezi sjezdy Bohunice a Vídeňská – a nic. Furt jenom dva pruhy. A to tam kromě jedné trati a jedné benzinky žádná komplikace není.

Roman

Nic nebude, zastaví to zas dementi z fracků země. To, že kvůli nim umírají lidé, jim vůbec nevadí.

K.S.

No to je zase nenávisti…

Víte proč to zvládají zastavit? Protože úřady neumí postupovat podle zákonů vlastní země a připravit to neprůstřelně.

Asd

Tak nějak. Ti „ekologové“ dělají jen to, co jim umožňuje zákon. A pokud stát sám není s to dodržovat pravidla která si sám vymyslel, tak se nedivme, že to pak dopadá, jak to dopadá.

Jakub (easydrink)

Umí postupovat. Ale velká práva zákon dává i právě různým spolkům. S tím žádný úřad nic neudělá.

K.S.

Tak proč tak nepostupuje? Nejeden případ skončí na snaze postupovat ne podle zákona, ale jinak. Ta poměrně široká práva jsou v pořádku. Za těch mnoho let snad už musí vědět co bývá napadáno a na to se připravit tak aby to nešlo jednoduše shodit ze stolu, napadnou atd.

franzJosej

to je kriticky mysl3ni nikoliv nenavist

Jiří 3

S touhle stavbou už by šli s křížkem po funuse. Stavební povolení je pravomocné.

BND 30

Více takových dobrých zpráv 👍

Človek

Chci vidět, jak postaví průtah Napajedel, který má stavby spojit.. Na mapě vypadá jako hodně konfliktní stavba

Kalanis

Napajedla jsou vymyšlený. Jako v Hrádku u Jablunkova. Větší veselí je s Vátými písky dole mezi Bzencem a Hodonínem.

Michael

V Hrádku vede dálnice středem obce jak se plánuje v Napajedlech?

Hanzi

To bude sranda až bude D55 hotová dříve jak D52 a následně pak Slovensko propojí svojí D4 s rakouskou A6. Z Vídně do Ostravy pak přes Bratislavu tak jako dnes z Berlína do Rakouska přes Německo.

Marťas

D4 s A6 přeci už spojené jsou, nebo ne? Spíš by bylo lepší, kdyby Slovensko dokončilo D3 v úseku Žilina – Svrčinovec a Polsko dokončilo S1 hlavně v úseku Bielsko-Biala – Tychy. Tak by vzniklo dálniční propojení mezi Polskem a Rakouskem mimo ČR a zbavili bychom se tranzitní dopravy.

Jiří 3

Akorát, že slovenská D3 je stavěna jen v polovičním profilu.

Vlastik

Jen tak dále. Moravský Písek-Bzenec bude snad taky brzo, chtějí to otevřít společně s tímto. Teď je otázka kdy bude i úsek Napajedla-Babice.

Démon

Taková silnice do země nikoho

abc

Cechacek se ozval xd

MildaIV

Už dneska je mezi Brnem a Olomoucí vidět převážně Polské SPZky gasarbeitrú z Rakouska. V neděli k večeru je to určitě přes 80%. Pro ně bude D55 významná zkratka.

Laděna

Rakouské SPZky gastarbeitrů z Polska. 🙂 Většina začíná na W…

MildaIV

Ty také, ale více je těch Polských SPZ.

Martin Hanzal

Nezačíná. Registrace auta v Rakousku je poměrně nákladná záležitost jak jednorázově, tak i měsíčně a rozhodně se víc vyplatí mít auto na polských RZ někde v garáži. Polští gastarbeiteři jsou totiž dost spořiví 🙂

Jenda-71

Po dostavbě těchto úseků budou obyvatelé mezi Bzencem a Břeclaví trpět, protože kamioňákům na severojižní trase se už bude vyplácet nezajíždět po dálnici přes Brno, ale vezmou to přímo na jih.

malej-jarda

Pokud by pak tranzit jezdil po II/426, tak si nedovedu průjezd Strážnicí ani představit (úzké ulice a zatáčky do pravého úhlu). Od Petrova směr do Břeclavi už by to bylo lepší. Tam I/55 vede mimo zástavbu. Úzké hrdlo bude průjezd Břeclaví, to té doby, než se udělá obchvat.
Dál by se pak měla nějak vyřešit silnice I/40 Břeclav – Mikulov, kde určitě naroste tranzit, protože přímo z Břeclavi do Rakouska mohou jen do 3,5 tuny.

K.S.

Po té formanské cestě je to o život už teď.

O obchvatu BV se už teď mluví že asi nebude tak úplně kapacitně vyhovovat a že by potřeboval spíš čtyřpruh.

Pavloš

Škoda jen, že tento úsek bude končit už před Moravským Pískem a tak tranzit přes něj bude nadále pokračovat.. 🙁

Jirka

Další úsek až po Bzenec je ve bude stavět také brzo. Asi o rok zpoždění. Nicméně úsek Rohatec – Bzenec (průchod ptačí oblastí) není a příštích 10 let nebude. Lidé v Bzenci, Strážnici a Petrově půjde hustá doprava před okny.

Libor

Úsek Moravský Písek – Bzenec by se měl začít stavět také v podobném termínu jako Staré Město – Moravský Písek. Dokončení by mělo proběhnout ve stejném termínu. Ale i tak je to problém, protože ti co pojedou do Veselí nad Moravou i tak pojedou mimo jiné přes Moravský Písek a ti co do Strážnice pojedou přes Bzenec. Takže přerušení stavby na tomto místě není ideální a s pokračováním dle aktuálních předpokladů se počítá až v roce 2029.

Petr C.

Nejdříve by měli postavit Bzenec-Přívoz – Rohatec, tranzit dopravy přes Strážnici, kde jsou od Bzence dvě ostré zatáčky a následně v úzké uličce dvě pravoúhlé zatáčky a za náměstím další dvě, to bude za trest.
Objížďka okolo KD to řeší jenom částečně – její vyústění před Veselskou bránou taky není nic moc.
Ještě že alespoň tu kapličku přestěhovali.