Infrastruktura Silnice Stavebnictví Zprávy

ŘSD spustilo tendr na dalších devět kilometrů dálnice D55

D55 poblíž Pravčic. Autor: Lakky – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=48769607
D55 poblíž Pravčic. Autor: Lakky – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=48769607
ŘSD chystá další úsek dálniční spojnice Ostravy a Olomouce s Břeclaví a Bratislavou.

Ředitelství silnic a dálnic dovedlo další úsek moravské dálnice D55 k vypsání tendru na stavební firmu. Jde o téměř devět nových kilometrů mezi Starým Městem a Moravským Pískem. Předpokládaná hodnota zakázky je 2,61 miliardy, základní termín pro podání nabídek je stanoven na 4. prosinec.

„Stavba má pravomocné stavební povolení a dokončuje se majetkoprávní příprava,“ uvedl generální ředitel ŘSD Radek Mátl. Silničáři už získali přes 99 procent potřebných pozemků, zbylé řeší vyvlastněním. Stavba má začít na jaře 2021 a skončit v roce 2024.

„Stávající dvoupruhové uspořádání přestává být kvůli narůstajícím intenzitám provozu kapacitně dostačující. Současná I/55 a taktéž II/427 navíc procházejí zastavěným územím obcí, takže vybudování D55 v nové trase přispěje ke zvýšení bezpečnosti obyvatel,“ píše ŘSD v letáku ke stavbě.

Vedení trasy je navrženo podél železniční trati v nenáročném terénu Dolnomoravského úvalu. Úsek začíná za mimoúrovňovou křižovatkou Staré Město-jih a končí severně od Moravského Písku. Měří 8,8 kilometru.

Úsek D55 Staré Město - Moravský Písek. Pramen: ŘSD
Úsek D55 Staré Město – Moravský Písek. Pramen: ŘSD

Celá D55 od Olomouce přes Přerov a Otrokovice k Břeclavi má měřit 101 kilometrů, hotovo je nyní 18 kilometrů. Staví se tři kilometry jako jihovýchodní obchvat Otrokovic a v září začala i stavba devíti kilometrů v úseku Babice – Staré Město. Úsek Přerov – Hulín bude mít D55 společný s dálnicí D1.

D55 má být nejkratším spojením Ostravy a Olomouce s Břeclaví a Bratislavou. Dálnice po dokončení odvede dopravu z center 18 měst a obcí. Osm úseků je v přípravě.

 

35 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
franzJosej

kolik
mesicu ma ten tender zpozdeni?

jakub (easydrink)

Docela by bylo dobré, kdyby D55 vedla až k D52 a nekončila na D2.

MildaIV

Spíš by se měla napojit na rakouskou A5 někde u Groskrutu.

Petr C.

S tím se nikdy neuvažovalo. V plánu je (dosti komplikovaný – 8km, 9 mostů) jižní obchvat Břeclavi s vyústěním na I/55 před rakouskou hranicí a na I/40 na Valtice.
Propojení na rakouskou A5 se provede až na rakouském území.

Asd

Jen tak dál a housť. Ještě by to chtělo D55 dotáhnout až do Rakouska. Taky by nebylo špatné si vzít příklad z Polska a všude si nechávat rezervu na další pruh.

Petr C.

Kéž by. Okolo Brna by D1potřebovala třetí pruh jako sůl. Loni komplet překopali D1 mezi sjezdy Bohunice a Vídeňská – a nic. Furt jenom dva pruhy. A to tam kromě jedné trati a jedné benzinky žádná komplikace není.

Roman

Nic nebude, zastaví to zas dementi z fracků země. To, že kvůli nim umírají lidé, jim vůbec nevadí.

K.S.

No to je zase nenávisti…

Víte proč to zvládají zastavit? Protože úřady neumí postupovat podle zákonů vlastní země a připravit to neprůstřelně.

Asd

Tak nějak. Ti „ekologové“ dělají jen to, co jim umožňuje zákon. A pokud stát sám není s to dodržovat pravidla která si sám vymyslel, tak se nedivme, že to pak dopadá, jak to dopadá.

Jakub (easydrink)

Umí postupovat. Ale velká práva zákon dává i právě různým spolkům. S tím žádný úřad nic neudělá.

K.S.

Tak proč tak nepostupuje? Nejeden případ skončí na snaze postupovat ne podle zákona, ale jinak. Ta poměrně široká práva jsou v pořádku. Za těch mnoho let snad už musí vědět co bývá napadáno a na to se připravit tak aby to nešlo jednoduše shodit ze stolu, napadnou atd.

franzJosej

to je kriticky mysl3ni nikoliv nenavist

Jiří 3

S touhle stavbou už by šli s křížkem po funuse. Stavební povolení je pravomocné.

BND 30

Více takových dobrých zpráv 👍

Človek

Chci vidět, jak postaví průtah Napajedel, který má stavby spojit.. Na mapě vypadá jako hodně konfliktní stavba

Kalanis

Napajedla jsou vymyšlený. Jako v Hrádku u Jablunkova. Větší veselí je s Vátými písky dole mezi Bzencem a Hodonínem.

Michael

V Hrádku vede dálnice středem obce jak se plánuje v Napajedlech?

Hanzi

To bude sranda až bude D55 hotová dříve jak D52 a následně pak Slovensko propojí svojí D4 s rakouskou A6. Z Vídně do Ostravy pak přes Bratislavu tak jako dnes z Berlína do Rakouska přes Německo.

Marťas

D4 s A6 přeci už spojené jsou, nebo ne? Spíš by bylo lepší, kdyby Slovensko dokončilo D3 v úseku Žilina – Svrčinovec a Polsko dokončilo S1 hlavně v úseku Bielsko-Biala – Tychy. Tak by vzniklo dálniční propojení mezi Polskem a Rakouskem mimo ČR a zbavili bychom se tranzitní dopravy.

Jiří 3

Akorát, že slovenská D3 je stavěna jen v polovičním profilu.

Vlastik

Jen tak dále. Moravský Písek-Bzenec bude snad taky brzo, chtějí to otevřít společně s tímto. Teď je otázka kdy bude i úsek Napajedla-Babice.

Démon

Taková silnice do země nikoho

abc

Cechacek se ozval xd

MildaIV

Už dneska je mezi Brnem a Olomoucí vidět převážně Polské SPZky gasarbeitrú z Rakouska. V neděli k večeru je to určitě přes 80%. Pro ně bude D55 významná zkratka.

Laděna

Rakouské SPZky gastarbeitrů z Polska. 🙂 Většina začíná na W…

MildaIV

Ty také, ale více je těch Polských SPZ.

Martin Hanzal

Nezačíná. Registrace auta v Rakousku je poměrně nákladná záležitost jak jednorázově, tak i měsíčně a rozhodně se víc vyplatí mít auto na polských RZ někde v garáži. Polští gastarbeiteři jsou totiž dost spořiví 🙂

Jenda-71

Po dostavbě těchto úseků budou obyvatelé mezi Bzencem a Břeclaví trpět, protože kamioňákům na severojižní trase se už bude vyplácet nezajíždět po dálnici přes Brno, ale vezmou to přímo na jih.

malej-jarda

Pokud by pak tranzit jezdil po II/426, tak si nedovedu průjezd Strážnicí ani představit (úzké ulice a zatáčky do pravého úhlu). Od Petrova směr do Břeclavi už by to bylo lepší. Tam I/55 vede mimo zástavbu. Úzké hrdlo bude průjezd Břeclaví, to té doby, než se udělá obchvat.
Dál by se pak měla nějak vyřešit silnice I/40 Břeclav – Mikulov, kde určitě naroste tranzit, protože přímo z Břeclavi do Rakouska mohou jen do 3,5 tuny.

K.S.

Po té formanské cestě je to o život už teď.

O obchvatu BV se už teď mluví že asi nebude tak úplně kapacitně vyhovovat a že by potřeboval spíš čtyřpruh.

Pavloš

Škoda jen, že tento úsek bude končit už před Moravským Pískem a tak tranzit přes něj bude nadále pokračovat.. 🙁

Jirka

Další úsek až po Bzenec je ve bude stavět také brzo. Asi o rok zpoždění. Nicméně úsek Rohatec – Bzenec (průchod ptačí oblastí) není a příštích 10 let nebude. Lidé v Bzenci, Strážnici a Petrově půjde hustá doprava před okny.

Libor

Úsek Moravský Písek – Bzenec by se měl začít stavět také v podobném termínu jako Staré Město – Moravský Písek. Dokončení by mělo proběhnout ve stejném termínu. Ale i tak je to problém, protože ti co pojedou do Veselí nad Moravou i tak pojedou mimo jiné přes Moravský Písek a ti co do Strážnice pojedou přes Bzenec. Takže přerušení stavby na tomto místě není ideální a s pokračováním dle aktuálních předpokladů se počítá až v roce 2029.

Petr C.

Nejdříve by měli postavit Bzenec-Přívoz – Rohatec, tranzit dopravy přes Strážnici, kde jsou od Bzence dvě ostré zatáčky a následně v úzké uličce dvě pravoúhlé zatáčky a za náměstím další dvě, to bude za trest.
Objížďka okolo KD to řeší jenom částečně – její vyústění před Veselskou bránou taky není nic moc.
Ještě že alespoň tu kapličku přestěhovali.