ŘSD spojí stavbu D35 s výlukou mezi Brnem a Českou Třebovou, postaví nejprve most
Vizualizace budoucího železničního mostu přes D35. Foto: ŘSD
ŘSD využije velkých výluk na trati mezi Brnem a Českou Třebovou a postaví most dříve než dálnici.
Na jakou rychlost ten most bude stavěný? 160? 200?
To tam bude provoz přerušen po celou dobu výstavby mostu (tzn. odstranění tělesa + následně v jeho místě výstavba mostu), nebo jen po nezbytně nutnou dobu (výstavba mostu těsně vedle nynějšího tělesa)?
Pokud to první, pak bude zajímavé sledovat případné návozy/odvozy souprav Os vlaků z úseku Blansko – Svitavy do domovských dep (Brno, Česká Třebová) velkými odklony přes Chornice či Chrudim.
Je tam jednokolejné provizorium po dobu výstavby mostu. Most se staví v trase stávající trati.
Huraaa, konečně rozum. Teď jen popřát aby se nás držel.
To nikdo netvrdí. Ale poměrně výrazná část provozu ČT-Svi tvoří právě dálkové vlaky, které zrušené budou. Po dobu výluky u Brna tedy budou mezi ČT-Svi jezdit jen osobáky.
Ano, těch se stavba mostu dotkne. Ale lepší, aby se dotkla jen těchto vlaků za rok, než aby se dotkla úplně všech vlaků jánevím za 10 let, ne?
Pro pořádek, ještě budou jezdit rychlíky R19 Praha – Blansko. Teda když zrovna nebude ta výluka tady
Pak přijde Patrik nebo jak se jmenuje ten ekovyděrač a bude chtít ať se dálnice posune jinam.
Nevadí, bude to pak teda koridor pro zvířata a to by panu Patrikovi vadit nemělo.
Pravda, pravda
„Státním organizacím se podařilo zkoordinovat.“
Nebojte, ekoteroristi to jistí…
Vzpomněl jsem si na ty mosty v Boskovické brázdě. Ty taky postavili s předstihem.
Tak snad nepřijde zase nějaká válka… A některé mosty se mezitím využily, třeba tenhle dvoupatrový v Bystrci https://mapy.cz/s/hebuzepube
Na druhou stranu se má začít stavět I/43 Hradec nad Svitavou – Lačnov (obchvat Svitav).
Ale ne, ty spíš svědčí o celkovém stupni rozestavěnosti/dokončenosti dálnice začátkem 40. let. Podívejte se na fotomapy, od Jevíčka až k Černé Hoře a od Kuřimi k Syrovicům téměř souvislá stopa v krajině. To se to stavělo s ruskými zajatci. A pokud náhodou někdo nechtěl prodat pozemek, dostal poukaz do Santa Concetrazione.
A co víc, ty mosty tam stojí v perfektní stavu doteď!
A některé budou revitalizovány a využity pro R43.
Tak nic po nich nejezdí žádné vibrace, zatížení jen valstní vahou. Nesolí se tam, takže ani sůl je nerozežírá. To je jak vytáhnout ze stodoly traktor který tam stál 70 roků a divit se, že motor není opotřebovaný. Bodejť, když má najeto 100 motohodin. Zatímco ten moderní šunt se pokazil po 10.000 motohodinách.
Až podezřele pozitivní, no počkejme na realizaci… rád se budu mýlit, ale očekávám nějaký háček.
Je ta železniční zastávka Lačnov opravdu nezbytná?
Ta je úplně zbytecna a nevyužívaná…
Pokládáte sugestivní otázku s očekáváním odpovědi „ne“.
(Ve skutečnosti je mnoho škál mezi „opravdu nezbytná“ a „naprosto zbytečná“.)
Nešlo by uzavírku tratě Brno-Č.Třebová využít k odstranění většiny přejezdů a to samé i v úseku Pardubice-Choceň?
Nešlo. Trať Č. Třebová-Pardubice nebude omezena, takže koridor Ostrava-Praha bude dál jezdit. Tady jde o most u Svitav, tudíž až za Třebovou.
Tak přejezd v Opatově P6834 a P6835 v Semaníně mohly zrušit a na nahradit mosty, ale to by někdo musel myslet.
Proč jako? Pro dvě auta týdně? A zvýšení rychlosti to nepřinese, tak pouzij někdy to malé v hlavě…
Snad se nerozpadne dřív, něž se dodělá zbytek.
„ŘSD pro Správu železnic postaví most přes budoucí dálnici u Svitav v době, kdy tu plánovaně nebudou jezdit vlaky.“ // Nerozumím. Já myslel, že jen v úseku mezi Blanskem a Brnem nebudou jezdit vlaky. Takže nepojedou ani rychlíky? Nebo to je ještě jiná výluka?
Rychlíky z Prahy do Brna budou jezdit jen přes Havl. Brod.
Nicméně Svitavy do Blanska jezdit budou.
Ale prd… Jen mezinárodní vlaky přes Havl. Brod, rychlíky zůstanou
Chápu to z těch vizualizací dobře, že se nástupiště zastávky Svitavy-Lačnov mají přesunout severně od přejezdu? Čímž se vlastně zastávka přesune z Moravy do Čech 🙂
Nic novyho – cesi vzdycky koukaj co by slo z moravy odvezt do cech. A ted nam slohnou dokonce i zastavku:-))
🙂 Ono to vlastně není poprvé, kdy se ta zastávka přesouvá, kdysi byla ještě asi o kilometr a půl jižněji, původní budova byla zbouraná teprve před pár lety (na letecké mapě z roku 2015 je ještě vidět)
https://mapy.cz/s/futubamoca
Ano, původní Lačnov nebyla zastávka, ale dokonce stanice. Přivěšovaly a odvěšovaly se tu postrky, protože poblíž současné zastávky Lačnov trať překračuje rozvodí Labe-Dunaj (zároveň jde o nejvyšší bod I. koridoru). Taky se tu dobírala voda, ovšem chyběla tu studna, takže se voda musela komplikovaně dovážet. Po necelých 5 letech provozu nějak přišli na to, že vodárna bez vody je jaksi provozně nevýhodná, takže stanici downgradovali na strážní domek a místo ní postavili stanici v Opatově, která je strategicky přímo u rybníka.
Koordinaci palec nahoru. V Olomouci měli příklad opačný, i když se nedá rozsahem srovnat, po opravě kolejí tramvajových zůstaly koleje zrušené vlečky napůl v pruhu pro auta asi ještě rok, než ten kousek sanovali a zaasfaltovali.
„Asi ještě rok“ je nic proti Brnu. Vlečka do Mundursdepa (tehdy VÚ 8521) byla administrativně zrušena v roce 1976, fyzicky ve většině délky 1978, a koleje v asfaltu na Štefánikově jsou dodnes: https://mapy.cz/s/jarapepaga
Tak tam to tedy zrovna moc nevadí a alespoň si neznalý chodec uvědomí ždibek historie daného místa. Když teda nemá jehly a neflákne sebou 🙂
Chodec jehly nemá , chodkyně ale asi častěji ano 😀
Za zmínku taky stojí, že oproti původnímu plánu (a přiloženému videu) nebude realizována MÚK Mikuleč.
Proč taky. Tranzit na jih vyřeší východní přeložka I/43, a na tu sjezd bude.
Já jsem spíš zvědavý, jak zvládne nápor okružní křižovatka I/43 x I/35 (budovaná v rámci obchvatu Svitav I/43) do doby než bude souběžná D35, pak už v poho, ale do té doby hádám že to bude peklo…
Až přímo peklo bych tam neviděl, ale při mimořádně hustém provozu tam bude potřeba počítat s kolonami.
…..mezi Brnem a Blanskem…….
Tam budu výluka, ale stát to kvůli tomu bude celé (resp. tam nebude „tranzit“).
Já jen doplňoval. V techtu je napsáno mezi Brnem a Adamovem
Neuvěřitelné.
SŽ + ŘSD = Alelujah
🙂
Mně to celkem uvěritelné přijde, oni nic nekoordinovali, jen se dva termíny náhodně potkaly…
ne, nepotkaly
I kdyby, hodnotím výsledek
Zase by bylo hloupě, kdyby se některá stavba kvůli tomu odkládala třeba o několik let.
Tak mohli to ještě naplánovat s přesahem o 6 měsíců mimo. Takže by se půl roku od začátku výluky čekalo na zahájení a pak by se čekalo půl roku navíc než bude most.
Nepotkaly náhodně.
On ten železniční most nad budoucí dálnicí se postaví v předstihu. Pár let předtím, než pod ním povede dálnice. Schválně se tam bude do železnice vrtat o pár let dřív v době, kdy tam bude jezdit minimum vlaků.
Proč? Třeba v Plzni se také stavěly dva mosty pod kterým byla plánována komunikace. Pod jedním už vede Západní okruh, druhý zatím na plánovanou komunikaci čeká. A v současnosti v rámci další rekonstrukce žel. tratí se zrealizuje zárodek tunelového mostu pro východní obchvat.
Při stavbě D3 se taky počítalo se IV. koridorem a postavil se nad jeho budoucí stopou most. Pak si to SŽDC rozmyslela a koridor vede jinudy 🙂
A kde přesně to je?
Po 30 letech se dohodli